Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Traseul GPS al acestui traseu poate fi vizualizat și descărcat aici.

Din punct de vedere geografic, canionul începe la granița valei Baydar. la stânca Kizil-Kaya (Red Rock), și se termină la satul Chernorechye. Judecând prin Internet, puteți merge în ambele direcții. Am ales punctul de plecare al satului Chernorechye.

Cum ajungem la canionul Chernorechensky?

De la Sevastopol alerga, dar nu adesea, autobuze suburbane pentru satele Broad și Chernorechye. Noi de la Feodosia - pentru a reduce timpul de mișcare - s-au grabit trecut pe un microbuz.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Chiar în spatele turnului, care trece bine, deviat spre stânga și un nemarcat stradal pe deal dincolo de marginea satului. Nu acordând o atenție la interzicerea semnelor (canionul este o zonă de protecție a apei), du-te prin poarta deschisă de sârmă ghimpată pe o cale largă bătătorite. Următoarea secțiune a istoric „plăcintă“ - „rutier Manstein“ pe hartă în acest fel este desemnat ca În timpul asediului de la Sevastopol în timpul al doilea război mondial pentru a transporta unități de infanterie la ordinele lui Hitler, general, acest drum a fost construit de sat în satul natal Chernorechie.

Deja după o oră de drumeție am început să coborâm în râpă și am auzit sunetul unui râu de munte. Primele impresii ale fluxului de apă - surpriză și uimire. Surpriză de la prima vazut un astfel de fluviu plin în Crimeea. Bewilderment - din titlu. Râul poate fi numit smarald, turcoaz, verde, dar nu negru! Explicația este destul de simplă - scăpând de numele incomprehensibil "Chorgun", populația locală a folosit cuvântul rus conjugat "Negru".

Terenul din partea inferioară a canionului se aseamănă cu o zonă de parc - o cale largă, numeroase locuri de parcare, șemineuri și ape reclamate, peste care nu puteți merge fără scăldat. Numeroase poduri improvizate vă permit să alegeți cu ușurință plaja cu un drum mai convenabil.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Până la ora șaptesprezece au ajuns la intersecția, pe care vine drumul din satul Morozovka. Pe malul stâng, am găsit un loc potrivit pentru petrecerea nopții, planificând să mergem ușor în dimineața următoare, de-a lungul defileului de pe țărmul opus.

Coborât încet, cină gătită ... Și ziua se înclină treptat spre seară, reflectând roci roz în apa râului de smarald.

Ziua de dimineață sa scufundat în corturile noastre. Mic dejun, proceduri de apă - și o tranziție planificată fără rucsacuri în chei în direcția satului Nativului.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Dimineața, veselă și lacomă pentru noi descoperiri, am urcat rapid în partea dreaptă a defileului.

În spatele nostru, în spatele canionului, din coroanele de stejar și corn, micile case din orașul Morozovka priveau afară.

Două ore mai târziu ne-am întors la tabără, ne-am împachetat rucsaci și am continuat să ne mișcăm în sus pe canalul râului Cernaya.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Râul se rupe apoi cu numeroase pârâuri, apoi șoptește scurgerile mari de apă ...

Stâncile de pe maluri strânge fluxul de apă tot mai dens. Pentru a urma de-a lungul apei trebuie să urcați pe pervazurile de piatră.

Următoarea etapă este un bord. Încă o dată, traversăm râul, acum de la stânga la malul drept, lângă podul ruinat. Aceasta este și moștenirea lui Manstein. După acest pod, drumul părăsește canionul în satul Rodnoye.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Mai puțin de un kilometru în raport cu zona plană - și din nou este necesar să urcați în stânci.

Aparent, majoritatea grupurilor turistice nu trec prin canion într-o singură zi. În caz contrar, când creăm astfel de totemuri?

Destul de surprinzător, destul de departe de căile de transport, o întreagă rețea de poduri destul de decente a fost construită pentru a traversa numeroasele ramuri ale râului Cernaya.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Stânca stângă ne ascunde în umbra arbuștilor, iar dreapta, ca și corpul curbat al unui dragon, înlănțuit într-o cochilie crăpată, indică direcția căii.

La următoarea coborâre la apă, descoperim un lac minunat. Fără o deliberare lungă, acest loc a fost determinat pentru oprirea prânzului. Două minute în apă rece reîntoarce totul în sistem, iar un prânz fierbinte restabilește forța pentru a depăși perioada de tranziție a zilei.

Umbrele au început să se prelungească, ne grăbesc până la sfârșitul celei de-a doua zile a călătoriei. Râul este deja mai îngust, înălțimile sunt mai abrupte. Din ce în ce mai mult, trebuie să ne asigurăm pe tovarășii noștri obosiți pe versanții de munte. Există din ce în ce mai puține platforme orizontale potrivite pentru parcare.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Mai aproape de ora 19, după o altă înclinare a canionului, ne aflăm pe o terasă stâncoasă, cu urme de nopți anterioare. Pe malul opus a apărut o rocă neobișnuit de în formă, luminată de soarele apus. Din greșeală, am greșit-o pentru Red, indicând limita superioară a canionului, și am decis să nu căutăm alte opțiuni pentru tabără.

Anticipând noaptea de sud iminentă, într-un ritm eliberat de corturi, aduna lemne de foc (pe traversele stâncoase ale aceasta a fost o problemă), aprovizionat cu apă din râu, care a trebuit să meargă pe calea de o sută de metri, și a început Koshevar ... Cina a avut loc pentru lumina focului și felinare. Adunări lungi nu s-au întâmplat datorită traseului rece care străbătea cheiul.

Dimineața nu era foarte confortabilă. Umbra de la roci și vântul răcoritor ne-a forțat să ne împachetăm în jachete cu glugă. Terciul și ceaiul verde au luminat oarecum situația. Colecând rucsaci și corturi pliabile, am privit cu nerăbdare la cât de încet a răsărit soarele, încercând să învingă rocile și să ne încălzească cu razele sale.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Înainte de a sta pe cale, studiați din nou cu atenție cartierul taberei. Râul de pe acest loc era foarte asemănător unui canal artificial, întrerupt de reprezentanții civilizațiilor antice din stânci ... Este fascinat!

Doar o întoarcere - și deja clipim de la soare, aruncăm jachetele și pantalonii.

Fluxul de apă devine din ce în ce mai luminos, formând numeroase cascade.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

Banca dreaptă încă mai atârnă peste noi cu pietre bizare.

Kizil-kai. Această stâncă nu poate fi confundată cu nici un altul. Este într-adevăr roșu! Nu am ratat ocazia de a înota în râu și de a ne odihni puțin.

Mai mult de-a lungul pantelor de traseu au ajuns la zero, cascade puternice fluxuri transformat în fluxuri cu țărmuri mlăștinoase, au existat gunoi grămadă de picnic ... Tu doar luați masa și relaxați-vă în pădure umbrite, pentru a ajunge după autostradă și prostește cu pași mari sub soarele arzător în satul Broad aproximativ șase kilometri.

Trekking de-a lungul canionului Chernorechenski, traseul tău

De la Broad se poate ajunge cu autobuzul spre Sevastopol. dar am așteptat același microbuz care ne-a lăsat la începutul traseului.