Dispoziții generale

O bicicletă este definită ca "un vehicul, altul decât scaunele cu rotile, având două sau mai multe roți și condus de forța musculară a oamenilor de pe el" (SDA 1.2). Un ciclist, conform regulilor, se califică drept șofer de bicicletă.

Bicicleta este un vehicul, dar nu este „un vehicul cu motor“. Prin urmare, dacă în regulile de circulație este scris un "vehicul", atunci acest lucru se aplică bicicletelor, iar dacă este scris un "vehicul mecanic", acest lucru nu se aplică bicicletelor [1].

Dacă o persoană nu conduce o bicicletă, ci o conduce, atunci este considerată pietonală. și nu un ciclist (SDA 1.2). În acest caz, regulamentul prevede o singură diferență demontată biciclist de pieton :. În conformitate cu secțiunea 4.1 SDA „în afara localității în timpul deplasării pe carosabil, pietonii ar trebui să meargă cu care se confruntă traficul de vehicule“, dar „Persoane ... Leading biciclete trebuie să urmeze direcția de deplasare a vehiculelor“ .

Controlul bicicletei la călătorie pe drumuri este permis pentru persoanele care nu au mai mult de 14 ani (SDA 24.1).

Cerințe tehnice

Bicicliștii ar trebui să aibă frâne, ghidonul și corn, care urmează să fie echipate cu reflectoare din față și un felinar sau far (pentru mișcare în întuneric și în condiții de vizibilitate redusă) spate alb - reflectoare sau felinar roșu, și pe fiecare parte - reflectoare portocaliu sau roșu. (SDA 2.3.1 și "Prevederi de bază pentru admisia vehiculelor pentru exploatare ...", paragraful 6.). Nu conduceți în caz de defecțiune a sistemului de frânare de serviciu, a direcției (SDA 2.3.1). În plus, luminile de funcționare ar trebui să fie incluse pe o bicicletă sau în timpul conducerii (care este punct de vedere tehnic destul de dificil să pună în aplicare) farului, așa cum n. 19.5 SDA solicită conducătorilor auto să o facă orice mijloc de transport, nu doar mecanic.

Regulile drumului pentru biciclete sunt

Marcaj 4.4 "Traseul bicicletei"

Bicicletele ar trebui să se deplaseze de-a lungul traseului bicicletei (SDA 24.3), iar în absența sa - de-a lungul căii de rulare "numai într-un singur rând este posibil spre dreapta" [2]. Mișcarea de-a lungul drumului este permisă. dacă acest lucru nu interferează cu pietonii (SDA 24.2). [3]

Mișcarea bicicliștilor de-a lungul trotuarelor și a traseelor ​​este interzisă (SDR 9.9).

Coloanele bicicliștilor care se deplasează pe șosea trebuie împărțite în grupuri de câte 10 cicliști. Pentru a facilita depășirea, distanța dintre grupuri ar trebui să fie de 80-100 m. (SDA 24.2)

Driverele bicicletelor sunt interzise:

• fără a se ține pe roată cu cel puțin o mână (SDA 24.3);
  • să transporte pasageri, cu excepția unui copil cu vârsta sub 7 ani, pe un loc suplimentar prevăzut cu pași fiabili (SDA 24.3);
  • să transporte o încărcătură care depășește lungimea sau o lățime mai mare de 0,5 m dincolo de dimensiuni sau o sarcină care interferează cu comanda (SDA 24.3);
  • deplasați-vă de-a lungul drumului cu o cale de bicicletă din apropiere (SDA 24.3);
  • virați la stânga sau întoarceți drumurile cu trafic de tramvai și pe drumuri cu mai mult de o banda pentru trafic în această direcție (SDA 24.3);
  • trecerea de-a lungul autostrăzilor (reguli de circulație 16.1);
  • se deplasează pe drum în întuneric (și / sau în condiții de vizibilitate insuficientă) fără lumina albă frontală ("Dispoziții de bază pentru admiterea vehiculelor în exploatare ...", punctul 6);
  • remorcarea bicicletelor, precum și a bicicletelor, altele decât remorcarea unei remorci destinate utilizării cu bicicleta (SDA 24.3).

În plus, șoferii de biciclete, precum șoferii altor vehicule, sunt interzise (reguli de circulație 2.7):

Trecerea răscrucei

Regulile drumului pentru biciclete sunt

Lumini de drum pentru bicicliști

La intersecții, se aplică regulile obișnuite de prioritate (regulile de circulație § 13, etc.). Deci, mașina. care se deplasează pe un drum secundar, trebuie să dea drumul unei biciclete care se deplasează de-a lungul drumului principal (regulile de circulație 13.9-13.10). Intersecția nereglementat de drumuri echivalente prevalează vehiculul fără urme, care nu interferează cu dreptul (SDA 13.11), adică, în sensul giratoriu se apropie de stânga mașina trebuie să cedeze locul cu bicicleta.

Dar la intersecția nereglementată a traseului cu bicicleta cu un drum în afara intersecției. Șoferii de biciclete trebuie să dea drumul tuturor vehiculelor care se deplasează de-a lungul acestui drum (SDA 24.4).

La intersecțiile reglementate, bicicliștii trebuie să se supună semnalelor de semnalizare specială (TRD 6.5) și, în absența lor, semnalele de semafor convențional (nu pietonilor).

Mașina se transformă din dreapta, biciclistul trebuie să sari peste, se deplasează lângă el pe același drum în mod direct (în cazul în care calea ciclului -. 13.1 în conformitate cu SDA, iar în lipsa acestuia - sub nr SDA 8.4-8.5 și 8.9.).

Deoarece viraj la stânga la trafic și mai multe benzi de circulație pe drumuri cu șine de tramvai ciclist este interzis, inclusiv la intersecțiile (PDD 24.3) pentru viraj la stânga este necesară în astfel de moduri:

• du-te direct prin intersecție, întoarceți-o (90 ° spre stânga) în banda dreaptă a drumului care urmează să fie traversată și, din nou, permițând semnalul luminii de semafor să traverseze intersecția dreaptă;
  • scoateți bicicleta și traversați drumul de pe trecerea pietonilor.

Ciclistul, după ce a ajuns la capătul intersecției în formă de "T", se poate întoarce spre stânga (ca de exemplu trecerea unei intersecții normale), fără a interfera cu alte vehicule.

În timpul virajelor, este de asemenea necesar să se țină seama de clauza 8.6 a regulilor: "Turnul trebuie să fie efectuat astfel încât atunci când părăsiți intersecția autovehiculelor, vehiculul nu se află pe partea de trafic. Când vă întoarceți spre dreapta, vehiculul trebuie să se deplaseze cât mai aproape de marginea dreaptă a șoselei. "

Trecerea trecerilor pietonale

Pe trecerile pietonale reglementate, bicicliștii trebuie să respecte semnalele luminilor de circulație ale bicicletelor sau ale traficului, precum și controlorii de trafic (reguli de trafic, paragraful 6).

La treceri pietonale nereglementate, bicicliștii, ca toți ceilalți șoferi, trebuie să dea drumul pietonilor (regulamentul de trafic 14.1). De asemenea, ar trebui să dați drumul pietonilor care merg la tramvaiul care se oprește la sau de la oprire (de la ușă) dacă tramvaiele se deplasează de-a lungul carosabilului (reguli de circulație 14.6)

Cicliștilor nu li se permite să activeze trecerea pietonilor (SDA 8.11); în acest caz trebuie să ieșiți de pe bicicletă și să traversați drumul ca pe un pieton.

Pe treceri pietonale și mai aproape de 5 m în fața lor este interzis oprirea și parcarea (SDA 12.4).

Semnale de ciclism

Regulile drumului pentru biciclete sunt

Ambii participanți la trafic semnalează un viraj spre dreapta

Pentru a indica manevra, următoarele reguli sunt furnizate de Reguli (SDA 8.1-8.2):

• Opriți: mâna ridicată (orice).
  • Întoarcerea sau rearanjarea spre dreapta: brațul drept alungit, sau alungit și îndoit la cot.
  • Rotația sau rearanjarea spre stânga: un braț stâng alungit sau alungit și îndoit la cot.

Cu toate acestea, nu se recomandă utilizarea metodelor alternative (în cazul în care brațul este îndoit), deoarece acestea sunt concepute pentru autovehicule.

Semnalul stânga este de asemenea recomandat atunci când autovehiculul este parcat pe marginea din dreapta a autovehiculului.

Când conduceți într-un grup, se utilizează încă un semn, destinat nu pentru autovehicule, ci pentru bicicliști care călătoresc pentru dvs.

• Găurile din dreapta: mâna dreaptă, coborâte în jos.
  • Gropi spre stânga: mâna stângă, coborâtă în jos.

Semnele sunt prezentate mai întâi de facilitator, membrii grupului le repetă imediat. Nu așteptați până când treceți sau vedeți o groapă, trebuie să semnați imediat pentru următorul ciclist în fața dvs. Plumbul (sau singurul ciclist) trebuie să dea semne în avans, astfel încât grupul și șoferii să aibă timp să reacționeze (SDA 8.2).

Semne circulare pentru bicicliști

Direct la bicicliști sunt doar două semne rutiere:

• prescrierea 4.4 "Traseu biciclete". Acesta și numai acest semn indică o cale de bicicletă; banda de asfalt care nu este marcată de acest semn de-a lungul drumului trebuie să fie considerată fie o margine pe care sunt permise bicicliștii, fie un trotuar în care bicicletele sunt interzise;
  • interzicerea 3.9 "Mișcarea pe biciclete este interzisă".

Răspundere pentru încălcarea regulilor

Pentru încălcarea regulilor de circulație, cicliștii sunt supuși răspunderii administrative.

notițe

Vezi ce "Regulile drumului pentru biciclete" în alte dicționare:

Regulile drumului - Cererea "SDA" este redirecționată aici. Cm. și alte valori. Regulile drumului (abreviat: SDA), care reglementează obligațiile conducătorilor auto și pietonilor, precum și cerințele tehnice pentru ... ... Wikipedia

Bicicleta - Conducerea Puterea musculară a șoferului ... Wikipedia

Velik - Bicycle Drive Forța musculară a șoferului Perioada de la mijlocul secolului al XIX-lea Viteza de 268 km / h pe o suprafață plană în clopotul de aer (record) [1] Domeniul de aplicare ... Wikipedia

Biciclete - Bicicleta de forță Forța musculară a șoferului Perioada de la mijlocul secolului al XIX-lea Viteza de 268 km / h pe o suprafață plană într-un clopot de aer (record) [1] Domeniul de aplicare ... Wikipedia

Kostotryas - Bicycle Drive Forța musculară a șoferului Perioada de la mijlocul secolului al XIX-lea Viteza de 268 km / h pe o suprafață plană în clopotul de aer (record) [1] Domeniul de aplicare ... Wikipedia

Lampa de trafic - Acest termen are alte semnificații, vezi Lumini de circulație (valori). Lumini de trafic ... Wikipedia

Semnele rutiere ale Belarusului sunt stabilite prin Standardul de Stat al Republicii Belarus STB 1140 99 [1] și sunt incluse în Regulamentul privind traficul rutier al Republicii Belarus. Semnele de circulație sunt împărțite în tipuri după timpul de instalare (permanent, temporar) și în mai multe grupuri în funcție de destinație .... ... Wikipedia