Portbagajul Dj este mai bun decât munții care pot fi numai munți

Aici, am fost întâmpinați de prieteni din familia Godparent, pentru care vă mulțumesc foarte mult și vă înclinați. L-au hrănit, l-au dat băutură, i-au dat un alt steag "sub steagul marxismului-leninismului ..." și l-au pus în autobuz în direcția Nalchik

DJ Trunk: Munții mai buni nu pot fi decât munți. Partea întâi

Odată așezat în bucătărie și uitându-mă la albumele foto, am dat peste o fotografie a mamei mele iubite pe munte. Întrebat că muntele a primit răspunsul "Elbrus", dar în plus am aflat că am fost, de asemenea, cu ea ca o încărcătură suplimentară. Din acel moment mi-am dat seama că trebuie să vizitez acest loc și poate chiar să urc la cel mai înalt vârf al Europei. Elbrus are două vârfuri, înălțimea vestului este de 5642 de metri deasupra nivelului mării, iar cea de est - 5621 de metri.

În capul meu imediat coapte planul, apelurile necesare au fost făcute. Nu voi spune că mă pregăteam serios pentru ascensiune. A alergat când putea dimineața. Am mâncat un hematogen cu câteva săptămâni înainte de a pleca, spunând că face viața mai ușoară în zonele muntoase datorită creșterii hemoglobinei în sânge. Am planificat puțin toată călătoria. Și trei luni după sosirea ideilor în capul meu, compania ca o parte din mine, Xenia, două Andryukha și Julia cu rucsaci mari, patru snowboarduri și de pavilion „PACE“ (ca proprietar al pavilion a spus, „rasa“ - o lume în limba italiană. M-am gândit că ei au întotdeauna un steag pe munte, iar cu inscripția "lumea" este exactă) sa mutat din Moscova.

Am ales opțiunea economiei. Ne-am mutat cu autobuzul spre Stavropol. Mișcarea de autobuz pe distanțe lungi implică unele inconveniente, dar după turul pașnic duzele în ambele găuri și în cele din urmă m-am trezit deja în Stavropol. Aici, am fost întâmpinați de prieteni din familia Godparent, pentru care vă mulțumesc foarte mult și vă înclinați. Fed, udat, înmânat un alt steag „Sub steagul marxism-leninismului ...“ transplantat da pe autobuz în direcția de Nalchik.

Autobuzul a vizitat aparent bătălia de la Kursk în anii Marelui Război Patriotic. Dar ne-am încălzit sentimentul că ne apropiem de munți, așa că nu-i pasă gaura din scaun, duhoarea de motorină și a motorului epuizant. Au plecat la o oră dimineața. La poalele lui Elbrus, mai mult de o sută de kilometri. Ce ar trebui să fac? În mod natural petreceți noaptea în dealurile din apropiere. Bine este tot ce ai nevoie cu tine: saci de dormit, covoare, lumini, un arzător. Corturile pur și simplu nu ... da, ca și când nu există ploaie. Cu greu găsind un loc lipsit de furnici și veverițe de pământ, care păreau mereu la unii în întuneric, adormim sub cerul deschis.

Mă trezesc dintr-o picătură în ochi. Ploaia cădea. Colectarea rapidă, ceaiul fierbinte, snickers pentru micul dejun (bine pentru mine, această cutie întreagă bună). Noi decidem să facem restul drumului prin autostop, rupând în două perechi și singur. Dar destinul este favorabil, prima pereche de frâne de vizitare a obiectivelor turistice de autobuz Pyatigorsk, lângă poalele muntelui Elbrus, într-un loc numit Azau. Noi mergem nu numai cu facilități, ci și cu un ghid care spune tot felul de legende și lucruri interesante despre mediul rural înconjurător. De asemenea, împreună cu un tur alături de noi vizităm un loc incredibil de frumos, Cheile Adyr-Suu. Acolo ordinea este monitorizată îndeaproape de polițiștii de frontieră, Georgia este aproape, inamicul nu este dormitor!

A doua zi, începem "pregătirea". Se pare că imediat la altitudine mare nu se recomandă să urcați. Ei spun că este posibil să ridice un "miner", așa cum se numește boala de munte. La oameni diferiți, se manifestă în moduri diferite, de la amețeli ușoare până la vărsături și pierderea bunului simț. Această boală începe de la aerul evacuat la altitudine mare. Există și rezultate letale. Pentru a reduce probabilitatea acestei boli, există un program de aclimatizare treptată. Asta este, drumeții cu un set de înălțimi, cu fiecare zi care trece mai mare. Cursul minim este de 3 zile aclimatizare, o zi de odihnă și o zi pentru alpinism. În general, se vor urca pe Elbrus, numără cel puțin 5 zile. Deși, desigur, excepțiile sunt întotdeauna posibile.

Am fost angajați în tineri de către faimosul alpinist-coryphaeus VL pe teren. Belilovsky, care a primit imediat porecla subterană "Fidel" pentru asemănarea cu Fidel Castro. Vorbea mult mai des, desigur, despre exploatările lui, dar și informații utile și distractive. A încercat să experimenteze efectul de albire, în creștere pe pante din abundență, un bunic înțelept a interzis. De asemenea, au fost primite informații neprețuite despre locul în care ar putea proveni piatra și ce ar trebui să se facă în acest caz. Împărtășesc experiența: va veni de sus. Și trebuie să faceți următoarele: strigați "KA-A-MEN!" Și dați din cap. Au învățat informații teoretice despre zăpadă, calea de tranzit a zăpezii și conuri de îndepărtare. Și, bineînțeles, au fost auzite toate poveștile care întotdeauna au umplut astfel de locuri romantice. Povestea nefericitului păstor Kogu, după care a fost numit muntele numit Kogu Tai; Legenda muntelui negru care frecventează aceste locuri; bine, și saga de cucerire a celui mai complicat ghețar al "Șapte" și coborârea pe ea pe schiuri. Apropo, acest foarte "șapte" a fost filmat mai multe scene ale filmului "Vertical" cu V. Vysotsky și în timpul filmărilor elicopterul sa prăbușit. Nimeni nu a fost rănit, dar fragmentele elicopterului pot fi văzute și astăzi. Imediat înțeleg că bastoanele sunt un instrument foarte necesar pentru drumeții prin munți. Schiurile sunt potrivite, dar există opțiuni de pliere speciale, la modă, o ușoară mișcare care se întoarce de la cioturi scurte în bastoane lungi întregi. Este foarte convenabil pentru cei care vor urca pe munte cu snowboard. Te ridici - te sprijini, te duci în jos - le-ai făcut mici, le-ai legat undeva, nu te amesteca.

Am făcut trei campanii. Pe Itkol - acolo vacile și localnicii sărace cresc iarba, deci nu este recomandat să călcați peste câmpuri, să găsească și să aranjeze violența. Pe Cheget - al cărui nume complet este aproape de cel al feudalului spaniol "Azau gitsche danguzorun cheget kara bashi". La Cheget există două linii de teleschi, în timpul iernii există schi și bord. După ce au urcat la vârf au aranjat o sesiune foto, colegii noștri din America s-au alăturat. Ei au spus, printre altele, că nu au votat pentru Bush. Este evident că aspectul nostru sălbatic și posibilitatea de a fi ucisi cu pietre erau înspăimântați. Ultima expediție este Elbrus, "unsprezece adăpost", la o altitudine de 4200 de metri. Adăpostul se numește atât de simplu pentru că într-un fel a stat o noapte, unsprezece turiști, urcând la Elbrus. La orfelinat, Fidel a fost instruit să ne învețe să folosim un topor de gheață. Puteți încerca chiar și acasă, dacă nu vă pare rău pentru parchet și covoare. În timpul urcării spre adăpost a devenit clar că aceia care doresc să facă o urcare spre iazul Elbrus prudi. Și deși casele în sine există trei, totuși toate locurile sunt ocupate, pe rocile adiacente există o mulțime de corturi ... mai ales cu străini înăuntru. A fost o zi bună și ni sa spus că peste o sută de oameni au vizitat astăzi la summit-ul! Compatrioții-alpiniști aproximativ 10-20%. Da, este de înțeles - cel mai înalt munte din Europa, trebuie să urcați mai presus de toate!

Partea a doua: Storming partea de sus și caracteristicile de călătoria caucaziană