O călătorie cu mașina spre Altai a trecut de kat-yaryk

O poveste despre o călătorie în munții Altai: "Traseul Chuysky", trecerea Katu-Yaryk, centrele de recreere, natura unică, munții, drumurile, locurile frumoase și fotografiile.

Cum am decis?

Referință: trecerea este o coborâre cu o înălțime de aproximativ 70%, o lungime de 3500 și o înălțime de 800 de metri. Potrivit Wikipedia, Katu-Yaryk nu poate decât să cucerească transportul cu trafic ridicat.

Katu-Yaryk în toată gloria lui

Dar în acel moment nu am citit Wikipedia, așa că ne-am adunat liniștit într-o călătorie interesantă. Apropo, prietenii au un destul de puternic Toyota Vista 4 WD, și deja au luat cu asalt cartea Katu-Yaryk.

Începutul călătoriei și semnele de sus

Odată ce ne-am dus la drumul R256 „Chuiski“ (ex., M52, care merge de la Novosibirsk, prin Novoaltaisk, apoi în Biisk și Mongolia în sine, vremea a început să se deterioreze rapid. A venit de vânt, cerul era negru, era la fel de întuneric ca noaptea. Așa că am a rămas în „cătină“, care se află pe joncțiunea Biysk - Barnaul -... Novosibirsk au o băutură de cafea (60 de ruble per ceasca) și a așteptat o ploaie rapidă, care merge de departe pot sta acolo peste noapte un complex mare, un nou și destul de modernă .

Cerul a dispărut, iar noi cu un urlet plin de bucurie "Orizontul este curat!" sa așezat pe mașini și a plecat. Cine știa, ar fi putut fi un semn de sus - mai multe aventuri ne-au așteptat mai departe.

Prima noapte - unde să stați?

Drumul spre Biysk este bun, cu două benzi, există adesea o stație de benzină și o cafenea pentru o gustare. Alimentați la „Gazprom“ ar putea fi aproape de Barnaul, înainte de a ajunge satul Polkovnikovo (locul de naștere al doilea cosmonaut german Titov, există un muzeu excelent, așa că dacă aveți timp, vă recomand să vizitați). Următoarea stație de benzină cu lumină albastră - la rândul său, la satul Troitskoe, există și Rosneft.

Înainte de Biysk avem o oră și jumătate (140 km de intersecție). Aici este cafenea "Hunt Siberian", unde pregătesc un kebab shish delicios la prețuri destul de rezonabile. Orașul merită să meargă pe drumul nou, merge în stânga: acoperirea este excelentă și nu se blochează traficul. După Biysk vom face un curs pentru Gorno-Altaisk (multe semne sunt indicate - pe Tashantu, dar nu vă fie frică, vom opri mai devreme).

Pentru prima zi am condus:

1. Srostki, unde trebuie să oprești și să mănânci specialitatea lor, plăcând mărimea unui cap de cal. Dacă timpul permite, puteți vizita Muntele Piket, monumentul lui Vasily Shukshin și muzeul său și, dacă doriți - petreceți noaptea pentru 2200 de ruble. în camerele mici ale "Kalinei Red".
  2. Manzherok cu telecabina și complexul de schi, care nu este relevant în timpul verii. Dar la telecabina plimbare este foarte interesant, precum și urca pe munte, vizita coliba șamanului și cravată o panglică pe copacul dorințelor.
  3. Barangol - Peșterile Tavdin sunt în apropiere, unde se desfășoară excursii, acest loc merită atenție.

Calitatea calmă a malului drept

Când am ajuns la Ust-Semy, a început să se întunece, așa că ne-am oprit la prima bază pe care am primit-o. Infrastructura Munților Altai de pe malul drept al râului Katun până la Chemal este construită astfel încât călătorul să nu rămână fără o noapte de cazare. Totul este literalmente împrăștiat cu baze, coborârea liberă a apei este dificilă.

Am închiriat o casă de lemn de 800 de ruble / noapte cu 1 pat dublu, am aruncat o saltea gonflabilă mare și am căzut la culcare. Pentru cină a fost un kebab shish, pe care l-am adus și prăjit. Aproape toate bazele economice nu sunt hrănite, trebuie să luați alimente fie cu dvs., fie să cumpărați într-o cafenea.

Trecerea prin obiective: cum să vă forțați să ascundeți camera și să continuați mișcarea?

Dimineața ne-am întors puțin și am traversat podul peste podul Katun. Civilizația începe să se retragă sub atacul naturii. Aici totul este diferit de "malul drept" locuit. Chiar și ceilalți munți sunt stâncoși, puternici, puternici. Le puteți descrie fără sfârșit, este mai bine să vedeți fotografiile.

Drumurile muntoase din Altai

Am condus trecere Seminsky (aici mica piata cu produse locale și lipanului afumată) și Chike-Taman (toate pe puntea de observație - uluitoare).

Urmează lui Chique Taman

Fotografiați cu un monument al lui Kolka Snegirev sub forma unei mașini AMO (asigurați-vă că citiți versurile de pe piedestal - preluați sufletul).

Monument - începutul cântecului

Ei au admirat îmbinarea dintre Katun și Chui, unde apa de diferite nuanțe este amestecată.

Confluența dintre Chuya și Katun

Încă periat pe obraji de femei de piatră, pe care cineva, dintr-un motiv sau altul, a săpat-o acum câteva mii de ani. Da, este nevoie de mult timp pentru a opri, dar pentru a vizita Munții Altai și a nu vedea ce a creat natura este o crimă!

Pante abrupte și ascensiuni

Drumul spre satul Aktash, unde ne-am întors la stânga, a durat de la 8 la 15 ore, luând în considerare opririle. Nu departe de intersecție există o stație de benzină - trebuie să fie reîncărcată, deoarece nu va mai exista o civilizație. Am mâncat ceea ce a fost cu noi - după trecerea Seminsky nu există unde să mănânci. Prietenii noștri știau despre asta, așa că mașinile erau umplute cu bulgări cu ochiuri. Deși în Aktash (un sat mare după standardele locale) există unele unități, dar mi sa părut dubioase.

100 de kilometri de placă de spălare

600 de kilometri în urmă, și după ieșirea de la "Chuyskogo tract" neted și neted am fost pe un drum pietruit-pământ cu piese rare de ceea ce a fost folosit pentru a fi asfalt. Crezi că există drumuri proaste în oraș? Nu, în comparație cu ceea ce este aici, drumurile orașului sunt o oglindă. "Fiyusha" nostru a înșelat în mod firesc fiecare ummock, în timp ce "Vista" de prieteni s-au simțit destul de confortabil.

Dar frumusețea aici este chiar mai interesantă, a ajutat să supraviețuiască șocului de pe șosea. Mai întâi poarta roșie monumentală.

Unii dintre ei consideră că radioactivii și patsanatele locale vând conuri de cedru aici la 30 de ruble pe bucată (am mâncat - toți trăiesc).

Poarta Roșie, podul

Mai mult, lacuri de culoare uimitoare, din care, din anumite motive, nu există pește, zăpadă albă a muntelui Belukha, movile de înmormântare pe locul înmormântărilor antice. Dacă timpul nu sa terminat - ne-am rătăci acolo cu ore.

Și aici este - o trecere. Ce se simte șoferul unei mașini mici când privim la Katu-Yaryk?

Era deja întunecată când am ajuns la treciul Kato-Yaryk. Aici, surprinzator de plin de viata, ei vand kebab shish din carne de oaie, toate sunt fotografiate pe platforma de vizionare.

Vedere la valea râului Chulyshman

De asemenea, am ieșit, ne-am uitat în jur și am dat seama că unii fac o sută de fotografii și ... pleacă înapoi. Dar nu am mers de dragul personalului frumos!

Platformă de observare pe Katu-Yaryk

Privim în jos. E greu de crezut, dar vom cădea pe tocuri pe minivanul nostru! "Niva" și jeep-urile sunt lansate cu un scârțâit, murdar cu plăcuțe de frână, prin parbrize se văd picături mari de transpirație pe frunțile șoferilor ...

Coborâre în valea lui Chulyshman și un nou test

Dar nu este nimic de făcut, ne mutăm la trecere. Prietenii au mers mai întâi și ne-au asigurat de jos. "Fiyusha" a umflat și a înjunghiat, alunecând încet pe grund. La trecerea celor 9 rotații, am oprit 3 sau 4 ori pentru a răci tampoanele, soțul meu fuma jumătate de pachete, dar am ajuns la fund.

Ce frumusete este aici! Deci asta ești tu, Chulishman! Anterior, știam doar acest nume dintr-un anecdot:

- Au fost în Altai, spălate cu vodka Chulyshmanom.

- Și ce este această sifon?

- Nu este sifon, este un râu.

Placă pentru turiști

Admirați noile specii, am decis să mergem la bază. Există mai multe dintre ele, unul chiar la trecere, dar am vrut să ajungem pe al doilea - este mai silențios și mai aproape de natură. În plus, există 3 sau 4 de-a lungul coastei, deci este imposibil să rămâi fără o ședere peste noapte.

Și apoi un nou test - roata a căzut pe mașina noastră. Într-un fel, în omul întunecat schimbat-o la roata de rezervă, am dopilikali la baza și sa stabilit în cabana cu două etaje (500 ruble / persoană pe zi, timp de 200 de ruble, puteți închiria un loc pentru cort).

Casele sunt din lemn, au un gust bun, la parter există un pat dublu și un pat simplu, iar pe celelalte 5 sau 6 paturi există spațiu suficient pentru o mulțime întreagă. Facilitățile sunt separate, există un duș cu apă rece, o saună și chiuvete în aer liber. Nu recomand apa potabilă, așa că trebuie să depozit. Nu există mâncare, totul aduce cu ei. În cazuri extreme, proprietarii bazei sunt gata să vândă o sticlă de apă minerală și Doshirak. Electricitatea din panouri solare, cazanele de utilizat este interzisă.

Satul de vacanță din Chulyshman

Ei au întrebat localul ce să facă cu roata. Cel mai apropiat magazin de anvelope se află în Aktash, iar ZIL local va merge mâine, apucând roata lungă suferită pentru o "sumă nelimitată".

Ce să faci în vale?

Am rămas în vale timp de 3 zile, în acest timp:

Ne-am dus la Karasu Cascada - aproximativ 4 km distanta de trecere la cealaltă parte Chulyshman original local „Bacul“ - o barcă legată de o frânghie (300 ruble). Dacă nu există nici un ferryman, trebuie doar să țipați și el va apărea.

Am trecut 15-20 km în direcția lacului Teletskoye și am urcat pe cascada Uchar, traversând motorul (500 de ruble). Călătoria a durat 12 ore, merită o poveste separată, dar merita! Sfaturi: depozitați apă și alimente. Am mers flămând și am băut din curenți.

Doar odihnit pe malul râului - aproape de cabane echipate cu gazebos, există o plajă cu pietriș și, în general, este foarte frumos. Adevărat, vântul este întotdeauna rece și nu face plajă, dar nu există țânțari și există graylings (am prins 3 bucăți).

Ridicarea, sau testul principal al tehnologiei japoneze

Când a fost timpul să plecăm, am înțeles că "Fit" nu ar merge în sus. Acest lucru este bine cunoscut local, deci există un serviciu special - urcarea la trecerea pe "coada" de la ZIL. Prietenii din "Vista" s-au urcat independent, am devenit atașați la un camion printr-un cablu și am plecat. După ce am trecut prima ascensiune prelungită, ne-am relaxat, dar mai devreme. În următoarea secundă, un cârlig de la bara de protecție a scos cu o rădăcină. După ce și-a zgâriat capacul, conducătorul ZIL a desprins frânghia de la el, ne-a dorit noroc și sa retras.

În mod surprinzător, ne-am înălțat! Lungă, cu opriri, cu un motor "plâns", sufocând, dar sa ridicat! Când mașina sa oprit la trecere, a fost împânzită. Aceștia sunt onest, aplaudat șoferi "Niv" și jeepuri.

Partea din spate a fost lipsit de evenimente rutiere: am realimentat la o stație de gaz în apropierea Aktas, a petrecut noaptea într-un cort pe malul Katun o zi și jumătate au fost în Barnaul.

Opriți-vă pe drumul înapoi

Cazare de elită a celor puternici ai acestei lumi