Northern Urals

Konzhakovsky Stone

Am condus cu taxiul (mașina în satul Kytlym). Drumul este pur și simplu nu, deci bombardierele nu vor să transporte mașini, negocierile încep cu o mie și jumătate (gazelariștii cer atât de mult). Cumva negociat cu un Khachik pentru 800 de ruble, el tot drumul (care este de aproximativ 2 ore) a fost durerea "drumul rău, mă voi întoarce". În Kytlyme, a fost descoperit programul de autobuz: Luni, Mie, Vineri, Soarele pleacă de la Kytlym la 9 și 18. Dacă autobuzul se va rupe, nu va mai fi zbor, nu există nici un înlocuitor.

Plecăm pe drum, ocolind piatra Kos'vinsky din nord. Trecem neîntîrziat unitatea militară și ne întoarcem la drumul spre orașul Katyshcher (912 m). Ambele drumuri sunt puternic ruinate în jos, prima nu este mult inferior față de "drumul" Karpinsk-Kytlym. Din când în când uralii trec, aparent, ei iau / iau muncitori din mine (în partea superioară a Lobwa extrag platină). Se poate observa că în afara drumurilor din pădure este iarnă - există o cantitate mare de zăpadă, practic nu există urme de decongelare.

Găsim o cătușă acoperită de zăpadă de pe drumul principal, care duce în direcția cea bună, se pune pe capacele încălțămintei și se fixează pentru un cărucior lung. Dar, despre un miracol, zăpada ține. Nu reușim rareori, aproximativ la fiecare pas 50. Cădem în adâncimi diferite, în medie până la talie, dar uneori pe piept. Drumul ne duce curând la poalele muntelui Katyshcher. Începem ascensiunea de-a lungul pantei împădurite. În pădure, condițiile de zăpadă sunt oarecum mai proaste, nu reușim la fiecare pas 20-30. Zăpada începe să se mențină deasupra GZL și, în plus, apare un kurumnik. Deci nu este necesar să atingem.
Din partea de sus a orașului Katyshra există o frumoasă priveliște a masivului Konjak, aproape toată călătoria noastră este citită. Ne petrecem noaptea chiar pe partea de sus, zăpadăm.

Ei au coborât din Katyshcher și au mers la trecerea dintre Ostye Kosovo (1074) și vârful 1403 (numit și Ostkaya Kosva pe unele hărți). Trecerea nu este nimic de la sine (nu mai dificilă decât Poarta Yov), precum și summit-ul. Turul este absent.

Mai departe ne mutăm de-a lungul coamei, apoi de-a lungul zăpezilor, apoi de-a lungul kurumnikului. Zăpada este rău păstrată doar la intersecția cu pietre, în general este normal, trollingul este adânc în gleznă. Topul 1403 este mult mai interesant decât Sharp Kosva, pantele sunt mai abrupte. În partea de sus a turului este complicat, drumul către Tylajsky Stone este perfect vizibil.
Mergem la trecerea dintre râu. Cinder și Nord. Katyshire. Deasupra, trecerea nu pare atât de complicată ca un tipic 1A. După masa de prânz pe șa, începem traversarea pietrei Tylajsky (1470). Abrupta pantei în locurile de până la 45 de grade, în cea mai mare parte urca pe câmpurile de zăpadă, dar zăpada cade doar până la punctul în care pisicile nu sunt necesare. În partea de sus se întâlnește un grup din Berezniki, au ajuns la plută în Tylaya și au făcut o ascensiune radială. Prima lor întrebare a fost: "Este într-adevăr Konjak?". Trebuia să le dezamăgesc.

Ei au petrecut noaptea la Șaua Tylayky, ascunzându-se de vânt între pietre.

Dimineața mergem până la vârful Konjakovskiy Kamen (1569). Ascensiunea nu produce nici o impresie, complexitatea este aproape zero (în orice caz, ne-a dat mult mai ușor Tylaysky Stone). Vizibilitatea lăudată din partea de sus pentru 100 km în jurul nostru nu a evaluat - totul de dedesubt a fost acoperit cu o lumină slabă.

Coborârea spre Podișul Yovo este considerabil mai abruptă decât ascensiunea, dar nu are nici o complexitate deosebită. Pe platoul Yovo, zăpada este punctată cu patch-uri dezghețate acoperite cu iarbă de anul trecut, fluxurile curg peste tot.

Ne aruncăm rucsacurile și facem o ascensiune radială către South Yov (1311). Creșterea este în principal pe kurumnik, abrupta este de aproximativ 30 de grade. În partea superioară se află o cruce sudată din țevi de fier. Trecerea Yovskii Fail (1B) este perfect vizibilă, din această perspectivă pare a fi deosebit de dificilă.

După masa de prânz pe Podișul Yovo, ne ridicăm radial spre nordul Yov (1263). În ceea ce privește complexitatea, aceasta nu diferă de Yovul de Sud, cu excepția faptului că este posibil să mergem mai departe spre partea de sus. În partea de sus a epavelor unor conducte, de sus, se deschide o vedere bună asupra Pietrei Vechi și a domnului Burtym (1148).

După urcare începem coborârea în defecțiunea Yovo. În acest moment al anului, eșecul Yovsky este un colair acoperit cu zăpadă umedă, sub care curge apa. Poate că este o avalanșă periculoasă. Mergem la râu. Poludnevaya minute pentru 10-15, aproape de funcționare. Nici pisicile, nici frânghiile nu sunt folosite, zăpada umedă care vă permite să treci trecerea înapoi pe pantă - veți obține pași excelenți. Râul însuși. Poludnevaya în zonele superioare curge direct peste zăpadă, lăsând periodic sub ea. Zăpada se menține perfect, mergem ca pe asfalt. Au început să cadă mai aproape de afluentul drept al Poludnevoy, curgând de pe pârtia Trapeziei (calea spre Pasul Vest Serebryansky). Nu ajungem la intrarea a două sute de metri, ne ridicăm noaptea.

În dimineața se scufundă ploile, aerul este saturat de umezeală, dar totuși vizibilitatea este încă în limitele admisibile. Ne apropiem de Pasul Serebryansky de-a lungul afluentului drept al râului Poludnevaya. Zăpada este sub medie, nu reușim la fiecare pas de 15-20. Frontiera zonei forestiere este aproape sub șaua pasașului în sine, ieșirea în sine este de obicei satul mediu și zonele de zăpadă, complexitatea tehnică este minimă. La trecere am pus un cort, avem cina.

După prânz, mergem radial la Piatra de Argint (1305). Odată ajungem la altitudine și se mișcă aproape sub centura dințată stâncos, care se extinde până la o trecere paralelă (râul Yuzhny Yov - râul Serebryanka) și mai departe spre vârf. Zăpada nu mai este ținută, așa că acum și apoi cădem prin pietre. Pantă sub centura dințată este destul de abruptă, în medie 30-40 de grade, uneori trebuie să urcăm pe plăci înclinate și pe bolovani separați, în astfel de cazuri, abrupta poate ajunge la 50-60 de grade. Până la vârf ne apropiem de scallopul îngust cu alpinism liber.

Summit-ul este un jandarm, mai multe tablete sunt atașate de jandarmi. În partea de sus a jandarmului este un turneu, puteți ajunge la el doar urcând cu o frânghie. Nu aveam niciun cablu cu noi, așa că nu riscăm să urcăm.

La trecerea întoarcere a vestului Serebryansky, până la aproape GZL - există pante mult mai joase, zăpada se menține puțin mai rău. Ne petrecem noaptea la trecere.

Toată noaptea a plouat, iar dimineața, peste tot masivul, în serios și de mult timp norul era atârnat. Vizibilitatea nu depășește 50 de metri.

După ce stăteam puțin în cort și ne dădeam seama că nu se potrivea, ne-am dus la Traversul Trapezului. Traversăm ambele vârfuri ale muntelui de-a lungul creastăturii și ne apropiem de platoul Yovo, ocolind orașul Yuzhny Yov.

Fără a obține altitudine, plecăm pe podeaua Konzhak (regiunea Konzhakovka) și apoi prin traversarea prin g. 1073 mergem în orașul Guarded (1054). Vizibilitatea nu este încă, este o ploaie frumoasă. Pe coborâre până în valea râului. Konzhakovka ia act de faptul că zăpada sa oprit ținând deloc. Practic se târăsc afară, mergem la maraton, mergem un kilometru și ne ridicăm la cină (la cel de-al 9-lea kilometru).

Există o mulțime de piste de schi vechi și piste de pietoni pe maraton, dar toate sunt vechi. Cu toate acestea, parțial zăpada de pe maraton, iar viteza de mișcare crește semnificativ. După masa de prânz, mergem prin maraton aproape până la chiar drumul Karpinsk-Kytlym (petrecut la o jumătate de kilometru distanță de acesta). Cu cât este mai mică zăpada, cu atât mai puțin zăpada devine, nu mai mult de 3 km până la traseu (în medie, lungimea genunchiului). Spre seară ploaia a dat drumul la zăpada umedă și a devenit complet urâtă.

În timpul nopții de zăpadă a fost de 20-30 cm, și ne-am bucurat foarte mult că seara ne-am apropiat atât de aproape de autostradă. În autobuzul de speranță nu (sâmbătă), deci o oră și jumătate sau două așteptau o călătorie. În acest timp, în direcția Kytlym au trecut 6 mașini, în principal camioane de lemn. În Karpinsk - 2 mașini, pe al doilea (UAZ) am plecat și la ora 10 am (la Moscova) au fost în Krasnoturinsk.