Cartea - porcupina inteligenta - snegirev gennadiy - citit online, pagina 7

Animalele și păsările sunt hrănite în pădurea de lângă cedru, chiar și un urs în toamna mananca acum pe nuci de pin și stabilește pentru iarnă într-o groapă să doarmă.

Dar în această toamnă nu sa născut nuci de pin, iar urșii flămânzi s-au rătăcit în jurul satului.

Dimineața, bucătăria va merge în grădină, iar toate paturile sunt uzate cu labele ursilor.

Un urs flămând poate intra într-o colibă. Ei bine, cine are un câine, lăture și trezește-i pe toți.

Am trăit într-o baracă goală, chiar la marginea satului. În afara ferestrei, taiga a început imediat și nu aveam nici o armă.

Seara, un vânător familiar mi-a venit și mi-a spus calm:

- Dacă ursul intră în ușă, sări de pe fereastră și în sat, și dacă intri în fereastră, lovi-l cu o bancă pe cap!

"Cu excepția cazului în întuneric, veți dezasambla, unde este capul?

- Atunci rupeți galeata cu voce tare, ursul accidentului de fier se teme!

N-am avut o găleată.

Am pus un bowler de fier cu o lingură lângă mine și imediat am adormit.

Nu știu câți am dormit, pot să aud în somn - cineva atinge, bate la perete.

M-am săturat - răzunând jurnalul! Își atingă lingura cu o lingură - se opri. Puțin mai târziu m-am zgâriat din nou.

Și e deja în zori pe stradă.

Priveau pe fereastră - nu era nimeni.

Deschise ușa, ieșea în stradă, iar acest năpârliu se târî în sus peste colibă, își cochează ciocul cu ciocul, își caută bug-uri.

Eu chiar am strigat la el cu furie. A scos și a zburat la taiga.

În după-amiaza am luat o pușcă în satul vânătorului, am încărcat-o cu un glonț spulberat și m-am dus de-a lungul malului fluviului la taiga.

Există tăcere în taiga. Vântul va zbura, ramura scârțâie, da ciupercul negru va țipa. Păstrez pușca, mă descurc liniștit, nu ating nici ramurile pentru a nu face zgomot.

Într-un singur loc, toată scoarța de mesteacăn este ruptă: acest urs flămând arăta ghearele furnicilor.

O rundă a râului a trecut, a doua - nicăieri nu există urs. Și brusc, după a treia întoarcere, unde copacii de brad negru sunt atât de înalți, încât este întunecată sub ele, cineva mârâie ca o scrâșnică!

Am arma înainte, a despărțit arbuști - aspect: un mic ardere pe stânci foc, și se învârte în jurul unui câine roșu de foc, coada ea aduce în jos fumul. El a fugit peste o fată de câine cu o găleată, turnat apă pe coada ei, ea ma văzut și nu a fost surprins, și a început să se plângă de câine:

- Masha este foarte leneș, ea doarme la foc tot timpul, dar își pune coada în foc într-un vis. Întreaga coada a ars ... Unchiule, ești un vânător?

- Da, m-am plimbat, bine, poate voi întâlni un urs!

- Unchiule, unchiule, merge pe aici, nu-mi dă gem pentru a găti! Vrei să te tratez cu gem de afine? Atunci îl vei alunga?

Fata a scos cratița de cărbune cu gem, a mișcat lingura și mi-a făcut o încercare. Jam fără zahăr, acru-acru. Mă mănânc, dar încerc să nu mă încrunt.

- Gem foarte gustos! Și nu vă este frică de un lucru, nu vă este frică de un urs?

- Nu sunt singur, sunt cu Masha. Ursul se mișca de jur împrejur, tufișuri rufate. Masha l-a latrat și am aruncat o piatră. Sa speriat si a fugit.

- Care-i numele tău?

- Tanya. Sunt în a doua formă acum învăț.

Tanya mi-a spus că tatăl ei a mers la munți pentru a-și da reni. Că, curând, tot cerbul va fi condus până în sat, iar în spatele căpriorului vor coborî din munți cu mari "urși adevărați". Apoi va fi înfricoșător: vânătorii de cerbi se vor grăbi în taiga și "urșii reali" vor rămâne în jurul satului.

- Și ce sunt ei, "urși adevărați"?

Tanya își închise ochii, se gândi:

- Mare - mare și negru. Încă nu mă tem de ei, avem arme în școală!

Tanya mi-a spus că băieții vor merge în pădure în timpul iernii cu profesorul Petru Ivanovici: ei belkovat și sobolevat, să învețe să facă un foc, atunci când cade zăpada, și tot lemnul umed, să învețe urmele de animale ...

In timp ce Tanya a spus Masha din nou a adormit și a adormit târî la foarte foc, dar focul a ieșit, vântul a suflat din râu, și norul gri capturat jumătate din cer.

"Tanya, este aproape seara, trebuie sa mergem acasa, sa facem lectiile!"

Am turnat un foc cu apă și am intrat în sat. Înainte de roșu Masha, cratiță ei Tanya de gem de afine, Tanya, mă duc pentru un pistol în umăr, pentru că nu mai suporta frică.

Deoarece noaptea în taiga dintr-o dată un cal se sfârșește sau se prăbușește în întunericul unei ramuri, iau arma în mâinile mele și aștept calm.

Și chiar dacă dormea ​​pe urmele proaspete ale "ursului real", el și-a închipuit doar cum ursul se strecoară în întuneric, nu putea să adoarmă. Și apoi mi-am amintit gemul de afine, Masha leneș cu o coadă arzătoare, curajoasă Tanya și frica a trecut.

Lacul Azas din Tuva este lung și îngust. Pe cealaltă parte a râului este o taiga. Ursul și moosele înotă peste lac. Los scapă de mlaștini de pe insule. Ursul navighează pentru elk.

În toamnă, pescarii capturii de albine cu un galben, cum ar fi chihlimbarul, caviarul, un prepelit și roșu. Cea mai mare copac în "bibanul". Apa în ea este negru în partea de jos a biban driftwood putred și negru, mare, pe partea din spate a scalelor zbîrlit ca un vier de fire de perie. Pe apa neagră din vânt, acele de aur din zirconiu se rotesc.

Înainte de Azas, o cale în taiga a fost lovită. Cine a mers pe ea, știe că, în mușchi, o cheie de gheață este scoasă din pământ și o cana de coajă de mesteacăn se blochează pe un pom de Crăciun.

Obosit - stați pe mușchi, beți și continuați. Pe drum vă veți întâlni cu vechea tabără a geologilor. Cârligele din corturi, castronul îndoit și fumul se îndreaptă spre lac. Dacă urmați calea, taiga se va despărți și veți ieși la lac, la coliba vânătorului Mikin, chiar pe țărm.

Pe lac, departe de țărm, lebede de zăpadă albă se rotesc pe valuri, doar că nu sunt lebede, ci fulgi de spumă.

Câinele de câine nu cântă la oameni, este un pui de urs. Arată teribil. Negru, ochii sunt galbeni, nasul este bifurcat în două jumătăți. Mikin o numește dublă. Câinele este speriat, care este teribil, și nu alerga la alți câini din sat - ei vor mușca.

Odată ce vânătorul a promis că va aduce câinii ăștia adevărați - urechile se prăbușesc, coada este covrig. Am colectat bani pentru pui, dar am inselat - i-am adus pe geeks: daca vrei - ia-o, daca vrei - nu-l lua!

Mikin nu se plânge de arma lui dublă; Numai atunci când se înconjoară arcadele, aproape de copac - prada pierde prețiosul. O coajă adevărată ar trebui să meargă șapte pași de un copac, astfel încât să se poată vedea unde se va smulge.

Dar Dvostvolka pe un urs nu-i este frică să meargă, apucă un urs în spatele "pantalonilor" - o haină lungă pe picioare și pune pe pământ ...

Toamna este la sfarsitul acestui an. Într-o noapte, zada era acoperită de îngheț. Vulturul cu coada albă a zburat spre sud, păsările de grăsime s-au adunat în pachete, iar urșii sapă urne mai înalte în munți. Prin urmare, primăvara va fi mai devreme, iar zonele joase vor inunda în inundații. Un urs bine hrănit este un paznic. Numai noaptea ajung pe țărm, peștii de pește aproape de barcă mănâncă și în timpul zilei se stabilește în munți. Între cedri, pământul este călcat în picioare, ca și cum o turmă de cai a fost urmărită într-un cerc. Acesta este un urs: se va întinde într-un vis, atunci pământul se va zgâria cu ghearele, atunci va crește. Și sunt multe astfel de lezhek la urs, nu puteți ghici unde se culcă în timpul zilei.

În fiecare noapte, în fața vântului ursul ajunge la coliba Mikinsky și pe țărm mănâncă zilnic captura. Un butoi se va sparge și peștele va mușca de pe cap, sigovul va fi așezat în noroi.

Am pus o capcana mare de ursi cu dinti. Pe partea de sus a capcanei, iar capetele de pește potasku îngrămădite de busteni intregi legat de capcana fiarei nu este plecat: jurnalul va primi blocat între copaci, atunci un urs pe traseu, astfel rovu pe un spectacol. Numai în zadar. Noaptea barilul a latrat. Atâta timp cât ne-am pus pe cizme și a alergat la mal, capcana urs de mai jos kovyrnul, el a trântit. Ursul a mâncat calm peștele și a fugit.

Mikin a găsit jumătate din moose în munți. Ursul a ridicat losul, a mâncat jumătate și jumătate din ramuri a căzut și astăzi va termina să mănânce. Până când totul este mâncat, el nu va părăsi acest loc: va merge pe jos, va călca în pază.

Au legat dublul baril pe un lanț, astfel încât ursul nu s-ar fi speriat, aruncat pistolul cu gloanțe rotunde și sa dus.

Au mers mult timp în mlaștini, picioarele lor au fost aruncate pe pietre ascuțite și în cele din urmă Mikin mi-a luat umărul și a șoptit:

- Acolo, acolo, în spatele unui ienupar de tufiș!

Nimic nu este vizibil, doar cârligele pădurii au coborât și s-au așezat pe ramuri.

"Ei bine, cred," din sărbătoarea cârnaților, nu există urs ". El a fluturat mâna și a atârnat arma pe umăr. Ne-am apropiat de ienupăr și ... capul ursului a apărut deasupra tufișului, sănătoasă, ca o pernă. Ursul se uită la mine, buza mea atârnă și eu sunt pe urs. Imediat ce am aruncat puștile, ursul a intrat în groapă.

- Ești un om mare! - Îi spun lui Mikin.

"Dar ciorile ..."

- Ravens, cioară! Aici aveți legendele lui Krylov!

Lunga a fost calea înapoi. Este întotdeauna lung, când te duci fără pradă. Iar lacul strălucea printre copaci. Am încărcat pușca cu împușcături, poate că ratele se înmoaie sub țărm.

M-am dus la stâncă, m-am uitat peste tufișuri și dintr-o dată un urs ieșea din tufișuri: se uită la mine cu labe pe piept. Am fost fără cuvinte - el! El, același urs este negru, el ... și pușca este încărcată cu foc. Sa întors și ia spus lui Mikin:

Și îndreptam degetul spre urs, iar Mikin îngheța surprins de o asemenea nerăbdare.

Ursul a fugit. Și lăsați-l să trăiască, pentru că este așa ... nu, nu impudent, ci viclean. Fuga dreaptă a fugit la mâncarea noastră sigovă, ca și cum ar fi știut că legătura lui Twush pe lanț este legată.

De atunci, în satul Tora-Khem și în toată Toja, urșii au fost numiți "Vanya, aici este." A fost pe lacul Azas, de unde curge Marele Yenisei. Și nu sunt deloc surprins de faptul că animalele uimitoare se găsesc acolo, ca acest urs, pentru că era pe Lacul Azas ...

Am rătăcit prin taiga - eu și câinele Top. Fără un câine în taiga nu poate. Știa că nu l-aș fi alungat și nu mi-a ascultat deloc.

În toamna trecută, căutăm chipeșele. Căci bomboana de pe copac și de jos stau în așteptare să coboare pe pământ. Și cine va vâna?

Pe timp de noapte am aprins un foc, am deschis un borcan de lapte condensat și am așteptat ca fierbătorul să fiarbă. Dintr-o data, botul din tufis a iesit, mi-a apucat borcanul si l-am taiat. Am sărit în tufișurile din spatele lui Top și a turnat lapte pe pământ și mâncat.

Odată ce am urcat pe munte, și de sus a coborât un puiet de culoare albă cu pui. La partea de sus a muntelui a căzut zăpadă, așa că ea a condus puii ei pe o curățenie pădure, în cazul în care mai cald. Pătrunjelul din spatele pietricelelor nu sa ascuns, a alergat prin locul deschis, iar puii după ea s-au rostogolit ca bilele cenușii.

Le-am văzut bine, bineînțeles, și am urmărit imediat după păsărică. Pomeranianul se prefăcea a fi lame, puicuțele s-au ascuns în stânci, iar scoarțele de top au tras în toate direcțiile: doar pentru a lua o pui! L-am prins și, până când sângele tuturor puilor s-au adunat și dus în pădure, nu l-am lăsat pe Topa să-mi țină gâtul.

În cele din urmă a urcat pe munte. De aici, taiga este foarte vizibilă. Pădurea cârnează lent de-a lungul creastei și își înclină capul, caută pradă.

Aici este deja foarte aproape, puteți auzi aripile cu fiecare zgomot care coboară.

Și brusc Top a strâns coada și sa apăsat pe picior. Corbul sa uitat la el și a zburat mai departe.

Am inceput sa ma rusinez pe Topa:

"Oh, tu ești un laș, arunci aruncătoarele, dar cioara era înspăimântată!"

Ridică ochii deoparte, învârte coada. De când nu mă asculta și nu se bate în spatele unui bomboane, iau un prosop din geantă și strecur prin aer. Top crede că este un corb care zboară și frica este împinsă de coadă.