Elveția 2018

Ceasul nu era încă opt, când, după ce am aruncat în mașină toate lucrurile calde condiționate care puteau fi găsite în valiza ta, ne-am mutat la Interlaken. Acel traseu era de opt ore cu trenul și o înălțime de aproape trei și jumătate de mie de metri.

Ghidul ne-a avertizat că evenimentele planificate vor cădea la noi, „o mulțime de bani“, astfel încât prețul de 363 de franci (235 euro) pentru două bilete înainte și înapoi, cel puțin nu ne-a provoca un șoc. În ciuda faptului că biletele cumpărate ar putea merge cinci zile, adică prețul de o ascensiune redusă, teoretic, la un rezonabil de 45 de euro, perspectiva de a le folosi cel puțin o dată, nu am făcut-o „lumină“, și să fie un pic popredpreimchivee, am fost capabili să profite de acest fapt un pic diferit. Dar, în perspectivă, am comandat bilete "pur și simplu în limba rusă", dar despre asta mai târziu.

Schema căilor ferate Jungfrau

Cel mai înalt punct al Alpilor Bernese este vârful Jungfrau (4158m). Alți doi munți mai mici: Eiger (Eiger, 3970m) și Mönch (Monch, 4099m), - face-o „mare trinitate de vârfuri“, a adunat în jurul lui o mulțime de povești, iar mai târziu a devenit unul dintre turistul „Mecca“ din Elveția.

Elveția 2009

Pârtiile de cale ferată de-a lungul celor două văi, divergente de la Interlaken la sud și est, apoi converg în orașul Kleine Scheidegg (Kleine Scheiddeg) și ultimul segment, scobite direct în muntele Eiger în 1912, care se încheie stația Jungfraujoch (Jungfraujoch, 3454m). biletele noastre a permis să profite de ambele ramuri, asa ca am decis să se mute în sensul acelor de ceasornic: du-te - est prin Grindelwald (Grindelwald), înapoi - în Wengen (Wengen) și Loterbrunen (Lauterbrunnen).

Nu putem spune câteva cuvinte despre calea ferată în sine. Ideea construirii sale a apărut la mijlocul secolului al XIX-lea, iar siturile sale, care au legat Grindelwald și Lauterbrunen cu Kleine Scheideggom, au câștigat în 1893. O caracteristică deosebită a șoselei este prezența unei a treia șine dințate situată între cele două principale. Trenurile, respectiv, sunt echipate cu roți dințate, datorită cărora secțiunile abrupte sunt depășite.

Drumul acolo

Cu două zece minute directe Grindelwald și Kleine Scheidegg, tot drumul până la Jungfraujoch ne-a luat aproximativ două ore și jumătate. Trenurile erau un gem și toate cele trei se întorceau, motiv pentru care ultima secțiune era deosebit de dificilă. În primul rând, aproape tot drumul în jos a intrat în tunel și aspectul a fost absolut nu pe faptul că, în al doilea rând, unghiul de pas este suficient de mare și a trebuit să stea pe stânga, apoi pe piciorul drept pentru a compensa panta podelei și în- În al treilea rând, trenul a depășit aproape o oră, ceea ce a fost agravat și mai mult de influența primilor doi factori.

Elveția 2009

Deja am observat câți turiști (sau elvețieni din prima generație?) Se ridică cu noi. Este greu de spus cu siguranță, dar am ajuns la concluzia că cel mai probabil au fost imigranți din India. Și, practic, li sa garantat că ocupă locuri și, dacă au nevoie de ceva, au încercat să te miște și pe tine, dacă nu să spună "mergi pe cap". Decât să nu acordăm încă o importanță deosebită acestui fapt, am simțit în curând prezența lor la maximum.

Dar, fie că, poate, toate aceste inconveniente au fost compensate gânduri care tren care transporta ai construit în urmă cu cincizeci de ani, reclame, iar drumul și de a face o sută, și, desigur, vederi uimitoare acolo sus, atunci când epuizante ascensiune este trecut.

Jungfraujoch

Primul lucru pe care l-am putut simți, ieșind din tren, a fost o friguri teribile. A doua impresie a fost lipsa de oxigen și, deși aici a fost aproape patru sute de metri mai mică decât Aiguille du Midi. Acele au alergat mai repede în față. Efectul sa intensificat de la șederea într-o peșteră tăiată chiar în ghețar, la care am ajuns imediat după stație.

Elveția 2009

Rularea ei „manej Gallop“, ne-am găsit într-o cameră caldă, cu o cafenea și alte facilități, iar acum au fost forțați să depășească tentația de a bea ceva cald pentru a imediat „ieși în zăpadă.“ După ce se bucură de o ședere de trei minute la gradele rece, și cu vântul în senzația a fost de zece, mintea încă ridicat și ne-am întors pentru ceai.

Dupa ce a petrecut un total de Jungfraujoch aproape o jumătate de oră, de câteva ori am ieșit în stradă, începând de la partea de jos, și apoi, după ce a crescut cu aproape cincizeci de metri mai sus, iar în partea de sus - de la puntea de observație a stației meteorologice „Sfinxul“ (Sfinxul). Desigur, cu prezența de haine călduroase, s-ar putea veni până la câteva sute de metri mai jos, în cazul în care o potecă au fost puse la poalele Monha - oameni de mers pe jos pe ea, de aici, de la „Sfinxul“ mai mult ca furnicile, dar am preferat să nu riște sănătatea, mai ales că a fost doar a treia zi a călătoriei noastre.

În cele din urmă, având destul timp și văzând destul de "trinitatea mare", ghețarul Aletsch (Aletsch), cu o duzină de vârfuri din jurul său, ne-am mutat pe drumul înapoi.

Drumul înapoi

După cincizeci de minute de coborâre, am părăsit trenul în Kleine Scheidegg și în cele zece grade, dar deja căldura părea o stațiune. După ce am decis să rămânem aici timp de o oră și să ne batem înainte să ne mișcăm înapoi, aproape jumătate din acel timp stăteam în linie pentru o "cantină" locală.

Elveția 2009

Pe drumul de intoarcere am avut de a face mai multe doua transplanturi - in Wengen si Loterbrunene, dar am decis să nu se oprească în altă parte, și grăbește-te înapoi la Thun la lebede noastre și râu turcoaz.