În primul rând despre drumul Moscova - Sankt Petersburg

Din regiunea Moscovei, am fost selectați aproximativ 5 ore. Congestia și mișcarea lentă au continuat în regiunea Tver. Cork câțiva kilometri format pe ambele părți înainte de a intra pe podul cu un trafic cu două benzi pe drumul de by-pass din jurul lui Tver. A fost construită o altă punte (aripă), care ar ajuta la extinderea secțiunii prea înguste. Nu puteam să fac o fotografie, înainte de călătorie mi-a rupt camera și ne-am împușcat întreaga călătorie pe telefonul mobil.

La începutul călătoriei, am pierdut multe ore, apoi mișcarea a mers mai repede. Traseul Moscova-Sankt-Petersburg este supraîncărcat în orice moment, intensitatea traficului depășește toate standardele. Distanța dintre Moscova și capitala nordică este de numai aproximativ 670-700 de kilometri, care poate fi traversată în medie de 6-7 ore. Dar pentru astăzi acest mod este depășit cel mai bine în 10 ore. Soțul a glumit că pe acest drum el se consideră "lohom" pe mașina lui. Nu este surprinzător că ruta Moscova-Sankt Petersburg este un drum de circulație continuă a camioanelor. Și traficul pe trei căi de-a lungul autostrăzii ajută cu adevărat și previne multe accidente. Practic, nimeni nu încalcă regulile de trafic, mergând pe banda viitoare pentru depășire, deoarece toți șoferii știu că în câteva sute de metri le va fi dată o astfel de oportunitate.

Probabil, în secolele trecute, era convenabil și profitabil să se stabilească lângă drumuri, după ce toți nobilii importanți și nobili treceau în mod constant. Multe personaje regale, călătorind între cele două capitale, a rămas în așezări situate în apropiere bătut pistă și sunt în casa lor temporară pentru o vacanță sau altceva interesant. Numele unor așezări de-a lungul traseului către orice persoană care se află în trecere indică acest lucru. De exemplu, „Taverna“ (unde doamnele regale îi plăcea să se oprească pentru un prânz lung), „opochivalovo Big“ (aici a dormit lung și solid), „Vinovatia“ (aici, bea cel mai bun vin), „carne Bor“ (a existat o abundență de carne gustoase ), "Zaitsevo" (iepuri de câmp vânate), "Luban" (a învățat iubirea), "Babino" (o multime de alegere între jumătatea feminină a populației), "Pomeranye" (bine, așa cum fără ea!). Astăzi, în așezările de-a lungul rutei Moscova - Sankt-Petersburg, cele mai multe case sunt goale, cu ferestre sparte și acoperișuri înclinate. O impresie deprimantă asupra mea a fost făcută de acea parte a Vyshny Volochok, care se învecinează direct pe pistă. Săracii sunt locuitorii ei, nu au nimic de respirație.

Tot regiunea Novgorod, împreună cu o parte din frumusețile Valdai, am mers acolo și am întors în întuneric. Novgorod a făcut o ocolire, în jurul ei drumul a fost excelent, cu patru dungi și un divizor (această fericire a durat aproximativ douăzeci de kilometri). Pista sa îmbunătățit și mai aproape de Peter, pe care am ajuns la 22-30 pm. De fapt am măsurat distanța față de furnizorul meu de gazde. )

Jurnal - o excursie la Valaam în sărbătorile din noiembrie (partea întâi)

În total, pe drumul către capitala de nord, am petrecut 14 ore. Puteți face o mică reducere pentru vizibilitate slabă și ploaie proaspătă, dar încă pentru 700 km prea mult timp pierdut. Trebuia să mergem la Priozersk. Este încă la aproximativ 130 km nord de Sankt Petersburg. La soseaua de centură din St. Petersburg, în căutarea unui drum spre Priozersk, ne-am confundat, am greșit de mai multe ori greșit, am oprit și am revenit din nou pe Drumul de Centură. Am fost surprins că nu suntem singuri în căutarea unei ieșiri pe calea spre Priozersk la ora 12 dimineața la Sankt Petersburg. Ne-am alăturat o altă mașină și împreună am găsit calea cea bună. Am ajuns la Priozersk la ora trei dimineața, am găsit mormântul Mănăstirii Valaam, unde, apropo, era un hotel pentru pelerini cu locuri de dormit, dar am aflat doar dimineața. În hotelurile private, Priozersk a decis să nu plătească și să nu cheltuiască bani, plătindu-se pentru câteva ore de ședere acolo, ca și pentru toată ziua hotelului. Trezirea pe doc, de asemenea, nu a devenit nimeni, până când șapte dimineața "a adormit" în mașină.

Priozersk. Departamentul de servicii de pelerinaj la digul mănăstirii Valaam.

Ca urmare, ne confruntăm cu o alegere: fie rămâne în Priozersk iar a doua zi du-te înapoi în timp soțul meu a fost capabil să se întoarcă la locul de muncă după sărbători, sau pe telefonul mobil pentru a avertiza cu privire la timpul său liber, datorită sărbătorilor viitoare și să-și petreacă trei zile pe insulă.

Recepția pelerinilor și a turiștilor în jur. Valaam este angajat în serviciul de pelerinaj al Mănăstirii Valaam. Toate detaliile pot fi găsite pe site-ul valaam.ru. În Priozersk pe mal, există o filială a acestui serviciu sub forma unui mic hotel cu două camere: unul pentru bărbați și unul pentru femei (aproximativ 5 paturi în fiecare). Există, de asemenea, o mică sală de mese lângă bucătărie, unde puteți bea ceai fierbinte cu uscătoare și / sau să aveți o bucățică de terci sau o supă gratuit, plătiți o donație de

100 ruble. pentru o porție. În același departament la doc, am cumpărat bilete pentru navă de marfă „Sf. Nicolae“, în valoare de 300 de ruble per adult, pentru o fiica de patru ani a fost un bilet gratuit, iar pentru paisprezece fiul - la un cost plin. Biletele au fost vândute numai la un capăt. Sa dovedit 900 ruble pentru o excursie acolo. A umplut pelerinii chestionarului cu desemnarea laicilor. În același serviciu membru al personalului completat profilurile care nu aparțin fraților monahale care merge pentru o lungă perioadă de timp pentru a rămâne pe insulă, sunt cazați gratuit în lucrarea mânăstire la hotel și servicii în mănăstire, în mod voluntar și dezinteresat. Atât de mulți oameni se testează pentru ascultare. -operation - un pas important și de bază în orice practică spirituală.

Înainte de plecarea navei de marfă, au fost patru ore libere și am decis să-l petrecem pe o revizuire a cetatii Korela - una dintre atracțiile principale ale Priozersk.

Jurnal - o excursie la Valaam în sărbătorile din noiembrie (partea întâi)

După ce am privit-o pe cetatea Korela și am hrănit rațele de pe țărmul iazului sub forma unei inimi, lângă zidurile fortăreței, am revenit la dig. Bea ceai cu uscare și a început să se pregătească pentru aterizare pe "Sf. Nicolae". Masina a fost lăsată în curtea aceluiași docă a Mănăstirii Valaam pentru 100 de ruble pe zi. În sezonul turistic și de pelerinaj nu pot fi locuri pe această parcare interioară păzită.

Aici suntem pe navă. Am fost norocoși cu valuri scăzute și fără vreme furtunoasă. Dar tortul era încă simțit. Adevărat, nu atât de vizibil ca pe drumul înapoi. Fiica mea a avut o călătorie minunată acolo. A trebuit să navigăm în cele mai bune 4 ore. Este foarte obositor, având în vedere că "Sf. Nicolae" este o navă de marfă care nu este destinată transportului de pasageri, iar locurile pentru acestea nu sunt echipate în mod special. Am fost așezat împreună cu copiii împreună cu o călugăriță, o femeie de treisprezece ani, rezidentă a insulei, și trei bărbați, după caz, într-un compartiment mic, cu o masă și bănci în cabina de pilotaj pentru echipajul navei. Soțul ei a rămas în picioare pe punte, unde sufla un vânt înghețat și, uneori, stropi din Ladoga, uneori coborî în căruță pentru a se încălzi cu alți pasageri. Cumva am ajuns.

Pe Valaam

Aici am făcut date despre noi în rețele monastice de calculator și am plătit pentru cazare în hotelul mănăstirii "Mansarda", care costa 3 4750 de ruble pentru 3 zile de hotel. pentru întreaga familie de patru persoane (530 ruble pe zi + 100 ruble pentru lenjerie de pat + 100 ruble pe zi pentru masa de prânz + cină pentru fiecare adult și copil peste 12 ani, pentru copii sub 12 ani există reduceri). Acest lucru este mai ieftin decât să trăiți într-un hotel privat "Winter". Acolo ei iau cel puțin 800 de ruble pe persoană. pe zi fără mese. Apropo, ambele hoteluri se află într-o clădire dărăpănată la câțiva metri de catedrala principală. În această clădire, au fost renovate numai etajele, unde erau hoteluri și o școală locală. Am avut ocazia de a compara. "Mansard" a fost mult mai ciudat și mai frumos în design decât "Winter". În timpul perioadei reci, hotelul mănăstirii, situat la ultimul etaj, este încălzit de lemn de foc cu ajutorul sobelor de piatră amplasate în fiecare celulă. În sezonul pelerinilor și turiștilor, nu trebuie să alegi unde să trăiești. Practic, nu există locuri libere. Sunt situate și pe canapele pe coridoare pe 150 rbl. pentru o zi.

M-am pus cu living separat și sa dus la călugăr mi-a arătat celula generală de sex feminin, dar pe drum deschis intuitiv ușa greșită într-o cameră complet gol, în cazul în care înainte de sosirea noastră a vizitat copiii cu dizabilități, fără brațe și picioare. Mea profundă confuzie (dacă de la o supra-abundență de impresii și informații, indiferent dacă de la oboseala drumului greu), astfel încât a zguduit puternic călugărul că el ne-a lăsat ca o familie în această celulă goală, fără nici un cost suplimentar.

Deci am trăit două zile și jumătate pe insulă împreună. A mers la mănăstire (Sf. Nicolae și Toți Sfinții) pe jos câțiva kilometri. Respira aer uimitor uimitor. Bucurați-vă de o viziune de neuitat a larcilor și piniilor din Karelian, rădăcinile lor îmbrățișând pretutindeni, împrăștiate de creativitatea invizibilă a stâncilor, admirau linia liniștită și liniștită a golfurilor. Cu un poftă de mâncare flămândă am mers la prânz și cină în sala de mese locală, unde constructorii și alți lucrători ai insulei, pelerinii, muncitorii și turiștii, și-au luat masa. Fed pentru 100 de ruble pe zi foarte bine. Nici măcar nu mă așteptam că pentru astfel de bani poți să hrănești un prânz și o cină consistentă.

Jurnal - o excursie la Valaam în sărbătorile din noiembrie (partea întâi)

Pentru a cumpăra un bilet înapoi la navă, a fost necesar din nou să se adreseze serviciului monastic și să primească o binecuvântare pentru a naviga de pe insulă. În serviciu mi-a fost emis un bilet pentru toată lumea și a fost mai ieftin 600 de ruble. Monk nu a luat bani pentru copii. Cu recunoștință pentru toată bunătatea și mila lor față de familia mea, m-am rugat adânc pentru bunăstarea lor și am lăsat cât am putut, donații pentru dezvoltarea hotelului și a mănăstirii. Și am cerut iertare pentru un sine imperfect încă.

P.S. Astăzi am trimis prin poștă o fotografie a vehiculului în mișcare și o amendă de 300 de ruble. pentru accelerarea procesului de decontare a regiunii Tver. Aici, și așa mai departe. Camera era în picioare.