Călătoria noastră spre pestera de gheață Kungur

În avans, am rezervat camerele noastre în hotelul local "Stalagmit", situat chiar la poalele peșterii.
Având în vedere diferența de timp + 2 ore și faptul că ziua ușoară este încă foarte scurtă, am ajuns la destinație în jurul orei 8 pm ora locală în întuneric total. În restaurantul hotelului (în care am planificat să luăm cina) a avut loc un banchet, însă prezența unei cafenele lângă peșteră pentru turiști, care în acel moment era încă în lucru, salvează. Noi nu suntem oameni foarte aleși, dar ne-am bucurat că nu am rămas fără cină.

Apoi cateva cuvinte despre hotelul in sine: sentimentul ca esti in trecut. Așa a fost construit acest hotel în timpul Uniunii Sovietice, mobilierul a fost așezat în mod clar, tapetul a fost lipit, covoarele au fost așezate, așa că încă mai pășesc. Dar trebuie să plătim un omagiu - totul este curat.
Iar micul dejun este, în general, un "cântec": o bucată de pâine cu unt, o bucată de terci de orez uscat și ceai cu lapte și zahăr, adică posibilitățile de alegere a aceluiași ceai, de exemplu, fără lapte și zahăr, pur și simplu nu :))). Ei bine, nu ne-am deranjat și am mers în aceeași cafenea pentru turiști, unde au gustat în siguranță și au fost mulțumiți.

Călătoria noastră spre pestera de gheață Kungur

Un mare plus al acestui hotel este locația chiar la poalele peșterii și prezența în acesta a unui muzeu cu descoperiri diferite dintr-o peșteră de ani diferite.

Și acesta este planul peșterii în sine

În dimineața de după micul dejun am avut o excursie individuală planificată. Recomand ca efectul singurătății totale în sălbăticia peșterii să vă fie asigurat, iar traseul diferă de cel standard cu apelurile către grote, unde mulțimea nu conduce. Chiar ne-a plăcut, iar laserul kinushka în tăcere și singurătate este într-un fel foarte perceput :)

Călătoria noastră spre pestera de gheață Kungur

Turul a durat 2 ore cu puțin, dar timpul a zburat foarte imperceptibil. Nici fiica noastră nu a arătat semne de oboseală și plictiseală, cu cât ghidul a stricat multe povești despre legende și povestiri care înconjoară această peșteră și acest lac subacvatic. Înainte va fi o mulțime de fotografii, atunci, așa cum am văzut-o!

Iar lacul subacvatic este pur și simplu fascinant! Și bebe în apele sale. uite de la el să nu rupă!

Și acum imaginați-ne imaginea: stăm singuri sub impresia legendei fetei care a dispărut aici, priviți la suprafața lacului aproape fără viață, în jurul tăcerii. și dintr-o dată există o răsplată pe apă. și din cauza zidului de piatră se arată nasul barcii. și apoi apare o barcă cu două unități la bord. Se pare că oamenii de știință locali studiază ceva acolo :). Dar, în primul moment, până la conștientizare a venit, nu a fost la ușurință, pentru a fi sincer :)))

După 2 ore de excursie, a ieșit în lumină albă și a suflat în aer curat! A făcut totul în aceeași cafenea și a mers pe jos și a urcat pe "satul Ermak" recreat aici.

Călătoria noastră spre pestera de gheață Kungur

Fiica mea și cu mine am mers la una din colibe și 50 de ruble. din nas au primit o poveste despre minele 30 despre cum trăiau țăranii, unde dormeau, ce mâncau, cum au preparat mâncarea, cum au reușit ferma și așa mai departe. Povestea a fost însoțită de o demonstrație a acelor ustensile de uz casnic cu care sa desfășurat întregul proces de viață.

Dându-i fiicei ocazia de a se implica și de a se stabili pe clădirile locale, majoritatea fiind construite pe motive de poveste rusească,

am mers la magazinele de suveniruri, care sunt pur și simplu din abundență.

Călătoria noastră spre pestera de gheață Kungur

Zatarivshis colectare obligatorie pentru ei înșiși (placă + magnet) și alte mici, am început să se adune în calea înapoi. Ora locală a fost de 14:00, deci acasă a fost să se întoarcă nu mai devreme de 12 nopți. Calea înapoi era fără aventuri, jumătate din drumul tuturor pasagerilor, decât nefericit mulțumit de tatăl nostru, tk. fără a fi bugat în mașină este mai ușor, se dovedește :-)))

Asigurați-vă că ați adunat într-un fel, de la dvs. foarte aproape :) Ni sa spus de către localnici că locuitorii din Yekata și Tyumen sunt cei mai frecvenți oaspeți ai lor.

Eu sunt Perm și am fost acolo de multe ori :). Prima dată la sfârșitul anilor '60, într-o excursie la școală. Ultima dată, acum 10 ani, el a condus el însuși un fiu școlar.
Impresiile sunt întotdeauna cele mai pozitive.
Părinții au fost mai întâi în peștera din anii '50. Intrarea curentă nu era. Era o urcare prin care se apleca cu adevărat înaintea primei săli. Dacă priviți la dreapta intrării de astăzi, la 10-15 metri, era o ușă metalică care acoperea acest leneș vechi.
Nu exista iluminare electrică, toată lumea mergea cu lanterne și lumânări. Ghidul turistic "Meteor" a fost evidențiat cu o torță. Aș vrea să încerc să merg astăzi :)
În anii 6-7 a existat o idee, în general, de a încerca să organizați o excursie privată în acele locuri din peșteră, unde turiștii nu conduc deloc. Dar nu a funcționat - există o interdicție strictă. Nici măcar pentru siguranța turiștilor, ci pentru protejarea peșterii în sine de distrugere.

Pentru a merge este necesar fără echivoc la sfârșitul iernii. Dar, dacă te găsești brusc în acele locuri la un alt moment, trebuie să pleci.