Georgia este un georgian

Toate cele bune ale zilei) Cu bucurie și tristețe ușoară vă informez că acum o săptămână m-am întors dintr-o călătorie în Georgia. Cu bucurie - pentru că, în sfârșit, mi-am dat seama că visul meu vechi - am vizitat-o. Cu tristețe - pentru că vreau înapoi. )) Cu lumină - pentru că impresiile primite de la această călătorie mă vor încălzi foarte mult timp))

Despre Georgia spun foarte mult. Și fiecare raport se dovedește luminos și contagios - probabil pentru că, odată ce ați vizitat cel mai ospitalier și mai frumos pământ, este imposibil să nu îl iubiți.
Am fost acolo ca parte a unui mic grup. Programul am fost ocupat - timp de zece zile am văzut frumusețea de nedescris a Munților Svaneti, Kazbegi și Gudauri, simți farmecul distinctiv al Tbilisi și Mtskheta, încercați apă minerală de la izvoarele Borjomi, plimbat prin Kutaisi, a coborât în ​​lumea subterană fabuloasă pestera Prometeu, a vizitat manastirea pestera vechi Vardzia și relativ nou, dar cetate foarte frumos în Akhaltsikhe, Rabat, chiar sa oprit la casa tovarășului Stalin în Gori. Dar, cu toate acestea, am avut nici un sens de deplasare în sensul obișnuit - mi se părea că am venit să viziteze prieteni buni și au o perioadă de odihnă, chiar dacă acești oameni am văzut pentru prima dată, așa cum mi-au spus. De când m-am întors recent, emoțiile acestei călătorii nu s-au diminuat. Dar totuși încerc să le traducă în cuvinte și, sufocare nu este mult de spus despre această minunată patrie Mimino))

Georgienii spun ei insisi: daca chiar ai avut ocazia sa vizitezi pe cineva din Georgia, nu vei fi foame si treaz. Ospitalitatea printre georgieni în sânge. Nu contează cine sunteți - un turist, ați venit la lucru sau doar un trecător - vă vor întâlni aici ca pe un prieten bun. Ei te vor hrăni în groapă și îți vor da apă. Pentru că pur și simplu nu pot, nu știu cum. Și nu veți refuza - în primul rând, ofensați oameni buni și sinceri, și în al doilea rând, se hrănesc aici delicios. Și abundent. Cuvintele "dieta" și "pierde în greutate" în Georgia sunt aproape insultatoare. Prietenul meu, care a vizitat această regiune ospitalieră înaintea mea, a avertizat: "Ia mai multe haine cu tine". Drepturile s-au dovedit a fi. ))
Programul excursiei noastre a fost de a Georgian trei mese, apă și două - trei pahare de vin la cină. De fapt, mâncarea era aproape non-stop, iar vinul se vărsa fără restricții. Aici este o masă de probă, pe care am fost tratați la pâine, verde, legume proaspete, trei - patru aperitive (reci și calde), branza, supa (acest lucru nu este întotdeauna, dar de multe ori), cartofi în diverse forme, una - două tipuri de carne fierbinte (sau carne / pui și khinkali). Da, khachapuri, desigur, cum aș putea să fi uitat)) Acestea sunt calde, proaspete, moale, brânză topită, unt picaturilor - mmm. Să nu mănânci este pur și simplu ireală. Uneori, au existat opțiuni mai ușoare: pâine, trei salate, khachapuri si khinkali, apoi un alt khinkali, apoi un al treilea khinkali timp. Aceasta este o cină. Doar în cazul în care, specific: acest lucru nu este un bufet. Totul e servit consecutiv ca oaspete onorat)) atât de des încărcat cu astfel încât spațiul nu este suficient, iar mâncarea pune doar una pe cealaltă.
Cina este aceeași. Micul dejun este mai simplu, dar și foarte consistent. Și așa în fiecare zi. Și între micul dejun, prânz și cină am fost tratați cu căpșuni sau cu pâine dulce națională cu stafide și scorțișoară.
La început am gasit: "Cât de mult, nu vom mânca atât de mult". Apoi au început să glumească despre acest subiect: de exemplu, ghidul nostru (georgian) a cerut să vină cu amendă pentru cei care au întârziat. Mi-a spus imediat: "Ce trebuie să gândești, hrănește-i!") "Sau:" Disperați, nu au mâncat nimic de o jumătate de oră!) "Și la sfârșit s-au obișnuit. Deci, după trei salate, khachapuri și două porțiuni de khinkali au adus oa treia, nimeni nu a refuzat, toată lumea se bucura de mâncare. ))
Iar pentru una dintre mesele din Svaneti (unde am fost cazați la pensiunea Casa) Animatoare ne la cuptor kubdari - plăcinte naționale Svan, cum ar fi khachapuri, dar cu carne - doar din inimă - și ea a venit la masă. De data aceasta am folosit rolele de pătlăgele vinete, două sau trei salate, khachapuri, supa, unele de pește râu, cartofi copți și chkmeruli de pui (în sos alb cu usturoi pe skovorodochke.), Dar să refuze kubdari a fost pur și simplu imposibil, așa că mănâncă și lăudat, în special, a fost într-adevăr foarte gustos.
În general, în ziua plecării, cântarele, ca și cum ar fi apărut în mod special în hotelul nostru, au arătat plus trei kilograme, îmbrăcăminte - plus mărimea și o oglindă - și chiar mai mult (bine, strâmbă, fără ambiguitate). În același timp, ghidul și șoferul nostru, care devenise deja nativ, a zâmbit și a spus: "Nimic, bine)"
Înapoi acasă, la început nu am putut înțelege de ce am avut doar hrișcă în frigider.

Este imposibil să-ți imaginezi Georgia fără vin. Vinul aici curge ca un râu. Și, mergând acolo, eu, ca o persoană care practic nu beau, era foarte îngrijorată de modul în care urmau să fiu acolo. Tot timpul Shurik a reamintit din "captivul caucazian": "Eu nu beau". - "Pot să beau?" (Primesc o sticlă de vin de trei litri) Ce trebuie să bei? "-" Nu înțelegi, nu beau deloc, nu am capacitatea fizică ". "Iată primul pahar cu privire la asta." "Luați un pahar." Ei bine, asta e vorba. Nu, desigur, nimeni nu va vărsa vin în tine. Dar va fi o mulțime și să refuzi cumva nu este bună și nu funcționează. )) În plus, vinul este real, foarte bun, dar în aer proaspăt al muntelui, dar sub o asemenea razozolie și cu toasturi georgiene este pur și simplu bine. Și dacă nu-ți dai seama puterea - nimic, dimineața se vor îmbăta de rețeta națională - vinul va fi jumătate de apă))
Vinul pe care l-am numit roșu este numit negru în Georgia - este întunecat, aproape opac. Roșu se numește roșu roz sau transparent. Și numai alb rămâne alb, cu excepția cazului în care, desigur, nu este o culoare galben închis - atunci se va numi portocaliu.

Vinurile sunt aici la fiecare pas. Și în toată lumea există un vin pentru fiecare gust și o pungă: ambele îmbuteliate și îmbuteliate și obișnuite și elite. Puneți întotdeauna o încercare și apoi turnați mai mult. )) Decoreaza aceste magazine sunt adesea foarte colorate, multe - semne cu glume si cuvintele pe tema vinului:

Vinul este foarte respectat aici. Unii artiști locali își dedică chiar și vinul la tema:

Nici o sărbătoare nu poate face fără toasturile tradiționale georgiene - lungi, ca și viața. Pentru o sărbătoare un toastmaster este întotdeauna ales. El pronunță primul pâine prăjită, apoi poate să-și dea dreptul să spună toorii celorlalți participanți, dar întotdeauna se asigură că ochelarii nu rămân goi, iar ultimul pâine este întotdeauna în spatele lui, ca și primul. Deci, uneori, el trebuie să petreacă noaptea în care sa ținut sărbătoarea. Chiar și un monument al lui Tamada a fost ridicat în Tbilisi:

În general, în Tbilisi există numeroase monumente dedicate unei varietăți de profesii, evenimente și cetățeni just. Dar mai multe despre aceasta mai târziu, și acum voi continua tema de alcool))

La pranz am încercat să nu bem vin, deoarece era necesar "să realizăm programul de excursii", timpul a fost limitat. Dar într-o zi ne-am retras din această regulă nerostită. Am ajuns în Mtsheta, de unde urma să mergem la Tbilisi. Ne-am uitat la templul Jvari și la confluența râurilor, despre care Lermontov a scris (și despre acest lucru, mai târziu) și a mers la cină. La cină era vin. Și unde este vinul, sunt toast. Ca urmare, masa de prânz în loc de o oră întins pentru trei, și timid nostru "vom merge la Tbilisi?" ni sa spus: "Da, vom avea timp la Tbilisi, asculta pâinea prăjită.")) După cină, sa dovedit că nu am văzut Mtskheta la fel, așa că mai târziu, în Tbilisi, încă mai există timp. ))

Cuvintele separate merită chacha (cu condiția să fie de bună calitate). Georgienii consideră că este aproape un remediu pentru toate bolile. Ei bine, bine, în detrimentul a tot ceea ce nu știu, dar de la balansare ajută exact, m-am verificat. Odată, când am coborât serpentina de munte, am fost ușor ghemuită, a devenit rău. În acel moment, tocmai am început să ne distrăm pe Chacha. Nu am vrut să beau, am crezut că se va înrăutăți. Dar curiozitatea și dorința de a încerca totul s-au dovedit a fi mai puternice decât sănătatea. Am băut cornul - și după trei minute am revenit complet! Totul a trecut fără urmă, nu au fost necesare tablete))

În timpul unei plimbări în jurul orașului Tbilisi, am văzut o mașină a unei agenții de turism locale numită "Chacha Tour":

Numele atât de amuzat că imediat a început să facă poze. Imediat de la magazinul de vinuri vecin a venit georgianul: "Ce, fetelor, ti-a placut masina?" "Foarte", răspundem noi. El: "Acesta este al nostru. Și vinul este și mai bun pentru noi, intrați, vom turna liber".

KAOMARDZHOS. Sănătatea ta!))

Mai ales în zonele montane. Drumul nu este ușor, lung, de-a lungul unui streamer fără sfârșit, uneori atât de rupt și îngust încât puteți conduce numai pe autoturisme off-road, uneori peste o groapă:

Dar frumusețea nebună a peisajului, care se deschide pe drum și la sosirea la destinație, compensează toate inconvenientele rutiere:

Ushguli (de asemenea, Svaneti)

Ceea ce este interesant, când am ajuns în final la Ushguli, a fost închis Ghețarul Muntelui Shkara - nori, ceață. Spring. Am mers doar să mergem - este foarte frumos, este ceva de văzut, și aerul este în stare de ebrietate. Dar când ne-am apropiat, ghețarul a început să se deschidă! Și ne-a deschis, ne-a părut că ne permite să facem cele mai frumoase poze. Și când urma să plecăm, am început să închid din nou. Acesta este ceva din domeniul fanteziei!

Da, stiu, amanta cuprului nu este despre Georgia, ci despre Urali. Dar când coborâți în peștera lui Prometheus, care este aproape de Kutaisi, există o certitudine deplină că aici este locul în care vă apare acum Piatra de Piatră. Datorită iluminării uimitoare, strălucind de toate culorile curcubeului și muzicii de fundal liniștite, aceasta, deși frumoasă, dar probabil (probabil) peșteră obișnuită, devine o poveste adevărată subterană:

Și la ieșire sunteți întâmpinați de un bătrân cu un câine:

Acesta este Mtskheta. Locul foarte pe care mi-a scris Mikhail Yurievich Lermontov. Mănăstirea și templul lui Jvari:

Nudă maro - Kura (Mktvari georgian), albastru - Aragvi.
Desigur, Jvari nu este singura mănăstire aici. Există multe biserici și mănăstiri în Mtsheta, precum și în general în Georgia. Ei sunt ortodocși, ca noi. Dar totuși Ortodoxia georgiană este oarecum diferită de cea rusă. Ce anume, nu am înțeles. Dar există o diferență, se simte. Chiar mai interesant: când eram în catedrala Bagrati din Kutaisi, era un serviciu de dimineață. Corul bisericii a cântat. Ca și noi. Însă melodiile georgiene au fost auzite clar. A fost atât de frumos și atât de neobișnuit.
În Mtskheta, cu excepția lui Jvari, am reușit să vizităm templul Svetitskhoveli (Stăpânirea vieții) și să facem o plimbare în jurul orașului - din cauza faptului că timpul prelungit de cină se scurgea. Dar chiar și o scurtă plimbare a lăsat cele mai plăcute impresii despre acest loc:

Hospitable, cald, sincer. Pe acest oraș confortabil, original, cu balcoanele și zidurile sale sculptate, înverzite cu struguri, puteți merge pe termen nelimitat. Și unele compoziții arhitecturale moderne moderne (Podul Păcii, de exemplu), deși nu corespund stilului general al acestui oraș, ci se potrivesc foarte organic în el, dând chiar și un anumit farmec:

Aici, am fost amintit de un film despre pețitor georgian Khanum: „De-a lungul râului se află un munte, un munte care curge Kura Kura pentru bazaar zgomotos, pentru bazarul - Avlabari“ Atmosfera este inspirat)) Și Avlabar acolo. Deci oamenii din Tbilisi sună în cartierul armean. Traducerea literală a acestui nume este "trecerea prin". ))
Dar nu a fost posibil să trecem prin - a fost aici, la Avlabar, un monument pentru eroii "Mimino" (acest film, ca și personajul principal, este pur și simplu adorat):

După cum am spus deja, în Tbilisi există numeroase monumente și sculpturi interesante dedicate unei varietăți de profesii, evenimente și cetățeni simți:

Și, desigur, am vrut cu adevărat să merg la faimoasele băi de sulf din Tbilisi:

Într-o baie cu piscină trebuie să vă preînregistrați. Dar nu este printre ei baia numărul 5 - public, unde puteți obține fără înregistrare în orice moment, aproape non-stop. Nu există piscină - doar un duș cu hidrogen sulfurat, dar, de fapt, ce diferență. Lung-am gândit la asta, dar în cele din urmă a decis să încă mai pur și simplu să ia o plimbare în jurul orașului - timpul nu a fost suficient, și, sincer, nu-i mai ales ca hidrogenul sulfurat, deși ei spun că apa este mult vindecare. Dar o fată din grupul nostru a mers încă. De asemenea, nu a regretat - a apărut instituția colorată. A fost foarte interesant să vorbim despre situația de acolo, despre femeile georgiene care au plecat acolo. ))

Pentru a rămâne mai mult în acest oraș minunat, cele mai multe dintre noi (inclusiv eu) chiar a donat o excursie la Kakheti (și, de altfel, din cauza acestui fapt, ar putea face o dată, fără cina.))). Dar tot timpul nu era suficient. Cred că voi alege o săptămână sau câteva zile și voi merge acolo. Ei se vor întâlni cu o căldură sinceră, am asigurat deja acest lucru. Apoi voi merge la baie. ))

Un pic mai mult Tbilisi:

În timpul călătoriei, ghidul nostru georgian sa angajat de bună voie să ne învețe niște cuvinte și expresii georgiene. Limba sa dovedit a fi dificilă, și multe au trebuit să fie scrise, și nu a funcționat deloc. Dar au existat, de asemenea, momente amuzante, de exemplu:

- mama în georgiană - "bunicul",
- Papa în georgiană - "mama",
- bunicul din georgian - "tata".

Asta e interesant, când spun "Jur pe mama mea", cine jură cu adevărat - mama sau tata?)
Și dacă jigitul fierbinte georgian este foarte furios, chiar furios, el spune: "PROTKHRVNIS", care înseamnă literalmente "Sunt rupt în bucăți". În acest caz, "xp" este pronunțat ca un singur sunet. Sunt de formare până acum, și, cum ar fi, deja începe să lucreze))

Desigur, acest lucru este foarte scurt și departe de tot ceea ce sa întâmplat să fie văzut pentru aceste zile de neuitat de zece zile georgiene și ceea ce vreau să împărtășesc. Dar numărul de caractere permise, din păcate, se termină ..)) Dacă doar pentru a face un mic reportaj suplimentar.
Între timp, pot adăuga un singur lucru: să spun că Georgia a fermecat, a căzut în suflet pentru totdeauna - nu înseamnă nimic. Mă întorc acolo, e sigur. Mai mult decât o dată))

Deci, Nahwaddis! La revedere, vă voi vedea în curând!))