Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Aceasta poveste a început în urmă cu doi ani, în timp ce de vânătoare pentru cerb într-o săptămână, nu am reușit să nu vadă un mascul trofeu decent la o distanță de o lovitură încrezător, iar trofeul nu a fost exploatat, deși vânătoarea este pe deplin loc - cerb răcnește, Le-am văzut, i-am auzit, dar nu am avut șansa să o obțin.

Apoi a fost de acord cu organizatorii că mi se va da o șansă de a re-vână în următorul sau alt sezon convenabil pentru mine.

Planul pentru noi este același, în locul în care va fi tabăra, ajungem la mașină, la locul de vânătoare, pe pantele pe care le deplasăm și vânează pe jos și pe cai. După câteva ore de "agitare", mașina urmează canalul unui mic curs de munte, se opri pentru a prinde pește proaspăt la cină. Știți care este pescuitul cel mai dificil pentru păstrăvul montan de munte? - Prindeți lăcusta.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

După capturarea sa în plus, nu este necesară nici o calificare specială, definite vizual gaura-vymoenu, de obicei sub o cascadă mică bombardați ușor deasupra fluxului pryav si 2-3 secunde vyvazhivaesh, prinderea păstrăv de momeală.

Trout nu a prins un „ochi“ mare despre 300g, dar peștele este foarte puternic și se extrage-l din apă nu este atât de ușor, dar este o mare plăcere de proces.
Timp de 20-30 de minute, cota de leu din momentul în care am plecat pentru a prinde lăcustele, am prins 11 pești.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Pentru prânz am avut un meniu de pește:
păstrăv prajit

și păstrăvul sunt proaspete, ușor sărate (cincisprezece minute)

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Nourishing și gustoase după cină, ne-am mutat mai sus în defileu, unde am fost deja în așteptare pentru maralii.

În seara aceluiași, prima, ziua a fost prima vânătoare.
Suntem cu un ghid pe jos, nu departe de tabără sus pe deal un pic și vizionarea prin binoclu single și perechi dau femele și a puieților pe versantul opus, a rămas acolo până la căderea nopții.
M-am îndrăgostit periodic în momeală, dar în munți exista tăcere, doar odată ce am auzit rănirea maralului, dar era foarte departe și hohul era complet neconvingător.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

În dimineața următoare, a decis să vâneze din nou, nu departe de tabără, ca zgomotul nu era intensă, iar vânătoarea de dimineață, tind să fie destul de scurtă durată și durează doar de amurg dimineața, înainte de răsăritul soarelui.
Importanța ieșirilor de dimineață este foarte mare. Dimineața fiara este destul de activă și există o posibilitate, din punct de vedere bun, de a observa mișcările sale, cine va merge la zi și la ce părți ale pădurii de molid. Aflați unde este o rață, un animal promițător pentru vânătoare, puteți lua o acțiune de seară, să vă ocupați de o poziție strategică, deoarece cerbul se deplasează rareori în timpul zilei.
Dimineata. în întuneric, creșterea a fost destul de dificilă, trupul nu a fost încă pe deplin implicat în regimul intensificării efortului fizic și a înălțimii, deși nu este încă ținuturile muntoase, dar încă afectează.
Urcând podeaua pantei, s-au așezat pe o platformă mică. Am cântat de câteva ori dimineața și am așteptat zori. Munții au tăcut.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Când a fost complet zorii, departe, pe aceeași pantă pe care am fost, am văzut un taur imens, care a urcat lent de creastă.
A fost destul de Bug, a fost confirmat nu numai de marimea imensa, dar, de asemenea, de culoare foarte ușor de piei și coarne, pe care a purtat capul lui, a fost foarte mare, și ramificare.
Mersul său era maiestuos și mai degrabă mândru, se plimba încet și își coborâse coroana magnifică. A fost o priveliște minunată, dar distanța a fost de aproximativ doi kilometri, și era evident că nu am putut ajunge din nou cu el acum.
Bugu a dispărut în spatele creastei, iar ghidul meu mi-a sugerat unde a mers și unde putea să se odihnească.
Un pic mai așezat pe munte, Oraltay (numele ghidul meu) mi-a spus că vom merge la locul unde se presupune că a mers Bug că el știe locul și știe cum să meargă acolo, să ia o poziție diferită pentru vânătoarea de seară.
Cu asta au coborât la tabără, în razele soarelui încălzitor.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

După un pic de repaus, și cu cină, vom merge la o vânătoare de seară.
Plecam mai devreme, pentru că trebuie să urce pe creasta pantei, în locul planificat. Pentru a face acest lucru, la câțiva kilometri de canion, apoi urca pe una din Glens, și au ajuns la locul potrivit, pe ipoteza Oraltaya pe partea de sus a platoului, ponadoditsya 3 - 3,5 ore, dar este mai bine să avem timp ramas, este mai bine să aștepte pe top. Ne avansează călare.
După ridicandu-se la partea de sus, vom merge pe un platou, peste tot există semne de la începutul fazei active a canelurilor cerbii în - băi de nămol, cu miros urât cerb urină, crengi rupte de arbuști și pomi de Crăciun, care aparent imbinate cerb.

Aproape că a ajuns la locul unde ipoteza Oraltaya ar putea opri pentru a doua zi, văzut în Bug dimineața, doar o mică urcare a crestei, în cazul în care trebuie să ne bată șchiopăteze și se lasă caii, și s-au jos un mic deal și să ia o poziție de vizitare a obiectivelor turistice pe o stâncă confortabilă .
Conducătorul mergea pe un cal în față, tocmai am rămas în urmă, apoi am sărit de pe șa și am întors repede câțiva zeci de metri.
Omoară, Oraltai urcă, șoptește:
- Haide, haide, Bugu acolo, în toamnă, pășind, e!
Simt că am o creștere accentuată a tensiunii arteriale și am început să joc adrenalină.
- Departe? - Vă întreb.
"Nu chiar, dar trebuie să fii liniștit!"
Verificați bipod pușcă prevăzută la lungimea sa maximă, am înțeles că va trebui să trage de sus - în jos și este probabil ședinței, pentru că iarba de pe panta este foarte mare, în poziția minciunii nu va vedea nimic.
Ne plimbam, privim in jos, vad un caprior imens, nu mai vad cornul inca, grenduieste, capul este coborat, partea din fata este acoperita de un tuf.
În liniște, cât mai mult posibil, iau o postură șezândă, scot căutatorul din buzunar, măsoară - 325 m. unghi 32gr.
Îmi strâng pușca, țintesc, dar sunt într-o stare de îndoială, nu văd cornul, aștept.
La un moment dat, maralul își ridică capul, arătând coarnele, și după o secundă o dă din nou.
- Nu este el. Coarnele nu sunt mari, "spun conductorului.
- Da, asta. El este, uită-te la ce taur mare, hai, du-te! - șopteste constant Oralthai.
Eu țin taurul în față, aștept.
După câteva secunde, două femele ieșesc din pădure, iar barza se îndreaptă
și se uită la "prietene", îl văd clar în optica de 16 ori, un vițel bun, dar asta nu este Bugu, nu este ceea ce am nevoie.
Explorer se uită prin binoclu și este de acord cu mine, dar insistă asupra faptului că trofeul nu este rău, dar eu cred că este suficient de mare, există un Bug și mai mult - vor fi în căutarea pentru mai multe.
Coborâm pușca, timp de câteva minute vedem această companie grațioasă.
Liniștit târască din vedere fiarelor, eu sunt în grabă pentru aparatul de fotografiat, care a fost lăsat în rucsac în apropierea caii, când mă întorc de bună voie fac fotovystrel, căprioare în locul a fost plecat, s-au dus, și doresc fotografii excelente ar putea obține.
Seara am văzut mai multe grupuri maraluh și tauri mici, care au avut chiar și o șansă de a merge la distanță împușcat încrezător, dar Bug mare nu părea să ne ochii.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Dimineața nu am plecat de vânătoare, am decis să dormim puțin mai mult și să ne recuperăm puțin.
Oraltay la micul dejun mi-a spus că știe un loc bun, unde an de an sa întâlnit cu taurii mari și sa oferit să meargă la vânătoarea de seară acolo.
Îmi place foarte mult să se miște în timp ce de vânătoare pe un cal, mai ales atunci când se merge pe îndelete de trecere, există un timp pentru a contempla tot in jurul tau frumusetea muntilor fuziona cu natura într-o singură bucată, este cu adevărat un fior.
Un alt lucru este că, în timpul suișuri și coborâșuri cu atât mai mult, nu există nici un loc în kayfuesh, este foarte extremă, și, uneori, chiar și înfricoșător, și aici este necesar să se lucreze toate grupele musculare, care ar rămâne pe cal.
Fără ei (cai), vânătoarea în munți, personal pentru mine, nu ar fi atât de frumoasă, bine, este mai greu de imaginat, este greu de imaginat.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Am urcat pe fundul defileului, la aproximativ 4 kilometri. (Eu dau toate datele de pe GPS navigator), apoi un pic mai mult a crescut în toamna și a oprit. Atunci caii nu vor merge, dar nu avem nevoie de ei.
Plimbare pe trasee Maral urca pădure, apoi de-a lungul napadit de spini pantă puțin mai sus și du-te pentru o „Grivko“ deasupra pădurii, cu o vedere frumoasă.

Privire de ansamblu frumos, văzut „ceașcă“ promițătoare între două benzi de pădure de molid, de asemenea, în mod clar vizibile toate cutele de teren de mai jos ne pe o pantă, într-un cuvânt poziție rece.
Am ajuns mai devreme, soarele a fost destul de fierbinte și ne-am ascuns în umbra copacilor, intrăm în pădure, unde era umed și rece.
Când soarele apunea, iar pe versantul de vest a început să intre în umbra, această umbră a început să apară cerb, și un pic mai târziu, am auzit prima vuiet de sunet pe care fiecare minut Stavan totul se intensifică.
Am fost pe versantul estic, care a fost inundat de lumina soarelui, a fost destul de fierbinte, și nimic nu sa întâmplat pe partea noastră de pe pantă.
Am fost făcut un pic nemulțumit, și a făcut-o Oraltayu, spun ei, știi, că fiara iese mai devreme pe partea umbrită, dar vom sta și „baie“ în soare, aproape amurg.
Pe versantul opus a început un adevărat spectacol, taurii suprapus unul cu celălalt, am văzut chiar și unul dintre masculi, lângă care a fost pășunatul câteva femele, a condus abordat fiecare cerb, totul distractiv sa ma uit.
Am încercat uneori să intru într-un dialog cu maralii, cu ajutorul conductei mele, mi-au răspuns și asta a durat destul de mult.
Când soarele a atins creasta, si este deja pe panta noastră din partea de jos a defileului crawlere umbra, dupa ce unul din „bipuri“ mele în partea de jos, în următorii, cu Glens, benzi din lemn, a spus Mara.
Am curățat repede partea de sus a pădurii, astfel încât să existe o vedere a detașamentului care se învecinează cu pădurea în care se presupunea că am auzit un zgomot și am tras din nou.
După câteva secunde, taurul a răspuns din nou în pădure, judecând după sunet, se apropia.
Apoi Oraltai la luat cu el când a părăsit pădurea.
- Aici este!
- Unde? Mare? - Vă întreb.
"Păi, acolo," spune el, "la marginea pădurii stă lângă bradul uscat".
În momentul în care l-am văzut, el deja clădea și a început să se miște în direcția noastră, în timp ce coborî în dezintegrare, am reușit să văd doar partea superioară a coarnei.
"Ascultă, ca și cum nimic nu este un trofeu, el merge la partea noastră, acum, undeva acolo.
Aici trebuie să-i acordăm un omagiu dirijorului, experiența și cunoștințele sale despre zonă.
El a calculat în mod clar acțiunile fiarei.
"El nu va veni aici, el va merge în pădurea de sub noi, trebuie să mergem repede la cealaltă parte a pădurii și de acolo să sunăm", șopti Oraltay.
Vom alerga rapid în partea de sus a capului, iar Oraltai desculț, după ce și-a scos cizmele.
Caut o poziție cu o vedere bună, mi-a plăcut un mic vârf, urcând până la el - așezat confortabil, dar filmând. Oraltay este situat în apropiere.
Am lovit telemetrul cu toate punctele pe care le defineam ca repere. Distanțele sunt toți muncitorii, de la 150 la 350 de metri.
"Roar" în trâmbiță, ca răspuns - tăcere, numai pe versantul opus am răspuns mai multor tauri.
"Sună-mă din nou!" Spune ghidul.
Am sunat. Tăcere. Există o emoție în creștere.
În timp ce toți încearcă în liniște să acorde pușca. Am împrăștiat bipod-urile la toată lungimea, unul se odihnea în piatră, celălalt atârnând, expun piciorul alungit sub el - pare normal, stabil.
-Sună, Oraltai șoptește.
- Nu, nu vreau. Probabil că în zadar am plecat de acolo, era necesar să rămânem acolo!
"Sună, e aici în pădure!"
"Nu vreau, dacă el este în jur, aude o minciună, nu am făcut-o!"
Timpul merge, mi sa părut că era o eternitate în această așteptare.
Eu iau momeala, o direcționez spre partea opusă a pădurii și nu fac un sunet puternic.
Câteva secunde mai târziu, în "pădurea" noastră se aude un vuiet de piercing, lung, cu o atingere de furie!
Ca răspuns, am încercat să repet tonul a ceea ce am auzit și mi-a adăugat puțin răgușeala la sunetul ultimului trib și așa cum mi se părea că am reușit.
I-am dezbrăcat, am apăsat butonul de pușcă în umăr:
- Totul, totul, totul! Acum va fi eliberat! Hărțuit Oraltai.
Ați văzut vreodată monumente ale unui cerb?
... de îndată ce Oraltay a spus, după câteva secunde, a ieșit din pădure, din cauza molidului mari în picioare singur, m-am dus la stâncă și a început la profil ca un monument, întorcându-și capul în direcția noastră.
A fost o "pictura în ulei", era imposibil să distrugeți această frumusețe din această frumusețe, ce păcat. Că lângă mine nu era un cameraman, ar fi o lovitură!
Traversez crucea de pe ochi pe axa mea și o clipă admir acest om frumos. Shot!
Bugu a sărit într-un arc, indicând că glonțul a zburat acolo - unde ar fi trebuit să zboare, și sa grăbit să ridice un nor de praf!
-Ai fost lovit! - Îmbrățișându-mă și prins, Oralthai a fost fericit.
- Da, știu, am văzut-o!
- Cum a ieșit, cum a ieșit. Continuați ghidul.
"A fost foarte frumos, după tot ce am reușit." - Am fost fericit nu mai puțin!

"Haide, el e culcat acolo!" Conducătorul se grăbește.
- Stai, lasă-mă să dau seama cum a fost - am tras încet o țigară din buzunar, și de iluminat o, încă o dată a fugit prin toate acestea „filmul“ din capul meu.
Emoțiile se revărsau, era un moment minunat de vânătoare, era tocmai acest gen de vânătoare pentru un vuiet pe care-l dorisem.
Fotografia din poziția fotografiei:
Pe dreapta este pădurea, la stânga brazii singuratice.
Bugu ieși din pădure, trecând de molid, lăsat pe stâncă.

Maral pe hohote - supraviețuire în situații sălbatice și extreme

Descendent, mergem la locul unde era "un monument".
Mergem în acel loc, privim în jos, aici se află, aproximativ cincizeci de metri (apoi măsurată, sa dovedit 63m).

Ne apropiem.
Am scutura mana de mana, multumesc pentru vanatoare minunata, ma felicita, imbratisari!
Cu siguranță nu este un "monstru" al tribului Maralego, el nu este un campion mondial - este evident,
dar el este Bugu, el este magnific, el este al meu.