Recenzii ale cărții citadela

Revista de carte a Cetății

Tatăl meu mi-a pus în șa. Vroia să-mi arate moartea. Și am văzut ce a rămas din cei care au băut oglinda: timpul i-a risipit fantomele, din care era nisip.

"Aici", mi-a spus tatăl meu, "a fost o dată o fântână." Atât de profund a fost acest bine că conținea doar o stea. Dar noroiul a devenit stagnant în fantă, iar steaua a ieșit afară. Moartea unei stele în calea unei rulote o distruge mai corect decât o ambuscadă inamic.
Pentru fantele înguste, ca și cordonul ombilical, strâns cămilele agăță și oameni, în speranța pentru zadar dă viață umiditate pântec pământesc. Au fost curajos si a ajuns la fundul godeului abisului, dar ce bine zero crusta bătătorite? Fluture pe un cod PIN pălește, dușurile polen de aur matasoasa, decolorat și rulotă, bătut în cuie la sol gol bine: Hamul putrezit, sa prăbușit diamante pentru bagaje împrăștiate cu pietricele de râu, pietricele - bare de aur, toate nisip priporoshit.

Cineva a văzut marele "Micul Print" aici. Asta este, în continuarea subiectului, dar pentru adulți.

Și vă voi spune altfel: "Micul Print" - acesta este pentru adulți. Complet independent, fără nici o continuare, și foarte, foarte semnificativă.

Ei bine, în cele din urmă, introducerea nesfârșită de lungă sa încheiat și a început Cetatea în sine. Care a fost complet pătruns de fraze instructive. Și în general. nimic nu sa întâmplat. Nici unitate, nici armonie, numai instruirea pe calea este adevărată.

Apropo, numele. după cum mi se părea, chiar se apropie armonios de acest tip de muncă. Un fel de cetate impregnabilă, în întregime din cărămizi de gânduri inteligente și instrucțiuni religioase, destul de greu în creștere, irezistibil, impregnabil, independent. singuratic.

Recenzii ale cărții citadela

Da, frazele sunt profunde. Da, chiar și înțeleptul. Cine argumentează ceva. Dar este greoaie. și, în general, suficientă forță pentru a depăși până la sfârșit.

- Poate nu a citit la momentul potrivit?
- Poate a stricat intrarea greșită în acel moment?
- Poate aștepta cealaltă?

Cu toate acestea, din păcate, și ah. Nu că asta e Exupery, pe care te aștepți.

Revista de carte a Cetății

Într-un alt moment, naratorul este ca un balon de ceas transparent, nisipul este turnat în jos, apoi din nou să apară în partea de sus. Jocul de gânduri, o mulțime de boabe atât de asemănătoare între ele, trec prin orele de pâlnie înguste, filare în sus și în jos și se află în centrul cărții. gând ciclica, o prinde de altă parte, ea a trage o treime în haos total de nisip, acestea creează fiecare capitol cu ​​un design nou, dar cititorul va observa că boabele de nisip în culoarele acestor ore, mereu același. Prin urmare, gândurile mai devreme sau mai târziu încep să aducă plictiseală, ca orice contemplare a ciclicității. Dacă dezasamblați grâul pentru o lungă perioadă de timp, la sfârșitul lucrării începeți să pierdeți din ce în ce mai multe boabe putrede. Deci, în "Cetatea" cu lectură de mare viteză, gândurile bune deseori scapă atenția. Cartea ar trebui să fie plăcută, ascultând murmurul unui pârâu, examinând granulele individuale de nisip. "Cetatea" Sf. Exupery poate deveni un tratat al vieții, dar este imposibil să se bucure de această carte într-o grabă, după ce o citiți într-o singură ședință.

Revista de carte a Cetății

Uneori mi se pare că lumea interioară și fermentul din capul meu pot strica orice carte. Dar aici voi sorții au considerat ca aceasta, care nu trece, această carte, nici nu mă pot citi.) Am nevoie doar de o duzină de pagini sau cam asa ceva, dupa care am fost foarte bucuros că sunt spirite nu rele, și nu pot alunga înapoi undeva în iad, altfel s-ar fi întâmplat fără îndoială.

Când citiți mi se părea că tot felul de cele mai multe ori discutabil la mine pentru diverse motive gânduri aforistice, înmulțit cu tuchukuchu enervant mine cu metaforele lor neînsuflețite deliberate în text cu număr chiar mai mult, de fapt, doar cuvinte. Este un terci atât de lipicios încât, chiar dacă ar fi o zbuciumă, cu greu aș vrea să mă implic.

încercați să faceți prochitki în cadrul prokitki-ului din clubul Kabbalah din cherestele din Petersburg :)

Recenzii ale cărții citadela

Revista de carte a Cetății

Cum începe Exupery? Din "Micul Print". Este imposibil să găsești o persoană de lectură care nu este familiarizată cu această lucrare. "Micul prinț" este divorțat de citate. Își găsește magnetismul, atât copii cât și adulți. Și eu, de asemenea, sunt printre întreaga masă de fani.

Doar oamenii care sunt invidioși pot fi invidioși. Negrul nu invidia pielea alba.

Apropo, editorii acestei versiuni conving cititorul că au corectat textul, eliminând repetarea. O minciună flagrantă. Cum să nu-ți fie rușine? Sa întâmplat așa că am o carte de hârtie, dar am ascultat "Cetatea" în performanțe audio. Pe la mijloc, tocmai mi-am dat seama că ceea ce ascult este versiunea completă. Iar multe dintre capitolele, care sunt într-adevăr demne de Exupery, cu un înțeles profund, nu se repetă - în formă de hârtie pur și simplu sunt absente. Numeroase repetări, interpretând în mod regulat același capitol din capitol, toate ca unul, sunt prezente. Se pare că selecția sa bazat pe principiul "la întâmplare". Bine, nu este nimic de spus!

Acestea erau toate pretenții. Îmi cer scuze tuturor admiratorilor talentelor Exupery pentru afirmațiile mele.

Dar există și aspecte pozitive. Totuși, există adevărate capitole înțelepte - raționament: despre puritatea limbii și a împrumuturilor străine, despre prieteni, despre invidie, despre dragoste, despre viață. Și, ca și în "Micul Print", există o mulțime de expresii înțelepte pe care vreau să le citez:

Familiar din copilărie nu trăiește în ochi, ci în inimă.

sensul vieții este ceea ce este cheltuit.

Urmezi cu voce tare, pentru că limba ta nu este convingătoare și vrei să acoperi vocile altora.

Și lucrarea era monumentală. Pur și simplu filosofia nu este genul meu. Mai ales în astfel de cantități și fără complot.

Mulțumesc foarte mult, wekoja. Mulțumesc, am avut ocazia să văd Cetatea. Eu însumi nu aș fi preluat o astfel de carte, așa că a existat un stimulent.

Căci ce știi despre fericire, crezând că un copac trăiește de dragul său - un copac într-un inel dens de coajă? Nu, copacul este sursa semințelor înaripate, de la o generație la alta se schimbă și devine mai frumoasă.

Filozofia gândirii despre fericire, viață și moarte, despre scopul și semnificația vieții.

Și este timpul pentru triumful comercianților. Timp de batjocură a virtuților. Totul a fost vândut. Am cumpărat nevinovăția. Au jefuit proviziile pe care le-am colectat în caz de foamete. Au ucis.

- Mulțimea, "a spus tatăl", îl urăște pe persoana, pentru că este mereu proastă și se strecoară în toate direcțiile, distrugând orice efort creativ. E rău dacă un om a suprimat mulțimea. Dar aceasta nu este lipsa de speranță a sclaviei. Sclavia disperată este locul în care mulțimea are dreptul să distrugă o persoană.

Psihologia în încercările de a înțelege nu numai legile ființei, ci și să înțeleagă sufletele, să explice acțiunile oamenilor. Deoarece împărăția nu este construită pe legile universului. Cărămizile sale sunt oameni. Iar acești oameni conduc istoria revoluției din spatele revoluției, repetând atât greșelile, cât și realizările lor. Exupery argumentează despre ceea ce a fost, este și va fi, atât timp cât există o rasă umană. Povestea lui ar fi ca o notă scrisă de o persoană care a observat ceva pentru sine, a gândit la asta și a scris propriile sale gânduri. El le-a pus într-o formă artistică complexă, combinând povești separate și articole într-o singură lucrare. Acesta este un fel de Biblie.

Unele gânduri par a fi de modă veche, cu ceva ce ești de acord, cu ceva - nu. În unele locuri, raționamentul pare naiv. Ceva a răspuns deja istoriei și experienței umane.

Așa că am decis să construiesc un oraș și am adunat toată spărgătura și rascalul pentru a fi înnobilați de încrederea și sentimentul propriei puteri. I-am înzestrat cu răbdare, nu ca un extaz mizerabil din furturi, spargeri și violență. Mâinile lor sinuoase creează. Mândria lor devine turnuri, un templu, un zid de fortăreață. Cruzimea - măreție și disciplină dură. Ei au devenit slujitori ai cetății, născuți din mâinile lor. Orașele în care și-au pus sufletul. Salvând orașul lor, ei vor muri la zidurile sale. Uite, ei sunt virtutea întrupată.

Din nefericire, după cum a arătat practica, aici credința lui Exupery în cele mai bune din oameni nu sa justificat. Acest lucru a fost clar demonstrat de istoria proiectului Pruitt-Ioou, creat în St Louis în 1954. Apoi, treizeci și trei clădiri de 11 etaje, unite într-o singură zonă, cu zone verzi în jurul valorii, cu apartamente mici, dar confortabile și bine echipate cu zone comune mari, cu infrastructura și instituțiile pentru copii, adăpostind cei care au trăit până la acest punct în sărăcia, care se afla chiar la baza vieții. Fondatorii proiectului au crezut că crearea condițiilor pentru alte persoane decât oferindu-le un loc de muncă și un punct de plecare pentru îmbunătățirea în continuare a vieții lor, ei vor fi binecuvântați cu „gusto, nu ca un mizerabil furt ecstasy, jaf și violență.“ Și al doilea a câștigat. Deoarece similare cu care se confruntă cu similare. O persoană nu se poate schimba atunci când are condiții de trai mai bune, dar când are un exemplu, o altă atmosferă. Și "sărăcia este contagioasă", a spus Balzac.

În ciuda faptului că filosofia Exuperyi este undeva naivă, această carte, necondiționat, este demnă de cunoștință. "Cetatea" îl dezvăluie pe Antoine de Saint-Exupery nu numai ca scriitor de geniu, ci și ca gânditor, al cărui punct de vedere nu este numai curios, ci și foarte adevărat. Este încă adevărat, pentru că oamenii practic nu se schimbă. Ce Exupery a scris despre câteva decenii în urmă, putem observa până în ziua de azi. Este chiar trist.