Bilge Karasu - Grădina păsărilor moarte - recenzii și recenzii de cărți noi

Cartea a fost scrisă la sfârșitul anilor șaizeci și începutul anilor șaptezeci de un scriitor turc; traducere de Apollinaria Avrutina. Fiecare dintre aceste caracteristici vorbește pentru calitate și indică "calitatea acestei calități". Cu alte cuvinte, există cu siguranță oameni care au nevoie de această carte. Răspunsurile non-asomate, care au străbătut mult timp prin mintea cititorului, își vor găsi întrebările în această carte și, în cele din urmă, se vor liniști.

Întrebări cum ar fi pisicile rătăcitoare: vin când vor, apoi pleacă undeva necunoscut, împreună cu a lua cu ei și a ghici.

Structural romanului reprezintă treisprezece povestiri douăsprezece „timp“ ( „primul oră poveste“, „a doua ore de poveste și așa mai departe, până la miezul nopții) și al treisprezecelea secvențial pe care sunt înșirate ca alții.

Epigrafa la carte spune: "Cel mai bun basm este unul greu de înțeles, dar de la care devine înspăimântător".

Tales Bilge Karasu - despre încercarea de a sparge materialul dens al singurătății. Cât de incomprehensibile sau de teribile sunt ele? Fiecare cititor va decide singur. De la istorie la istorie se repetă aceleași teme: străinii (străini), drumul, marea, căutați "a doua". Dacă eroul găsește cel de-al doilea - indiferent cine este, o altă persoană sau un animal misterios capabil să stabilească legături cu misteriul nu mai puțin cu persoana - rezultatul este moartea. În lume, este imposibil să se unească două suflete fără ca unul dintre ei să piară. Lumea este aranjată în așa fel încât să respingă această unitate, încearcă să o distrugă în orice fel.

Între timp, setea pentru unitate este insațiabilă. Riscul asociat nu oprește pe nimeni. Și cu cât se apropie mai mult una de cealaltă, cu atât relația lor este mai letală; Singura întrebare este cine va ucide pe cine. Deși, atunci când vine momentul, nu contează: moartea celui de-al doilea înseamnă imposibilitatea continuării iubirii și, în consecință, a morții primului.

Pe jumătatea de pește înghițise mâna pescarului - așa că trăia în mână și îl purta în mână și dura mult timp până se termina în mod natural: moartea. "Cine va conduce pe cel nefericit, care nu știa că această iubire nefericită este o ucidere. Marea trebuie să o facă.

Studentul vede printr-o înțelegere specială că profesorul său trebuie să piară. Cum de a preveni ceea ce se va întâmpla cu siguranță? Cât de mult efort este depus pentru a aboli, amâna moartea inevitabilă? Și în cele din urmă această moarte se întâmplă - este imposibil fără ea, dar este imposibil după ea.

Și începe cu raționamentul. Nimic nou: "Lovirea unei pisici înseamnă să accepți inițial ignorarea față de persoana care o iubește (și pe care o iubește)".

Dar, dintr-o dată îți dai seama cum acest raționament simplu este importantă pentru carte: de fapt, într-o serie de povești de a iubi o iubește pisica (în terminologia Bilge Karasu), iar al doilea - ca profesor, ca un mentor.

Este incomparabil! Cum de a compara acru și alb. Totuși, în povestirile lui Karasu, această iubire paradoxală este singura formă posibilă pentru ea. Dacă profesorul nu are o "pisică", atunci își transformă sentimentele pe drum - adică lumea în general; iar drumul prin lume în general este o căutare pentru sine. Într-o poveste este marea, în cealaltă - muntele, în al treilea - insula. Marea va transforma oamenii în dragoste cu el, îi va face marsul marii; muntele ucide un om care încearcă să-l înțeleagă; insula pierde de la sine, incapabilă să reziste presiunii emoțiilor umane. "Nu mă atinge", - întreabă insula. "Există un alt munte" (după primul) ", avertizează muntele. "Tu vei deveni a mea", marea se bucură ("Marea noastră").

Dar, în general, ca o pisică nu este necesară. Numai atunci istoria va fi complet diferită, poate chiar mai puțin de neînțeles.

Al treisprezecelea poveste - și devine clar deja în mijlocul istoriei - va muri una din cele două cunoștințe întâmplătoare, iar al doilea după care nu va fi capabil să trăiască. Cine va pieri? E absolut irelevant. Comunicarea va muri - ambele vor pieri. Care este scopul? Dar există un anumit sens, iar cei care în avans (chiar înainte de citire) știau răspunsul, vor prinde întrebarea potrivită. Istoria, împrăștiate în carte, se află în așa fel încât cititorul însuși reușește să umple golurile dintre ele și de a crea în mintea lor un întreg coerent, și, ca atare, să recunoască cartea pentru ei înșiși necesar.