Du-te aventura java

Soțul meu și cu mine am petrecut mai mult de un an în Bali și acum călătorim în alte țări din Asia. În timpul rătăcirilor noastre am reușit să vedem multe, dar în primul rând vreau să spun despre frumoasa insulă indoneziană Java. Ce știi despre Java? Ai auzit ceai cu acest nume, despre țigări, motociclete? De fapt, acesta este unul dintre cele mai uimitoare locuri pe care le-am avut vreodată: 1805 km pe o motocicletă cu doar două persoane, cu doar două rucsacuri mici ...

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să mergem la vulcanul Ijen pentru a vedea faimoasele lumini albastre, zorii și această "altă planetă", așa cum se spune despre Yengen, cei care au văzut-o cu ochii lor. Și într-adevăr este un fel de cosmos! Serios.

Apoi a fost doar al treilea trekking. Ne-am urcat noaptea, în întuneric, aprinzând felul cu lanterne. Călătoria a durat aproximativ două ore și, fiind în vârf, am coborât imediat în crater. Ijen este un vulcan activ, iar sulful este extras aici. Dioxidul de sulf este toxic, deci nu este recomandat să coborâți în crater fără un aparat respirator. În mod obișnuit acoperit cu nori otrăviți otrăvitori, tuse gravă, ochii udați, era dificil să respire. Mulți turiști vin aici să se uite la fenomenul natural neobișnuit - așa-numitele "lumini albastre", care sunt vizibile numai în întuneric. Dioxidul de sulf eliberat la suprafață arde cu o flacără albastră: temperatura de ardere este de aproximativ 600 de grade Celsius, astfel încât focul are această culoare.

Du-te aventura java

Când vine dimineața, dintr-o dată îți dai seama că pietrele și pământul sunt galbene. lacul este turcoaz, cerul este roz, soarele este roșu, totul este acoperit cu ceață verde praf, chiar și aerul este diferit. Și tu - ca un străin în respirator, ca și cum ar fi cu adevărat o altă planetă. Nu pot să cred în realitatea a ceea ce se întâmplă.

În această călătorie am obișnuit să ne ridicăm la ora 4:00 și la ora 2:00 și chiar la 00:30. Pentru a face față zorilor din templul din Borobudur, ne-am trezit la ora 3:00 și am plecat la ora 4:00. Și abia a avut timp! Pe scări până în vârful templului, am alergat cu limba și mârâind "Soare, ușor!" Există foarte multe niveluri la templu.

Borobudur este un complex templu budist din secolele VII-IX. Este o stupă uriașă, sub forma unei mandale compuse din opt niveluri. Pe partea superioară a celor 72 de stupi sunt mai mici, fiecare dintre acestea - o statuie a lui Buddha. În centru este cea mai mare și cea mai mare stupă. Pe nivelurile inferioare există basoreliefuri neschimbate și statui. Machina este încă una!

Du-te aventura java

Nimeni nu știa despre Borobudur de sute de ani. A fost ascuns adânc în junglă și acoperit cu cenușă vulcanică. Numai la începutul secolului al XIX-lea, colonialii olandezi au găsit această structură și au început să lucreze la curățenie. Acum, Borobudur este un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO, dar, desigur, există o mulțime de statui și pietre. Și până acum acest loc de pelerinaj și rugăciuni. Pelerinii trec de șapte ori în sensul acelor de ceasornic pe fiecare nivel al templului.

Zori sunt frumoase, dar despre apusuri de soare? Cu puțin înainte de apus, am ajuns în Prambanan - un complex de temple hinduse și budiste din secolele 8-10. Aici sunt mai mult de 200 de temple, fiecare cu un număr nesemnificativ de statui. Principalele - statuile lui Shiva, Vishnu, Brahma, Ganesha și altele - sunt situate chiar în interiorul bisericilor, în celule separate. Este foarte întunecată acolo și intrarea este aranjată astfel încât lumina să cadă numai pe statui.

De la o distanță Prambanan nu este uimitor. Potrivit fotografiilor, el pare mai mare și mai impresionant, nu la fel de tremurând. Dar când intri în toate aceste temple, simți că sunt mai mult de o mie de ani și poți atinge cu ușurință istoria, zidurile, statuetele. Dar acest lucru este deja impresionant!

Du-te aventura java

Drumul spre cascada Madakaripur se întinde pe un râu, fundul căruia este acoperit cu pietre alunecoase, iar cascadele sunt mai mici. Prin urmare, există doar în haine de ploaie și nimic altceva! Senzațiile sunt inexprimabile! Adevărat, nu am lăsat sentimentul că suntem niște idioți, care, cu rucsacuri și tot echipamentul, merg undeva într-o ploaie torențială neîntreruptă.

Bromo este un vulcan activ și este situat în caldera vulcanului Tengger. Deci, vulcanul din alt vulcan, imaginați?

Pe drumul de vizionare, la furculiță, există un pointer la indonezianul "Lautan pasir" - "Marea de nisip". Metaforă foarte potrivită. Care este marea nisipului, ne-am realizat noaptea, când aproape fără succes, în întuneric, încercând să găsim o cale între aceste dune. Este periculos să frânați, să accelerați și să vă întoarceți. Doar înainte, numai hardcore!

Du-te aventura java

Poate că Bromo este cea mai vizitată atracție turistică din Java de către turiștii occidentali. Totul este simplu și accesibil. În munți există hoteluri confortabile, vin cu autobuze întregi ale europenilor. În timpul nopții, aceștia sunt luați într-un jeep și duși în camera de observare pentru a întâlni zori cu vedere la vulcani. După răsăritul soarelui pe aceleași jeep-uri până la poalele Bromului, și deja acolo poți schimba transportul ... și schimbi la un cal, care va transporta vulcanul. Cu toate acestea, pentru a obține pe partea de sus de top, încă mai trebuie să lucreze ușor cu picioarele sale, scari calul nu va merge.

Vederea din partea de sus a lui Bromo este uluitoare. Desert continuu pentru kilometri în jurul valorii de, și în depărtare un templu hindus. Templul din deșert, în interiorul calderei - de ce nu? Suprafața și totul din jurul ei este acoperit cu praf vulcanic fin. Și craterul Bromo poate fi comparat cu un cazan gigant. Se fierbe, se fierbe, se rupe. Asemenea putere!

Când am părăsit orașul Joggja, gazda Didot, de la care am oprit datorită serviciului lui Couchsurfing, ne-a sfătuit să nu mergem pe drum, ci pe drumul de munte. "Este mai lung și mai greu, dar nu veți regreta", a spus Didot. Nu a regretat: vederile din jur erau ireale! Ne-am oprit la fiecare 100 de metri.

Du-te aventura java

Nici nu m-am așteptat ca toată ziua pe drum să fie atât de interesantă și saturată. De la dimineața devreme până seara târziu, tremuraam pe bicicletă, dar ce peisaje le-am văzut și cât de des trebuia să mă lupt cu dorința de a opri și de a fotografia.

A fost o uimitoare două săptămâni. Cel puțin de două ori am vizitat o altă planetă și de câteva ori în trecut. Și acum îi sun pe toată lumea să călătorească în Java și să o facă doar pe o motocicletă, nimic altceva. Din fereastra mașinii nu am vedea multe dintre aceste frumuseți, nu ar fi trecut pretutindeni și cu siguranță nu ar fi experimentat această insulă magică. Și cu siguranță vom avea ceva de spus și de nevăzut nepoților noștri.