Povestea unei călătorii în Croația

Aventurile balcanice. Partea 12. "Pământ și mare". "

Având în vedere diferitele opțiuni pentru finalizarea "ringlet" -ului balcanic, am ajuns la concluzia că ar fi optimă revenirea la Zagreb din Rijeka. trebuia să prindă puțin soare, să privească partea de nord a Adriaticii și, în general, să se relaxeze, în cele din urmă, înainte de a se întoarce acasă. Întrebarea părea rezolvată până în momentul în care am început să studiez posibilitățile de cazare - numai hoteluri din Rijeka au lansat astfel de etichete de prețuri încât părul se afla la capăt. Atunci a apărut ideea de a ajunge de la Rijeka la Opatija și de a petrece noaptea acolo, în același timp, prins soarele și gawking la mare. În practică, sa dovedit că două din oraș, deși și de fapt fuziona, spre deosebire de opatiytsy riektsev cere bani de cazare sunt destul de rezonabile, și am comandat o cameră dublă la un hotel «Kristal» timp de 42 de euro.

Acum am avut pentru a ajunge la acest hotel, ceea ce a provocat o anumită îngrijorare: conform planului de călătorie, am Rijeka de la Zadar au fost pentru a ajunge seara târziu, și am avut îndoieli rezonabile cu privire la posibilitatea de mers pe jos, în acest moment de transport in comun. De fapt, sa dovedit că această emoție a fost fără valoare, deoarece transportul a mers și foarte bine.

Oprirea autobuzului 32, cu care puteți ajunge de la Rijeka la Opatija și înapoi, am găsit vizavi de gara orașului, care este separată de stația principală de autobuze cu câteva blocuri. Dacă, totuși, puțin să stea în vânt, pentru că autobuzul voyages la fiecare sfert de oră în timpul zilei, dimineața devreme și la sfârșitul intervalelor crește de plecare până la o jumătate de oră, și la doar douăzeci de minute și a trebuit să stea. Este bine că interiorul noului autobuz sa dovedit a fi cald și confortabil, așa că am încălzit rapid. Pentru a ajunge de la Rijeka la Opatija costă 16 kuna, era necesar să plătească șoferului, deși era și posibilitatea de a salva un pic: dacă s-ar deschide chioșcuri de bilete, ar fi nevoie de mai puțini bani.

Cea de-a doua modalitate de a salva călătoriile între Opatija și Rijeka am deschis deja în cursul cazului, când am aflat că biletul în ambele direcții va costa 26 kuna; astfel de carduri de călătorie trebuie să fie cumpărat din chioșcuri din nou, șoferii nu le vând. Desigur, nu uitați să compostați bilete la intrarea în autobuz, deoarece suma amenzilor este foarte impresionantă ...

S-au așezat în locuri libere, am început să fugim, tocmai din cauza întunericului, care putea fi văzut în afara ferestrei. Rămase să sperăm că nu vom pierde punctul potrivit, deși era posibil doar empiric să se determine unde să iasă, - nu au existat repere ca o clasă, numele opririlor nu au fost anunțate deloc. Așa că am condus câteva la întâmplare, până când hotelul a început să se ridice în jurul hotelului. Opatija, spre deosebire de Rijeka nu este întins pe zona, este, dimpotrivă, este presată pe munte la mare, iar în cazul în care clădirile orașului și „farame“ ale benzii de coastă, care începe piling terase pe pante. Hoarde de lumini ne-au înconjurat pe toate laturile, iar când am reușit să identificăm o pereche de hoteluri cu nume răsunătoare, cum ar fi „Bristol“, „Imperial“ și „Savoy“, a devenit posibil să se „lega“ la zona. În consecință, am navigat și am aterizat acolo unde era necesar: o clădire înaltă, purtând semnul "Kristal", ne aștepta ospitalitate.

Asta e doar ospitalitatea, a fost ciudat: în loc să ne dea o cameră dublă cu câteva paturi, recepționerul ne-a dat dintr-un motiv oare un pat mare; încercările de a schimba numărul de succes nu au avut, și ne-a fost explicat că toate opțiunile de cazare "twin" au o vedere la mare, iar o vedere la mare necesită o suprataxă - care este jumătate din costul de trai. Cred că recepționerul ar putea fi încă convins, dacă nu ar fi fost atât de iritat de o mulțime de oaspeți din Orientul Mijlociu; hotelul a fost ales de către o echipă de tineret, iar membrii acestei echipe au luat în permanență însoțitorul de datorie cu privire la modul de a merge la "Facebook", indiferent dacă există un cazinou în apropiere, blah blah blah. În general, ne-am dus la noi înșine, am împărțit un pat cu un prosop și am adormit ...

Dimineața, la micul dejun, am întâlnit toți aceiași bărbați bărbați, literalmente cu aceleași probleme; un întreg hoardă de ele ocupate de picioare în holul unui calculator și, folosind serviciul pentru a oferi acces gratuit la internet, încă spintecati osândiți „mordoknigu“ schimbă stările și otpisyvayas toată lumea, spun ei, am mâncat micul dejun și acum am diaree ...

Cu toate acestea, glumeau despre consecințele micului dejun, pentru că nu aveau nicio consecință. A fost, dimpotrivă, o mulțime de mâncăruri delicioase, cappuccino excelent, fructe și alte atribute ale unui bufet normal. După această realimentare, pentru a fi sincer, nu am vrut să merg nicăieri, am vrut doar să mă întind pe undeva și să mănânc mâncarea pe care o mâncasem. Totuși, trebuia să merg, a fost destul de frumos în jurul cartierului sub soare.

Povestea unei călătorii în Croația

Punctul de vedere de la ferestrele hotelului, așa cum sa dovedit de-a lungul drum, este cu adevărat uimitoare, și pentru un motiv bun pentru el a lua cu taxă: «Krystal» se află exact pe malul Mării Adriatice și are o terasă privată pentru plajă. Un alt avantaj important îl reprezintă locația, la câteva sute de metri de stația de autobuz, biroul de turism și principalele atracții din Opatija. O scurtă plimbare de-a lungul promenadei ne-a condus rapid la piața spațioasă a lui Vladimira Gortana. unde am studiat în primul rând schema de circulație și programul de autobuz. Opatia este pentru mulți călători doar un punct de tranzit pentru o călătorie prin Istria, iar apoi sunt expediate la Lovran, Labin și mai departe spre Pula. Așa că informațiile necesare cu privire la modul de a ajunge la orașele de pe coasta Adriaticii, va trebui să se uite la partea stângă a pătrat, dacă stai înapoi la mare. Pavilionul va servi drept ghid, unde, de fapt, toate tipăriturile programelor sunt combinate cu biroul de vânzări a biletelor. Casierul politicos va răspunde la toate întrebările dacă este necesar, așa că nu cred că oaspeții din Opatija ar trebui să aibă probleme cu transportul ...

Din momentul în care am mers pe malul digului, a durat mult timp înainte de a reuși să găsim puterea de a se despărți de viziunea la mare. Dar piesa de pe coasta mării care a ocupat Opatija este doar o mică parte a unui traseu lung, care se întinde de-a lungul Istriei și numără zeci de kilometri de căi de mers pe jos. După ce am făcut cunoștință cu broșurile despre regiune, nu am nici o îndoială că în aceste părți frumusețea așteaptă călătorii la fiecare pas, de la mine voi spune că digul Opatskaya este vrednic de cuvinte de lăudăros!

Succesul special al șederii sale în Opatija mă simt vreme bună -, în general, în general, avem noroc cu condițiile climatice ale călătoriei prin Croația și Bosnia, ca ploaia, răsfățat cu toate că umblarea noastră Makarska. încă principalele orașe ale călătoriei ne-au mulțumit de soare. Această aglomerare Opatija-Rijeka a sprijinit inițiativa globală, și, deși unele nori la orizont se ivi, ele ajung doar a subliniat gradul de sofisticare al peisajelor croate. Acest lucru sa manifestat în cea mai mare măsură în apropierea locului unde digestul elegant al nimfei cu un pescăruș împodobește terasamentul. Toată lumea o cunoaște, iar pe toate hărțile este marcată cu o icoană separată, ceea ce este adevărat, pentru că un astfel de monument inimă nu este adesea întâmpinat.

Sincer, încă nu înțeleg ce a cauzat empatia tragică pe care o simți în jurul nimfei, dar faptul, așa cum se spune, este evident. Situația pare a fi destul de obișnuită, bine, o fată, bine, un pescăruș, dar te duci - pentru că sufletul ia ... În consecință, puțini turiști rămân departe de fotografiere; este obținută în moduri diferite, în funcție de unghiul și de iluminare. Pentru mine, de exemplu, nymma sa dovedit, cred, foarte bine, pe fundalul razele soarelui, facându-și drumul prin nori - este destul de bine!

Despre proză: sculptura a împodobit talpa din Opatija în 1956 și, de atunci, oricine vede această creație extraordinară nu este niciodată obosit să o admire. Recomand, apropo, să nu vă uitați doar la nimfă, ci să vă așezați pe una dintre băncile aflate în apropiere și să reflectați asupra naturii frumuseții ...

Apropo, terasamentul din Opatija este bine echipat cu bănci, iar aproape pe toată lungimea sa restul de locuri se întâlnesc cu o regularitate de invidiat; ca de obicei în Europa, acestea sunt situate cu cele mai bune panorame ale Adriaticii ...

Pentru a vedea obiectivele turistice din Opatija, am stat în partea de sud a orașului, sa mutat în mod natural la nord, și în curând s-au trezit într-un mic parc de Sf. Iacob, este cocoțat între șoseaua principală și mare. Inima acestei zone de verdeață este biserica sfântului cu același nume, construită în timpuri imemoriale; istoricii cred că a fost construită în jurul anului 1420 de călugării benedictini care și-au aranjat mănăstirea pe coastă. mănăstirea a fost mult timp scufundat în uitare, dar templul său este păstrat chiar dacă nu în forma sa originală: trei sau patru modificări (numărul exact nu poate fi numit chiar și experți) l-au facut destul de nerecunoscut comparativ cu proiectul inițial, și încă mai bine, probabil, să fie remodelat, mai degrabă decât să fie șters în praf, așa cum sa întâmplat cu locuința benedictină.

Continuând plimbarea am ajuns aproape la frontiera teritoriului desemnat ca parc Andzhiolina, dar mai întâi am ajuns la pavilionul „Juraj Matija Sporer“, posluzhivashy, ca să spunem așa, o sămânță pentru a explora parcul. Ambele aceste obiecte se disting prin apartenența la «belle epoque», un început frumos al secolului XX, un moment în care aristocrația bucurat viața din plin, și nimeni nu a intrat în cap că ororile primului război mondial a fost foarte aproape. Deci, în conformitate cu dorințele reprezentanților societății de mare, care doresc să îmbunătățească sănătatea lor în stațiunile croate, arhitectul Sandor Noyhasler a construit un pavilion pentru relaxare, absoarbe toată cultura rafinată a Belle Epoque. Această eră este un lucru din trecut, iar clădirea rămâne o reamintire a Europei pe care europenii o pierdut pentru totdeauna ...

Povestea unei călătorii în Croația

Vila Andjiolina este înconjurată de un parc cu același nume, unde în timpul verii, sigur, ochiul nu este rupt de la frumusețile naturale. Avem ceva de pe coasta încă de la sfârșitul sezonului de vacanță, atunci când croații au început să grădină locul de muncă, și pentru că toate paturile cu imagini încântătoare au fost săpate în sus. Între timp, formarea zonei de parc a început mai mult de un secol și jumătate în urmă, și în acest timp personalul local aduce cu siguranță o mulțime de experiență în crearea de peisaje elegante - chiar și atunci când grămezile falnice de pământ peste tot, nu a fost dificil pentru peluze formă, paturi de flori și arbuști pentru a vedea cum arata parcul de la Villa Angiolina în toată gloria ...

Alinase o plimbare prin zonele parc, în cazul în care în loc de flori cu peluze sunt copaci, iar în timpul acestei plimbare am găsit câteva locuri interesante - în trei hectare și jumătate ocupate de parc, există ceva pentru a vedea. În special, am descoperit un zid de celebrități, unde, în măsura în care am putea înțelege, au fost reprezentați oameni de știință, actori, muzicieni care au vizitat Opatija. Printre ei au fost Isadora Duncan, Gustav Mahler, Albert Einstein, Robert De Niro ... Poate, desigur, că presupunerea noastră este greșită, dar eu nu pot înțelege modul în care principiul ghidat oamenii, provocând portretele pe perete - nu tavan, au luat personajele?

În cele din urmă, a fost timp pentru a spune la revedere de la parc, iar despărțirea va ieși destul de trist dacă am fost la extremitatea nordică a teritoriului nu a întâlnit un mic port de iahturi. Peisajul local ne-a luminat rapid despărțire cu zonă verde și un plus frumos la punctele de vedere de malul pitorești ale imaginii a devenit frumos cafenea „Galija“, ale cărui mese se uită doar la dane. Ar fi mai bine pentru ei să se uite atât la iahturi, cât și la mare, dar nici nu este rău; nu rau și cafeaua locală, în picioare doar 7 kuna, care este chiar mai puțin de 1 euro.

Acest loc, în opinia mea, a fost singurul care le-am văzut în mod izolat de drumul principal din Opatija, numit după mareșalul Tito. Această stradă lungă, traversând întreaga stațiune, ca și cum atrage atât magazine, cât și puncte de catering; în notele mele, de care sunt în timp ce călătoresc, se întâlnesc în mod constant casa asa Ulica Marsala Tita, Ulica Marsala Tita casa-așa între notele explicative la locuri utile pentru călător. Ce pot să spun: hotelul nostru se afla pe Marsala Tita. Turofis este situat pe Marsala Tita. stația de autobuz este învecinată cu Marsala Tita. piața de suveniruri este listată pentru Marsala Tita. și așa mai departe. Cred că, mergând pe stradă de câteva ori, puteți rezolva toate întrebările legate de cumpărături și de alimente. Deci, de la mine, recomand câteva puncte, deși nu insist că ele sunt ideale pentru toată lumea. De exemplu, în casa 103 există un magazin numit "Tisak", unde se vând guides pentru Istria; 50 kuna par cheltuieli mici pentru informații detaliate despre obiectivele turistice din Opatija, Rijeka, Pula și în alte orașe.

Casa 119 are sens, de asemenea, să păstreze o notă, deoarece operează un snack bar "Bella Vista". Printre patos este greu de atribut, deși mâncarea este servită foarte bine - calitatea bucătăriei italiene, probabil, este afectată de apropierea de Italia. La serviciul clientului sunt diferite tipuri de paste, o duzină de varietăți de pizza și pentru a sublinia originea hranei, proprietarii au decorat peretele din spate cu portretele lui Berlusconi ...

Povestea unei călătorii în Croația

În cazul în care masa de prânz în limba italiană va costa 30-40 care doresc să kuna, cantina „Top Gun“, în casa 95-lea vă permite să mănânce timp de jumătate din suma. Numai că merită să încercați kebab de acolo, să decidă toată lumea pentru el însuși - am putea intra, pooblizyvalis prețurilor și a ieșit mâncăruri orientale n-au apreciat. Cu toate acestea, care doresc să masa de prânz ieftin în Opatija fel de sunt, iar plata 20 kuna mânca kebab la bar, deoarece tabelele din sala nr. Ei bine, fiecăruia ...

Despre Crkva Marijina Navjestenja spun, ca obiectul precedent „ajunge acolo este ușor,“ nu poate fi: va trebui să urce pe munte, și de a urca o pantă decentă. Putem, și n-aș face asta, mai ales în după-amiaza, ci ca un ghid pentru Opatija, că au în fața noastră o capodoperă a arhitecturii și, de asemenea treptele templului panoramă minunată a Mării Adriatice sunt deschise, a trebuit să facă un efort. Din păcate, la sfârșitul călătorii a dezvăluit că adevărata este doar a doua parte a frazei: vedere din etapele Bisericii Buna Vestire și într-adevăr uimit, pentru că în fața noastră prosternat mare, care a servit ca un preludiu la vârfurile chiparoși și acoperișurile caselor. Dar nu-mi place clădirea în sine, și sunt obișnuiți să în timpul călătoriei prin Croația la decorat bogat, fațada, uneori, chiar și fantezistă a templului, am fost surprins cât de modest, să spun aspectul rustic această clădire. Adică, apariția sa este în concordanță cu canoanele și, totuși, biserica nu este cu siguranță decorativă. O dezamăgire suplimentară a fost pentru noi o vizită de sub arcadele ecou ale bisericii, care este nevoie în mod clar simțit pentru decoratiuni suplimentare: cum este templul principal al Opatija, atunci aș recomanda cetățenilor să-l umple cu arta naos, și că, pentru moment fiind cea mai imediat potrivită caracteristică a „săraci mic, dar frumos.“ Deci, există ferestre vitralii, dar nu spectaculoase sculpturi, mici, și chiar capitalele coloanelor ar putea aranja într-un fel mai sincer; în timp ce există un sentiment că cei responsabili de design au lucrat doar pentru a scăpa de ele, îndeplinind îndatoririle pro forma și nu mai ...

Ei bine, cel puțin după vizitarea bisericii, am aruncat din nou o privire la panorama Opatija, și-au luat departe de această imagine specială, și pereți nu pe jumătate goi lăsat în urmă. Cu toate acestea, imagine fericit, potrivit pentru despărțirea cu stațiunea a fost în cele din urmă viciate de faptul că la locul unde autobuzele către Rijeka cu noi priperlas mulțimea de elevi și tot drumul am „bucurat“ DIN, DIN și forfotă. Această atmosferă insuportabilă a creat un contrast puternic cu peisajele binecuvântate din Opatija, pe care le-am bucurat dimineața.