Călătorie spre Finlanda, mai 2018

Puteți citi în detaliu povestea călătoriei noastre sau puteți alege conținutul informațiilor care vă interesează.

Soțul meu a vrut să meargă în străinătate pentru o lungă perioadă de timp, nu am fost nici în Finlanda, nici în legătură cu Zhenya (ea a fost de 1 an și 2 luni în timpul călătoriei) și nu este nimic de spus, deci totul a fost nou pentru noi.

Vize, precum și rezervări de hotel și bilete la tren, am făcut printr-o agenție de turism. Sa dovedit destul de scump, cred că data viitoare vom face totul pe noi înșine. Pe de altă parte, ne-am uitat la hoteluri scumpe, cum ar fi Scandika, cu piscine și gimnastică :-) Am făcut-o destul de repede. Da, subtilitatea, viza Schengen, așa cum o înțeleg, se face numai după plata tuturor hotelurilor, nu este necesar doar să rezervați, ci să plătiți totul. Am decis să vedem Finlanda (sud), astfel încât cele 12 zile ale călătoriei noastre au fost distribuite după cum urmează. 1 zi - Lahti, 2 zile - Helsinki, 4 zile - Turku, 2 zile - Tampere, 1 zi - din nou Lahti. Mută ​​între orașe cumpărate deja la fața locului, dar mai mult despre asta mai târziu.

Trenul Leo Tolstoy urmează direct de la Moscova la Helsinki. Dar am plecat mai devreme, în Lahti. Trenul Eugene a suferit bine, deși a trebuit să alerg cu ea pe mașină și să privească în tot felul de compartimente - Zhenya sa familiarizat cu toată lumea. De-a lungul drumului, ea a cântat noul sintetizator pentru copii muzicale, a citit și a mestecat cărți. În general, ea a plecat repede în pat, noaptea am dormit pe același raft cu ea, mânca din când în când. Și apoi am pierdut in greutate (Eugene, este greu :-)), sau rafturi în Lev Tolstoi mai mare decât trenul Petersburg, dar am dormit foarte bine și prezența lui Eugene pe care nu prea largă, în principiu, raft, nu doare deosebit: - )

În Finlanda, informații generale.

Băutura, în principiu, totul este acolo pentru a mânca mai mult sau mai puțin. Chiar și Zhenya era terci de ovăz. Există sucuri diferite, ceaiuri și cafea, orice pâine, iaurturi, ouă, tot felul de cârnați și brânzeturi. Dacă vă apropiați de mai multe ori, puteți mânca bine :-)

Puteți bea apă direct de la robinet, este chiar mai gust decât am îmbuteliat. cea mai delicată apă din Lahti și Tampere, ceva mai rău în Helsinki și nu foarte gustos - în Turku. Am facut asta, am turnat apa din robinet in sticla si am baut-o in timpul zilei pentru o plimbare. Având în vedere că o sticlă de cola de jumătate de litru costă 1,5 Euro, atunci.

Unde au mâncat

În Finlanda, o mulțime de pizzerii, cafenele, sau se vând tot felul de pizza (€ 5 jumătate, 10-11 euro un întreg) și kebab cu cafea și cola (1.5-2 euro). Sau cafea cu tot felul de prăjituri (prăjituri în Finlanda nu este prea gustos și destul de scump, cel puțin cele pe care am încercat. Numai un tort, pe care am fost acolo și într-adevăr plăcut, a fost în Suomienlinne în muzeul de păpuși, plăcintă cu mere, vkuuuusnotischa încă Drools). Cu toate acestea, există pachet de 5-10 euro, dar încă nu a putut gestiona pentru a ajunge la ei, așa cum au fost de până la 2 ore ale zilei și noi de obicei „progoladyvalis“ doar la 15-16 ore. În cele din urmă, am luat de obicei o pizza întregă pentru două (este mare, jumătate din grătar este suficient pentru acoperiș).

Cum să comunicați.

Majoritatea finlandezilor vorbesc engleza foarte bine. În măsura în care înțeleg, aceasta este aproape o politică de stat. Chiar și în agenții de știri cărțile sunt vândute în limba engleză (poketbuki). Mai multe canale TV difuzate în limba engleză, multe filme fiind afișate în limba engleză, cu subtitrări finlandeze. În limba rusă nu are rost să vorbești, nimeni nu știe (bine sau aproape nici unul) oricum. Singurul tip pe care ne-am prins în cazul în care, nu vorbesc engleza, dar a vorbit în limba finlandeză și „nu-e-MNO-de-a-oh pe py-in-ussskkko-ohm“, a fost un om în vârstă în Suomienlinne . Există unii oameni care nu vorbesc engleza, în majoritate în vârstă, dar este destul de rar. De obicei cei cărora le-am vorbit pe străzi în limba engleză știau această limbă. Adevărat, șoferii de autobuz, destul de ciudat, dimpotrivă, nu cunosc engleza (sau pretinde cu pricepere -)).

Acum puțin despre călătorie, despre orașele în care am vizitat.

Lahti a fost destul de un oraș frumos mic, aproape întotdeauna destul de pustiu. Cu excepția, poate, Aleksanderinkatu - strada principală, care este mai mult sau mai puțin plin de viață. Apropo, ea a chemat în chestt nostru rege-tată :-) De fapt, în majoritatea orașelor finlandeze de străzi principale de abur, unul este de obicei numit în onoarea lui Alexandru - Aleksanderinkatu, iar celălalt - în onoarea Mannerheim :-)

Am fost uimiți de numărul de biciclete și de bicicliști pe străzi, toată lumea călătorește cu bicicletele de la mic la mare. Îmi amintesc o scenă, fotografiată în memorie. soare, un deal mic, pe ea cu greu bătrână femeie urca, ani 80-90, toate uscate, fără dinți deja gura este deschisă într-un zâmbet, și aproape de ea însăși se rostogolește. bicicleta. -) mai scurte decât toate pe care le au acolo cicliști nebun :-) Un alt lovit de faptul că, chiar și cei aparent scumpi sunt mai ales stânga în stradă dezasamblat.

Ce puteți vedea în Lahti?

În principiu, aproape nimic. Cu excepția cazului în care există doar un complex sportiv, există încă astfel de salturi mari, cu ele puteți admira totuși partea superioară a orașului. Este păcat că au fost închise. Totuși, există un lac uriaș, curajos. pe malul lacului există un port, în zilele de duminică locuitorii locuiesc mai mult acolo. Deci, aici ne-am plimbat - am mers de-a lungul Lahti. au admirat mai ales împrejurimile și ne-au privit obiceiurile noi și, în general, viețile oamenilor. La semafoare, se aprinde fie prin apăsarea unui buton, fie pur și simplu cu un "detector pietonal" sau cu orice se numește. -) Pentru familii întregi de bicicliști, mama și tata, câțiva copii pe războaiele lor mici și încă unul în scaunul pentru copii pe trunchiul mamei sau tatălui meu. Cu toate acestea, există o atitudine foarte prietenoasă față de copii. Și finlandezii sunt fericiți să înceapă să vorbească cu copilul dumneavoastră, cum ar fi binevenit în felul lor, în conformitate cu :-) fino-ugric Dar părinții ca și în cazul în care fie timid sau nu a observat, mers pe jos nu mai scurtă în „viața privată“, care place, în cazul în care Sincer, pentru că mai multe trag afară constant pe străzi, pentru că eu nu tratez copilul în opinia trecătorilor :-)

Comfort Hotel Lahti este un mic hotel confortabil, aproape de centrul orașului (deși, având în vedere dimensiunea orașului, totul este aproape de centru). În camera noastră ni sa dat un pătuț.

Chiar și acolo puteți lua o închiriere tijă de pescuit pe lac, dar ar trebui să licență încă de pescuit, pe scurt, nu am comunica, dar soțul meu îi place să pescuiască (în ciuda faptului că, din cauza neurodermite, el nu poate mânca).

Starea pielii lui Zhenya sa îmbunătățit ușor. Probabil ecologie. Aerul aici este foarte curat, apa este curată.