Recenzii de carte de leu vladimirovich ginsburg

În timpul studiilor sale la universitate, și să fie foarte precis - 2 - 5 an - cercul meu de citire sa format sub influența puternică a două efecte. Pe de o parte, un prieten apropiat a primit educație filologică, și, ocazional, în comun cu mine lucrări de software excelente ale literaturii universale, iar cealaltă parte îi datorez dragostea lor a continuat pentru literatura romantică germană, precum și un interes în probleme de traducere poezie. Și în acest val am găsit o dată în bibliotecă această carte din Ginzburg, o prins și nu m-am liniștit, până când mi-am cumpărat la fel.

Un gardian uitat în războiul de libertate,

Nu mi-am părăsit postul de treizeci de ani.

Nu am așteptat victoria, luptând de ani de zile;

Că nu mă voi întoarce, nu voi supraviețui, știam ...

Și, desigur, aceasta este o carte despre subtilitățile traducerii și misiunea unui interpret.

De ce începe traducătorul? Ce înseamnă abilitatea de a percepe viața altcuiva ca a lor, de a schimba nu numai limbile - vieți. Națiunile, popoarele, "lingviștii" sunt atrași unul altuia ca doi copii regali dintr-o baladă populară germană. Cei care stăteau pe malurile opuse ale unui râu adânc, mâncând de incapacitatea de a depăși spațiul care le separa. Prințul se grăbea să înoate, apoi prințesa aprinse o lumânare pentru a putea vedea țărmul. Cu toate acestea, o femeie rea vechi Chernitsa stinge lumânarea, și „Noaptea înghițit înotător.“ Cine sunt ei, aceste forțe rele care sting o flacără aprinsă de o mână iubitoare. Dar, poate, traducătorii sunt bărbați.

Puțin mai târziu am găsit o carte cu traducerile Ginzburg în bibliotecă și am citit cu balade folclorice, versuri vagabonzi și cu "un sentiment de rușine arzând" pe chitară:

Un om are nevoie de o casă,
Ca o piatră, puternică,
dar soarta ma purtat,
că fluxul curge,
Am fost devorat de un spirit vag,
spiritul liber vicios,
a condus ca un uragan
o singură frunză

și un cântec despre dragostea filologiei. Acum am o întreagă selecție - favorite din poezia de zece secole, "Cuvântul de doliu și mângâiere", o colecție de poezie lirică. Și apoi am cumpărat CD-ul "Carmina Burana" și, în orice mod, mi-am luat pe cei dragi muzica asta ciudată. Acum visez să merg la Drolls cu acest program.

Leo Ginzburg. "Doar inima mea este spartă."

Poveștile interpretului binecunoscut din limba germană a lui Lev Ginzburg despre lucrarea sa, despre cum a intrat în această profesie, de ce a ales limba germană. Mai degrabă, sa dovedit cumva că limba germană a ales-o, și anume traducerile literaturii poetice medievale. Opera Titanică este o traducere poetică a lui "Parsifal" de Wolfram von Eschenbach. Mulți traducători i-au rupt dinții. Chiar și în Germania nu au putut să o traducă în versiunea germană modernă, ca în versiunea originală. Ginzburg, de asemenea, nu a fost în stare să găsească imediat cheia poetului secolului al XII-lea, luptată de luni de zile, și astfel a încercat să pună liniile rebele în dimensiunea potrivită. El spune foarte interesant acest lucru, îl citești ca un detectiv.

Celelalte povești de eseuri sunt scrise la fel de interesante, pe diverse teme literare germane, mi-a plăcut foarte mult despre Eschenbach.

Povestiri din ultima tablou al vieții sale personale-tragice - așa cum am înțeles, în al doilea rând soția sa, Natasha, pe care o adora, pur și simplu nu a putut respira pe ea, foarte grav bolnav, nu a ajutat nici un tratament. Și așa cum am înțeles, Ginzburg nu a trecut prea mult, și el a fost grav bolnav și "Doar inima mi-a rupt" - aceasta este ultima sa carte.