Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Am avut două încercări de a vizita un loc natural unic - Pamukkale, în sud-vestul Turciei. Primul a eșuat, iar al doilea a rămas în memorie pentru totdeauna.

Pamukkale în razele de apus de soare.

Apa care se scurge de pe versanții de munte formează un sistem de iazuri bizare cu ziduri de calcar numite travertine. Travertinele alb-negru apar ca urmare a depunerii de săruri din surse saturate cu calciu. Astfel, o asemenea frumusețe apare din "munții de zăpadă".

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Din timpuri străvechi, această zonă este o stațiune. iar până în prezent fluxul nesfârșit de turiști nu se oprește. Dar, pe langa Pamukkale, turistii doresc sa vada ruinele orasului antic Hierapolis, aceste doua obiecte fiind incluse in lista patrimoniului mondial UNESCO in 1988.

Prima călătorie în Pamukkale a fost realizată la prima mea vizită în străinătate și, bineînțeles, restul era "pachet". Am cumpărat o excursie de o zi în hotel și am mers în autobuz împreună cu o mulțime de alții.

De la Antalya la Pamukkale aproximativ 240 km, sa dus dis-de-dimineață, și a luat 4 ore, oprindu-se de-a lungul drum ori de câte ori necesare și inutile tuturor turiștilor (pentru vin, dulciuri, ornamente, etc). Ca rezultat, am ajuns la cină în căldură. drum obositor Epuizat grăbit pentru a inspecta Pamukkale, astfel încât de îndată ce el a trebuit să se întoarcă. Când au văzut un număr de oameni acolo, impresia că aproape toți turiștii au adus în această zi, în acest loc.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Și oamenii merg și pleacă.

Verzii își fac drumul prin travertin.

Ne-am uitat la Pamukkale cu o privire, frumusețea lui nu a putut fi apreciată. Înaintea noastră a fost o lungă călătorie înapoi în Antalya. Apoi, încă nu știam că, în câțiva ani, voi fi norocos să trăiesc în Turcia și voi putea să văd încă o dată această minune a lumii, doar încet și cu plăcere.

A doua călătorie de la Antalya la Pamukkale a fost un succes. Am trăit în Antalya, am luat o mașină de la un prieten turc și am mers în provincia Denizli. unde se află Pamukkale. Timpul a fost suficient pentru a nu grăbi să obțineți și să petreceți câteva zile în acest loc unic.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Suntem pe drumul cel bun!

Drumurile din Turcia sunt foarte bune și călătoriile în jurul țării cu mașina sunt o plăcere. Iar vederea din afara ferestrei îi place ochiul.

Speedway, și în jurul frumuseții.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Pe drumul spre Pamukkale.

Am decis să ne oprim în Karahait (la 5 km de Pamukkale), în pensiunea bugetară EFE TERMAL PANSIYON. Există multe hoteluri în Pamukkale. dar toate la un preț destul de ridicat. La Karahait se află doar 5-8 minute de mers cu mașina și hotelurile se află deja la un cost mult mai mic. În plus, există izvoare de vindecare acolo și în multe hoteluri apa utilă curge direct de la robinet. Karahayit este, de asemenea, renumit pentru travertinele sale roșii unice.

Amintiți-vă de prima noastră călătorie în Pamukkale, ne-am amintit de mulțimea de turiști care merg pe un flux nesfârșit pe tot parcursul zilei. Am hotărât să le transmitem cât mai mult posibil și să vizităm "castelul de bumbac" (acest lucru este tradus Pamukkale) târziu seara și dimineața devreme vedeți ruinele orașului antic Hierapolis.

Seara, multe grupuri s-au despărțit într-adevăr, pe munții alb-zăpadă au rătăcit cei care au venit peste noapte și s-au oprit la hoteluri locale.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Ele sunt similare cu gheață de iarnă.

Există mai multe intrări. nu am plecat de la cel principal, cu turnichete, dar de la marginea lacului de la poalele muntelui, am plătit 20 de lire.

Apropo, pantofii trebuie să fie îndepărtați. astfel încât formațiunile de zăpadă nu sunt distruse. Garda urmărește cu atenție această regulă.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Și în jur ca un tobogan de zăpadă.

Fii atent, travertinele sunt foarte alunecoase. Nu vă grăbiți și nu acordați atenție "tiparelor" create de natură.

Apa este vărsată și în jurul ei este foarte alunecoasă.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Uite, acest "model" este similar cu cel de conopidă)

Aceasta pe spuma de mare)

Și asta pe zăpadă liberă)

Pe drum puteți vedea "castron". umplută cu apă albăstrui, li se interzice să înoate în ele și nu există adâncime acolo. Pentru înot, piscina Cleopatra este deschisă, pentru o taxă puteți înota acolo.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

Acesta este destul de un "vas mic".

Și această "ceașcă" este mult mai profundă și complet umplută.

Pe fundalul "împărăției de zăpadă", este bine să fii fotografiat într-un costum de baie.

Am mers și ne-am bucurat până la apus, iar dimineața am așteptat vechiul Hierapolis.

Se odihnește în Pamukkale, călătorește cu izvorul

La apus, un elicopter a circulat.

Și erau foarte puțini oameni.

Prieteni, vara în plină desfășurare, îmi doresc tuturor sărbătoare mare!

Am fost în Pamukkale, am făcut o excursie într-o zi. Am regret că călătoria a fost foarte lungă, timpul principal pe drum. Plăcerea nu era suficientă, iar locul cu adevărat demn de atenție.

Este păcat că l-ați făcut. Dacă există încă o șansă să mergeți la Pamukkale, faceți o excursie cu o ședere peste noapte sau mergeți pe cont propriu pentru a nu depinde de nimeni. Mult noroc pentru tine!

Mulțumesc pentru povestea ta, Inara! Mi-a plăcut, de asemenea, Karahayit. Salutări când oamenii călătoresc independent.
Când eram în Pamukkale, nu am găsit pensii de familie, iar hotelurile oferite de la 2 mii de ruble pe noapte. Și în Karakhaita au existat o mulțime de locuințe bugetare (au fost confortabile case de oaspeți de familie), plus la Pamukkale a fost o aruncătură de băț, așa că s-au oprit acolo)

Când familia mea și cu mine am făcut o excursie la Pamukkale, nu am vizitat Karakhayit și nici măcar nu am știut că era foarte aproape și că există încă travertine. Foarte dezamăgitor ...

Ilya, într-adevăr, foarte rău, dar nu vă faceți griji, va fi o ocazie să vă întoarceți în Turcia și să vedeți Karahayit) Vă doresc acest lucru!

Pamukkale este un loc magic, chiar și în ciuda mulțimii de turiști! Irina, ai o poveste grozavă, ți-ai amintit încă o dată totul în detaliu, ca și când ai mers din nou de-a lungul travertinei))
Am ajuns acolo gratuit, pentru că am vrut să împușcăm în zori zăpada. La intrarea în gardă nu era acolo, dar cel care ne-a văzut apoi de sus nu a spus nimic. Și a rătăcit câteva ore singur - un sentiment de nedescris!

Vă mulțumesc foarte mult! Sunt foarte bucuros că am agitat amintiri atât de plăcute)))