Marșul nordic

Mergem la Teriberk. Drumul prin frumoasa tundră polare. Urmărirea cascadei și locația filmului "Leviathan". Marea Barents. Satul disparut.

Harta traseului zilei a șaptea și cazare.

Astăzi, ruta noastră este cât se poate de simplă. Facem o excursie pe autostradă la Teriberk, pe coasta Mării Barents.

Marșul nordic

Teriberka. Prefață. Unde este accentul potrivit?

Astăzi a fost una dintre cele două zile frumoase din întreaga noastră călătorie. Am văzut o frumusețe uimitoare a locului de pe coasta Mării Barents. Pentru a face asta, mergeam la Teriberk. Acest sat în ultimii ani a devenit bine cunoscută dincolo de regiunea Murmansk. În primul rând, bloggerii au fost trași acolo și, în ultimii ani, au ieșit o serie întreagă de postări despre acest sat, cu multe fotografii minunate. În al doilea rând, popularizarea lui Teriberka a fost facilitată în mare măsură de lansarea filmului lui Leviathan al lui Andrei Zvyagintsev. Este adevărat că este dificil să spunem în mod explicit care este primul lucru din acest lucru și care este al doilea. Ei bine, vom presupune că ambele surse ale popularității neașteptate a orașului polar provincial și mediocru s-au întâlnit pur și simplu în același timp.

Când încă planificasem traseul, Teriberka era un element obligatoriu al programului. În plus, cititorul atent poate să-și amintească. că Teriberka, în general, a fost primul scop al călătoriei, tot restul este apoi crescut în jurul valorii de ca o carne pe oase. Dar, bineînțeles, am fost auziți și de Peninsula Rybachiy. A fost o mare dorință să coborâm acolo și cu câteva nopți, așa cum se spune, "pe câmp". Mulțumit de mult cum să aranjeze totul. Dar a devenit clar că la călătoria noastră de două săptămâni excursia la Rybachy nu se potrivește foarte bine. Aș fi nevoit să renunț la programul turistic, de exemplu, Solovki, pe care nu l-am dorit cu adevărat. Pentru toate celelalte lucruri, Kia Sid, cu toate acestea, nu este deloc un vehicul off-road. Din câte am citit, în principiu, chiar și pe puzoterki mergeți la Rybachiy, dar, oricare ar fi să spunem, acesta este un anumit risc. De aceea, am decis că nu vom încerca să îmbrățișăm imensitatea și să lăsăm Rybachy pentru viitor, când va fi posibil să ne concentrăm asupra lui.

Iar stresul din numele lui Teriberka ar trebui pus pe a doua silabă: Ter'yberka. Și am citit mai întâi în necunoștință, cu accent pe penultima silabă. Acum sunt atât de obișnuiți cu numele corect, încât se aude o audiere eronată, deși la început totul era exact opusul.

Dimineața sumbră în Murmansk.

Ei bine, una dintre cele mai frumoase zile a început cu gri și obișnuit. Dimineața miracolul nu sa întâmplat, vremea nu sa schimbat. Cerul era încă acoperit de nori dense, din care se scurgeau periodic niște lichide care se mișcau. Am dormit mult timp, ne-am așezat la micul dejun mai aproape de 12. Apoi ne-am adunat de mult timp. În același timp, ei au decis să renunțăm la planul inițial de a petrece noaptea în Teriberka într-un cort și am fost de acord cu gazda apartamentului că vom mai rămâne o noapte. Satisfăcuți de modul în care a fost soluționat totul, la începutul celui de-al treilea au părăsit în sfârșit casa.

Drumul spre Teriberk.

Astăzi a fost sâmbătă, au fost mașini pe drumuri, dar nu foarte mult. Fără multă dificultate, ei au scăpat în spațiul operațional. Noi trece vechea așezare numită Cola, și aproape imediat după plecarea Serebryansky pe drumul care duce spre frumoasele localități cu nume romantice cețoasă, Long Zelentsy și, desigur, Teriberka. Drumul este un grad mediu de sacrificare cu relativ rău de zonele standardelor rusești. Dar acesta din urmă nu este suficient. Mi-ar pune un rating mediu de "3". Se întâmplă și mai rău.

Marșul nordic

Lungimea drumului este de aproximativ 130 km. Am condus în acest fel aproape 2 ore. Nu departe de intrarea în sat se află o pereche de obiecte de artă legate de poliția rutieră.

La următoarea instalare, un minut de moralizare. De fapt, totul este adevărat. Nu numai în tundră, ci în general în ceea ce privește natura unei așternuturi - nu este bine.

Drumeții la cascadă.

În Teriberka, am fost de 20 minute până la 5 minute. Nu a dat seama imediat unde să meargă și a ajuns la unele garaje din Lodeynoye. Lodeynoye - este, de fapt, o unitate teritorială independentă (inclusă în satul Teriberka în 1957), numită uneori Noua Teriberka, deoarece este o parte modernă a așezării. Au plecat, și-au întors capul, au văzut jeep-urile care călătoresc pe un drum de munte și au hotărât că suntem acolo. Am hotărât corect, după cum sa dovedit - acesta a fost drumul spre cascadă, unde am decis să facem primul lucru.

În principiu, drumul duce la chiar cascada, dar pe partea noastră să mergem până la sfârșitul a fost un pic încăpățânat, așa că am găsit un site opus Lodeynoye prin lac și apoi a mers pe propriile două. Vedere din Lodeynoe de pe site-ul parcării noastre.

Mai întâi, drumul trece lângă lacul Secretariatului, apoi merge la pietrele negre.

Marșul nordic

Aici vedem mai întâi Marea Barents deschisă. Totuși, Golful Kola dincolo de marea deschisă nu a putut fi luat în considerare.

Aici drumul devine mai bun. În principiu, cred că cu prudență am putea conduce, dar ... Este mai bine să fiți în siguranță, după cum știți.

Fotografiile sunt luate pe drumul înapoi, dar drumul de la asta nu se schimbă, așa cum înțelegeți.

Marșul nordic

În ultima fotografie din spatele meu sunt dealuri stâncoase, pe care apoi am început să urcăm (de fapt, drumul merge spre dreapta, dar dealurile, în general, același plan).

Nastya a fost o adevărată întindere. Rulați de-a lungul tundrei, urcați prin munți.

Și astfel, urcând pe primul deal, am deschis o vedere a bateriei mici, aproape de care, credem, au avut loc evenimente dramatice în filmul "Leviathan", când un grup de prieteni și prieteni a plecat în vacanță. Beți, mâncați și trageți. Se poate observa ca drumul este inca curat.

Marșul nordic

Ne plimbam de-a lungul muntelui teribersky expanses.

Ne ridicăm înălțime, iar pe următorul segment al lui Dima se rupe aproape în abis. Am fost foarte speriat pentru el. Dar nimic, am ieșit. Însuși.

Și specia a continuat să se bucure de creșterea. Aici stăm cu spatele la cascadă.

Marșul nordic

Și aici privim aproape exact în direcția lui, ușor spre dreapta. Dacă vă uitați atent, înainte de corturile din partea stângă a imaginii puteți vedea o crepetă - acesta este cheiul cascadei.

Cascada Teribersky.

În ciuda tuturor eforturilor, nu am reușit niciodată să găsesc nume pentru această cascadă deja cunoscută. Prin urmare, să o numim - teribersky. Aici el este, în persoană. Vedere de sus. Este interesant faptul că, din acest unghi, cascada pare un flux mic. Aceasta este o viziune falsă, din cauza pietrelor imense de pe vârful ei.

Marșul nordic

Și aceasta este o vedere a defileului. Mă întreb dacă această apă și-a rupt propriul drum în acest fel? Sau cheiul a apărut singur din alt motiv?

Încercăm să mergem jos.

Și pe roci, între timp, florile cresc ...

Marșul nordic

Și iată-ne jos. Cascada cu Dima în toată gloria lui.

De când au venit aici, de ce nu mergem la mare? Nu mai repede decât să fii făcut. Calea de-a lungul pietrelor nu este foarte convenabilă, dar destul de acceptabilă, chiar și de către un copil. Când am venit aici, am subestimat puterea valului care a venit și aproape că m-am sufocat cu apă din Oceanul Arctic. În ultimul moment am reușit să scap, dar picioarele mi-au umezit puțin. Datorită cadrului magnific al lui Dima, puteți vedea că marea nu este foarte calmă. Valurile sunt sparte frumos împotriva pietrelor.

Pe drum ne întoarcem la plaja cu pietriș. Pietricelele sunt prea mari, într-adevăr.

Marșul nordic

O altă lovitură a Mării Barents și du-te la bază până la mașină.

La sosire, construim o bucătărie de tabără, sugem supe din pungi, prindem cu o tocană. Cineva bea pentru Teriberk. Vântul suflă continuu, așa că facem o protecție improprie de spumă. În fotografie, cu o mulțime de dorințe, puteți vedea aproape totul, chiar și tocanul. Apropo, avem prânz după 21 de ore.

Aici este masa noastră mai aproape.

Teriberka. Era declinului.

Una dintre ultimele facilități tehnice pe care le-a dobândit Teriberka la sfârșitul regimului sovietic este podul care leagă Terirabu și Lodeynoye. Înainte, era doar un feribot între ei. Acest pod poate fi văzut și în c / f "Leviathan".

Dar în Teriberka în sine, este liniștită și netedă. Nici un suflet viu nu a fost îndeplinit. Adevărat, a trecut o mașină. Viața oferă un magazin de încălțăminte pentru femei și mai multe mașini din apropiere.

Marșul nordic

Este posibil ca Teriberka să supraviețuiască după toate. Există planuri pentru dezvoltarea sa. O fabrică din apropiere construiește Gazprom, există proiecte pentru crearea PES de Nord și chiar construirea unui port maritim. Deja, dezvoltarea turismului a dat un anumit impuls satului, deoarece oamenii au un interes complet natural și independent în sat. Datorită accesibilității, oamenii au fost atrași aici. Pentru poporul local aceasta este și pâine. În sat s-au găsit noi hoteluri, pensiuni, - chiar minunat! Este păcat că autoritățile în sine nu fac nimic pentru a dezvolta Teriberba ca un cluster turistic pe valul acestui interes. Cât timp va rămâne această dobândă fără reaprovizionare este o întrebare dificilă.

Ei bine, noi la acest capăt partea noastră filozofică și a reveni la Murmansk. La revedere, Teriberka!