Fostul inspector de pe calea ferată a spus de ce au fost necesare verificările și unde conductorii s-au ascuns

Foto: Martin Dremljuga

În secțiunea următoare, „experiența personală“, în săptămânalul „MK-Estonia,“ fostul Auditor General, care a lucrat la calea ferată de mai mulți ani, a vorbit despre cazul în care firele sunt păsări ascunse, și că o fantomă locuiește în orașul vechi.

Vin din orașul Slantsy, regiunea Leningrad. După ce am părăsit școala la începutul anilor optzeci, am decis să devenim feroviar cu un prieten din copilărie și am venit la Tallinn. Inițial a depus o lucrare la școală. Murisseppa (acum școala de transport - prim.red.), Și ca rezultat alegerea a căzut la Școala Tehnică de Transport Feroviar, a fost la fel în Copley pe strada Marati.

Într-o zi, în primăvara anului 1984, călătorisem cu trenul numărul 16 de la Tallinn la Kingisepp. pentru a intra în Slates. Trenul a fost vizitat de auditori. Mi-am arătat interesul pentru chingile de comandă, compostorul care a lovit biletele. În aparență, un auditor de sex feminin foarte strict mi-a lăsat brusc să "dau" pumnul ... Și apoi a sugerat să vină să lucreze pentru ei. Astfel, în 1984 am intrat în echipa de audit a sucursalei Estoniei a Căii Ferate Baltice.

Activitatea auditorului a constat nu numai în verificarea biletelor. Pe trenurile de pasageri pe distanțe lungi, inspectorii supravegheau activitatea echipajelor de trenuri. Pentru a ajunge pe trenul de lungă distanță, am ajuns la diferite stații aproape de buggy, să apară brusc pe unul dintre trenuri. Pentru că verificarea trenului de la Tallin nu este deloc interesantă.

Pentru mulți ani de muncă au fost multe cazuri amuzante. Odată ce dirijorul era atât de nervos, nu știa ce să facă, că ne-a mâncat o notă explicativă în care a mărturisit încălcările înregistrate.

Despre solidaritatea dirijorilor

Dacă se așteptau "oaspeții", echipajul de tren a început să pună lucrurile în ordine în câteva minute: au fost emise bilete de urgență, s-au eliberat încasări, documentele de zbor s-au umplut corect, iepurii au fost ascunși etc. După o lucrare agitată care implică toate mâinile la sosirea la stația de tren, în cazul în care sa așezat auditorii, ca parte a tuturor diminuat brusc și portretizat un somn profund și de odihnă. Auditorii au apărut auditorilor și au dat impresia că situația senină a trenului a fost ținută de la stația de plecare. Poziția auditorului trebuie să fie un psiholog.

Întreprinzătorii ghizii și-au ascuns pradă, piloți liberi, oriunde au putut!

Acești pasageri se găsesc în compartimentul pentru bagaje, atât sub raft, cât și de sus sub tavan. Au existat cazuri în care "ieșiți" au fost găsiți atât în ​​sala cazanelor, cât și în spatele ușilor de intrare ale mașinii.

Într-o zi, mama lui Carlson a verificat trenul spre Moscova. În mașină studentul-dirijor, prezentând biletele din dosar, era foarte nervos. La fereastră stătea o pungă de haine folosite. Carlson se aplecă pe geanta asta și asta ... țipă. Sa dovedit că conducătorul transportă un pasager fără bilet pe cel de-al treilea raft. Când am aflat că inspectorii se aflau în tren, el "a împachetat" pasagerul într-o pungă de rufe, acoperind-o cu foi pe toate laturile.

Au existat și astfel de cazuri când intri în compartimentul biroului dirijorului și vezi în fereastra reflexia nișei superioare în care pasagerul este înclinat ...

Despre fantoma orașului vechi

În fiecare lună, în primele zile, auditorii s-au întâlnit la Tallinn cu o pregătire tehnică. Unul dintre atributele acestui eveniment a fost livrarea rapoartelor pentru luna trecută. Au fost sărbătorile de Anul Nou. Un pic în cale, am cerut o zi liberă în ziua educației tehnice. Capul era de acord și am ținut contul la birou a doua zi. Venind la cap, am fost uluit: șeful meu părea dureros. El a avut un accident vascular cerebral, și toată noaptea a petrecut în birou ...

Sa întâmplat astfel ca raportul general privind activitatea de audit să fi fost deja făcut pentru mine.

În acele zile, toate rapoartele erau încă transmise către Riga. Riganii de la Administrația drumurilor mi-au ajutat să iau cursul "tânărului luptător". Din această perioadă am trebuit să îndeplinesc îndatoririle unui inspector-instructor în controlul trenurilor, adică să acționeze ca șef al aparatului de audit.

Multe legende și zvonuri se referă la tot felul de fantome și spirite care trăiesc în casele orașului vechi. La acel moment, biroul nostru era la Lai, 43. Pe lângă auditorii de la etajul al treilea al casei, exista o bibliotecă tehnică și un departament de alimentare cu apă feroviară. Lucrările pe linie în trenuri au început acum foarte rar, locul principal de muncă a devenit biroul. Colegii din alte departamente au fost mereu înspăimântați să se așeze pe podea seara. Se zvonea că spiritul fetei, îngropat sub materialul de construcție al casei, a călătorit în casă. Dar aceste conversații au generat mai multe râse decât credința.

Odată ce am efectuat o monitorizare a platformei de raid în Paldiski pe trenurile electrice de dimineață devreme. Sosind după raid, am decis să închid ușa la birou și să stau pe canapea timp de o oră. După ce am căzut într-o stare de somnolență, dintr-o dată m-am văzut de partea mea, am dormit pe canapea și am văzut o fată în haine de cremă care intra în birou. Am privit-o din spate. Sa dus la biroul meu și, văzând o mulțime de ziare pe masă, clătină din cap ca și cum ar fi înțeles că lucrarea mergea la o sută la sută.

Despre vremurile grele ale căii ferate

Oportunități nu numai că mi-am arătat aptitudinile organizatorice, dar și pentru a optimiza activitatea de audit. Dar, la începutul anilor nouăzeci, calea ferată trece prin perioade dificile de perestroika. Specialiștii din domeniul feroviar s-au mutat din funcțiile de conducere. În locul lor au venit lucrători neexperimentați care au profesii din alte sfere. Aceștia au încercat să facă ajustări ale lanțului bine stabilit al mișcării pasagerilor, ceea ce, de fapt, a afectat negativ activitatea tuturor serviciilor.

Printre profesii și poziții există și cele care există în "copia unică".

Asta a fost poziția mea. Drumul baltic nu mai era, iar obiectele de transport feroviar, care se prăbușiseră în părți separate, încercau să învețe să trăiască independent unul de celălalt.

În ciuda decalajului, am reușit să-mi unesc colegii atunci. După întâlniri comune și conferințe privind schimbul de experiență, auditorii din Estonia, Letonia. Lituania și Rusia s-au unit din nou. Și fiind colegi, am fost pentru o vreme prieteni, am vorbit, am întâlnit și am schimbat experiența.

Lucrările de tren, pline de comunicare și de dragoste, își lasă pentru totdeauna amprenta.

Dacă ați lucrat odată la calea ferată, atunci vă veți îmbolnăvi pentru totdeauna. Și chiar și timpul nu se vindecă, când cu dorință vedeți trenuri care zboară.