Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

Hoverla (2061m) - tradus din maghiară „munte cu zăpadă“ - este situat în sud-estul regiunii Transcarpatia, la granița dintre regiunile Transcarpatia și Ivano-Frankivsk.

Există mai multe căi de urcare pe Hoverla - de pe teritoriul regiunilor Transcarpatia și Ivano-Frankivsk. Cele mai populare Traseul începe de la centrul turistic „Zaroslyak“ (regiunea Ivano-Frankivsk.), O frumoasă - trece păduri și pante montane regiunea Rahiv din Transcarpatia.

De la locul taberei până la vârful lui Goverly, sunt amplasate două rute. Una dintre ele este mai abruptă, lungimea ei fiind de 3,7 km; al doilea este mai lung și mai plat - 4,3 km. Ambele căi sunt marcate cu margini mari, bine marcate. În vreme favorabilă, urcarea spre Goverla durează 2,5-3 ore. Puteți cădea pe traseul ascensiunii.

Summitul lui Goverla este o platformă mică, de unde se deschide o panoramă neobișnuită. De aici puteți vedea în mod clar sate de munte, lacuri, cursuri și căi, care se scurg din munți și dispar undeva în pantele împădurite. O combinație unică de nuanțe verzi și albastre ale vârfurilor îndepărtate ale lanțurilor carpatice rămâne pentru totdeauna în memoria oamenilor care au vizitat aici.

Pe Hoverla puteți urca din satul Lazeshchyna. Această rută este cea mai lungă, dar cea mai ușoară. Pentru ascensiunea către Goverla, turiștii instruiți vor avea nevoie de 9-10 ore. Iar cei care nu au suficientă pregătire fizică, merită să planificați traseul pentru cel puțin 12 ore. Începerea urcării este necesară de dimineață devreme pentru a face față zilei ușoare.

Din punctul de MES până la poalele muntelui este o lungime de aproximativ 5 km. Pentru a economisi energie și timp, puteți trece prin ea, după ce ați fost de acord cu proprietarul local auto.

Cei care au decis să călătorească la Hoverla pe propria lor mașină, amintesc că intrarea în rezervă este plătită, iar calitatea drumului vă permite să vă deplasați numai pe autoturismele off-road. Locuitorii locali folosesc UAZ și Gaza.

Indiferent de metoda de mișcare pe care o alegeți - transportul pietonal sau autoturismul - drumul vă va duce într-un centru turistic abandonat, lângă care există mai multe case. Aceasta este Capra. Din acesta până la vârful Goverlei - 7,3 km. De aici, de fapt, începe ascensiunea, care constă din mai multe ascensiuni. Primul este cel mai lung și cel mai tare. Multe dintre ele anvelopă imediat, lipsește complet forțele, de aceea este necesar să se înceapă mișcarea încet, să se oprească pentru odihnă și să se distribuie uniform forțele pentru întreaga rută. Calea se întoarce spre stânga și se duce în pădure, unde începe a doua urcare. Este depășit mult mai ușor (printr-un pas rapid - timp de o jumătate de oră).

La ieșirea din pădure - marginea. Din acest loc puteți vedea colibele reale și Hoverla în sine. Apoi începe o nouă ascensiune. Și ea trece prin pădure, dar este mult mai scurtă și câteva cârlige (aici găsiți căpșuni și zmeură). În timpul întregului traseu, semnele de pe copaci și pietre sunt marcate cu vopsea, astfel încât este aproape imposibil să ne pierdem.

Este foarte interesant să observați cum se schimbă natura cu ascensiunea către Hoverla. Vegetația este mai multă pitică, copacii sunt înlocuiți de arbuști, iar mai aproape de vârf crește doar iarba (aici puteți vedea edelweiss). Pe marginea unei mulțimi de fructe de pădure: lingonberries, căpșuni, afine și zmeură.

Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

O altă aruncare de mers - și tu ești la margine, care a depășit cu tufișuri de ienupăr și afine. Acesta oferă o priveliște frumoasă a văilor și a Muntelui Petros. Un platou mic duce la o creștere destul de abruptă, aproape de care sursa bate. Apoi vă întâlniți printr-un vârf fără nume (înălțimea sa este de aproximativ 1850 m). În spatele ei - o coborâre mică. Și în cele din urmă, urcarea ultima, destul de abruptă și lungă până la vârful lui Hoverla. Coborâre - traseul ascensiunii. La o dată - veste bună: calea înapoi este depășită mult mai ușor și mai rapid.

Din centrul satului, urmați drumul spre vest de-a lungul râului Alb Tissa. După 4,1 km - de la luncă. Dupa ce conduceti 3,6 km, traversati podul si intoarceti-va drumul spre nord, in amonte de Goverla. În acest loc, alături de magazin alimentar, puteți lăsa mașina. În plus, drumul murdar trece prin punctul de control (punctul de control) al silviculturii. Se întinde de-a lungul râului, ca și cum ar fi repetat canalul său, și după 3,5 km duce la un tract unde o casă de pădure din lemn cu două etaje este situată convenabil. Din casă drumul trece printre pârtiile acoperite cu pădure de conifere-foioase și se ridică în sus, traversează centura de pădure de conifere și se deschide spre pârtii deschise. Această parte a traseului se termină cu o ieșire către platou, care se află pe un drum de munte (bazin hidrografic) care leagă Petros și Hoverla. Turiștii numesc acest loc "jumper" (înălțime 1535 m). Lungimea drumului forestier de la stația de înregistrare până la "jumper" este de 13 km. În acest loc, un număr semnificativ de turiști opresc să petreacă noaptea, iar în zori, pentru a începe ascensiunea.

De la "jumper" până la vârful lui Goverla aproape 2 ore de mers pe jos. Rocky traseu duce spre sud-est, la 500 m înapoi la est, iar după 900 de metri vine la o răscruce de drumuri: la stânga - la partea de sus, dreapta - ocolind-l. Următoarea 500 m de urcare abruptă se termină cu o ieșire spre creastă, care se întinde de la stânga la dreapta. O cale bine călcată rulează de-a lungul coamei. În partea de sus a creasta, virați la dreapta (de-a lungul căii). Din acest loc începe ultima parte a ascensiunii. Un pic mai mult efort - și aici este, partea de sus a Ucrainei!

Coborârea din partea de sus trece pe versantul sud-estic al muntelui. La început este destul de rece. După ce ați ajuns la partea egală a căii, trebuie să vă întoarceți la dreapta, mergând în jurul muntelui dinspre partea de sud. Mai departe în direcția vestică și nord-vestică, prin traversare, reveniți la intersecția traseelor ​​(aproximativ 2 km). Pentru acele 1,4 km care au rămas până la "jumper", veți petrece mai mult de 40 de minute.

Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

Pensiunea Zaroslyak. De aici începe traseul spre Hoverla. Din nefericire, este imposibil să se oprească peste noapte, baza fiind destinată pregătirii sportivilor-olimpieni.

Există destule indicii - nu vă veți pierde aici

Coloana verst a fostei frontiere polonez-cehoslovace, care odată a trecut direct peste Goverla

Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

La sfârșitul urcării, pădurea este înlocuită de un arbust dulce de conifere fericit

Flora alpină în toată diversitatea sa

Melcul albastru melancolic!

Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

Sneznik în creșterea unui bărbat

Rememorarea peisajului clasic alpin

În partea de sus a muntelui este situat. Constituția Ucrainei! În cilindri, pământul a fost izolat din toate regiunile țării.

Călătorim de-a lungul Ucrainei - muntele guvernului - două căi de mers pe jos

Banner Zhovto-blakitny pe chiuveta de sus în ceață

Uneori, în lacrimile nori se observă peisaje frumoase din munți