Cum am supraviețuit în furtună, traversând Atlanticul pe o barcă - știri în fotografii

1. Tom Sauer. Manager de evenimente și călător

2. Riscul este foarte ridicat: aproximativ 22% dintre persoanele care au încercat să traverseze Atlanticul pe o barcă cu vâsle nu au supraviețuit.

Mai întâi am găsit un sponsor - Playstation. Am cumpărat o barcă, am luat o mică cabană în sud-estul Angliei. Locuiau acolo timp de cinci luni și instruiți în fiecare zi. Am trecut un curs de supraviețuire - sunt multe de învățat, astfel încât paza de coastă spaniolă a eliberat această călătorie. Aceasta este situația care ne-a întâmplat, am trecut-o în piscină cu o plută de viață. Fără aceste cunoștințe, n-am fi supraviețuit. Practic, antrenamentul este ca tu sa faci o multime de canotaj si sa inveti sa navighezi pe stele.

Am câștigat multă greutate - am câștigat zece kilograme de grăsime. Pentru că rânduiți cel puțin 12 ore pe zi și pierdeți mai multe calorii decât puteți consuma în timpul zilei. Prin urmare, toți cei care au trecut Atlanticul, încep să fie sănătoși și să ajungă mici. Deci este dificil din punct de vedere fizic.

Apoi am trimis această barcă în Insulele Canare. Ideea era de a traversa Insulele Canare în Caraibe. Ar trebui să dureze 50-80 de zile. Un grebet, o altă odihnă, un rând, o altă odihnă și deci două ore toată zilele. Noapte și zi, dormi și te bateți.

Mama mea a fost foarte îngrijorată: în opinia mea, 22% dintre cei care au încercat să traverseze Atlanticul într-o barcă cu vâsle nu au supraviețuit. Riscul este ridicat. Îmi pare rău pentru mama mea, pentru că era îngrijorată.

3. Nu credeți că trebuie să vă verificați poșta sau să vedeți ce ați scris pe Facebook; singurul lucru pe care îl gândiți este ceea ce trebuie să faceți pentru a supraviețui.

Nu am scos mult din haine, pentru că barca este foarte mică - doar șase metri. Este necesar să luați cu dvs. o cantitate foarte mare de alimente. Cel mai important - toate mâncarea pe care o iei cu tine, cum ar fi cosmonauții: pentru a pregăti mâncarea, trebuie să o umpleți cu apă. Pentru apă, aveam o instalație de desalinizare.

Nu există electricitate, așa că am avut două panouri solare, care au produs puțină electricitate. Am avut, de asemenea, difuzoare, iar în vremea insorită am ascultat muzică. Într-o zi proastă, am consumat toată această energie numai pe instalația de desalinizare.

În cazul unui cer fără stele, am avut desigur o busolă. Nevoia a fost turnată în găleată. Nu poți să iei hârtie igienică cu tine: totul este umed pe barcă, în cabină, totul este umed - salopete, ești sărat, nu poți să faci duș. Așa că am venit cu șervețele pentru bebeluși. Și am avut un calcul: cinci șervețele umede pe zi pe persoană. Luați două ore și gândiți-vă: folosiți acum acest șervețel murdar sau două ore mai târziu printr-o schimbare?

Un mod primitiv de viață. Și mi-a plăcut groaznic: nu credeți că trebuie să verificați corespondența, să vedeți ce ați scris pe Facebook, să faceți lucrurile la locul de muncă și așa mai departe. Singurul lucru despre care vă gândiți este ideile super-mari despre filosofie despre viață sau ce trebuie să faceți pentru a supraviețui și așa mai departe.

Plecare: Insula La Gomera, Insulele Canare

Chiar dacă și voi doi în cele din urmă încă una, în orice moment, atunci când termina o schimbare, ai doar un singur gând: ceva rapid să mănânce cât mai repede posibil pentru a ajunge în această cabina îngustă la oră, cel puțin pokemarit și jumătate, până când sunteți treziti de partenerul dvs. pentru a le înlocui. Și tot timpul.

5. În această situație, viața ta depinde de partener, iar viața partenerului este de la tine. Amândoi nu am arătat niciodată, dacă era înfricoșător sau dureros, și păstrau vesel tot timpul.

După două zile am aclimatizat puțin. A patra zi a fost o senzație ciudată, pentru că eram cu cel mai bun prieten al meu în mijlocul oceanului. Nu este nimeni în jurul tău, nimic. Nu există nicio legătură cu lumea. Ești singur. Filosofstvuesh. Tu crezi cât de norocos ești în viață cu părinții tăi, cu frații tăi. Cât de mici sunt lucrurile mici pe care ți se pare că ești în oraș sunt banale. Pe de altă parte, au existat momente când a existat o senzație, ca și cum am fi fost uciși cu pietre - râdeau la fiecare lucru mic. Cu toate acestea, atunci când vânați două sau trei ore pe timp de noapte, în timp ce partenerul dvs. dormește, vine un alt stat. Valurile sunt mari, nimic nu este vizibil. E înfricoșător. Știți că dacă cadem acum, atunci totul este sortit.

Deci, primele două zile au fost absolut îngrozitoare, ne-am înălțat, apoi patru zile totul a fost rece, mi-a plăcut cu adevărat. Sunt obosit, erau multe porumbei, deși eram perfect pregătiți pentru asta. În această situație, viața ta depinde de partener, iar viața partenerului este de la tine. Și noi amândoi suntem oameni pe care nu-i arătăm niciodată, dacă cazul este rău, nu dărumați slăbiciuni. Prin urmare, tot timpul am mâncat, chiar dacă ar doare din porumb.

La început ne-a plăcut foarte mult, pentru că valurile s-au ridicat și ne-au ridicat și am călătorit, ca pe un surf. La un moment dat, am overclockat la o viteză de 16 mile pe oră (ceea ce este destul de mult, am chiar și pe o barcă cu vele la o viteză nu dispersat: viteza mea medie - 2.8 mile pe oră).

Aveam o mică problemă cu autopilotul - este un astfel de gunoi, în care conduci cursul și îl ține, astfel încât să nu-ți conduci piciorul tot timpul. Și aici a trebuit să fim ticăloși cu ea. Acest lucru este mai degrabă incomod, deoarece tot timpul vă aflați într-o stare de agitare și răsucire. Și vă puteți imagina cât de dificil este să reparați această condiție.

Ore la ora opt în seara locală. Tocmai am terminat schimbarea. Eu strig: "Tom, e rândul tău." Deschide ușa la cabină, iese, urc înăuntru. De îndată ce urc în sus, îi spun, ca întotdeauna: "Schimbare de succes" - și mă pregătesc să adorm.

Și brusc el strigă: "Rahat!" Și singurul lucru pe care mi-l amintesc este cum ne întoarcem. Sunt în cabină, apa o revarsă complet. M-am târât afară de sub cabină, strigând: "Ești bine?" Sa dovedit bine cu el - dacă unul dintre capul nostru a lovit, nu ar fi nici o șansă de a fi mântuit. Apoi a fost prost.

Am realizat că singura noastră cale de ieșire a fost de a obține o plută de viață, care era legată de cablurile de deasupra barcii. Trebuia să mă scufund sub o barcă cu un cuțit pentru a tăia aceste cabluri. Ne-a luat cam 40 de minute. A fost foarte dificil - apa nu se poate vedea nimic, o furtună mare, bâlbâielile barca, și cu un cuțit, de asemenea, trebuie să fie atent, deoarece există riscul de puncție el însuși o plută. Foarte înfricoșător, pentru că dacă nu ar fi luat pluta și barca ar începe să se scufunde - toate, am terminat.

7. Tot ce vrei este să spui "Fuck everything" și să taie, dar șansele de supraviețuire scad.

În final, avem această plută. Există un cablu special - trageți-l, iar pe apă se formează un tentik. Ne-am urcat, am legat plutitorul de barca noastră răsturnată și am început să scufundăm sub ea pentru a obține încă două lucruri. One - un sac, care este special pregătit pentru o astfel de situație, în luminile ei de salvare, mâncarea (biscuiți pentru câteva săptămâni), alimentarea cu apă și distilator mecanic (pompa) și o altă tijă. Tot ceea ce este necesar pentru a supraviețui pe o plută mică. Cel de-al doilea cel mai important subiect a fost un senzor de satelit - o cutie mică care, dacă apăsați un buton, trimite SOS și trece poziția dvs. prin satelit. Am luat-o, am pus-o pe pluta, am intrat în ea și am așteptat pe cineva să ne observe.

Era foarte ciudat pe pluta. Pe de o parte, este foarte distractiv, pur și simplu pentru că a fost din seria "nu se întâmplă cu adevărat acest lucru se întâmplă cu adevărat" - într-adevăr nu am putut crede că acest lucru sa întâmplat cu noi. Ca și în filmul "Viața lui Pi", niciodată nu credeți că acest lucru se poate întâmpla cu dumneavoastră. Pe de altă parte, aproape că am murit și nu suntem siguri că cineva ne caută.

Am fost observate de Garda britanică de coastă, care, prin datele lor prin satelit, au început să vadă care nave sunt aproape de noi. I sa spus că a avut loc dezastrul, nu știm exact ce, dar pe paralel niște gunoi, uite, te rog. Problema este că acest senzor oferă o rază de acuratețe de o milă, iar plutonul nostru de viață este mai mic decât dimensiunea undei - adică este în general dificil de observat. Nava care ne-a salvat în cele din urmă ne-a căutat, dar nu ne-a putut vedea pentru că eram prea puțini pe apă.

În primul rând, nu am înțeles dacă cineva ne căuta sau nu. În al doilea rând, am realizat că, dacă vom supraviețui, vom fi cel mai probabil găsiți în primele 24 de ore. Au pus un ceas cu alarmă și, la fiecare 20 de minute, au privit din acest cort, sperând să vadă ceva la orizont. A fost noaptea, ceea ce înseamnă că este înfricoșător. Desigur, teribil a vrut să dormi: stai într-o plută, foarte rece, iar singurul lucru pe care doriți - este de a spune: „Și în iad cu ea“ - și tărâțe. Dar, dacă da, șansele de supraviețuire sunt mult reduse.

8. De obicei, operațiunile de salvare sunt efectuate de navele africane de pescuit, dar cea mai scumpă linie de croazieră din lume ne-a salvat

După 12 ore, Tom a observat la orizont becuri mici și asta înseamnă că nava venea la noi. Am început să aprindem luminile noastre de salvare. De obicei, astfel de operațiuni sunt efectuate de o navă de pescuit africană. Când nava ne-a apropiat de 100 de metri, am realizat că acesta este un vas de croazieră uriaș. Mai târziu sa dovedit că a avut două piscine, două terenuri de tenis. Sa dovedit că acesta este cel mai scump navă de croazieră din lume în general.

Însuși procesul de salvare a fost foarte teribil, deoarece furtuna era prea mare pentru a pune o barcă de salvare pe apă. Așa că au mers pe jos și ne-au aruncat o scară de funii. Dacă intrăți în apă, voi cu astfel de valuri sugeți imediat sub barcă și aceasta este, de asemenea, o moarte sigură. Nu există nicio șansă să supraviețuiască. L-am trimis pe Tom mai întâi, el sa urcat mai întâi și el însuși - după el. Și toate astea erau înfricoșătoare.

Pe linia de croazieră am primit imediat o cameră, am comandat imediat mâncare. Ce e amuzant este că nu avem timp să salvăm nimic de pe această barcă. Am fost în pantaloni scurți de sport pentru vânătoare. Apoi am adormit, iar la amiază am fost trimiși un bărbat. El ne-a spus: "Băieți, noaptea oficială de astăzi pe navă, toată lumea se plimba în tuxedo." Și ne-au dus la croitor, purtam tuxedoși și în seara aceea bănăm cu căpitanul de pe navă.

Părinții mei nu știau că mi sa întâmplat ceva. I-am chemat de pe navă cu cuvintele: "Deja totul este în ordine" - ei spun: "Sa întâmplat ceva?" Și eu sunt așa: "Oh, mamă ..." Pe scurt, ne-au trimis prin fax datele noastre privind pașapoartele.

Pe liner, am fost foarte folosiți pentru PR, am intervievat, probabil, o sută de piese. QA pentru toți oaspeții. Pentru călătorii a fost chiar minunat. Toți bătrânii și bunicii bătrâni au avut ceva de bârfă. Am fost tratați pentru mâncare, am dat chiar și autografe.

Căptușeala era în Marea Caraibelor și era încă cam șase zile să navigheze. Primele două zile am fost fericiți. Apoi, din a treia zi, m-am simțit mizerabil: din nou, am vrut să încerc din nou să trec peste ocean. Atât de furios a fost că nu a funcționat. Pe de altă parte, nu simt că am eșuat, pentru că nu era vina mea. Aceasta este ceea ce spun întotdeauna: "Oceanul vă permite să treceți sau nu". Și, în general, el nu a permis.

Barca nu a putut fi asigurată - compania de asigurări a descoperit pur și simplu riscurile prea mari. Dar a fost posibil să se asigure costurile operațiunii de salvare și, după părerea mea, au luat bani de la compania de asigurări pentru benzină, pe care au cheltuit-o când ne-au salvat. Chiar și pentru un astfel de vas, cele 50 de mile pe care le-au dus la noi sunt 20.000 de euro. Dar asta nu este banii mei, ci o companie de asigurări, deci, în general, totul este bine.

Pe scurt, s-au dus la ambasadă, au primit bani de la părinți. Dar, în general, au supraviețuit ca refugiați. Timp de încă cinci zile, ei au încercat să se ducă acasă și au petrecut o zi pe plajă. Totul părea foarte surreal - de fapt, am supraviețuit accidental.

10. Un american mi-a scris că a stat într-un fel pe o plajă nelocuită în Bahamas și deodată a văzut cum ceva a fost aruncat pe țărm. A apărut barca noastră.

L-am rugat să trimită o cameră la hotelul nostru din New York. Portarul bate la ușă și spune că, aici, ai venit. Și scoate camera din barca noastră, care sa prăbușit.

Aș vrea să transporz barca, bineînțeles, la casa noastră din Olanda și să o pun în grădină. Dar nu știu, din punct de vedere logistic și din punct de vedere monetar, dacă merită să faceți acest lucru, pentru că toate acestea vor costa mii de zece euro pentru ao aduce înapoi aici. Iar acești bani sunt cheltuiți mai bine pe o barcă nouă.

Cred că voi înota în mod sigur din nou. Întrebarea sponsorilor, întrebarea când să o fac din nou, fără a rupe inima mamei mele. Dar o voi face.