Treci cat-yaryk

Una dintre cele mai dificile din punct de vedere tehnic treceri ale munților Altai și, în același timp, una dintre cele mai frumoase. De fapt, aceasta este o coborâre abruptă de la platoul Ulagan până la valea râului Chulyshman. Disponibil numai pentru autovehicule cu tracțiune integrală de mare putere, dar la începutul ascensorului tractorul are întotdeauna datoria de asistență.

Katu-Yaryk este o trecere în districtul Ulagan din Republica Altai. Una dintre cele mai dificile treceri de automobile din Altai. De fapt, aceasta este o coborâre abruptă de la platoul Ulagan până la valea râului Chulyshman. Diferența de înălțime este de 900 m, lungimea coborârii este de 3700 m, serpentina are 9 ture.

Katu-Yaryk - singura modalitate de a ajunge pe masina din satul Coo și Balykcha, precum și de călătorie la malul sudic al lacului Teletskoye.

Dacă nu aveți all-wheel drive masina cu clearance-ul de mare, eu nu vă sfătuiesc să mergeți în jos pass Katu-Yaryk, deoarece nu te poți ridica singur. Aveți grijă când coborâți. Să treacă mașina în sus. Amintiți-vă că frânele supraîncălzite își pierd eficiența, se opresc în lărgirea drumului pentru a răci frânele.

Cum să ajungi acolo

Toate drumurile spre Munții Altai trec prin orașul Biysk, așa că descrierea va fi din acest oraș. Traseul este următorul:

Distanța de la Biysk este de aproximativ 525 km.

Coordonate GPS: 50.910633, 88.222877

În Biysk, după podul din Biyu, trecem drept, fără a ne întoarce nicăieri. Behi Biisk va începe partea istorică a tractului Chui. Drumul este excelent de asfalt, iar în spatele Biysk este un drum cu 4 benzi. Adevărul nu este lung, în 20 de kilometri va fi o banda normală, dar totuși de o calitate excelentă. Aproximativ 150 km după Biysk, în fața satului Ust-Sema, va fi o furculiță. Plecăm pe dreapta, de-a lungul autostrăzii M-52 spre Tashantu. Ne mutăm pe Katun pe un nou pod.

În Ust-Seme există un pod vechi de lângă Katun, de-a lungul căruia se poate merge și spre dreapta spre Tashanti.

Ne ridicăm spre trecătoarea Seminsky. Deși aceasta este cea mai mare trecere pe autostrada Chui, nu este dificilă din punct de vedere tehnic, poate fi depășită cu ușurință pe orice mașină în orice moment al anului. Învelișul pe trecere, precum și de-a lungul Chuiski - mare asfalt.Cherez 80 km va fi mai mult o singură trecere, una dintre cele mai frumoase și mai dificilă decât Seminsky - Chike-Taman. Cu toate acestea, poate fi ușor de depășit pe orice mașină în orice moment al anului. În spatele satului Kupchegen, traseul merge de-a lungul Katun. Trecem prin satul Yin, în spatele lui locul confluenței lui Chui în Katun. Acum, tractul Chuysk va merge de-a lungul râului Chuya. Trecem prin satul Ak-Bom (White Bom) și satul Chibit, după 7 km va fi un sat mare Aktash.

În satul de la drum, faceți stânga pe semnele pentru Ulagan. Ne conducem prin satul Aktash, începe drumul murdar. Trecem faimoasa "Poarta Roșie". Drumul trece prin munți, există multe lacuri. Plecăm de la Ulagansky. La 30 km după trecere va exista un sat mare - Ulagan.

Trecem prin sat și ne mișcăm de-a lungul pointerului spre Balyktul. Un alt drum de 15 km. În satul Balyktul, trebuie să vă îndreptați spre primul pod peste râu. Drumul va trece de faimosul vagabond Pazyryk. Continuăm drept înainte. Uneori grundul se deteriorează, este necesar să meargă încet și cu exactitate, dar există zone în care este sigur să meargă la 80 km / h. Acest drum va duce direct la trecerea Katu-Yaryk. La stânga de la începutul coborârii va fi o punte de observare pe valea râului Chulyshman.

Puncte de interes din apropiere