Teriberka cu mașina, din nou pe drum

Ziua 10. 21/06/15 "Teriberka cu mașina"

Murmansk - Kola - Teriberka - Murmansk

Kilometrajul pentru această zi este de 303 km.

Astăzi este cea mai lungă zi a anului și cea mai scurtă noapte. Și cum să aplicăm aceste definiții Murmanskului, dacă există o zi polară aici? Soarele nu merge dincolo de orizont toată ziua și noaptea. Uită-te la fotografia luată de la fereastra noastră la o oră dimineața!

Teriberka cu mașina, din nou pe drum
Murmansk. Afișați din fereastră la o oră dimineața

Este bine ca ferestrele noastre să nu meargă spre nord, atunci ar fi foarte greu să adormi. Și așa, obosit pentru această zi, am adormit repede, fără să strângem niciodată draperiile groase.

O altă zi de ședere în Murmansk trebuie, de asemenea, să fie saturată de evenimente și impresii. Pentru a vă rugăm copii, ne-am decis să meargă mai întâi la parcul de distracții, și apoi ajunge pe un tur al spărgătorului de gheață cu propulsie nucleară „Lenin“, și apoi ieși din oraș, dar în partea de est, din nou la mare - în satul Teriberka.

Din moment ce parcul de distracții a fost deschis la ora 10, era posibil să dormi puțin mai mult dimineața. Vremea a fost însorită, 14-15 grade, în această vară!

Murmansk. Atracții. Fiare de farfurii

Atracțiile ocupă o zonă relativ mică a parcului principal, situat pe malul lacului Semenovskogo. Locurile sunt frumoase pentru a merge doar, dar, din păcate, nu avem mult timp - doar pentru a mătui de câteva ori. Neplăcut surprins de preț - cea mai prostyatsky atracție nu este mai mică de 200 de ruble. Am pus 1000 de ruble pe o cartelă specială, am mers la circuit, am rănit copii într-o canoe, o lebădă pe apă și totul a fost gol. A trebuit să adăugăm, pentru că am văzut aici o atracție neobișnuită cu farfurioare zburătoare. Pe un bun rotund cu laturi gonflabile, există două joystick-uri care controlează două motoare. Manipulându-le, puteți să mergeți înainte, înapoi sau să vă întoarceți în poziție. Vova a încercat - de asemenea, Natasha a vrut. Atâta timp cât înveți, te întorci ca și cum ai fi, te ciocnești cu ceilalți. E distractiv.

Nu eram singuri. Chiar și pe drumul în fața echipei chineze, să se deplaseze în aceeași direcție, iar la intrarea în dig erau deja două duzini dintre concetățenii noștri, care, de asemenea, doresc să viziteze spărgătorului de gheață. Profitând de faptul că linia a fost stabilită, ne-am stors mai aproape de poarta, iar când paznicul a început să dor de turiști s-au trezit în primul grup. Ei trec în grupuri de 20 de persoane. La bord, cumpărați bilete și apoi mergeți deja însoțit de un ghid.

Teriberka cu mașina, din nou pe drum
La cârma ruperii de gheață

Durata excursiei este de aproximativ o oră. Pentru a ajunge în jurul valorii de acest timp este posibil nu atât de mult, dar impresia generală poate fi făcută. Toate elementele principale sunt în suprastructura principală a navei. Ușor coborât - camera mașinilor cu turbine cu abur și gaz, de unde puteți privi în sala reactorului într-o fereastră mică. Un mic trandafir - salonul, cabana pentru ofițeri, cabina căpitanului. Încă puțin mai înalt și mai îngust decât podul. Acolo, turul se termină.

Impresia generală este destul de favorabilă. Acesta este singurul muzeu de gheață din lume. Nu veți vedea așa ceva în altă parte. Și fotografiată în locul cămășii este, de asemenea, distractiv. Și să privim interesante dispozitivele de navigație ale secolului trecut. Am fost foarte norocoși să putem face o astfel de excursie!

Apoi, ai putea merge doar la est spre Teriberki, dar am decis că pentru întregul dragoste cu Murmansk, trebuie să sunați în orașul Cola, care a fost fondat aici de mult timp în urmă, de mai multe secole înainte de Romanov-la-Murman.

Orașul Kola. Biserica de piatră

De când orașul de lemn ardea de mai multe ori, iar în timpul războiului ruso-turc din 1854, a fost tras cu vase britanice, numai biserica de piatră cu un bulb bulb de cupol a supraviețuit din priveliștea. Intrând înăuntru, eram oarecum surprinsă, văzând în loc de arcade sub cupol un tavan plat obișnuit. Galka a pus câteva lumanari, iar pe traseul nostru a mai existat o altă bifă.

Nimic nu ne-a împiedicat să ieșim din oraș și să mergem spre Teriberka cu mașina. Direcția de Est nu este la fel de importantă ca și la vest - în direcția graniței, astfel încât primii 50 de km de drum au fost doar un asfalt rupt, iar când ne-am întors spre mare, apoi a mers all greder prăfuit. Surprins de numărul de mașini de pe marginea drumului. Astăzi este duminică și, aparent, mulți rezidenți locali au preferat să-l petreacă în afara orașului. In jurul turbării tundra da, până în prezent la partea nu va merge, ici și colo din tufele de pe marginea drumului a crescut o ceata de incendii.

Dacă în Murmansk există parcuri cu copaci mari, natura orașului naturale arctice - copaci noduroși mici, mușchi, o abundență de copaci cu boabe. Staying într-un singur loc, ne-am întrebat covor myrtillus dens sub picioare, complet presărat cu flori roșii mici, fructe de padure viitoare.

Satul Teriberka este situat în Golful închis al Mării Barents, la gura de râu cu același nume. Odată ce a înflorit ferma colectivă de pescuit. Acum ori sunt diferite - peste tot dezolare. Casele cu două etaje stau fără ferestre. Și în colibele mici din lemn nu există nici un semn de viață. Dar peste remorca de la intrare atârnă un semn "Pantofi femei la modă". Brad.

După ce am trecut pe o singură stradă, ne-am găsit pe o plajă largă de nisip. A fost un recul. Apa a dispărut la aproximativ o sută de metri, expunând un fund nisipic plat și curat. Din nisip încă se scurgeau apă, formând o figură bizară.

Coasta Mării Barents

În plus față de noi, doar o pereche de pe Lexus cu numere locale. Și așa - singurătate completă. Marea este calmă. Nu există vânt, iar un val de lumină abia se rostogoli pe țărm.

A mers, a făcut poze. Copiii sunt copii - au început să sapă în nisip și să construiască niște canale. "Apa de apă" - a explicat Vova. Soarele sa încălzit, dar temperatura apei a fost de aproximativ 10 grade. O masă improvizată și bănci au fost așezate din dărâmăturile plăcilor. Snack, bucurându-se de puritatea aerului, de întinderea și sălbăticia naturii.

Și apoi am mers înot! Bineînțeles, acest lucru este spus cu voce tare - tocmai și-au rostogolit pantalonii în genunchi și au alergat în apele sărate din Marea Barents, oferind Natasha o cameră și instruindu-ne să ne luăm o imagine rapidă. Apa, bineînțeles, este rece, dar te obișnuiești repede, și cinci minute pot fi tolerate. Mai ales pentru că atunci încartiruiri pe nisip uscat, încălzit de soare Polar, închideți ochii, și arată că sunteți undeva în Marea Neagră, nu sfârșitul lumii de dincolo de Cercul Polar.

"Băi" în Marea Barents

Completat clar. Puteți să vă scoateți jacheta și să vă încălșiți la soare. Dar conducta sună! Avem aici un alt punct interesant. Revenind la bifurcație de drum în apropierea podului, am luat un pic la stânga și după câteva sute de metri au intrat în satul vecin Lodeynoe că, în ciuda casele abandonate la marginea, are un simt mai rezidențiale. Copiii se joacă pe stradă. Școala și grădinița sunt pictate cu ziduri proaspăt pictate.

Conducerea de-a lungul singura strada, am fost din nou pe calea stancos, care înfășurată între mare și un lac aproape circular. Undeva acolo, trebuie să existe o cascadă, care să se desprindă de piatră direct în mare. Aparent, acest loc este destul de popular cu rezidenții locali. Lurching de la delușor la delușor, merge în jurul valorii de pietre mari, întâlnim vehicule diferite de la VAZs asezonate la SUV IVECO cu hardtop, care impodobite cu numele multor țări și imaginea unui cangur. Am hotărât că, probabil, sunt camperi turisti australieni care călătoresc cu lumină albă.

Am ajuns la un mic ban, unde erau duzină de mașini și mergeau pe jos. Înainte ca cascada să fie doar nimic, iar drumul stâncos a fost atât de devastat încât nu fiecare UAZ pe umăr. Cu toate acestea, pentru a trece 500 de metri după mulți kilometri de ședere în mașină este o plăcere.

Pentru o mică trecere, era un alt lac, de unde curgea un râu, imediat și se rupeau de pe o margine de piatră direct la mare. Duminică, și mulți oameni au decis să aibă un picnic în acest loc pitoresc. Nu spuneți mulțimea de oameni, dar sentimentul de a fi pierdut sau "marginea lumii" nu a apărut aici. Dimpotrivă, fumul este curling, și miroase de kebaburi shish. Pentru a face o lovitură de succes, trebuie să așteptați până când locul este eliberat de alți fotografi.

Cascada nu este remarcabilă, dar destul de frumoasă, ca și natura înconjurătoare. Pietre roz, acoperite cu verdeață proaspătă de vegetație, lac albastru și cer senin. Adorat și înecat înapoi. Deși, poate, merită să meargă puțin mai departe - spre dealul vecin, care mai are și instrumentele unei baterii de coastă abandonate. Dar am aflat despre asta mai târziu, când m-am uitat la ruta noastră în Google Earth. Ne-am bucurat de plimbarea în acest loc minunat. Tantarii au dispărut undeva, deși nu era vânt. Copiii și-au scos puloverele.

Reversul drumului nostru stă pe același drum și ar fi de neimaginat în cazul în care deversorul nu a fost deschis pe barajul de la Teriberskaya HPP. Ne-am îndreptat înainte și nici nu am observat nimic, neștiind că acesta este malul lacului sau barajul rezervorului. Acum, cascada apei se fierbe peste tăvile de beton ale deversorului. Întregul canal este inundat mai jos. Și pe suprafața rezervorului de lângă porți sa format o pâlnie puternică. Judecând după reacția șoferilor din regiunea 51, care, de asemenea, aproape toți au rămas aici pentru a privi cascada omenească, acest fenomen nu este frecvent. Se pare că am fost foarte norocoși.

Am ajuns acasă la ora 21:00. Soarele încă mai strălucește deasupra orizontului. Au alergat în magazin pentru provizii pentru cină și pentru drumul din față. Mâine să plecați mai devreme, deci aveți încă timp să vă odihniți bine.

Alte articole din seria "Pe nordul Rusiei"