Călăriți prin sălbăticia primăverii, ciudățenii climatului și viața pe nisip, călătoriți pentru iubitori

De data aceasta, călătoria noastră prin deșert a început în același fel ca trecul de trei zile anterioare - am ajuns pe același drum, ne-am mutat într-un jeep în același sat, dar am mers deja într-un alt loc. Locul, însă, nu era atât de departe de cel precedent, dar părea destul de diferit.

Beduina este întotdeauna protejată de vânt. Ori acest lucru este un relativ mic roci, formând un închis (de obicei, pe trei laturi) îmbunătățită cu o suprafață relativ netedă, sau defileu, în cazul în care rocile - mai mare, distanța dintre ele - un pic mai mult, dar este, de obicei, parcare în Cheile eliminate din spațiile deschise ale deșertului la maxim.

În călătoria trecută prin deșert, ne-a fost oferită o parcare aproape de stâncă, îndoită de litera "g", iar pe a treia parte era alta, capabilă să protejeze de vânt, o bucată mare de piatră. Și de data asta am stat în defileu. Și eram siguri că vântul nu ne-ar împiedica.

Deasupra noastră a fost un zid de 30 de metri de mare, este îndoit pe fiecare parte a-semilunii în formă, cu un capăt al peretelui a fost în următoarea vale, complet închis pe cealaltă parte a spațiului deschis vale pentru a ne proteja de rock grele, și în mod direct se înălța în fața unui perete mai mult impresionant decât al nostru. Pe idee, nu era absolut nici un vânt acolo.

Clima deșertului și ciudățenia naturii

Această călătorie prin deșert ne-a convins ferm: dacă vântul a intrat în deșert, atunci este posibil să se ascundă de ea, poate, cu excepția crăpăturilor înguste de pietre. Acestea pot fi găsite, de cele mai multe ori se formează sub o piatră căzută, care se blochează de-a lungul drumului între pereții abrupți și formează o "casă".

Cu toate acestea, de regulă, aceste "peșteri" sunt de dimensiunea unei toalete într-o Hrushchevka. Nu cred că într-un astfel de loc poți să te relaxezi cu un confort relativ. În rest, după cum arată practica, dacă sa întâmplat vântul, atunci este nerealist să vă protejați de ea, întrebarea este dacă veți fi suflat complet sau parțial

Când, după ce am luat următoarele chei și mici canioane după-amiaza, ne-am întors la tabără și am început să pregătim mâncare, vântul a început să explodeze mai activ și mai activ. Am avut o fantezie care poate că e în defileul nostru și, într-un fel, dimpotrivă creează o "țeava" care întărește vântul?

Nu eram prea leneș și am alergat spre defileul vecin, unde era, la prima vedere, și mai adăpostit de vânt. Dar sa dovedit că nici o diferență. Și acolo, siphonilo preizryadno, și a devenit clar că nu era în defileul nostru, ci că vântul era literal peste tot. Ce sa făcut în spațiul deschis al văii - nici nu m-am gândit.

Și când noaptea a urcat deja în cort - am simțit niște alpiniști jigodie, lipirea la munte acoperit cu zăpadă și cred că doar despre cum să evite cu sufletul la gură în abis sau care nu sunt acoperite cu zăpadă, cu un cort

Abisul, desigur, nu era acolo, ca zăpada, ci cortul, care se scutura din vânt ca un epileptic, înțepenit. Mulțumesc lui Dumnezeu, a ținut-o, am întărit cortul cu pietre, așa cum au făcut-o odată pe Onega.

În general, nu este necesar să hrăniți iluziile pe care le puteți petrece noaptea într-un deșert, înfășurat într-o pătură. Este necesar un cort în astfel de cazuri, în primul rând pentru a rezista vântului. Și proprietățile sale în această privință, este mai bine să se gândească în avans.

Cu toate acestea, un astfel de vânt puternic a fost doar prima noapte, el a fost în a treia zi, dar după-amiaza el a fost la timp, iar restul nopții, cu excepția primului, am petrecut destul de calm. Noaptea trecută era foarte cald - nu era nevoie de un sac de dormit în jurul focului sau de un întreg set de haine calde.

Interesant, călătoria noastră prin deșert în acest moment a avut loc în zilele pline de luna. Cerul în primele nopți a fost clar și lumina era atât de mare încât în ​​unele locuri nu era nevoie de nici un felinar. Era greu de crezut la început, și prima comparație care a venit în minte a fost cu nopți albe în Karelia.

Mi-am amintit acea noapte cu o lumină roz roz peste lac, care sa întâmplat cu noi pe drumul spre Marea Albă pentru prima dată.

Dar luna, desigur, ascunde complet stelele și cerul negru gros al deșertului, străpuns de stele în număr mare, de data aceasta nu am ajuns. Cu toate acestea, am văzut diferite stări ale deșertului: luna care se ridica la apus, lumina nocturnă minunată, am experimentat un vânt puternic, iar în a treia zi norii au ajuns în deșert și au produs imagini uimitoare ale cerului.

Cu toate acestea, despre acele experiențe care au fost asociate cu stările naturii, voi scrie un alt moment și acum o revigorare în primăvară în deșert merită o conversație separată.

Călătoriți prin deșert: primăvara

Mai ales impresionat de prezența fiicei. În campania precedentă, am urmărit doar și am văzut practic. Acum am reușit să prins o mulțime de șopârle scurte înainte și înapoi, un fel de rozătoare, erau mult mai multe insecte și păsări.

Pentru mulți, călătoria prin deșert este asociată cu o inevitabilă întâlnire cu șerpi sau scorpioni, iar ghidul nostru a permis apariția acestuia din urmă, dar în cele din urmă nu l-am văzut niciodată.

Verdele deșertului este într-adevăr o culoare obositoare. Acest verde poate fi atât verde deschis, cât și turcoaz literal, adică cu tendință de albastru. Iar una dintre plante, în creștere cu frunze verzi, schimbă culoarea și frunzele devin albastru închis.

În primăvară, chiar și florile cresc în deșert - nu sunt doar mici, dar și mari. Deși, totuși, acest lucru nu este șocant, dar cum toate aceste flori și plante, în general, cresc pe un astfel de sol, în locuri - literalmente pe pietre. Pur și simplu incredibil!

Plante Desert sunt întotdeauna pentru mine a fost și rămâne un simbol de vitalitate extraordinară - există orice proprietăți intrinseci ale necesitatea de a trebui să crească pe stânci, retine umezeala, pentru a fi în stare să meargă într-o stare de unele pălire animație suspendată, în cazul în care condițiile devin prea uscat, și apoi să se întoarcă de la spini uscați într-un tufiș înflorit! ....

În primăvară, beduinii se deplasează literalmente în deșert, pentru întregul primăvară, pentru a pasca vite. În spatele muntelui următor am avut doar tabăra lor. Înainte de ei era cel puțin o jumătate de oră pe jos, că erau acolo, nu știam dacă drumul spre parcarea noastră nu trecea de ei. După ce am plecat într-o zi în vale, am văzut o turmă întregă de capre și copii mici, pe care femeile beduini "umblau".

Și plecând deja din tabără în direcția Dahab, ne-am oprit la rudele ghidului nostru, care s-au așezat undeva la zeci de kilometri de noi. Acolo am văzut o tabără mai serioasă pentru mai multe familii, care s-au stabilit acolo pentru întreaga primăvară.

Privind la tabăra lor, ei își amintesc involuntar vechile triburi nomade - viața pe pământ, chiar cu vitele lor pentru ei - un lucru obișnuit. Se pare că beduinii au reușit să salveze multe dintre abilitățile caracteristice unui om care a supraviețuit în sălbăticie.

De exemplu, ar putea să prindă o șopârlă în deșert și ... să o mănânce. Carnea, spun ei, este gustoasă și foarte utilă
Nu te certa. Dar totuși, pentru a tăia în deșert doar a fugit un monitor - nu, nu sunt gata pentru asta încă, cu excepția faptului că nu va fi nimic de mâncat la toate

Dar, cu toate acestea, pentru un motiv oarecare, am fost foarte atras mai adânc și mai adânc pentru a învăța această viață, foarte aproape de natura, și am înțeles că o mare parte din ea - într-adevăr autentic, cu toate că „omul civilizat“, uneori complicat.

Viața pe nisip: despre obiceiurile Beduin și despre sănătatea noastră

De fapt, în această viață aveți doar două poziții - pe picioare sau așezate / așezate pe teren, mai precis - nisip. Întotdeauna am acordat atenție faptului că beduinii au spatele drept. Ele se îndoaie numai la bătrânețe și apoi - nu toate. Și despre tineri și să nu spună nimic, majoritatea - fără semne de scolioză.

Totul începe din copilărie, desigur. O să te obișnuiești să stai, să dormi, să facă multe lucruri pe pământ. O să te obișnuiești să frâneze, mai degrabă decât a aruncat-o pe un scaun, te obișnuiești să meargă pe stânci, trasee montane și traversele de stânci, multe foarte „de bază“ (în special pentru postură și mișcare), mușchii sunt instruiți imediat și cu acuratețe, în timp ce, așezat pe sol contribuie la întindere și ajută da articulațiilor de locuri de muncă.

Ai de multe ori stând pe scaune și canapele, sunt forțați să se aplece în mod activ genunchi, coate, uita-te pentru un echilibru, ghemuit mult de o duzină de ori în noapte să se ridice și să aducă ceva la dreapta sau la el însuși absent undeva? Cu greu. Pe o astfel de operă, locuitorii din mediul urban pot să facă doar în sala de gimnastică, iar apoi nu - toate și nu în fiecare zi.

Și aici - pur și simplu nu există opțiuni. La început, se pare că tensiunea din corp crește doar, pe teren nu vă puteți relaxa complet. Dar apoi corpul începe să se adapteze rapid. Și când m-am așezat în a treia noapte într-un cort - chiar nu am simțit niciun neplăcere în ceea ce privește dormitul pe pământ. Am simțit că corpul era într-adevăr relaxant.

Când trăiești așa pentru câteva zile, dintr-odată se deschide același "al doilea vânt" în corp. Și apoi vine dependența de asta. Mușchii încep să lucreze mai viguros, există un sentiment de tonus și - o constantă, până noaptea târziu, până când vă obosesc deloc.

Deși în prima zi se pare că un pic mai mult - și totul va cădea cu totul. Acest lucru, în ciuda faptului că nu ne aflăm mereu la fața locului, am pregătit oameni și am practicat astfel de călătorii de mult timp, precum și de sport, de asemenea nu am început "ieri". Probabil, de aceea ne adaptăm mai repede și nu putem doar să "scoatem afară", dar într-adevăr să fim plăcuți în astfel de condiții.

Dar majoritatea oamenilor civilizați sunt obișnuiți să trăiască în condiții de încărcare minimă. Și atunci când este necesar (dintr-o dată!) Pentru a rula după autobuz, devine clar că, cu excepția să stai pe canapea acasă și scaun la locul de muncă, această persoană este fizic nimic și nu pot cu adevărat ...

Slaba dezvoltare a corpului în sine provoacă multe inconveniente și duce la boală. Dar apoi, desigur, fiecare om pentru el însuși va decide - dacă el trebuie să se gândească la asta, si daca te antrenezi, cum și unde să trăiască, ce fel de viață pentru a conduce, pentru a menține sănătos pentru atâta timp cât posibil.

Pentru mine, devine evident că viața în natură contribuie la acest lucru mai mult decât orice. În primul rând, pentru că toate mișcările sunt naturale. Simulatoarele, ceea ce va crește în mod selectiv volumul, și chiar puterea mușchilor individuale, în practică, nu poate da nimic, pentru că orice mișcare a implicat mai mult de un grup de mușchi, iar în cazul în care formarea este prea selectiv, efectua mișcarea complexă nu va fi ușor.

Pur și simplu, bicepsul umflat nu vă oferă o garanție că puteți urca o piatră, iar mușchii pompați din umăr nu garantează o ridicare efectivă a gravității. Și aici instruirile în sine, abilitățile în sine, nu sunt rupte de la aplicarea practică.

În al doilea rând, viața unei persoane este expusă în natură unui număr mult mai mic de pericole reale. Cât de des în oraș puteți auzi instrucțiunile pentru copii - „nu a trage mâinile în gură, a luat germeni, infecție!“ Etc. Și da, după o „strângere de mână“ comise cu bare de mână în transportul public, cu banii, în general, cu tot ceea ce a fost „shimbarea“ o grămadă de oameni - doresc cu adevărat o lungă și se spală cu atenție mâinile. Fii de asemenea frică, că vei prinde orice infecție care tind să se răspândească tocmai în orașele suprapopulate.

Aparent, acest mediu, plin de contagiune - ceva de genul asigurării împotriva congestiei excesive a oamenilor. Deși acum oamenii preferă să se blocheze la domiciliu în timpul epidemiilor și să nu se gândească cum să înceteze să trăiască într-un astfel de măcinător uman de carne cu totul.

Dar pentru cei care sunt gata să trăiască într-un fel diferit, natura oferă un mediu liber de ceea ce mulți dintre noi se tem atât de mult în orașe aglomerate. Și da, puteți rupe liniștit prin nisip în nisip și apoi să luați mâncarea singură. Și nu se va întâmpla nimic. În general, nu există un astfel de lucru ca conceptul de "murdărie".

Eu, în general, este conștient că mulțimile dau o șansă de a se dezvolta intelectual, în sensul de afaceri și scopul meditației nu este o dovadă completă a inutilitatea modul „civilizat“ de viață.

Dar nu pentru a vedea ce am pierdut, abandonând viața în ritmul naturii și cu ea - nu pot. Și înțeleg că obiectivul meu nu este de a nega un singur lucru, ci de a încerca să combinăm acest lucru cu beneficiul maxim pentru sănătate și intelect.

Dar acolo, în deșert, mă simt cu adevărat profundă libertate față de toate aceste probleme ale clusterelor umane și mă simt într-adevăr mai sănătoase. Și de fiecare dată când încerc să scot din tot ceea ce corpul spune despre ce are nevoie, ce vrea, ce poate, ce caută ...

Vezi și albumul foto al acestei călătorii: Abu-Thayma