Drumul spre Vaigach

În secțiunea de rating există statistici despre toți bloggerii și comunitățile care au căzut în topul principal. Evaluarea bloggerilor este luată în considerare pe baza numărului de postări care au rămas în partea de sus, a timpului de găsire a postului în partea de sus și a poziției pe care o ocupă.

Calitatea principală pe care trebuie să o aveți în Nordul îndepărtat este răbdarea. Aici, nimeni nu călătorește fără așteptări lungi - transport, vreme sau birocrație. Din cele 10 zile de la Moscova la Vaigach, alergarea a fost de numai 3 zile; Din cele 8 zile ale călătoriei, aproximativ jumătate din timp a fost luată prin inacțiune. Vaigach este situat în cel mai îndepărtat colț al districtului autonom Nenets, iar în districtul capitala Naryan-Mar, zborul spre care vechea parte a fost dedicată vechiului An-24. am petrecut un total de aproape o saptamana - pe drumul "acolo" in pregatirea barcii, pe drumul inapoi - scurt timp de la elicopter la feribot. Deci acest post este comun pentru ambele sub-serii.

Despre Naryan-Mar, i-am spus în detaliu iarna trecută, în același timp lovind acolo pentru curse de snowmobile. De data aceasta nu va exista un ghid, ci o împrăștiere destul de slabă a schițelor și o poveste mai detaliată despre satele înconjurătoare decât despre oraș. Și nu vă plângeți că postul este prea mare - atât de mult a fost așteptarea.

În timpul iernii, peisajele nordice ale petrolului tind să arate mai atrăgătoare decât în ​​vară - zăpada ascunde trotuarele și pajiștile netratate și nisipul fin umbricător eliberat de oameni din submarine și păduri. Dar o parte semnificativă a lui Naryan-Mar, chiar și vara, nu își pierde jucăria confortabilă:

În general, conversia Naryan-Mar din sălbăticia de lemn pe parapetul de petrol și gaze merge înaintea ochilor noștri, este vizibil mai ales din cauza minityurnosti sale - cu ultima vizită de două clădire din lemn, am găsit ars, și nu poate garanta pentru că de la unii în mijlocul mai multor barăci Red Orașul nu a lăsat urme de atunci:

Colecția așa de amintită de mine la ultima sosire a tulpinilor de lemn a umplut de data aceasta stația de pompieri. Clădirea din fundal este o grădiniță a unui proiect tipic, înainte de a mă întâlni cu astfel de oameni în Khanty-Mansiysk.

Deși cazarmile aici până astăzi sunt destul de mari:

Și cineva nu a așteptat reconstrucția făcută din conacul lui Barracks Red Rose!

Naryan-Maru nu mai este un oraș de baracă. Deși în mod constant locale se plâng de săraci, spun ei, noi lucrăm aici pentru alimente și lumină albă nu pot vedea, în practică, de la grupul Moscova sau Sankt Petersburg în Naryan-Mar simt necinstiți. Aici, alimente scumpe - dar nu numai din cauza marginilor de nord, ci și pentru că produsele în sine sunt, în principiu, branduri foarte bune. Când am vrut să cumpere lămâi (iar expediția este mai convenabil de a lua mult mai mici decât cele cateva mari) - ne confruntăm cu o problemă neașteptată: nici unul ovobschefruktovom stand mic de lămâi nu a fost găsit! Orarele și locuri de feribot cu motor pe Pământ de la ne-am întâlnit Naryan Martsau nu știu cu adevărat pe nimeni, chiar șoferul de taxi - dar mulți știau de programul de inima de avioane, și într-adevăr nu înțelege de ce nu vrem să zboare la Moscova pentru 30 de mii de ruble pentru două (pe feribot am părăsit orașul roșu pentru 1000 de ruble). Și chiar și pe o valoare diferită de bani nu poate fi atribuită - la acele produse pe care le-am avut să cumpere (produse alimentare, benzină, brichete, sticle de apă, o unitate flash USB pentru camera foto), prețul este cu siguranță mai mare decât pe Pământ, dar nu spun că critic.

În Naryan-Mar, în magazine alimentare generale bune (principala rețea - „bună“ este diferit de muzica tare de nesuportat în camerele înghesuite, dar intervalul justifică numele), este oarecum mai complicat de cumpărături (ei practic sunt multe și ele sunt destul de mari, dar nimic nu brichete mai greu sau nu am gasit baterii la prima incercare) si practic nu exista o alimentatie publica - cateva restaurante scumpe pentru alimentarea delegatiilor si cateva bufete. Bufetul DK "Arctic" din iarna trecută a fost închis, dar absolut aceeași gamă a fost găsită în cantina magazinului central. Și am mers aici pentru plăcinte cu halibut (foarte gustoase, iar gusturile reci mai bune decât cele fierbinți) și shangs cu afine și mure.

Câteva indicatoare. Aici este o instituție ciudată pe care am găsit-o lângă hotelul scump și patos "Pechora", iar pe Internet, i-am găsit ușor site-ul. În Europa, există un astfel de lucru ca regiunea Barents, sau Evroarktika inclusiv Murmansk Oblast și Nenets provinciile noastre de nord a da Norvegia, Suedia și Finlanda. Se poate aminti că, pe baza Naryan-Mar a fost, de fapt, norvegiană negustorii de lemn, și că populația permanentă în Vaigach și Noul Pământ a apărut în mare parte ca răspuns la încercările de colonizarea norvegiană a acestor insule, și ulei de la raft locale minat ținând cont de experiența norvegiană. Nu am întâlnit străini în Naryan-Mar, dar dacă s-ar întâlni, cred că ar fi doar norma.

Un semn la intrarea în magazin este destul de vital pentru întregul nord. Deși sunt oameni sincer băiat pe străzile Naryan-Mar, nu-mi amintesc și, în general, seamănă cu un oraș foarte calm, unde copiii mici au voie să meargă nesupravegheată.

Și iată un alt detaliu al realităților locale - tuning pentru o barcă:

Cea mai rară crimă din Naryan-Mar este deturnarea mașinii, pentru că deturnarea unei mașini de aici este pur și simplu NU. Nu stiu daca barcile sunt deturnate aici, dar curtile din Naryan-Mar sunt inundate literalmente cu barci (vezi postul de iarna), dar aproape ca sunt vandute pentru greutate:

Aceasta, așa cum o înțeleg, este chiar și o aerosolă. care se poate mișca atât pe apă, cât și pe zăpadă - în curțile caselor și magazinelor, i-am văzut de câteva ori, dar în tundra sau pe râu nu au fost observate mașini.

Pentru lipsa de drumuri și ape scurte pe termen scurt în râurile înghețate în iarnă la nord în general, care, pe măsură ce se pot adapta. Astfel, instanțele diferitelor servicii, cum ar fi Ministerul Situațiilor de Urgență sau Ministerul Afacerilor Interne, arata:

În timpurile sovietice, transportul individual principal tundra din apropiere au fost snowmobilul de casă, fragmente de care, conform Petka sevprostor mai putrezi undeva în grinzile îndepărtate. Apoi au fost înlocuite Karakata și furtuni (în contrast cu snowmobilul clasice cu o singură pistă și două schi, odnolyzhny Două piesa „Buran“ pe tundra moale umedă merge bine), iar acum activitatea lor este strâns ATV-uri:

Dar cineva a decis să călătorească în jurul lui Naryan-Mar pe călare! Trebuie remarcat faptul că calul din oraș și din împrejurimile sale este mult mai familiar decât reni - probabil din zilele lui Pustozersk.

Naryan-Mar nu poate fi imaginat fără zgomotul elicelor, iar An-24, un elicopter sau "porumb" aici începe să se distingă foarte bine de ureche:

Barcile de la chei sunt cel mai probabil deservite de casele de vară de pe insulele Pechora: în sere, cu durere în jumătate, nordii chiar reușesc să crească ceva. Una dintre vilele de vară este situată chiar vizavi de centru, lângă ruinele unei fabrici de cărămidă:

Nou pentru mine a fost de data aceasta din partea de vest a orașului - deci, un oras cu o scrisoare de capital în Naryan-numita zonă centrală între Kachgortinskoy și Gorodetsky kuryami (golfuri Pechora), care îl separa de sat. Centrul orașului este adiacent curții Kachgortinskaya și, practic, l-am arătat în postul de iarnă. În aceeași îndoire Gorodetsky Kurya zona de pană, în spirit și aspectul mai mult ca un sat. În anii 1980, îndrăznesc să spun, că a fost invers - spre deosebire de centrul barachnikom staliniste construit aici sunt de cinci etaje:

Fatada dimensiunii impresionante a școlii în adâncul acestei zone nu este decorată accidental cu cerbi - este o școală internat pentru copiii din tundră, din anii 1920, parte integrantă a regiunilor naționale din nordul îndepărtat. Vara este gol, dar am putut vedea copiii din această școală din Varnek:

Un alt loc nou pentru mine a fost muzeu regional Nenets, în care am fost doar în ultima zi de ședere în Naryan-Mar - este închis în zilele de luni și duminică, și că de la Moscova, că Vaigach a zburat aici sâmbătă seara. Dar muzeul a fost sincer dezamăgit - expunerea nivelului centrului raional mediu în noutatea strălucitoare a sălilor goale spațioase. Dar la primul etaj în loc de un casier - mașină care imprimă bilete. Unde merită mai mult o vizită la muzeul Pustozersk, pe care l-am arătat deja în timpul iernii.

Dar mai mult decât în ​​oraș, de data asta am fost în sate. Tyanentsya lanț de mai mulți kilometri în jos pe Pechora, și dacă, de fapt, Naryan-Mar trăiesc jumătate din populația ONA, în Naryan-Mar de la sat - și la 3/4. Prin sat din 1955 chiar și un autobuz (end - portul maritim și Lenin Street în oraș, aeroport și Searchers în satele), de călătorie în care costa acum 35 de ruble, și se va opri cu aceeași telecomandă pentru a apela serviciile de urgență, de capital ca o statie de linie suburbană:

În spatele podului curbat de pe curtea Kachgorta se întâlnește Kachgort - nu cel mai mare, dar cel mai important dintre aceste sate:

-Am zburat, așa că prima dată în Naryan-Mar este în clasa a IX-a, - mi-a spus un locuitor din Vaigach, - mergem cu prietenii la autobuz. Am intrat, m-am dus, am văzut - și prietenii mei au rămas. Am decis să mă întorc, am condus trei opriri și am plecat. Ei bine, omul merge pe jos, eu vin și întreb: unde sunt? Și mă privește atât de liniștit și răspunde - în Sahalin! Ei bine, m-am gândit, un fel de prostii, glumind probabil. Femeia sa apropiat, la fel a întrebat și ea mi-a răspuns - în Sahalin! Cred că asta e treaba în acest oraș. Trei opriri au trecut - și au ajuns deja pe Sahalin. Și apoi am văzut copaci pentru prima dată în viața mea.
Sahalin este următorul sat, parte formală din Kachgort, dar mai degrabă izolat:

Chiar și stația de autobuz aici este diferită - o ciumă de lemn. Lângă el este o sursă de apă arteziană, căreia drumul folcloric nu depășește:

Opriți cherestea. În apropierea băii, pe care am numit-o doar "cu un dressing peste drum" - prima zi pe pridvorul ei, fumând doi țărani cu burtă în prosoape și o femeie cu piept gol.

Fereastra este, în general, severă, iar Nordul îndepărtat este mult mai mare decât cel din oraș, Kachgort sau Iskatelei:

Direct în lemnul, și am trăit pe drum „acolo“ - Petka și Natasha sevprostor aici, în curtea auto-service, barca iernat. Ei Olya a sosit cu o zi înainte de mine, iar Olga a constatat că aici nu există nici un loc pentru a pune un cort - înainte de cabina stație de benzină pentru a speria clienții, iar în adâncurile zonei industriale a unei singure femei să-și petreacă noaptea a fost oarecum deranjant. Până în momentul sosirii mele, Olga a reușit să negocieze cu service auto pentru a obține noi a început pentru noaptea în camera lui încălzită, și aproape ne-a costat conflictul din echipa: eu, de asemenea, a fost ars în această special etica polare, atunci când oamenii ajuta pe cei nevoiași aproape perfect, dar este se află pe conștiința solicitantului. Pur și simplu pune: ne întrebăm pe cei de la centrul de servicii Și băieții ne-a lăsat pentru ușa deschisă de noapte, inclus de încălzire și chiar și Wi-Fi, este permis să se mute magazinul de la canapea, dar a invitat să se întoarcă în noaptea următoare, și el însuși „în cazul în care este posibil să-și petreacă noaptea?“ cred că "bine, ce fel de oameni? Nu sunt pregătiți, și acum trebuie să ne căsătorim cu ei!". Deci, nordul deschis: dacă o persoană are nevoie de ajutor - să încerce să-l ajute, chiar dacă văd că el skhalyavil - pentru că în tundra sau mare la rece, la costul de eșec poate fi viața cuiva. Pentru asistență nu este, de obicei, cere o recompensă, și nu vorbesc pentru deranj, ci pentru că oaspetele Nordului Îndepărtat este foarte ușor să nu observe că localnicii stau pe gât. Aici trebuie să fim extrem de precaut să nu cerem, ci pur și simplu să exprimăm intențiile și nevoile; cei mai mulți înțeleg că este mai cinstit să-i mulțumesc pentru că nu mulțumește cu un cuvânt, ci cu faptă sau cu dar; și de a auzi expresiile altora ale nevoilor și intențiilor, care sunt de fapt apeluri pentru voi. Petia și Natasha înțeles la nivelul reflexelor și locuitori ai regiunii nordice, prin urmare, ele însele au devenit, am înțeles la nivelul teoriei și Olga - ars, la fel ca mulți dintre cei care au venit la nord pentru prima dată.

Ca atare, lemnul nu mai este acolo, intrarea în mare site-ul său liber, iar ea este ocupat tot felul de lucruri - centre de service, depozite, magazine, dormitoare. În unele locuri există, de asemenea, trilake care trag busteni de-a lungul plantei:

La doc - un șir de panouri și un bar, dar încă nu înțeleg, le-au văzut aici sau pur și simplu descărca:

De fapt, Lesozavod este un alt port, și chiar unul dintre cele trei autovehicule Naryan-Mar este ancorat chiar aici:

La plaja locală în loc de nisip - rumeguș:

Și peste plajă - o sută de metri de trotuar din lemn:

Cu toate acestea, dintr-un lemn norvegian lăsat două sau trei clădiri de cărămidă roșie de la începutul secolului XX - focar, garaj (de asemenea, cunoscut sub numele de Power Station) și magazin de reparații mașini (hambar aka fabrica de cherestea). Cele mai vechi clădiri ale orașului, și probabil monumentele cele mai nordice din Rusia ale arhitecturii industriale prerevoluționale:

Dar, în general, viața continuă. Aici este vechea școală pentru muncitori "Stella-Polare" (1905):

Dar o grădiniță nouă în satul Lesozavod:

Din rezervorul de-a lungul zonei industriale se îndreaptă strada Străinilor, iar la capătul celălalt, la rândul său, spre centru, se află o capela de lemn:

Dincolo de rândul pe bulevard - un monument al lui Peter și Fevronia, aceste tendințe chiar au venit aici. Dar mărul în floare este artificial, de fapt, doar felinare:

Mii de suporteri Trump s-au adunat la Memorialul Lincoln la primul concert cu o noapte înainte ca noul președinte să fie învestit. Acesta este un mare concert și o sărbătoare grandioasă a Americii. Haideți.

De ce esti trist? Nu fi trista, cer, nu fi trista, suntem impreuna cu tine, totul va trece. Știi, dragă, trebuie să trecem prin viață, Totul va fi bine și dragostea nu va muri niciodată. De ce esti trist si intru.

Ce poate fi mai frumos decât primele flori de primăvară. Păpădile sunt una dintre ele, le place ca soarele gălbui să decoreze iarba verde și să strige un zâmbet. Numele pe care la primit de la umbrele albe, care transformă o floare care dispare. Ar fi de dorit, ca și în copilăria unei coroane de mucegai și să se poarte.

Pentru a afișa UIC a crizei poate fi creat similare Minoboronprom Pierderea din Rusia cea mai mare ofertă de arme poate impulsiona crearea unor structuri asemănătoare funcțiilor Ministerului Industriei de Apărare. Și nu.

Slingopensiya mai aproape, într-un cuplu eșarfe activ, restul este plăcut ochiului, dar rareori este înfășurată, și cu debutul iernii, mă tem că PRAM peresyadem sub slingokurtkeu uzho greu de dorit, și pe ea sau ei mochat - va fi evaporat este posibil .. În timp ce iarnă varint.