Cinci sute de pași

- A fost a treizeci și cincea zi a călătoriei mele din întreaga lume. M-am urcat de la Mongolia la Beijing prin deșertul Gobi, m-am întâlnit cu prietena mea Natasha și cu prietenul Stepa. Sa mutat în China din Yuzno-Sakhalinsk. Gustând bucătăriile metropolitane, vizitarea acoperișurilor, inscripții și vizitarea obiectivelor, am ieșit din oraș cu un singur scop - să petrecem noaptea pe Marele Zid al Chinei.

Pentru a ajunge la metrou gratuit, trebuie să mergeți la biroul de bilete, să vă arătați fața albă, nasul frumos, cardul de credit și să întrebați de cinci ori: "Poți plăti cardul de credit?" Lucrătorul de metrou nu va înțelege un cuvânt, va începe să facă fețe și va explica: "Oni cache!". După câteva minute de la acest dialog, el va da și va emite un card gratuit, pentru a nu întârzia linia de revoltă. Nu uitați să-i șoptiți stația de care aveți nevoie, deoarece există și turnicheți la ieșire. În cazuri extreme, repetați aceeași procedură și obțineți un bilet la ieșire.

La stația Dongzhimen, mergeți la stația de autobuz, găsiți numărul de autobuz 916, alături de Huairou. Biletele pentru autobuzele interurbane sunt înregistrate pe aceleași cărți de oraș. Dacă nu aveți, trebuie să aruncați bani fără a le pune în cutia de lângă șofer. Biletul costă douăsprezece yuani, care este de aproximativ 120 de ruble. Poți să arunci orice sumă dacă treci prin ușa din față și nimeni nu te va arde. În cazul nostru, oamenii s-au îngrămădit în autobuz. Am început să ne facem drumul prin cadavre și, pretinzând că aruncăm bani în coș, ne așezăm pe scaune goale.

Cinci sute de pași

Am plecat la Beijing la ora opt seara. Pentru China, aceasta este echivalentă cu o noapte devreme, deci autobuzul nostru nu a mers până la capăt. Chinezii sunt foarte harnici, lăsau în metrou până la unsprezece seara, dar se ridică și se duc la lucru la șase dimineața. La ultima oprire, mulțimea a venit la noi, a umplut degetele și a bâzâit în limba hieroglificelor. Un student care înțelege engleza puțin, sa oferit voluntar să fie interpretul nostru. Când a treia oară a venit la el că eram tipi ruși și am venit la Beijing fără bani de la Moscova, el a fluturat mâinile și a început să strige: "Imaginează-te! Imposibil!" Apoi am spus că vom urca cu un cort pe Marele Zid al Chinei sub coperta nopții. El a fost apucat de o respirație severă și a șoptit: "Meng, yu și co-brave, sau!" Sa oferit să plătească pentru biletele de autobuz la rândul său, dar am făcut o operațiune bine cunoscută cu un card de credit și am ajuns gratuit.

Din cabina de deasupra, o rază de lumină a intrat în noi, apoi a apărut un gardian, prins palaria lui flutter, apoi epoletele lui. A spune că este un tip de ofigel nu înseamnă să spui nimic. În mijlocul unui pătrat deșert a fost doi bărbați albi, cu rucsaci uriași și fără bani. Nu era nimic de făcut, paznicul și-a zgâriat râia și ne-a condus pe deal până la cabina poliției. Desigur, din limba engleză, de atunci, el a învățat doar "know-how" care nu la împiedicat să ne trateze cu ceai, nuci și să oferim să rămânem peste noapte pe patul lui. Ne-am informat politicos că am parcurs un drum lung și nu vom petrece noaptea oriunde decât pe perete. Am tras-o pe o bucată de hârtie. Apoi, am petrecut două ore în limbajul semnelor, rebus și vocale chinezești. Am argumentat, ne-am distrat și plâns, dar nu am putut să o rupem. El a spus că poți pune un cort chiar în fața cabinei sale, în toate celelalte locuri nu se pune problema, pentru că parcul este închis.

La turnicheți, am fost prinși de un sistem de alarmă, care, în loc de un sunet persistent, a început să facă melodii agitate și să cânte în chineză. Ne-am ascuns la umbra, am asteptat cinci minute, nu am vazut nici o schimbare in spatiu, am umblat prin intrarea principala prin iesire si, la intamplare, am alergat pana acolo unde era mai mare. Este necesar să plătească omagiu chinezilor, le pasă de aspectul Zidului, și chiar și la ora două dimineața scara a fost evidențiată de lumini strălucitoare. A trebuit să ne mișcăm repede, pentru că în orice moment ar fi putut să ne depășească urmărirea, pe felul în care am întâlnit animale mici, pe altul strigând la tot parcul, zece camere și cinci sute de pași.

Cinci sute de pași

Am urcat pe primul turn care a venit peste și a fost gata să plîngă, fără să-și dea seama că era mai frumoasă - munții fără margini care împrăștia nomazi și fermierii sau racheta Calea Lactee la orizont. În următorul turn, a fost văzut un senzor de mișcare, așa că nu am mers mai departe și am așezat cortul în primul loc găsit. În întuneric, conturul zidului se pierde. Am fost supuși, dar au fost tăiați la fața locului, de îndată ce am urcat în cort.

Trei ore mai târziu m-am trezit și am scos capul din cort. Am trecut cu șase ore în urmă la același șoc ca un gardian: "La naiba, cum ai ajuns aici?" Zidul stă în fața noastră, părăsindu-se de sub picioare până la orizontul unui șarpe care se zbate. Nu a fost găsită cea mai bună sursă de vizionare a spectacolului. Noi, așa cum s-au spălat, am sărit din cort și ne-am dus la soare. Timp de o oră am fost kayfovali cu lumina, fiind singurii vizitatori ai Zidului de sute de kilometri. Am ruginit împreună cu frunzele copacilor montani și am manevrat împreună cu șuvoaie de gâște care zboară deasupra capului.

Când soarele a crescut, am atârnat hainele noastre calde pe perete, ne-am împachetat lucrurile și am hotărit terci de ovăz pe arzătorul care călătorea cu mine de la Moscova. Dintr-o dată, chinezii au căzut la fel de mult din deschiderea de opt ore și ne-au înconjurat. Ne-am grăbit să ne retragem și domchali să oprim în fața lui Huairou. Apoi, nici nu ne-am putea imagina că vom intra gratuit în trenul rapid, ne-ar fi plătit într-un autobuz de dormit, am călătorit 1500 de kilometri și a doua zi ne vom afla pe coasta Mării Galbene. Apoi, în Shanghai, lucrurile noastre vor fi închise pe acoperișul unui zgârie-nori și vom trăi cu trecătorii aleatorii care ne cunosc doar zece minute. Dar aceasta este o poveste complet diferită.