Călătoria spre Marele Ustyug

"Nu există drumuri în Rusia - numai direcții"

Se pare că se adună în fiecare an în Opoki și că în fiecare an nu ajunge acolo, devine o tradiție necuviincioasă. Și dacă anul trecut nu am ajuns acolo pe vina mea - reducerea podului din față a scăzut, iar în acest an forța majoră era deja de natură naturală. Cu toate acestea, despre totul în ordine.

Spre deosebire de anul trecut, în Opoki urma să ajung de la Great Ustyug și nu de la Vologda. Și înainte ca Marele Ustyug să ajungă pe traseul prin Kostroma - Manturovo - Nikolsk. Startul a fost luat dimineața devreme de la stația Kostroma. A trebuit să călătoresc șase sute de kilometri, pe care, după experiența multor excursii anterioare, mi-am pus opt ore și jumătate. Și, la început, după ce a părăsit orașul, a menținut o viteză de aproximativ o sută de kilometri pe oră. Înainte ca această călătorie cu mașina să fi fost făcută, s-au înlocuit câteva detalii, așa că nu m-am gândit la forța majoră. Iar drumul spre Manturovo era destul de optimist.

Cu toate acestea, pentru Manturovo, optimismul meu a început să se usuce. Nu am văzut astfel de drumuri proaste de multă vreme. La început, secțiunile au început cu gropi și patch-uri alternante. Potholes trebuia să călătorească, iar în locurile cu reparații ale carierei, mașina tremura violent. Apoi au început alte "miracole" mai puternice. Deși "țâțele" - semnele rutiere "drumul dur" au fost suficiente, iar multe dintre ele au indicat distanța, întâlnirea cu primul "arici" a fost o surpriză.

Călătoria spre Marele Ustyug

De regulă, gropile și găurile sunt situate imediat după o întoarcere închisă sau la vârful dealului, adică nu le veți vedea în prealabil. Aici ar fi un semn, dar nu! Așa că a trebuit să merg mai departe cu mai multă prudență și mai puțină viteză, în ciuda faptului că au existat întinderi destul de lungi de drum asfalt normal.

Cel mai grav drum a fost în zona de frontieră a regiunilor Kostroma și Vologda. Și undeva în vecinătatea Nikolskului am ajuns sub supravegherea camerei, care mi-a definit o amendă de trei sute de ruble. Mă întreb unde am fost atât de capabil să accelerez?

Într-o pereche de locuri întâlnite și reparații capitale ale drumului. În opinia mea, în aceste locuri ar fi posibil să așteptăm, mai întâi pentru a repara site-urile cu "arici". Deși, cine știe, acestea vor fi reparate acolo cu reparații - iar aceste zone vor deveni mai rău decât se văd, dacă nu pot fi impracticabile.

Călătoria spre Marele Ustyug

Pe unul din locurile populate de "arici", am auzit un sunet zgomotos prin fereastra deschisă - ca și cum cineva tremura o găleată cu șuruburi. Pe un drum egal sunetul a dispărut, dar pe cariere sa auzit foarte clar. M-am oprit chiar să văd dacă apărarea a căzut. Apărarea a fost în vigoare, defectele vizibile nu au fost găsite și am decis să chem a doua zi pentru serviciu. Doar în caz.

Dar toate lucrurile rele se termină mai devreme sau mai târziu. Când ne-am apropiat de Marele Ustyug, drumul a devenit mai bun și am ajuns în oraș după unsprezece sau mai multe ore de la început. Ne-am așezat la hotel și am mers pe jos de-a lungul digului. Nu rămâne clar - dacă digul va fi încă finalizat sau dacă va rămâne în această formă - acoperit cu o pietrișă ascuțită. Mersul pe ea este periculos, dacă nu pentru viață, atunci cu siguranță pentru pantofi.

Tot tocmai au venit la dig, au auzit cântecele corale. Pe scările care duc la apă, în partea de jos a acesteia este o companie de fete mai mari. Ei au cântat bine, dar am luat o fotografie timidă a lor. Și în curând fetele au avut un ascultător recunoscător. Într-o traiectorie complexă, el a ajuns pe scări, coborând pe care putea doar câțiva pași. Atunci gravitatea pământului la făcut să se așeze brusc. Și stați să ascultați "sirenele" într-o poziție atentă.

Și am mers mai departe de-a lungul digului, de-a lungul râului Sukhona, admirând bisericile și casele vechi ale digului. Descoperit și câteva monumente arhitecturale neobișnuite. Primul a fost capabil să determine exact - un ceas de soare, prezentat orașului de către sculptorul Victor Kahi în anii '70.

Călătoria spre Marele Ustyug

Al doilea, după o lungă dezbatere, a fost definit ca un copac de Anul Nou, care este curățat leneș

rezervisti. Decât să trecem la celălalt capăt al digului, ne-am întors. Corul sa despărțit deja. Stânga și singurul său ascultător. Dar am privit evoluțiile ciudate ale unei mici vase venind din direcția Dvinei. La început, nava mergea de-a lungul Sukhonei și apoi, brusc, se apropia de țărm direct sub noi.

Mai mulți pasageri au coborât pe țărm, iar barca sa îndreptat ușor către țărmul opus, sa aplecat spre el și, așa cum a aterizat pasagerii, a continuat. Taxi de apă direct, cu oprire la cerere!

Distracția noastră nu sa terminat acolo. Mai întâi ne-am oprit lângă biserica lui Procopius cel Drept, privind o piatră neagră dintr-un nor de piatră. Și apoi a fost un trike. Se apropie de soarele care se întuneca. Cu ocazia sărbătorii, o frânghie cu steaguri atârna de pe scaunul pilotului. Tricoul a făcut un cerc lângă bolțile bisericii și a zburat înapoi spre vest.

Călătoria spre Marele Ustyug

I-am făcut o mână de ajutor. Pilotul se întoarse înapoi. Am scos camera și am fotografiat. Și apoi a început. Cercurile tăiate în jurul bisericii. I-am făcut o mângâiere și ne-a făcut semn să ne întoarcem la noi. Am făcut niște poze. Dar să-ți atârnești de pe capul de la cap până la cer s-au plictisit și camera a fost curățată. Pilotul a făcut mai multe cercuri și, văzând activitatea noastră bruscă, a pus rândul și a dispărut în spatele cupolelor bisericii. Și am mers la hotel, pregătim pentru călătoria de mâine. Planurile pentru ziua de mâine au fost rupte. Vroiam să încep cât mai curând posibil, dar mi sa părut necesar să primesc un serviciu și a fost deschis doar la ora nouă dimineața.

Dimineața mâncăm micul dejun la hotel și mergem la serviciu - pentru a afla ce este tunet în mașină. Sa dovedit - un nou sprijin. Nivskaya caracteristică, nu un bug, în funcție de mecanic. Dar a existat o scurgere de benzină de sub piulița ușor dezactivată a PTO. Și numai datorită faptului că mașina a fost înclinată în timp ce căuta sursa de zgomot. Această funcționare defectuoasă a fost eliminată și, curând, ne-am dus în partea opusă. Și acum, când au mai rămas mai puțin de o duzină de kilometri înainte de runda râvnit, speranțele de a ajunge la Opoki de data aceasta s-au topit.

La început, sa atras atenția asupra murdăriei grase și uscate pe asfalt. Apoi - stând la baza, la pod și pe drumul din dreapta mașinii. La dreapta, jos a fost grundul rătăcit, murdăria pe care tocmai am văzut-o pe drum. Podul de-a lungul râului Strelnya, aparent spalat de inundații, a fost doar restaurat, dispărând între cei doi tauri, ca un dinte

Călătoria spre Marele Ustyug

zâmbet. Privind ca un tractor tras masina peste râu și sus pe deal estompează ca slide-uri fanteziste, aluneca și aruncat pe noroi jeep drum noroios pe o unitate completă, am decis să nu meargă la cutiile pentru acest timp. Decizia a fost greu - de data aceasta a fost un "premiu" foarte valoros. Poate cineva și să râdă și wagged degetul la templul lui, dar decisiv a fost faptul că soarta dacă noroc sau soarta ne-a ascuns persistent de această călătorie - este roata tunătoare, iar întârzierea de serviciu, și Capa, probabil, la jumătatea drumului spre Ustiug benzină . Ultima paie era un pod ruinat. Am devenit cumva mai atent la astfel de semne. Cineva sau ceva insistent nu mă sfătuiește să merg la Opoki. Ascultați cu atenție. Sau poate că nu a fost timpul.

Și am fost surprins de altceva. Deoarece restaurarea podului a fost întârziată, de ce nu contactați militarii: câteva pontoane, câteva gredere, un pic de nisip și pietriș - iar drumul de bypass este gata. Un pod pentru pietoni a reușit să facă același lucru! Și așa. Întorsem, ne-am dus la mănăstirea Trinity-Gledensky. Din moment ce aveam o lungă ofertă de timp liber, am dat navigatorului puțin control, deja ca un copil de doi ani cu drepturi, dar fără mașină. Din fericire, drumul era plat, dur și aproape pustiu. Sau fără mașini.

Pe străzile sătești de praf și vânt, am ajuns la mănăstire, stând pe un deal, lângă confluența sudului cu Sukhona. Din această fuziune începe Dvina de Nord.

Călătoria spre Marele Ustyug

În interiorul zidurilor mănăstirii o briză ușoară a suflat și a fost pustie. Templul principal a fost închis castelului. Am mers puțin pe teritoriul mănăstirii, am examinat zidurile și turnurile, am ieșit pe dealul dincolo de ziduri, de unde au fost imediat expulzați de un vânt puternic și răcoros. Au urcat pe treptele templului până la ușile închise - să sărute castelul și să se întoarcă.

Dar în acel moment doi bărbați au ieșit din casă: o femeie și un bărbat în uniforma gardienilor. Sa dovedit toate adult - este un birou de bilete, există tururi ghidate. Am luat bilete, am permisiunea de a trage, iar doamna muzeu a început povestea ei. Doar pentru noi. O mare parte din poveste a fost o surpriză - și un cuvânt de extindere surpată templul vecin al bisericii, în cazul în care, la sfârșitul timpului sovieticilor, a fost internat pentru retardat mintal, redirecționare, înființat în anii colectivizării pe promenadă, care a blocat în mod specific în partea de sus a iconostasului unic supraviețuitor, icoane care nu a fost niciodată restaurată, acoperită doar de ani de excremente de porumbei neglijare. Un iconostas într-adevăr arăta foarte frumos, cu culori luminoase icoane - nu credea că toate acestea se păstrează din secolul al XVIII-lea și a fost nici o mare pierdere de ani de ateism și de rebeliune.

Din mănăstire am revenit la Ustyug. În restaurantul hotelului, fie a avut prânz târziu, fie cina devreme, gustos și relativ ieftin. Și mergea la o plimbare în jurul orașului, acum în direcția opusă terasamentului. Vizitat parcul, situat în jurul Schimbării la Biserica Sf, mărșăluit pe străzi la magazinul companiei deja închisă „negru de Nord“ și de acolo pe străzi mici și benzi sunt din nou pe strada Red, în cazul în care hotelul nostru a fost. Și pe aceste strazi neimparabile am fost întâmpinați de o viziune foarte neobișnuită și de o imagine amuzantă. În primul rând, atenția noastră a fost atrasă de un gard și copaci cu frunze, înfășurat cum părea la noi, într-un film alb translucid prin care razele bătaia soarelui care apune.

Călătoria spre Marele Ustyug

Ne-am apropiat mai mult și am examinat fenomenul - gardul, tufișurile și arborii au fost acoperite dens cu pânze de păianjen translucide. Pentru un moment a devenit chiar înspăimântător - a apărut un păianjen imens de filmele de groază stând undeva în apropiere. Cu toate acestea, cu un studiu mai atent, creatorii fenomenului au fost găsiți de noi. Erau omizi obișnuiți mici, într-un număr neobișnuit de mare.

Și pe calea cea mai apropiată erau câteva locuri în care tufișurile și copacii de pe stradă erau în picioare, îmbrăcați de la rădăcini la coroane într-un voal alb.

Păi, o imagine amuzantă - e latentă la peretele magazinului de piei gri în brațele unei păpuși de pluș.

Călătoria spre Marele Ustyug

Și cât de dulce a căscat, clicul de la obturatorul camerei, trezit de un clic!

Dar a fost timpul să terminăm plimbarea - a doua zi am așteptat călătoria de întoarcere la Kostroma, pe drum plin de surprize. Bineînțeles! Privind în perspectivă să spun - a obține o amendă pentru a depăși o mie de ruble, pe drum, în cazul în care viteza medie a fost de numai 60 kilometri pe oră, iar în unele zone muta ar putea fi nu mai mult de 40, și apoi, în cazul în care partea din față nu este târât vagon-dlinnomerov sau crawling lent , în jurul carierei se îndrepta o mașină cu tracțiune joasă. Inițial, am vrut să ajung la Plyos în acea zi și să petrec noaptea acolo, ca să pot merge de-a lungul orașului dimineața devreme. Dar, după ce a aruncat o privire la listele de prețuri ale hotelurilor, unde erau încă numere vacante, el a schimbat Plyos la Kostroma. Eu nu sunt milionar!

Ei bine, o dată în Plyos nu mergeți - există o oră suplimentară. Și ne-am dus să ne uităm la reședința părintelui Frost. S-a găsit destul de ușor - așa cum sa dovedit din întrebările puse de șoferi, oricare dintre cele două drumuri duce acolo. Și nu există alții. Sosind la poarta rezidenței, am estimat dimensiunea părții vizibile a acesteia, iar apoi, după ce am privit diagrama din apropierea porții, am decis că nu vom intra înăuntru.

Călătoria spre Marele Ustyug

Deși sunt departe de a fi copii, dar, de asemenea, alergând la un galop în Europa, pentru a ajunge într-o oră, nu avem nevoie. Nimic pe care nu-l vezi și nu-ți amintești. Și s-au întors înapoi - la Kostroma. Calea înapoi a fost amintită de opriri frecvente - a fost prea mult să se întâlnească pe drumul de interesant și sonor, și

uneori și nume amuzante ale râurilor și așezărilor. Unii dintre ei au rămas în spatele scenei - nu o scuză pentru a merge din nou pe această direcție. Și am ajuns în Kostroma în zece ore, numărătoarea cărora a început la podul peste Sukhona în Ustyug.

Kostroma a fost doar un punct de tranzit de data aceasta - au sosit, au petrecut noaptea dimineața și din nou pe drum. În Plyos. Și în Plyos a fost penultima zi a festivalului "Mirror". Prin urmare, mașinile au fost permise numai pe treceri, înfășurând simple sharobiks pentru o parcare gratuită uriașă pe pragul orașului. Gratuit, deși afișul de la intrare a citit: "10 ruble / oră, 120 ruble / day.We a pus masina în spațiul său liber și de la începutul de căldură rătăcit în oraș.

Călătoria spre Marele Ustyug

Prin tradiție, în primul rând a mers la parc pe Dealul Catedralei - pentru a admira priveliștile orașului înecând în verdeață și maiestuosul Volga.

Apoi, pe o stradă îngustă, pietruită, am coborât, aproape de piață

a văzut o mică expoziție de picturi, așa cum sa crezut la început. A fost numită "Ceață ceață". Sau cumva pare - nu-mi amintesc exact. Și într-adevăr - în fiecare fotografie peisaj (și tocmai fotografiile de dimensiuni mari), acest tip de oraș a fost capturat în ceață. Soția artistului ne-a spus că toate aceste fotografii au fost luate într-o singură zi. Dar alte fotografii - portrete alb-negru au fost luate în timpul unui "birou" al unei sesiuni foto retro. În aceste fotografii, oamenii au fost îmbrăcați în costumele de la sfârșitul secolului al XIX-lea.

Apoi, din piață s-au îndreptat spre dig și s-au îndreptat spre dreapta - către Muzeul de Artă Levitanovsky. Acesta din urmă era încă în reparație. Pășul a fost amenajat cu tăvi cu diverse pești afumați și, bineînțeles, faimosul pâine afumată de Plesk. "Au comunicat" puțin cu femeia de dacha din bronz. De mult timp nu a fost posibil să comunice - mulțimea care dorea să facă același lucru nu a ieșit.

Călătoria spre Marele Ustyug

Și sa întors, observând că orașul conduce un tren rutier deschis, bucurându-se de un mare succes cu oaspeții orașului. Se duce de la parcarea auto. Și ne-am așezat la masa de prânz în cafenea cu vedere la portul de agrement, la care tocmai a abordat nava de croazieră, și pe platforma plutitoare a festivalului, care, cu toate acestea, nu a putut vedea nici o viață. Cina nu a fost prea rapidă, ci destul de gustoasă.

Și, din păcate, este timpul să ne întoarcem acasă. Deși se pare că a pleca mai devreme, dar blocajele de trafic pe autostrada Gorki in apropiere de Kuznetsov Bunkovo ​​și apoi Balashikha, judecat diferit - am ajuns acasă cu o întârziere de la ora estimată de o ora de reclame, trei. Și ceea ce este interesant - un motiv aparent pentru formarea de blocaje de trafic nu au fost - au început cu mult înainte de luminile de trafic, semafoare, pentru a continuat și sa încheiat brusc pe o suprafață plană, curată, fără nici o urmă de reparații rutiere sau a unui accident recent.

Și voi merge cu siguranță la Opoki!