Decât fetele în rochii frumoase și bărbații cu șampanie nu au plăcut fanii yachting-ului

Fotografie din arhiva personală a lui Artem Lyashka

Închirierea unui iaht în Belarus este un serviciu mult mai exotic decât, de exemplu, închirierea unei limuzine. Dar există oameni care câștigă - de exemplu, fondatorul clubului de yahta.by yacht și proiectul zezet-charter, Artem Lyashok, a închiriat iahturi de mai mulți ani. Dar această afacere nu este "atrasă" de o afacere profitabilă.

- Unul dintre prietenii mei suedezi a construit un iaht. El a devenit inspirația pentru ideea, filosofia și cultura "pânzei". M-am înscris la cursuri de yachting: au început să apară, așa că am mers pe un mic iaht, dar pentru mine era o adevărată navă și limita fericirii.

După cursuri am mers o săptămână pe mare, pentru a consolida cunoștințele. În timpul iernii m-am gândit dacă aveam nevoie sau nu. Mi-am dat seama că numai iahturile mă pot face fericit. M-am dus în Polonia, mi-am cumpărat primul yacht Tes 32 "Jedi" și am mers pe ea de-a lungul Mării Minsk.

În general, inițial nu consideram iahturile ca o afacere. Viața în sine, după cum spun ei, a condus.

Cum să încep clubul meu de yachturi

Am avut noroc că Clubul Robinson mi-a sugerat să pun gratuit iahtul pe dig. Tocmai s-au deschis, la vremea aceea Jedi era unul dintre cele mai mari iahturi. A fost prestigios pentru ei să aibă un iaht pe chei.

În prima lună am trăit pe un iaht și am trăit numai cu un iaht. Mi-am imbunatatit cunostintele, m-am indreptat spre o intalnire cu prietenii, m-am odihnit si uneori m-am rostogolit gratuit oaspetilor complexului. Fluxul de oameni a crescut, nu a fost suficient de siguranța mea, și am ajuns la faptul că este necesar să facă yachting ca o afacere.

La sfârșitul sezonului, am fost epuizat. Am vrut să introduc oameni în cultura yachtingului, dar atitudinea fermă a oamenilor "Am plătit și, prin urmare, am dreptate" mi-a lipsit pe mine și pe echipa noastră de orice entuziasm.

În sezonul următor am început deja să angajez angajați.

Închirierea unui yacht cu motor Clasa VIP este costisitoare - 220 ruble pe oră, deci, desigur, publicul țintă pentru acest serviciu este unul premium. Aceasta este o companie, oameni bogați, care sunt obișnuiți să se bucure, să se relaxeze, în plăcerea de odihnă. Adesea, acestea sunt delegări, mici întâlniri închise. Un astfel de iaht este închiriat și pentru petreceri de găină, petreceri de cerb, nunți și alte sărbători.

Fotografii din arhiva personală

Dar un yacht de navigație este o călătorie, o poveste de dragoste. Este mai ieftin - 100-150 ruble pe oră, este comandat pentru plimbări romantice și sesiuni foto. Există și un astfel de serviciu - "o noapte pe un iaht". Practic, este nevoie de un cuplu. Este o scurtă plimbare pentru oaspeții iaht, Skipper apoi lăsați oamenii singuri (ancorate pe chei sau în apele din regiunea vizibilă), și să le ia în dimineața.

Au fost o mulțime de oferte de închiriat: o zi de naștere pe un iaht, mic dejun pe un iaht și o zi de familie pe un iaht ... Lista serviciilor a fost formată pe baza cererilor clienților. De exemplu, în timpul unei plimbări un cuplu a visat să rămână împreună pentru noapte. Astfel sa născut ideea serviciului "Noaptea pe un iaht". Iar mirele și mirele ne-au abordat adesea cu o cerere de a fi fotografiată - așa că a apărut serviciul "Fotografia nunții". De asemenea, am oferit serviciul "botel" (din cuvintele "barcă" și "hotel"). În mare parte este comandat de străini, ruși.

Și cel mai popular serviciu este o plimbare pe un iaht. Se ia de obicei timp de 2 ore - în acest timp este posibilă ocolirea întregului rezervor Zaslavsky.

Fotografie de la yahta.by

Pentru a atrage clienții, încercăm să implicăm sfera serviciilor și a divertismentului. Acestea sunt certificate de cadou pentru diverse servicii și cooperarea cu companii care organizează petrecerea timpului liber și a petrecerii timpului liber. Canalul nostru preferat este Instagram. Aici putem urmări feedback-ul și popularitatea serviciului.

Și pentru turiștii străini, canalul principal este Internetul și cooperarea cu companiile de turism.

Ce este în neregulă cu cultura yachtingului din Belarus?

Am văzut cultura yachting-ului în Europa. Mai întâi a fost Malta, apoi Sicilia, Spania, m-am dus în jurul aproape întregii Mediterane.

În Belarus, totul este diferit. Aici serviciul este destul de scump, nu toată lumea poate închiria un iaht. Prin urmare, înțelegerea poporului nostru de restul pe iaht este destul de diferită. Fetele vin în rochii frumoase, bărbați - cu șampanie, și de fapt este totuși necesar să ai timp să faci fotografii frumoase. Dar ar trebui să obțineți o mare plăcere din ea!

Pentru o oră sau două, că oamenii se află pe un iaht, este dificil să se desfășoare un program de educație privind cultura yachturilor. Ei vor să "stoarce" la maxim, și împărtășesc pe deplin această dorință. Prin urmare, încercăm să transmită cele mai importante: ce să trateze iahtul, căpitanul trebuie să fie respectat.

Ce vă întâlniți în afacerea cu iahturi

Acum există mai multe cluburi de iahturi în Belarus. Acestea sunt instituții de stat, care în special antrenează marinari. În rest, proprietarii unuia sau a două iahturi care se rostogolesc. Dar există mai mulți cumpărători de iahturi în Belarus. Conform observațiilor mele, acum avem aproximativ 15 iahturi din clasa Tes32.

Cel mai dificil lucru din această afacere din Belarus este factorul uman, cadrele. Calificați, corecți, profesioniști responsabili și sociabili sunt greu de găsit. În general, foști sportivi sunt potriviți pentru această slujbă. Am ales să pregătesc personal angajații. Îi antrenăm să navigheze și să se pregătească pentru examen. Toți șoferii noștri au dreptul să opereze atât ambarcațiunile de navigație, cât și cele cu motor.

Dezvoltarea este împiedicată, de asemenea, de lipsa de infrastructură. De exemplu, pe lacurile mazuriene din Polonia acum zece ani situația era la fel ca în Belarus acum. Doar câțiva ani - și yachting-ul a devenit aproape o comoară națională. O rețea de lacuri unde există parcuri acvatice, restaurante, plaje bune, diverse pirați. Chiar nu avem destule.

În Belarus, există câteva locuri excelente pentru dezvoltarea yachting-ului. În primul rând, este Lacul Naroch. Este frumos și vântul este bun și nu departe. Iar Lacurile Braslav sunt aur în general! Rezervorul nazlavskoe este rezervorul cel mai favorabil din apropierea orașului Minsk pentru yachting. De ce nu rafinați insulele aici, construiți dane, locuri de parcare, astfel încât oamenii să poată închiria un iaht nu pentru o oră, ci pentru un weekend? Dacă nu se plictisesc în weekend pe kebaburile shish, atunci iahtul nu va fi plictisitor oricum.

Yachturi - este cel mai bine o ieșire "la zero"

În principiu, iahturile sunt cumpărate în Polonia - sunt deja profesioniști în afacerea lor. Dar pentru mine, am găsit cea mai profitabilă cale - de a produce iahturi în Belarus. Încerc să fac totul la maximum din materii prime din Belarus, folosesc furnir local, lemn. Acum studiez piața oțelului inoxidabil - întregul "metal" al iahtului. Și în timp ce în Polonia este mai ieftină. Corpul și velele pe care le cumpăr și eu în Polonia.

În acest an, primul iaht pe care l-am făcut a coborât. Un astfel de iaht costă aproximativ 30.000 de dolari. Acest lucru este mai realist pentru a plăti pentru câteva sezoane. De asemenea, am de gând să le vând, dar mai târziu - anul viitor. Trebuie să fie testate mai întâi aici.

"Vreau să restaurez ceea ce am pierdut"

În echipa noastră sunt acum aproximativ 10 persoane - căpitanii, managerii și toții care îi ajută să păstreze bărcile curate. Avem 4 iahturi, inclusiv cel mai mare iaht din Belarus. Doi dintre ei m-am făcut. Desigur, aș dori să văd iahturile o dată pe principala sursă de venit, dar până acum acest lucru este cel mai bine zero. Această afacere este pentru idee, pentru suflet.

Fotografie din arhiva personală a lui Artem Lyashka

Vreau să reducă costul serviciilor, permite oamenilor să închirieze barca pentru o lungă perioadă de timp (Carta lung, fără conducere Skipper) - o jumătate de zi, o zi, o zi, astfel încât acestea se pot relaxa pe un iaht, citește o carte, de exemplu. Aruncați gândurile și faceți ceea ce vă place.

Anul viitor intenționez să încep să furnizez yahte pe piața rusă, în special în Crimeea. De asemenea, îmi place să învăț yachting. Oferiți oamenilor cunoștințele și practicile prin care pot obține drepturile și pot merge singuri pe mare.