Recenzii despre vechea legendă a cărții

Józef Ignacy Kraszewski - Vechea Traditie (ciclul "Istoria Poloniei", volumul 1)

Józef Ignacy Kraszewski este un fel de Dmitri Balashov. Sa gândit la scrierea unui epic întreg de romane istorice despre istoria Poloniei. A spus - făcut! În cele din urmă, sa dovedit. 29 de romane! Figura incredibilă! Și mulți dintre ei încă citesc și studiază în liceu. Cel mai strălucitor - ca, de exemplu, acest tradus într-un număr mare de limbi și filmat. În țara noastră Kraszewski a devenit mai renumit, totuși, potrivit ciclului sasilor de opere istorice pe care le-a scris.

Primul în romanul cronologic Kraszewski este foarte interesant din punctul de vedere al creării primei statalități poloneze serioase. La urma urmei, cu o scurtă legendă despre Sashka, care a devenit baza pentru scrierea romanului, a fost construit primul oraș polonez, liniștit, Gniezno. Vedem în narațiune o poveste frumoasă, aproape fantastică despre lupta dintre bine și rău, despre trădare și dreptate.

Mi-a placut capitolul, care dezvăluie ritualurile slave vechi, diferite tipuri de cult zeilor, este polonez cel mai remarcabil „Kupalovsky de noapte“, toate caracteristicile slavilor chips-uri au fost citite cu interes în același mod la îngroparea morților. Doar un singur loc din cartea a spus: Słowem tym są "Polacy". Astfel, potrivit Kraszewski, chiar și în secolul al IX-lea îndepărtat, prima dată a fost cuvântul „polonezi“, care a dat numele întregului popor slave glorioase.

Drept rezultat, a doua oară, Kraszewski ma fascinat cu limbajul bizar, plin de arhisme și metafore. Mai multe romane de acum. Ca să ne putem întoarce mai des la rădăcini!

Recenzii despre vechea legendă a cărții

Împărtășește-ți părerea despre această carte, scrie o recenzie!

Textul examinării

Review-uri de cititori

Recenzii despre vechea legendă a cărții

O carte uimitoare, cea mai elegantă adaptare a legendelor folclorice medievale. Krashevsky este considerat specialist în perioada saxonă, dar îmi place istoria lui ficționată a Poloniei, adică romane despre Evul Mediu. Mulți critici l-au reproșat că nu au scris în conformitate cu Valtescott, dar voi spune: am făcut ce trebuia. Pentru că, spre deosebire de colegul scoțian, Kraszewski nu a fost un susținător al romantizării și înfrumusețării istoriei, și totuși românii lui sunt citiți într-o singură suflare. Și Scott, pentru mine, poate, "Ivanhoe" a plăcut anii la 11-12, și pentru unele imagini pentru el, desigur, mulțumesc - pentru viață amintit.
„Tradiție veche“ stil ca ceva pe romanele Sienkiewicz nu sagging complot, personaje pline de culoare vii, bine, linia de dragoste, în cazul în care la fel fără ea ceva ... Dar linia romantica nu irita, nu pare a fi exagerată, în același "Cruciații", dimpotrivă, luminează și înmoaie gravitatea complotului principal. Și aceasta se bazează pe aceeași poveste veche cum un rotar umil și onest a devenit nu numai, practic, primul rege al Poloniei, dar, de asemenea, fondatorul orașului Gniezno ...
Ca întotdeauna, Kraszewski, elemente fabuloase sunt îmbinate cu realitatea amară: un timp vag, teribil, toate părțile amenință război, conflicte civile în țară .... Și undeva în apropierea noii credințe a apărut și un Dumnezeu asuprește toate aceste Bjelobog și Chernobog. atragerea inimile oamenilor, și din ce în ce în satele apar pelerini ciudate apar exact într-un moment în care este necesar un sfat bun. Apoi, rătăcește guslar orb, cântece compuse, cum ar fi lucrările din trecut și din prezent, chiar acolo trăiește un bun, dar „cunoștință cu spiritul rău“ vrăjitoare Yaruha, apoi minunat, insula aproape de basm în lac, în cazul în care fata frumusetea de neegalat este vatra păcatul păgân ...
Eroii, din nou, uimitori. Aș dori să subliniez trei: Piastun, Yaruha și Printul Popel. Pyastun, personificarea onestitate și altruism, se opune răul lașă răzbunătoare ... într-un cuvânt, acest depozit de toate viciile posibile Prince Popiel. În ciuda faptului că aceste imagini sunt aproape fabuloase, Kraszewski ma obligat să se asigure că acești oameni erau reale, atât de vie acestea sunt înregistrate.
Nici Yarukh, care, asemenea vechiului orb guslar, nu este o imagine a colectivului. Dar dacă guslar - Geamătul poporului polonez, un memento al istoriei sale tragice și însângerate Yaruhe ca în Pan Zaglobe în senkevichevskom „cu foc și sabie“ se concentrează toată aroma de umor și un cinism sănătos inerent în oamenii acelor secole îndepărtate. scena Yaruhoy, probabil, cel mai memorabil, deși, din nou, din nou, întreaga carte este foarte bun. Nu-mi voi înșela sufletul dacă spun că acesta este standardul romanului istoric.