Piatra Poljudov (regiunea Perm)

Cu o lună în urmă am întreprins o încercare deosebită de a cuceri Muntele Vetlan. Cu toate acestea, în ciuda impresiilor magnifice, călătoria a lăsat un sentiment de incompletență - al doilea reper epic - Polul a rămas nereparat.

Din Vetlan a văzut o pădure oarecum sumbră, împădurită și neospitalieră. Plus - ajungerea la el este mult mai dificilă. Este necesar să traversați râul și apoi să treceți prin pădure, la 7 kilometri, în cea mai mare parte pe deal.

Dar astfel de dificultăți nu îi sperie pe băieții hotărâți - se pregătește cu spiritul, schimbă setul de case, se încruntă cu prietenul și prietenul fiicei sale și se duse la drum.

Totul a funcționat ca un ceas - după 10 minute am navigat pe o barcă cu motor pe suprafața Vishera. Râul din acest loc era adânc - adânc în genunchi sau adânc.

Apoi ne-am mutat în UAZ și ne-am grăbit să mergem în afara drumului - o serie de băltoacii grei și un drum de mare adâncime poate fi numit cu mare admitere. Mijloacele solicitate de șofer pentru livrare au fost respinse după 500 de metri - UAZ a sărit peste puddle ca o capră rabid într-o grămadă de gunoi de grajd. Dintre cei șapte kilometri cu mașina, am reușit să stăpânim patru - apoi trebuia să mergem.

După ce am trecut în direcția aleasă de 5 minute am auzit sunetul motorului. În curând, din cauza turnului, a rămas o mașină de miracol (GAZ 71). Cât de târziu am aflat, a fost o schimbare a lucrătorilor ce servesc repetorul televiziunii deasupra muntelui.

Foarte curând panta a devenit destul de abruptă, iar drumul sa transformat într-o grămadă de pietre și ramuri. În mod surprinzător, GAZ 71 a depășit toate aceste obstacole - pe pietre s-au văzut urmele proaspete de la omizi. După 50 de minute de mers pe jos, după o altă întoarcere, am văzut catargul repetorului și cu forțe duble marșând înainte.

Ura! Summit-ul este aproape.

Lanțul nostru întins se adună încet la cel mai înalt punct al muntelui. Toată lumea care a venit la vârf a spus același lucru: "Wow!". Prima impresie a fost uimitoare și teribilă. Vederea care a venit de pe munte a fost suprimată și inspirată în același timp.

O asemănare mizerabilă a unei specii reale

Pe munte, am găsit un cuplu de turiști - un tip vorbitor de limbă rusă și prietena lui germană. Tipii au venit din Germania la rudele lor și au plecat la camping. Pe Polyud au decis să-și petreacă noaptea. I-am invidiat deschis invidia albă - să petrecem noaptea între stele și planeta deschisă largă pentru zeci de kilometri - un vis!

Următoarea oră a fost petrecută în jurul rocilor, fotografiind și lipind de panorama naturii magnifice a Uralilor.

Poate, pentru mine a fost una dintre cele mai puternice impresii din ultimii ani. Toți prietenii mei au fost de acord cu mine - acesta este un loc extraordinar de frumos. Este puțin probabil ca în regiunea Perm să existe ceva mai magnific.

O mulțime de respirație în această frumusețe, am scăpat cu reticență în jos. Pe parcurs, discutând cu impresiile lui Zhenya, ei și-au amintit de germani. "Ar fi frumos să mergeți aici împreună cu un cort" - a sugerat prietenul meu. - Dar e un fel de Munte Brokeback, nu-i așa? - Am observat. Au convenit asupra faptului că nu trebuie să luați alcool cu ​​dvs.

Trei kilometri mai târziu, ne așteptam la un local Susanin pe UAZ. După 15 minute ne-am întărit deja puterea în mașină.

Următoarea destinație a fost Vetlan, pe care doar am văzut-o de la public.

Specii deja cunoscute de Vishera de la Vetlan

După Polyud, Vetlan părea deja neplăcut. Acest lucru nu este surprinzător - la urma urmei, polul este de două ori mai mare decât Vetlan. 527 de metri deasupra nivelului mării față de 263. Se pare că, pentru a nu strica impresia, trebuie să ne urcăm mai întâi la Vetlan și apoi la Polyud.

Se întunecase, dar am avut încă puțin timp și energie pentru o singură vizită - pe drumul către Perm am trecut pe lacul Nyuhti. Reverul este în zona satului Yazva - la 20 km de Krasnovishersk în direcția Perm. 12 kilometri de-a lungul unui drum murdar spre teritoriul orașului Lukoil. Bariera și doi kilometri rămași de pregătire directă ne-au dus direct la malul acestui lac.

Ne-a dezamăgit puțin. Abordarea la țărm sa dovedit a fi destul de mică și locul ocupat de alți turiști. Tot ce am putut face era să-i facem poze și să plecăm.

Înaintea noastră se aflau restul de trei sute de kilometri de-a lungul drumului bătătorit al Uralelor de nord și a confortului casei noastre.

Foarte curând întunericul coborî încet din cer - mașina înotă în întuneric pe suprafața netedă a drumului. În rândul din spate, adolescenții dormeau unul peste celălalt, iar marea muzică era și mai desprinsă de realitatea a ceea ce se întâmplase. Una dintre cele mai multe zile pline de viață din viața mea a venit până la sfârșit.

Toate bune. Slavă roboților.