Modul meu unic "în" adăpostul comedian "(recenzie) - teatru

„Credința vindecator“ dramaturgul irlandez Brian Friel, deschis recent Teatrul rus (tradus de Michael Stronin) - o piesă de teatru despre modul de grup etnic, din societate, din cercul valorilor umane și a relațiilor cade personalitate carismatică, un om înzestrat cu darul; despre misiunea de salvare și nerecunoscătoare a talentului într-o lume săracă, sălbatică.

Potrivit ei, Grigory Dityatkovsky a pus în "Adăpostul Comediantului" parabola "Calea mea unică": despre catastrofa purtătorului cadoului -

© Daria Pichugina / Asigurarea teatrului "Adăpostul comediantului"

Modul meu unic

Scena din piesa "Calea mea unică"

Directorul face un start de la compoziția dată de Freel, schimbând-o și complicându-l. Piesa este alcătuită din monologi de trei caractere, povestindu-se reciproc despre cele mai importante momente ale vieții lor nomade comune. Fragmente de toate viețile sunt țesute în pânza comună, deși toată lumea, vorbind de a lui, nu echivă cu alții. În acest caz, detaliile imaginii sunt evidențiate, iar imaginea în ansamblu se înlătură. Astfel, circumstanțele decesului personajele principale - vindecătorul Frank Hardy și soția lui Gladys - clarificat numai în final, pentru că nu este atât de important, ce lupta a murit și modul în care ea sa sinucis. La urma urmei, pentru el orice contact cu publicul este o luptă împotriva abisului întunecat, riscul de nerecunoaștere și, prin urmare, înfrângerea. Și pentru viața ei, fără Frank, betivi, și ticălosul, pentru care moartea este mersul pe jos și lipsită de sens gol, nu contează cât de util gunoi se umple ca un rogojini pat de tricotat.

Citiți întregul text Cel de-al treilea participant al teatrului - antreprenor Teddy, al cărui monolog se termină jocul - este chemat să fie un observator, asistent și arbitru obiectiv al tuturor răstălmăciunilor agresive ale căsătoriei ciudate. A fost el (și nu Frank Hardy, la fel ca în Freel), regizorul care a condus rolul, începerea și închiderea acțiunii într-un fel de rondo dramatică. Acest rol cheie îl joacă Serghei Dreiden. Fiind aproape tot timpul pe scenă, el conduce această dramă a confesiunilor și eclipse, neliniște și sete de dragoste. Cu toate acestea, noul film "Rasemon", spre deosebire de filmul filmului clasic japonez, nu dă o concluzie obiectivă despre pasiunile umane. Discursul liric aici nu este o modalitate de a se deschide - pentru a se justifica înaintea celorlalți, ci o încercare de a ascunde durerea în primul rând de la sine. Iar un observator din afară devine cel mai părtinitor participant la drama doi: pentru că a iubit și continuă să-i iubească pe amândoi chiar după moartea lor. Dityatkovsky a introdus de multe ori artistul virtuos al lui Dreiden în performanțele sale într-un fel de cursivitate. În acest cadru, caracterul său împletește firele disparate ale tuturor destinului într-un singur nod de destin tragic - unul altuia și tuturor celor care au venit la spectacol.

Modul meu unic

Scena din piesa "Calea mea unică"

Teddy Dreiden este un public ideal: în memoria sa, piesa vieții artistului stins a fost păstrată și păstrată. El urmărește inteligent figura lui Frank pe perete cu creta. Persoana pleacă - silueta rămâne un semn al goliciunii.

Memorați, păstrați impresii de încântare în darul altcuiva, chiar faceți schimb de impresii - munca și pasiunea lui Teddy. La începutul piesei el face publice agățat de portaluri memo - portrete de idoli îndepărtate arată afaceri: Teddy-Dreyden oferă atelier de lucru didactic pe tema gloriei artistice, cu desene explicative diagrame, fotografii, postere,. Acest lucru este interpretat ca o tragică comedie încântătoare. Folosind vocabularul acestui personaj - "fantastic!". Deci, viața vindecătorului Francis Hardy este țesută într-o serie de fenomene mari - de la Fred Astaire la un mulatto care vorbește cu porumbei și un câine muzical. Și în spatele maximelor vulgare ale antreprenorului nefericit, experiența unei vieți altruiste și fericite, indiferent de ceea ce se deschide.

ton Acompaniament sus placa, cu o melodie de la Hollywood nostalgic de fericire, corpul său ia cu ușurință în aripa mută figura de dans, „Dragă, farmecul meu, blând fața lui nu se schimba.“ Coregrafia S. Gritsai a pus fiecare personaj nu un dans, ci o schiță de reflecție de dans. La Dreyden se dovedește în mod grațios și succint, exact în spațiu este desenat autograful marelui dansator.

Modul meu unic

Scena din piesa "Calea mea unică"

Pilda lui Dityatkovski se referă, de asemenea, la riscul etern al creativității, care se îndreaptă spre realitate, pentru a nu ceda catastrofei sale inevitabile. Despre creativitate, care caută să subordoneze și să corecteze natura. Directorul însuși joacă rolul lui Frank Hardy. Eroul său mereu compune circumstanțele, situațiile, cauzele, ca și cum nu vede și nu cunoaște prezentul. Într-un cuvânt, el minte sau, așa cum spune soția lui, totul se schimbă. Aceasta este o minciună inspirată și piercing. Și aceasta este singura cale spre inimile oamenilor pe care el îl face să creadă și chiar să imite. Toți amatorii sunt, de asemenea, înclinați să adauge ceva, pentru că trăirea unei singure realități, chiar și a trecutului, este insuportabilă. El este mesia pentru ei, indiferent de ce. Din cauza lui, Gladys și-a părăsit familia Puritan și era gata să scuipe în fața propriului tată. Teddy cu adevărat nu-i păsa de afacerea de notorietate, așa că nimic și nu a câștigat pe această aventură. Ce fel de familie este, ce fel de afacere, dacă numai această persoană "fantastică" poate face viața să fie inspirată în mod surprinzător, indiferent cât de mică este aceasta.

Într-un pulover zdrențuit, într-o pălărie de culoare maronie prăfuită a unui călător și a unui poet, el privește peste capul undeva dincolo de scenă, dar în același timp observă totul în jur. Dansând, bând și urcând pe perete, creează un mit de la sine. Scrie personajele vieții sale, adesea neglijând faptele. Confuză funeraliile părinților săi - susține că a îngropat o mamă cu moarte lungă, nu doar pe cea a tatălui decedat. O soție îl cheamă întotdeauna pe amantă, îi atribuie infertilitatea și o fuge de ea, de suferința ei când ea dă naștere pe câmp. El fuge de finalul tragic al oamenilor apropiați - acesta este, probabil, singurul lucru în el în mod constant. Dar toate decesele sunt moartea lui. Și nu se îndepărtează de deznodământ, de la cuțitele tavernelor, atunci când vede că puterea lui este epuizată și nu va exista miracol de transformare. Iar când se întâmplă miracole, el este surprins, de ce aproape nimeni nu-i mulțumește, cum ar fi acel șmecher, că ia dat portofelul pentru vindecare. El are nevoie de entuziasmul și aplauzele publicului mondial, ca răspuns la abisul întunecat al sălii.

Modul meu unic

Scena din piesa "Calea mea unică"

Dar dacă bărbații pot înlocui munca cu viața, atunci femeia ei duce la procreare. Poate ierta tot ceea ce iubește, cu excepția copiilor ei nenăscuți. Culminarea celor douăzeci de ani de rătăcire a triumviratului a fost pentru totdeauna nașterea teribilă a lui Gladys, în mijlocul drumului, în vagon. Teddy sa născut, Frank a scăpat, nu pentru a-și vedea chinul, dar știa totul în detaliu. Iar copilul mort, pe care la născut și la ținut mult timp la pieptul ei, și care a ordonat să se îngroape în pământ, a devenit moartea căsătoriei lor, dar nu și dragostea. Dragostea nu moare. Actrița Darina Druzhina joacă o confruntare curajoasă cu distrugerea sentimentelor.

Prin urmare, rigiditatea imaginii ei, absența oricărei sentimentalități cu tensiune nervoasă până la isterie. Durerea, durerea, gelozia pentru darul său este depășită prin credință: în carisma sa, în dreptul său de a fi deasupra oamenilor și în afara curții omului. Ea este cel mai important pacient și creația sa cea mai devotată, în timp ce este în viață.

Modul meu unic

Scena din piesa "Calea mea unică"

Pe scenă, în cazul în care fitingurile luminoase sunt deschise, partea inversă a aripilor, artistul Emil Kapelyush modela spațiul din holul mondial. Rânduri de scaune goale ale filmului provincial sunt arătate din lateral, exact scanarea profilului acelei sali în care ne uităm la acest spectacol și unde, de asemenea, a existat odată un cinematograf. Stâlpii barei de pe portaluri formează scena: acestea sunt standurile și scena pentru eroii noștri, pentru că cheiul este o condiție pentru supraviețuirea lor. Dityatkovsky a evitat întotdeauna motivațiile de zi cu zi de acțiune. În acest spectacol, și-a adus metoda la simbolism, lăsând în același timp concretență în detaliile mobilierului și costumelor. Îmbrăcăminte caractere aproape din timp: capac checkered, vesta și inel Teddy - atributele de administrator și romantism de show-business; haine ponosite rătăcitori filozof Frank și costumul lui soție branzos - haină gri, rochie rosie, o bereta verde și o geantă de mână - semnele de echilibru constant între nevoia și decență.

Pentru Brian Friel un tramp, un vindecător dubios și demiurgat Frank Hard este o imagine autobiografică a artistului-narator al vieții sale. Grigory Dityatkovsky construiește acest rol ca o alegorie a direcției - misiunea vieții și destinul fatal al artistului, menite să îndrepte degetele și corpurile bolnave, dar sufletele mizerabile.