Vechile păduri

Apoi am decis să mă abat de la traseu și să mă opresc la proprietatea lui Vasyl Polenov "Akulova Gora". Dumnezeu a uitat locul - nu un singur pointer, doar un drum de țară ma condus la o mică capela de lemn. Locul foarte frumos și liniștit. Lângă iazuri și sursă.

În 1855, tatăl viitorului artist a fost sub secțiunea de teren de familie regiune Imochentsah Olonets, acum districtul acesta Lodeynopolsky din regiunea Leningrad, marginea de nord a naturii curat ruse. Dmitri Vasilyevich Polenov a construit o casă pe malul râului Oyat. În memoriile sale, Vasile Polenov cheamă zilele petrecute în vara la conacul din Imochentsi, cel mai scump. Aici, tânărul artist a luat cunoștință de modul în care a trăit viața țărănească și arta populară. În moșia de pe malul Ojatului a trăit între 1855 și 1881.

În aceste locuri, lucrările peisajului timpuriu ale artistului și schițele care reflectă viața satului sunt asociate.

Și mă întorc din nou. Drumul sa înrăutățit. După satul Alekhovschina și ultima hrănire în magazin, asfaltul sa terminat și drumul de pietriș a început. Dealurile au devenit mai mult și, treptat, am început să urce pe un platou mic, în cazul în care pădurea este situat veppsky la o altitudine de 200-250 de metri. mașini de marfă mă udate cu praf, și într-adevăr, drumul de pietriș - nu cel mai plăcut pentru călăreț - denivelari constante și vyaznesh în nisip și pietriș. Proprietatea principală era apă, în aproape fiecare sat, el ar afla de la localnici găsirea unui izvor. După următorul sat pe drumul întâlnit un ciclist rupt - băiat local, sa dus la râu și a căzut de pe lanț și blocat între roată și pinion. Păcatul nu a ajutat, chiar dacă a pierdut o jumătate de oră. Fiecare kilometru este mult mai complicat. Am făcut deja 100 de kilometri, e timpul să mișcăm drumul și să mergem adânc în pădure. Am cerut instrucțiuni de la femeia locală, drumul prin pădure. M-a speriat cu urși, dar nu este de ales. Este necesar să mergeți 10 km prin pădure, nu există altă cale. Drumul este bun, am zburat acest loc neobservat, în timp ce am timp să mănânc căpșuni care cresc pe marginea drumului.

Vechile păduri

M-am dus în satul Peldushi. Am întâlnit un câine negru. După ce i-am hrănit cu cârnați, m-am mutat într-un sat vecin, în căutarea unei șederi peste noapte. Câinele ma urmat. Era necesar ca el să se ascundă în spatele turnului, neobservat. În sat am găsit un loc frumos pe malul lacului pentru un cort. Este bine să stați pe mal și să vă întindeți picioarele după 130 km.

Satele mari 20 și aproape toate sunt întregi. Pe ferestrele unor perdele atârnă. Câteva case sunt cosite iarbă - apoi uneori vin aici. Dar astăzi nu era un suflet. Sentiment ciudat - esti singur intr-un sat mare, poti alege orice curte pentru tine pentru petrecerea noptii. Noaptea este aproape și înfricoșător de animale sălbatice. Am decis să mă așez chiar pe veranda unei case. Deși animalele nu pot ajunge.

Noaptea a trecut în liniște. Doar păsările dimineața au început să se rotească alături și să chirpice cu voce tare. Și încă mai am 10 km pe un drum rău. Dar în următorul sat am auzit un câine latrat și vocea oamenilor, aparent ajuns aici în căutarea ciupercilor și fructelor de pădure. În cele din urmă, civilizația.

Vechile păduri

Satul mare este Korbenichi și un drum bun. Ei bine, la fel de bine - acum pietrișul pentru mine părea excelent. Aproape de cel mai apropiat râu a spălat și a curățat bicicleta și drumul. Se încălzește. Este greu sub soarele incins.

Pădurile vecine nu mă lasă să plec. Aproape neatinse de natură, milioane de lacuri, păduri de fructe de padure, sate abandonate - ce altceva este necesar pentru fericirea călătorului. În plus, continuă să-mi împușc proiectul cu privire la satele vecine abandonate, dar până acum nu voi dezvălui hărțile.

În dimineața zilei de luni, după amânarea tuturor afacerilor, m-am dus cu bicicleta la gară - mă duc la stația Babaevo din regiunea Vologda (6 ore). Bicicleta în copertă și pe cel de-al treilea raft al scaunului rezervat, și el însuși - în al doilea rând - pentru a se revărsa înainte de aruncarea de mers. Înainte de apusul soarelui este necesar să depășim 60 km - vreau să petrec noaptea într-un sat abandonat și nu doar în pădurea de lângă drum. Primele 3 ore sunt tehnice, tot timpul pe asfalt, viteza medie este de 17 km pe oră. Pe drum, casele și bisericile abandonate se întâlnesc deja.

Vechile păduri

Ceva pe care am uitat că se întunecă mai devreme decât în ​​Sankt-Petersburg, încă 400 km spre est. Și a urcat în ultimul sat mare pe drumul meu - Borisovo-Sudskoe deja după apusul soarelui. Dar totuși trebuie să conduci 3 km spre un sat abandonat prin pădure. Pădurea este foarte întunecată, aproape nimic nu se vede sub picioare, uneori se pierde un drum forestier îngust, apoi se reapare. Trebuie să mergem, să nu mergem. Când amurgul aproape a trecut și au apărut primele stele, am ieșit în aer liber, undeva în pășunile de iarbă trebuie să existe un sat abandonat.

Întotdeauna am un efect magic asupra mea, dincolo de colț apar case dărăpănate, înverzite cu iarbă și copaci, mai ales sub lună aproape plină. Am ales casa mai decent și am decis să petrec noaptea direct de la el. "Este înfricoșător să-și petreacă noaptea în astfel de locuri?" - ei mă întreabă întotdeauna. Da, un pic, dar curiozitatea și adrenalina este întotdeauna mai puternică. De ce să vă fie frică de ceva? Ursii sunt puțin probabil să fie găsiți aici, și chiar dacă există, nu sunt la fel de sălbați ca oamenii din Kamchatka, se simt la o milă distanță și nu vor veni. Noaptea era foarte liniștită, fără vânt, nu mai puteam dormi de multă vreme, setea de o nouă zi și de noi locuri mi-au împiedicat să adorm.

O excursie cu bicicleta prin pădurea Veps a devenit tradiția mea - pentru al treilea an consecutiv am mers în locuri uitate de oameni și de Dumnezeu pentru a alimenta țânțarii. Dar nu doar pentru asta - continuu proiectul meu - studiul satelor abandonate și identității locale (pe care aproape că nu le avem în Rusia). Fotografii din acest proiect până când nu voi dezvălui, aici sunt notele mele de călătorie.

Anul acesta obiectivul meu principal este satul abandonat Neudal (în traducerea din Vepsian - țara vrăjitorilor). Există ceva mistic în ea, vom afla în curând.

A părăsit trenul la stația Efimovskaia. Vremea este bună, există multe forțe. Și prima zi este de obicei cea mai plictisitoare și mai complicată - o aruncare, trebuie să conduci cât mai mult posibil.

Vechile păduri

Asfaltul sa terminat după 6 km, iar pietrișul a început. Mașinile aproape nu apar niciodată. Satele sunt deja abandonate pe jumătate. Mă simt mai mult ca acest drum liniștit, neuniform decât drumurile asfaltice plate.

La sfârșitul anilor '70, la începutul anilor '80 ai secolului XX au fost abandonate satul Neudau, Pn (e) Sfârșitul CWA, moț, Chidovo. Locuitorii supraviețuitori din aceste sate locuiesc acum în Courbet, Ladva, Myagyarvi. Aici este necesar să menționăm că nu este doar aruncat sat - a fost o consecință a politicii de stat (strămutarea satelor nepromițători, dar chiar și înainte de sfârșitul anilor '30 statul a început să oprime națiune mică, inclusiv Vepsians astfel, aproape toate Veps Upland, populate în trecut, până la sfârșitul secolului al XX-lea, au rămas aproape fără locuitori).

Drumul a devenit o pădure, înverzită, dar puteți merge chiar și din când în când. Mai departe, cu atât mai puține semne de civilizație și mai multe urme de animale. S-au întâlnit urme de urși, lupi, mistreți.

Vechile păduri

8 km au făcut drum spre satul Neudal. Tantarii arata, dar am invatat deja din experienta - pe cap o plasa, mana in manusi - intr-un alt mod este imposibil sa merg. Spray-urile, desigur, pe astfel de hoarde de țânțari nu funcționează. În satul în sine, nu mai rămăsese nici o singură casă cu un acoperiș întreg, drumurile abia vizibile în iarbă.

Am decis astăzi să continue călătoria chiar mai departe - spre satul Reabov End (așa cum ar trebui să existe o casă de pescari, în cazul în care vă puteți petrece noaptea), ca numele satului - acesta este sfârșitul, atunci nu există nici un fel, este adevărat - atunci unul din mlaștină. Satul este la numai 2 km distanță și am ajuns în jumătate de oră. Există într-adevăr o "casă" de pescari sau mai degrabă o cabină de veghe. Așa cum a fost adus aici, nu-mi pot imagina. În cabina patului chiar și acolo sunt feluri de mâncare. Se poate observa că există și pescari. Dar acum era gol și deschis. Am decis să profite de această noroc, și să nu piardă timpul cu formularea cortului - să-și petreacă noaptea în ea. Locul este excelent - pe malul lacului, cu vedere la apusul soarelui. Mâine voi cu siguranță pește, și astăzi sunt atât de obosit că am adormit.

A doua zi am mers pe jos în jurul satului lui Ryabov. Conform datelor din 1911, în sat existau 17 gospodării, trăind 111 persoane. Populația era implicată în vânătoare, pescuit și adunarea de fructe de pădure. Acum, chiar și pistele nu sunt vizibile, totul este îngroșat. Dar a existat o casă mică, pe care pescarii o păstrează în viață. La intrare este o inscripție care imediat se stabilește nu este foarte optimistă.

Înăuntru, înghițitul a răsucite cuibul și ma speriat puțin, zburând deasupra capului. În general, foarte ascetic, deși există o masă și o sobă și chiar un colț roșu. Dar cel mai important lucru este că există ferestre și un acoperiș, ce altceva este necesar pentru a petrece noaptea într-o astfel de salbaticie.

Am decis să pescuiesc pe râu. Momeală - viermi de silicon. Pestele aici nu este speriat și în 20 de minute am prins 5 pești buni. Pentru prânz, destul. Am gătit-o la miez într-o tigaie. Iată o zi relaxată, gastronomică.

Dar, târziu seara, a fost încărcat un duș puternic. A trebuit să stau în ceas și să ascult sunetul ploii. Și noaptea am ajuns la râu pentru proiect. Tantarii zboara in nori, este imposibil chiar sa apasati declansatorul camerei, toate degetele se lipesc de ea.

În dimineața următoare am decis să prind mai mulți pești - de data aceasta, peștele nu a fost prins atât de repede, dar am prins câteva dintre ele - suficient pentru mine. Adormi într-o folie cu un bec, pe care la găsit cu pescarii.

Și după prânz este timpul să ne întoarcem la Nohdal. Deci e vorba despre Neudal. Există o opinie că aproape toți locuitorii acestui sat erau vrăjitori. Vracii din acest sat au fost tratate și a ajutat la construirea relațiilor în familie, ușor de a găsi o persoană care a pierdut în pădure (doar spun la ce moment în ce loc iese, și a întâlnit un om acolo). Din câte știm, au tratat ierburi, băi și, cel mai important, conspirații, care, de obicei, erau păstrate în strictă încredere. Și pentru lumea "exterioară", au raportat de bună voie ritualuri magice simple care ajută în anumite situații. De exemplu, în cazul în care o persoană care a pierdut în pădure, el ar trebui să se dezbrace, sufla cu grijă praful din toate cusăturile de haine, du-te la un loc nou, și deja acolo unde praful vechi nu mă îmbrac.

Satul în sine era destul de mare. Conform datelor din 1911, în satul localității erau 19 gospodării, trăind 141 de persoane. Populația era implicată în vânătoare, pescuit și adunarea de fructe de pădure. Acesta diferă de toate cele anterior traversate de întinderea sa de-a lungul drumului, care se află între două lacuri mici - Pertiarvi și Kodayarvi. Satul se întinde pe aproape un kilometru, mai mult de 40 de metri înăuntru. Capătul vestic al satului este numit Shavadiya, iar la est este satul inferior. Shavadiya este un sat mare și vechi. Primii săi coloniști și-au așezat casele de-a lungul țărmului pitorescului lac Pertiarvi, plin de mici golfuri și golfuri, unde casele și băile au fost așezate pitoresc. Baile negre ale întregului sat sunt așezate pe țărmul lacului, aproape de apă.

Am trecut prin tot satul și am găsit un loc minunat de parcat la celălalt capăt. Aici este cea mai bine conservată casă cu 3 ferestre și un acoperiș uscat. Primele căpșuni pe care le-am găsit în apropiere, mi-au susținut puterea - au fost necesare pentru a lupta împotriva numeroșilor țânțari. Am văzut coada unei vulpe, care era ascunsă de mine în tufișuri. Aici nu mai este teritoriul oamenilor, ci tărâmul naturii. Doar ocazional vin pescari aici.

Încet, soarele se îndepărtează. Dar nu se întunecă. Un spațiu larg deschis, toată noaptea. Un loc frumos, liniștit. Și nu deloc mistică și cu siguranță nu vrăjitorie. Deși acest băiat pe stâlp ar părea minunat.

Vechile păduri

A doua zi este ieșirea. Cea mai grea parte a drumului. Drumul în locuri este întrerupt complet de râuri și mlaștini. Dar poți merge chiar și uneori. Câteva ore mai târziu m-am dus la o secțiune de drum pe care am călătorit-o acum 2 ani, dar ultima oară am întors furculita în direcția opusă lui Nojdala. Aproximativ 20 de kilometri prin pădure, pe o traiectorie înverzită, și apoi o ploaie - mi-a umezit, cu toate tufișurile și iarba din jur și s-au oprit. Peste tot aici urme de animale.

Și iată micul animal. Îmi pare foarte rău pentru iepure - stați în mijlocul drumului, se pare că mama lui a plecat de aici, este încă slab și poate foame. Dar nu am nimic să-l ajut, l-am dus la tufișuri departe de drum. Și apoi pe drum, la urma urmei, du-te și lupi și vulpi. Deși, pe de altă parte, nu i-ar fi putut-o atinge în zadar - el ia înzestrat cu mirosul său. Puii mici supraviețuiesc din cauza faptului că nu au miros și că sunt greu de găsit pradă.

Mai mult, când am plecat spre drumul forestier, am întâlnit deja un iepure mare și un arici a ieșit pe drum pentru a bea din baltă.

Întoarceți încet la civilizație. Satul Ladva este pe drum, deasupra lacului. Vederea este excelentă, nu accidental în jurul acestui lac sunt 3 sate. A petrecut noaptea într-un sat cu vedere spre lac.

A doua zi mi-a adus o problemă - mi-am întors firul pe pedale. De fapt, am devenit un ciclist cu un singur picioare. Ritmul meu a căzut brusc, pe deal - numai pe jos. Am ajuns într-un sat mare, m-am împrospătat și mi-am completat magazinele în magazin (primul magazin în 5 zile). Apoi am avut noroc, am fost crescut de către muzhiks de energie la Vinnytsia, un centru de cartier (20 km). Și chiar mi-a găsit o sudură. Cumva am construit un sistem pentru atașarea pedalei. Și sunt din nou în mișcare. Asfaltul a început, ritmul meu a crescut brusc, chiar și în ciuda ploilor ocazionale.

Și aceasta este o biserică veche și nouă în Vinnytsia.

Vechile păduri

Aventura sa încheiat a doua zi în Svir. În cele din urmă a venit la Vazhiny, există o biserică foarte veche (în 1630, deși a fost reconstruită în secolul al XIX-lea), pe malul râului. Noua mea bicicletă a fost primul test serios. Am adus mult material pentru reflecție și proiectul meu. Dar toate acestea trag deja din nou în acest loc liniștit și uitat de tot - lemnul Vepssky.

Și din nou pădurea Veps. Numai în toamnă. Fără țânțari - fericire! Dar în acest an nu există afine - au existat înghețuri de vară. Totul este echilibrat) Dacă nu am mers aici, aș suferi toată iarna - a trebuit să încarc câteva parcele pentru proiect, pe care le voi arăta în cele din urmă în cele din urmă. Sau poate că toate sunt scuze, doar un loc atât de atractiv - liniștit, dar de data asta nu este atât de pustiu. În această călătorie mi-am întâlnit odată pescarii prietenoși, iar într-unul dintre sate mi-a fost permis să-și petreacă noaptea într-o colibă, hrănite cu cină și lăsate să se încălzească în baie.

Dar totul este în ordine. Eu încep călătoria de la Tikhvin. Despre drum nu voi spune - este 1,5 zile de "sosire" - mai mult de 100 km pe asfalt și pietriș.

Vechile păduri

În pădurea Veps apel la Lukino. În Lukino, atracția principală sunt cascadele. Este destul de neobișnuit să găsim astfel de fluxuri de munte practic în câmpiile din regiunea Leningrad. Da, și întregul Vepsian Upland este neobișnuit - a fost format ca urmare a coborârii în perioada glaciară - de aici sunt atât de multe pietre, lacuri și înălțimi.

A doua zi a fost cea mai grea parte a drumului. Drumul este rupt - bălți solide și murdărie - există doar electricieni și du-te - uneori trebuie să reparăm linia electrică, care merge de la Lukino la Corval. În plus, apa din lacuri este în mod clar mai mare decât ar trebui să fie - în unele locuri baraje, deși este clar că în sezonul uscat puteți călători aici, iar acum drumul merge direct în apă. Trebuie să căutăm o ocolire și să trecem prin windbreak.

Am ajuns în Corlula umed și obosit, iar apoi vântul a venit de undeva. Soarele a clipit o dată și a dispărut.

Vechile păduri

Aparent nu m-am uitat prea mult, prima și singura persoană din sat care sa întâlnit pe drum mi-a chemat la ceai în casă și apoi - să rămân cu soția peste noapte. Cald lângă sobă - ce ar putea fi mai bine. Doar pentru a se încălzi într-o baie - atât asta, cât și faptul că am fost posibil în acea seară. Proprietarul casei, Ivan Ivanych, sa dovedit a fi un vepsian nativ și mi-a povestit povesti despre pescuit și pescari, despre viața de iarnă din sat și despre Veps. În Korvala, aproximativ 10 case sunt locuite pe tot parcursul anului, pentru că drumul este normal - uneori puteți chiar să conduceți în timpul iernii cu mașina, iar mulți dintre ei au snowmobile.