Pelerinajul meu spre divyevo, pelerinajele ortodoxe

Pelerinajul meu spre Diveyevo

Boulderul Sf. Serafim

Pelerinii, în special bătrânii, s-au dovedit a fi oameni foarte amuzanți. La treceri de autobuze lungi, înțelegi, nu poți face fără opriri sanitare. Pe unul dintre ei m-am îndreptat spre tufișuri, când dintr-o dată unul dintre bunicii noștri a ieșit din ele, mormăind și ajustând o fustă lungă. Ea sa târât, sa încrucișat și a murmurat: "Mulțumesc Domnului - supărat, înfricoșat".

În Diveevo am ajuns aproximativ 7 dimineața. Efectuat în nu cel mai confortabil „Ikarus“ 12:00 (de la Samara la Diveevo 850 km), acesta nu este în Tashla tărăgănat - am ieșit din autobuz vraskoryachku țeapăn.

Deoarece înainte de serviciul de dimineață era încă destul timp, am avut un mic tur al mănăstirii: Arată în cazul în care grupurile sanitare sunt, trapeza, centrul de pelerin. Apoi am fost duși la groapa Maicii Domnului. Groove - este lățimea șanț destul de adânc de un metru și jumătate lungime și aproximativ un kilometru, un loc foarte sfânt - mănăstirea ei sora săpat la cererea expresă a Sfântului Serafim de Sarov. La marginea canalului este o cale îngrădită cu șine. Dacă te duci în jos acest drum, exact de 150 de ori pentru a citi rugăciunea „Bucură-te Marie, Fecioară, Bucură-te!“, Persoana care coboară har. Toate acestea ne-au spus bătrânii grupului nostru - Olga și Masha. La începutul canelurii este cocoțat un mic bolovan, Olga a explicat că a fost un fragment din piatra pe care sa rugat Sf. Serafim. Pelerinii noștri, înainte de a intra în canelură, au căzut la altar, au fost botezați și l-au sărutat cu fervoare. Lângă piatră se formează chiar și o coadă mică. Apoi, un om solid cu o barbă ne-a apropiat.

Ce faci? bărbatul bărbos a întrebat amenințător.

Ne închinăm un fragment din piatră, pe care Sfântul Serafim se ruga! răspunsul nostru a rămas neplăcut. Țăranul ruinat.
Da, e doar un bolovan! Am adus multe din acestea în teritoriu, se află pe paturi de flori! Am ajuns, ei nu știu ce fac!
Țăranul a plecat. Pelerinii noștri s-au confuzat lângă piatra nepătată.

Ieși pe Satana! - dintr-o dată el a exclamat unul dintre Bunici și presat buzele bolovan - hodyut aici tot felul, oamenii sunt confuzi.

Procesul de a săruta piatra a continuat ca și când nu s-ar fi întâmplat nimic.

Apoi am mers la catedrală, unde serviciul de dimineață era deja în plină desfășurare. Am pus lumânări pentru sănătatea rudelor mele, am comandat masa și am așezat liniștit într-un colț pe o bancă.

La ora 11 slujba sa terminat și am mers la masa de prânz la reședința monahală. Acolo ni sa dat o cină - supă, terci și ceai lichid rece pe gheață. Pelerinii au scris mâncare simplă cu un apetit de invidiat. Nu numai că, la prânz, oameni care nu mâncau nimic timp de aproape o zi, erau pur și simplu foame, se crede că dacă un om laic mănâncă mâncare monahală, atunci harul va veni peste el.

Ne-am dus la izvoarele sfinte, am rătăcit în sat și ne-am dus la serviciul de noapte. Ziua a trecut cu agitație, membrii grupului nostru au fost în mod constant pierduți și, de cele mai multe ori, am căutat și ne-am așteptat unul pe celălalt.

Noaptea sub imaginile și revoltele de pe navă

După cină, Olga ne-a spus două știri foarte neplăcute. În primul rând, au existat mulți pelerini în Diveevo și nu am ajuns în hotel. Prin urmare, vom rămâne în biserică pentru întreaga ședere a șederii noastre aici. În al doilea rând, înainte de ea vom merge, pentru că autobuzul este deja acolo. Printre pelerini a apărut un murmur ascuțit de indignare. Dar nu a fost nimic de făcut și am mers.

Frigul era doar înfiorător. Faptul este că în regiunea Nizhny Novgorod diferența dintre temperaturile în timpul zilei și în timpul nopții este enormă. Indiferent cât de cald este în timpul zilei, în timpul nopții vei muri de frig. Noi, care nu am știut despre această împrejurare, au fost îmbrăcați destul de ușor. În plus, trebuia să mergem aproape patru kilometri.

Aș fi știut că ar fi așa, nu aș fi plecat pentru nimic! - Ținând dinții, i-am spus unei femei care se mișca viguros lângă mine. Suntem atât de reci încât suntem departe de restul.

Suferința pe care am suferit-o în această lume nu va mai conta decât pe noi ", a răspuns ea melancoliei.

Fără a face un pas, mi-am simțit picioarele sub fustă. Erau temperaturi de carne de vită congelată. Suferă în această lume nu vreau să, și casa am fugit la o viteză de un sprinter olimpic. În autobuz am schimbat repede în haine calde și am ieșit în stradă. Încet, oamenii noștri s-au retras. Cel mai tânăr de 4 kilometri în frig s-au dat un relativ ușor, dar bătrîna impiedicat la trăgîndu de autobuz și strîngînd la inima lui. Oamenii au început să prindă ușa templului, unde ni s-au promis că vom avea o noapte de cazare. La zgomot a venit un tânăr preot și a spus că acum în biserică răspândească saltele pentru noi. După un timp, am fost lăsați înăuntru. Pe podeaua bisericii au fost stabilite. spumă turistică!

Acesta a fost ultimul paie. Bătrânii noștri au răsturnat tantrul:

Da, nu numai că am avut prin sat pentru a merge aici, aproape am murit, așa că și aici am pus ca niște câini pe podea, și a promis hotelului, mâine ne întoarcem la Samara, e vina ta !!

M-am trezit dintr-un murmur destul de tare. Pelerinii noștri s-au ridicat deja și au citit rugăciunile de dimineață cu puterea și principala. M-am uitat la ceasul meu. Corpul după o noapte extremă a petrecut teribil.

Poporul nostru sa dus la mănăstirea pentru comuniune și m-am dus la autobuz. Era o răceală arctică, dar rebelii din cabină m-au luat cu bucurie, ca un războinic rătăcit de partea lor. Răscuții nu au mers la împărtășanie și au început să discute cu hotărâre care organizatori sunt caprele, cât de rău este aici și cum să plece de aici azi. Chiar am bătut în pat cu dinți reci. După câteva ore, cu rebelii am decis să mergem la mănăstire pentru serviciul de dimineață.

Dar, se pare, Domnul a rămas milă, urmărind suferința noastră. În timpul cina, Olga a raportat că pelerinii din Penza plecaseră astăzi, iar locul a fost vacant pentru noi.

Am mers la hotel. Numărul pe care l-am găsit în subsol. În cameră erau 25 de paturi supraetajate, acoperite cu lenjerie de culoare albastru închis. Subsol - foi au fost vlazhnovatoy la atingere, pe langa pelerinii din camera Penza tocmai a fost lansat, și lenjerie de corp, desigur, nimeni nu a fost de gând să se schimbe. Gândul că aceste foi noaptea trecută dormit unele bunica, știe ce bolnav, am devenit durnovato, dar nu pentru mult timp, pentru că am crezut că noaptea noastră la etajul bisericii. Deci, ceea ce a fost adormit, principalul lucru - am avut propriul nostru colt și paturi reale!

Grace în toaletă

În aceeași mănăstire, dacă, în dimineața zilei acolo, în seara, de ieșire nu emite tot timpul agățat mulțime de oameni. Cerșetorii și schilozi Biserica Ortodoxă (spre deosebire de alte religii) respectă și nu abandoneze, astfel încât să Diveevo și etapa nu poate merge la unele săraci nu ai cere pomană. Apropo, rivalii serioși ai cultului sunt concurenți serioși pentru cripți și pensionari. Am stat o dată la slujba de dimineață, când am atins mâna cuiva și vocea nelumesc a spus: „Dă-mi banii!“ M-am cutremurat și întors. Un bărbat dintr-o casetă monahală stătea pe o bancă și își întindea mâna, privindu-mă hipnotic. Eu, ca și cum ar fi strălucit, m-am urcat în geantă, am scos facturile și am aruncat-o în mână. Apoi, deja pe stradă m-am gândit, de ce i-am dat atât de mult? "Călugării" în Diveevo - un dime duzină. Într-o zi am fost ședinței în autobuz, când ne-am dus la omul vechi într-o haină neagră - toate dintr-o bărbos și cu crucea pe piept. Vârstnicul a încercat să ne vparit cărți despre istoria mănăstirii Diveevo, în conformitate cu cuvintele sale, scrise de el personal. Preț de la publicații musca, dar apoi bătrânul a aruncat ultimul argument - cartea se dovedește a fi miraculos, vindeca orice boală, dacă le-ați pus la fața locului inflamat!

În Diveevo se găsesc mulți pelerini. Și "pelerinii" nu sunt din cuvântul "rătăcește", ci din cuvântul "ciudat". Diveevo este pur și simplu Kunstkammerul unor personalități statornice. Și mulți dintre ei scriu istoria mănăstirii. De exemplu, Vladimir Pivovarov, stabilit în Diveevo 8 ani în urmă cu fiica ei, o fată bolnavă mintal din speciile asiatice. Deși Volodya lucrează la cronica mănăstirii, el nu este permis în temple și persecutat în mod activ dacă începe să vorbească cu trecătorii.

În plus, nu am văzut niciodată o călugăriță de lucru pentru șederea mea în mănăstire. Ei se plimbau de-a lungul căilor monahale, se agățau de "prietene" sau se așezară, vorbeau, pe băncile din grădină. Toate lucrările în mănăstire sunt făcute de pelerini. Aceasta se numește ascultare. Pregătiți-vă în bucătărie, curățați teritoriul, puneți catedralele după serviciu, spălați toaletele. Ni sa spus că ascultarea nu poate fi negată, este o mare onoare. În prima zi a celor doi pelerini, mama și fiica mea de la mine au fost înfășurate în bucătărie pentru a spăla vasele. Odată, o mătușă în vârstă în negru deja mi-a prins mâna cu cuvintele "Să mergem, fiica mea, să coacăm cartofii pentru slava lui Dumnezeu!" Dar eu am început să strig "NU. ", A scăpat și a fugit de la ea ca diavolul din tămâie. Apropo, pelerinii înșiși îndeplinesc cu bucurie aceste "obedieri", spunând că în timpul acestei lucrări harul vine la ei. Manastirea beneficiaza, iar pelerinii sunt incantati! În plus, pe lângă satisfacția morală, serviciile monastice îi încurajează pe pelerini să lucreze cu diferite privilegii. De exemplu, unul dintre privilegiile "novice" este de a merge la toaletă fără a aștepta. Îmi amintesc că, sâmbătă, oamenii au venit la mănăstire într-o mulțime, iar în toalete erau cozi înfricoșătoare. Deci, o mătușă agitată a agitat pelerinii să lucreze chiar lângă cabine, seducându-i cu dreptul de a participa la o vizită de urgență. Acele femei care au fost cel mai nerăbdător, au acceptat repede, au fugit în grabă la cabine, după care mătușa fericită ia dus la bucătărie. Ei bine, beneficiile trebuie rezolvate!

Când am văzut pentru prima oară mănăstirea Diveevsky, am fost foarte dezamăgit. Am crezut că se află într-un loc retras, că fortificațiile mari o blochează de agitația lumii.

Mănăstirea Diveevsky seamănă cu un imens complex comercial. Unele tarabe care vând suveniruri și diverse vase de biserică, am numărat pe teritoriul a peste 30 de piese. Și în apropierea fiecărui grajd era o grămadă de oameni, arzând cu dorința de a se despărți de sângele lor. "Dă-mi un Mântuitor pentru 40 de ruble! Și eu sunt Seraphim pentru 180 de ani! Și am 15 bule grecești! "- vizitatorii mănăstirii, în special pelerinii din alte orașe, se află într-o febră de cumpărături cronică. Eu însumi am coborât personal în suveniruri în prima zi cu privire la o mie de ruble, aproape toate banii ei. Dar am cumpărat mai modest - alți pelerini din grupul nostru au plecat în Diveevo pentru 5-10 mii. Mai mult, am aflat că în sărbătoare, doar miezul alimentează până la 5.000 de pelerini pe zi. Și cât de mulți nu mănâncă în cantină, preferând, ca mine, să mănânc într-o cafenea sau să gătesc pe cont propriu? Vă puteți imagina nebunia mănăstirii? În plus, înțelegeți că ceea ce în mănăstire și nu a auzit de nici un fel de case de marcat. În plus, ROC nu plătește impozite.

Toți pelerinii au comandat servicii de rugăciune plătite, mase și jertfe pentru sănătate sau pentru odihna rudelor. Se crede că în Diveevo acestea sunt cele mai eficiente. O femeie din grupul nostru a ordonat câteva molebenuri pentru 2 mii de ruble. Și bisericii locale s-au dovedit a fi oameni de afaceri talentați. Vineri, de exemplu, un hymnal de un an a fost de 150 de ruble pentru un nume în tarabe. Sâmbătă a avut loc o sărbătoare mare - Adormirea Maicii Domnului, a fost așteptat un mare aflux de pelerini. Și la pelerinii noștri, răsturnat dimineața în tarabe, ochii i se aruncau pe frunte în uimire. Etichetele de preț se schimbau cu ușurință, același psalter costă 250 de ruble pentru nume.

Cea mai populară marfă din Diveevo a fost reprezentată de icoanele Sfântului Serafim și de ulei din moaștele sale sfinte. Uleiul este considerat vindecător, trebuie doar să-l ungi cu un punct de sânge și apoi să te recuperezi. Acest ulei a fost vândut în bule de 20 și 100 mililitri. Așa cum am spus, în mănăstire erau 30 de magazine, uleiul a fost cumpărat ca niște prăjituri fierbinți. După ce am numărat, am ajuns la concluzia că, cu astfel de volume de vânzări, Saint Seraphim funcționează ca o mică cremă! Cu adevărat, relicve foarte profitabile!

Și în magazinele bisericii se vând cani cu fețele sfinților. Cumpara-le, de asemenea, de bună voie, în ciuda prețurilor de mușcături. O cană cu Fecioara costă 180 de ruble, iar Cristos mai scump - 200 de ruble, iar cele mai scumpe cani cu Sf. Serafim - 250 de ruble.

În Diveevo există un know-how - comerțul cu biscuiți. Conform legendei, Sf. Serafim a tăiat pâinea, a uscat-o într-un cuptor și a înmânat turma. Acum, crotonii sunt împachetați în saci mici de celofan de 20 de grame și se vând pelerinilor pentru 15 ruble un pachet. Se crede că dacă mâncați aceste biscuiți, atunci harul va veni peste voi. Desigur, oamenii vin la mănăstire, căutând grație relativ ieftină, așa că crotonii se vinde repede. Este adevărat, de dragul dreptății, trebuie remarcat că credincioșii pot primi pâine liberă. Adevărat, rezistând la o linie solidă, puțin și, bineînțeles, fără ambalaje de marcă.

Între prânz și cină în mese este destul de mult timp, așa că în timpul unei pauze între ele, se oferă o brutărie monahală foame. Prin felul de chifle foarte delicioase, deși ele reprezintă un lucru chervontsu, prețul unei bucăți bune. Și în regiunea Nizhny Novgorod prețul pâinii este mult mai mic decât în ​​Samara.

Iar pe tot teritoriul mănăstirii sunt cutii de donații. Lângă racla cu moaștele - „Pentru donații pentru a decora raci“, din apropierea canalului - „În aranjamentul canelurilor sfinte“ în trapeza - pe refectoriului în catedrală - catedrala, pe străzi - decorarea teritoriului, chiar și în baie a fost agățat caseta - „Pentru a donații pentru aranjarea toaletei "!

De unde vă aflați? Ce este această excursie? Nu vedeți dacă există avertismente că excursiile neloiale sunt interzise! Avem ghidul nostru, binecuvântat de arhiepiscop!

Și cât de mult este acest ghid binecuvântat? - Am întrebat bărbatul bărbos. Ne privi cu o privire pradă. În ochii lui, ca într-un bancomat, se făcu clic pe facturi.

1000 de ruble din grup.

Ce fel de lăcomie! - Am inceput sa ma supara - asa vei lua in curand bani pentru intrare!

Omul bărbos începu să-și vărce furia cu o vopsea purpurie, dar pelerinii mei m-au împins deja înapoi, grăbindu-mă să împiedic un scandal erupt.

În general, serviciul de protecție al mănăstirii Diveevo este mai abrupt decât cel al oricărei bănci. Pe tot teritoriul, băieții cu walkie-talkies se plimbă cu un corp fizic puternic. Din siguranța obișnuită se disting numai barbații bogați și crucile ortodoxe. Gardienii respectă strict ordinea și se asigură că nimeni nu trage pe camere și nu face clic pe camere fără să plătească bisericii. În general, Mănăstirea Diveevsky este o întreprindere foarte "cool" și profitabilă!

De la Diveevo am adus o grămadă de suveniruri, cele două filme, bronșită (încă afectat peste noapte la etajul bisericii!) Și experiența masina care va sta cu mine pentru viață. În ciuda comercializării religioase, am numai sentimente bune. Totuși, locul sfânt nu poate fi răsfățat de nimic superficial, este spiritual în sine și acest lucru nu îndepărtează pe nimeni. Iar adevărata credință și spiritualitate sunt mai presus de orice lume - exaltare, mândrie, spirit de desțelenire a banilor. Și așa va fi întotdeauna. Am intenționat nu a spus despre serviciile monahale impresionante, despre ritualul înmormântării a Maicii Domnului, la care am participat, de procesiune in jurul manastirii, despre sacramente. Tot de dragul și care vin în pelerini Diveevo, imposibil de descris, deoarece este în sufletele oamenilor. Chiar și eu, care nu erau prea religioși, am experimentat o reală emoție în timpul ritualurilor bisericii monahale. De fapt, pelerinii ies un pic diferit, pentru că în cinci zile, ei să scape din mulțime madding a liniei de asamblare monoton „cowboy din viața de zi cu zi“, cufunda într-o altă lume, în cazul în care există timp pentru rugăciune, contemplație și purificare spirituală. Chiar dacă toate acestea sunt servite în ambalajul modern "pe piață". Deși ce este acest ambalaj? Hârtie, coji. Vanitatea deșertăciunilor.

Dacă ți-a plăcut sfatul și vrei să vizitezi aceste adăposturi, te invităm să te familiarizezi cu excursiile de pelerinaj relevante.

O descriere destul de ambiguă a pelerinajului, dar totuși, am decis să o post pe site pentru a fi completată informația.
Și ce vor spune reprezentanții serviciilor de pelerinaj. Se întâmplă acest lucru tot timpul? atunci când o persoană merge pe un pelerinaj, el contează pe un singur lucru, dar primește acest tip de serviciu aici?

"Ritualul îngropării Maicii Domnului" - staniu.

Și ce fel de "ritual" este acest lucru. Ce a vrut să spună?

Da, da. Am gasit acest articol pe Internet pentru mult timp, dar m-am gandit daca ar trebui sa fie postat pe site :)