Excursie cu barca la peșteră albastră și fortăreața Mamula, Muntenegru

Într-una din frumoasele zile însorite din Muntenegru, în Herceg Novi, am decis să merg pe o excursie cu barca pe plaja din Zanice. Programul de excursii, pe lângă contemplarea peisajelor minunate din Muntenegru, a inclus vizitarea faimoasei peșteri albastre și Fort Mamula.

Am mers într-o călătorie cu barca destul de spontan. Am văzut o barcă pe dig, care mergea pe plaja din Zhanitsa (așa cum am făcut înainte și înapoi costa 5 euro), m-am gândit, de ce nu ar trebui să merg acolo, toată distracția!

Dacă aveți de gând să mergeți, este mai bine să veniți puțin înainte de plecare, aproximativ 9-45. Vasele mici au fost ambalate cu aproximativ 40-50 de persoane, iar dacă veniți devreme, există șansa de a lua locuri bune.

Cum să găsiți un dig. de unde bărcile pleacă spre plaja din Janica (cu o vizită la Pestera Albastră, Fort Mamula): în Igalo - există 2 diguri: lângă restaurantul Obala și lângă plaja din La Bamba. De la Herzig-Novi, bărcile părăsesc digul lângă plaja Skver și de la digul central. Există o mulțime de bărci, sunt trimise în timp ce se umple. Excursia începe de la 10 (și unele chiar de la 9-30), reveniți la 16. Timpul de plecare este diferit pentru toți (de la 16 la 18). Adică, veți reveni pe aceeași barcă pe care veți pluti acolo.

Apropo, puteți vizita peștera albastră și fortul Mamula ca o excursie separată cu barca de la Herceg Novi. Dar prețul va fi mai mare decât atunci când sunt expediate de pe plaja din Zhanitsa.

După ce am plătit prețul de 5 euro, am stabilit convenabil în barcă, uitându-mă la peisajele marine. Munții frumoși din Golful Boko-Kotor, orașele de coastă trecute prin, Croația ar putea fi văzute în depărtare. După ce a rotunjit peninsula Luštica. am navigat prin roci frumoase și insule mici, pe care s-au amenințat cetăți și mănăstiri. De la Herceg Novi până la plaja Zhanitsa pe mare, navigați aproximativ 20 de minute.

Rocks pe drumul spre Zhanitsu

În timpul călătoriei, căpitanul încearcă imediat să vparit excursie la peșteră albastră și Fort Mamula (pentru încă 5 euro). De obicei se întâmplă astfel: căpitanul va lăsa toți pasagerii de pe plaja din Janica, iar cei care au plătit în plus vor continua. Imaginați-vă: ați navigat pe barcă timp de 20-30 de minute, sunteți fierbinte, doriți să înotați (apropo, poate fi puțin epuizat), iar apoi încă o oră sau așa veți fi transportate la alte atracții. Prin urmare, nu este necesar să vă grăbiți: imediat după călătoria pe mare este mai bine să vă odihniți pe plajă. Și după câteva ore pentru a merge la impresii suplimentare.

Barci de pe plaja din Janica merg pe această rută la fiecare jumătate de oră.

Plaja Janice

Excursie cu barca la peșteră albastră și fortăreața Mamula, Muntenegru

Am vizitat plaja Zanice pe peninsula Lustica de două ori. Odată ce nu a fost foarte reușit (deoarece a existat o furtună și trebuia să mă întorc repede la Herceg Novi), dar a doua călătorie a fost un succes. Mai multe despre plaja din Zhanitsa pot fi citite aici.

Este ușor să petreceți o zi întreagă în Janice. Pe plajă există numeroase cafenele, o pădure de măslini, o biserică veche. Dacă urcați pe calea de la dig, atunci există vederi chic de golf. Dar, în opinia mea, cel mai bun moment pentru a trimite înapoi este 16-00. Deoarece după 16 temperatura scade și înotul nu este foarte confortabil.

După ce am ajuns pe o barcă pe Janica, am avut o odihnă bună, scăldată. Și apoi, când m-am plictisit, am mers pe o excursie cu barca pentru a vedea obiectivele turistice.

Imediat lângă plaja din Janica există câteva insule notabile. La cea mai apropiată este vechea mănăstire a Sfintei Fecioare. Un pic mai departe sunt două fortărețe, dintre care unul este Mamula.

Mănăstirea Fecioarei Maria

Fortă din apropiere de Zhanitsa

Dar mai întâi căpitanul ne-a dus într-o peșteră albastră.

Pestera Albastră (Plava? Pilja, Grota Albastră) din Muntenegru

Apa din peștera albastră

Pestera Albastră (Plav Spiel din Muntenegru) este un punct de reper natural al Muntenegrului. Aceasta este o grotă mare, o suprafață de aproximativ 300 de metri pătrați. Înălțimea bolților este de 25 de metri. Pestera Albastră are 2 intrări, prin care ambarcațiunile ajung constant.

Pestera albastră este numită deoarece, în zilele însorite, soarele este refractat, iar apa pare albastră. Apa, reflectând pe pereții peșterii, îi vopsește și în nuanțe neobișnuite. În atracția de a vizita grota este scăldatul.

Opinia mea - peștera este cu siguranță frumoasă, dar în mod special pentru grota doar pentru a merge nu merită. Câine în apele albastre, exotice. Dar marea de aici este absolut identică cu cea din întreaga coaste a Muntenegrului. În plus, atunci când 5 bărci înot în același timp, nu există nimic care să respire acolo.

În peșteră albastră

Cum să ajungi la peșteră albastră. Pestera Albastră este situată pe peninsula Lustica, între Golden Haven și Golful Mala Gora, la 6 mile marine de Herceg Novi. Cu excepția ca pe o barcă sau un iaht din Pestera Albastră nu se poate obține. De la plaja din Zhanitsa sau Mirista (Mirista) pleacă ambarcațiuni și bărci, plutind timp de aproximativ 10 minute.

Mai mult, după peșteră, ne-am dus la teribilul fortăreață Mamula.

Fort Mamula pe insula (FortMamula)

Excursie cu barca la peșteră albastră și fortăreața Mamula, Muntenegru

Cetatea, cunoscută sub numele de Mamula, a fost construită în 1853 de către generalul austro-ungar Lazăr Mamula. Fortul este situat pe insula stâncoasă Lastavica, cu un diametru de numai 200 de metri. Apropo, cetatea ocupă aproape 90% din suprafața insulei. Mamula este situat chiar la intrarea în Golful Boka din Kotor, la 3,5 km de orașul Herceg Novi.

La vremea venețienilor, insula era numită Rondina.

Până în prezent, Fort Mamula este cel mai păstrat fortăreț de austrieci fondat pe Marea Adriatică. Mamula este o structură cu adevărat monumentală, datorită locației sale a fost folosită ca o fortificație defensivă. Și în timpul primei și celei de-a doua războaie mondiale a existat o închisoare și un lagăr de concentrare. Prizonierii au lăsat numeroase inscripții pe pereți, dintre care multe au supraviețuit până în prezent. Compatrioții noștri s-au distins întotdeauna. Mai ales "Olesya, care nu a mers".

Excursie cu barca la peșteră albastră și fortăreața Mamula, Muntenegru

Cetatea este foarte mare, în 10 minute va fi ocolită. Mi-a plăcut cu adevărat că există multe încăperi, scări și niveluri.

De la ultimul etaj al Mamula oferă o priveliște uimitoare.

Vedere la golful Boka din Kotor

Încet, am coborât din cetate și am rătăcit la dig. Mergând de-a lungul zidurilor antice, nu am observat cum a zburat timpul și am rămas complet singuri. Mai precis, căpitanul a numit timpul în limba sârbă, suna ca "doi-cincisprezece". Sa dovedit că a însemnat fără două. Eu, ca o blondă adevărată, am crezut că era două sau cincisprezece.

Plaja stancoasă în apropiere de Fort Mamula

Pe plajă erau mulți oameni. Barca mea, a reusit sa navighez pe o distanta de 20 de metri, trebuia sa sar in mare si sa-mi bag in palarie. Căpitanul ma văzut, barca din nou lipită de țărm. Mântuirea mea sa întâmplat. Deși în inima mea, m-am bucurat chiar că aș rămâne acolo încă câteva ore.

O barcă plutește în depărtare

După o astfel de plimbare pe mare, am revenit din nou la plaja din Zhanitsa, unde am așteptat o mare ospitalieră adriatică, precum și o cină delicioasă într-un restaurant de pe malul apei.