Pe când o plimbare de centipede a uitat - într-o noapte albă de foc

Cum mers pe jos centipeda

Dimineața, când am luat ceai beți, am coborât la râu și am început să prind realitatea, nu mi sa părut bine.

Pe plajă, când am învățat să arunc uscat, țintuind o cârpă într-o batistă, am făcut bine, dar când m-am apropiat de apă, totul a fost rău.

Problema nu era, desigur, în viteză.

Am avut un minunat carnaval în cel mai înalt sens: mi-a dat-o, unchiul meu, a adus-o din Anglia, pentru că era un curier diplomatic ...

Știți cine sunt diplomații? Curierii diplomatici sunt personalități inviolabile, nimeni nu are dreptul să le atingă, deoarece poartă poștă diplomatică, nimeni nu are dreptul să le caute sau să urce în valize. Pe curierul diplomatic chiar și versurile sunt scrise: "Pentru tovarășul Nett, vaporul și omul". Aceste poezii au fost scrise de Mayakovsky despre prietenul său curierat diplomatic Nett. Nette era, de asemenea, un leton, ca și Sairio. Printre letoni au existat mulți curieri diplomatici. Dar, în ciuda faptului că erau inviolabile, uneori au fost uciși. Au fost uciși de dușmani care voiau să-și ia scrisoarea poștală diplomatică - diferite documente secrete. Nette a fost de asemenea ucis, dar și-a vândut viața scump pentru că era un om curajos. Arcașii letoni erau foarte curajoși și credincioși în revoluție. L-au păzit pe Lenin, le-a fost încredințată și nu i-au fost încredințate tuturor. Acestea erau oamenii! Deoarece Mayakovsky a scris poezii despre Nett, el le-a scris atunci când Nett devenise deja o navă cu aburi și nu a mers pe uscat, ci pe Marea Neagră: vaporul Theodore Nette.

Și eu, într-o zi, voi scrie versete despre Sairio, despre unchiul meu și despre tovarășii săi, vechii bolșevici. Dar aceasta este o altă conversație.

Acum înțelegeți că am avut o soluție minunată, pentru că Cyrriot nu putea să dea un rău. El a ales el însuși la Londra, la cel mai bun magazin de pescuit, iar acolo sunt foarte bune, pentru că englezii înșiși sunt excelenți pescari. Și Cyrrio era un pescar - înțelegea chestia asta. Mulți diplomați au fost din anumite motive pescari, nu știu de ce. În plus, mulți checiști au plăcut să reproducă peștii în acvariu. A fost în mediul lor, dintr-un motiv foarte comun. Probabil, pentru că se odihniseră în societatea peștilor, pentru că munca lor era grea. Despre unchiu, nu este nimic de spus - el a tratat pescuitul cu toată pasiunea.

Echipat Am fost, de asemenea, bine, în orice formă. Aveam cizme de cauciuc ridicate - o raritate în acel moment - un costum de pânză, ca unchiul meu și o pălărie de paie. Buzunarul panza sacou pune un portofel din piele neagră, care este distractiv chițăi când a fost îndoit sau treneze, deoarece era complet nou. În diferite birouri de portofel ... crezi bani, nu? Nu sunt deloc bani! În portofel se zboară artificială: engleză și de casă. Britanicii au adus saury și de casă a făcut unchiul de pene cocoș și pene de păun - el le-a scos la grădina zoologică - și chiar din propria lor păr, și muștele din părul unchiului său a fost foarte bun, pentru că părul unchiul era rigid cu gri, și este foarte valoroase. Parul gri, în general, este un lucru minunat, toată lumea îl respectă, dar pentru florile artificiale gri este de neprețuit! Pe astfel de muște, păstrăvul lipsește ca nebun! Părul meu nu era bun pentru muște, era negru, dar aveam un unchiu și avea o mulțime de păr gri - un cap gros de păr! - Așa că mi-au fost oferite muște în gât.

Dar asta nu e tot!

Aveam, de asemenea, o plasă pliantă pe centura mea, mânerul căruia era alcătuit din genunchii separați separați, de asemenea complet noi. Sachok atârna din stânga, iar pe partea dreaptă a curelei de pe umăr îi atârnă un coș țesut cu un capac - pentru păstrăvul prins. Și în mâini - cel mai important lucru! - în mâinile am avut o minunată lungime de patru metri a tijei, subțire și flexibil, cu inele agat pe ea, care a fost trecut prin saturniană linia de pescuit rana de pe bobina. Bobina era mică și ușoară, realizată dintr-un aliaj special, iar tamburul bobinei pe care se înfășura linia era întors pe rulmenți de agat. Tu, desigur, nu știți ce este agatele. Agate este o piatră prețioasă de diferite nuanțe, de la negru la roșu. Am avut un roșu închis. Este extraordinar de frumoasă și durabilă, nu se freacă și nu ruinează. Prin urmare, inelele de pe tija mea și rulmenții din bobină erau din agat.

Tot ce am avut un brand nou, strălucitor, scârțâind ... DAR - și am scrie că este „NU“, cu litere mari, pentru că, spre deosebire de tot ceea ce a fost la unchiul său și tipul de diferite tipuri, și tot ce am avut, inclusiv noua mea o pălărie cu borduri largi pentru a proteja ochii de pe net soare și țânțari într-un voal negru pe pălăria ei - toate acestea nici o specie văzut vreodată.

Am stat la mal, genunchi în apă, cu o față deschisă - plase de țânțari au fost rulate în sus și întărit cu un ac de siguranță în pălăria lui, pentru că țânțarii au fost un foarte mic de vânt a fost suflare și pobryzgival ploaie. A fost cea mai bună vreme pentru pescuitul păstrăvilor. În vreme însorită, atunci când aerul și apa pătrunsă cu lumina, păstrăv foarte bine vede - vede și pescar pe mal, și umbra pescarului, care se deplasează prin apă, și fuge. Și când acoperit de nori și nu există nici o umbră pe tine și chiar valuri de apa din picăturile de ploaie sau vânt, în timp ce pastravul vede rău, atunci este cu caractere aldine. Apoi mușcă bine!

Și acum a fost un fel de vreme: vreme frumoasă! Voi, desigur, veți spune că vremea nu este perfectă, deoarece vântul și ploaia, dar totul este relativ, așa cum a spus unchiul. Relativ de pescuit, vremea a fost frumoasă. Totul a fost bine!

Stăteam departe în apă, uitîndu-se la piatra care ieșea din apă cam la douăzeci de metri de mine. Apa, lovind piatra, a fost împărțită în două curente, iar între ele, sub piatră, era un vârtej: ar fi trebuit să fie un păstrăv. Am încercat să-mi dau zborul în acest câmp. Am încercat foarte mult! Mi-am păstrat în minte toate sfaturile unchiilor cu care mi-a umplut capul săraci, mi-am repetat aceste sfaturi și am încercat să fac totul conform regulilor. Și unchiul meu stătea în apropiere și se uită.

Ca să-l prindă, a aruncat - și-a fumat pipa și sa uitat la mine, iar spinarea lui stătea lângă el, sprijinindu-se de piatră. Și Chang sa uitat și la mine. Din aceasta am fost și mai îngrijorată.

În conformitate cu regulile de capturare, este necesar să aruncăm un pic mai departe și mai mult decât locul unde există păstrăv, astfel încât mai târziu, ridicând tija sau ținând-o lateral, faceți o muște în locul potrivit. Aici este necesar să o conduceți cu ușurință și de parcă de accident.

Este necesar să stați pe jumătate în direcția curentului. Atunci când zbura este transportată în jos și linia este întinsă, este necesar să se repoziționeze din nou.

Am făcut totul în conformitate cu regulile, dar nu am putut să zbor exact în locul potrivit. Este necesar să simțiți tot timpul exact unde se află în acest moment. Dar nu m-am simtit bine. Niciodată nu știam unde este!

Ochii mei au fost încurcați cu apă curgătoare, brațele și picioarele mi-au fost dureroase, iar capul mi-a dat dureri, pentru că am continuat să repet regulile de capturare tot timpul.

Iar țânțarii au interferat. Nu erau mulți, dar uneori mi-au săpat în nas sau o sprâncene, iar apoi totul a mers prost.

În general, am stat câteva ore, dar nu m-am deranjat la iad!

Îmbrăcămintea era frumoasă, vremea era frumoasă, îmi amintesc regulile perfect, dar nu era nimic frumos!

Dimineața, când m-am plimbat cu unchiul meu de la focul de tabără până la râu, am avut o vedere excelentă: cel puțin acum pe coperta unei reviste sportive! Am văzut chiar și o semnătură mental pe coperta scrise cu litere mici cu caractere cursive: „Faimosul nahlystovik astfel, deținătorul recordului mondial în rândul tinerilor din păstrăv prindere'să sezon de pescuit în 1937. Râul Niva de pe Peninsula Kola. " Portret desigur,, full-lungime de culoare, am orbitor zâmbet pe cap o pălărie cu un țânțar net bernă, în mâinile sale ... e faptul de a problemei este că în mâna mea până când nu era nimic altceva decât o undiță! Nici un păstrăv! "Un fel de pălărie într-o pălărie!" - M-am gândit la mine ...

Deodată m-am enervat, am coborât pe țărm cu zgomot, mi-am aruncat zbura pe pietre și am flopat până la ummoșul sălbatic cu un leagăn.

"Nu există pește aici!" Am spus, aproape plângând. - Poate că zborul nu este unul?

Unchiul sa uitat la mine cu un zâmbet. El a mers și sa așezat lângă el.

- Totul este bine! El a spus. "Ai o luptă mare și tu ai și o muște."

Mi-a luat pescuitul cu zbura, a luat-o cu grijă, a răsuci linia de pe bobină și a aplecat-o pe piatră, astfel încât capătul tijei să se prăbușească în aer.

- Nu fiți drăguți cu probleme, spuse el cu judecată.

- Dar în ce fel de afaceri? Am întrebat.

- Lucrul este, spuse cu un accent puternic unchiul său, că acum trebuie să uiți ceva ...

- Vă voi explica acest lucru cu un exemplu, spuse unchiul său. "Voi citi o pildă în versuri pentru tine".

- Acum veți înțelege: când vă voi citi o parabolă, veți înțelege imediat ce este o parabolă și ce trebuie să uitați ... Pilda se numește "Cum Centipedul nu a învățat cum să meargă". Ascultă!

Unchiul își aplecă pumnul în genunchi, se uită la nori - mereu clipi când citise versetele - și începu:

"Voi merge puțin înainte de culcare!" -

Și - timp! - Două! - Trei! - Patru! - Cinci! -

Șase! - Șapte! - Și opt.

Puneți toate sandalele

Și a părăsit casa să meargă.

Timpul! - pune-ți piciorul,

Doi! - pune-ți piciorul,

Trei! - pune-ți piciorul:

M-am dus la prag.

De două ori două - patru:

Am părăsit apartamentul.

Cinci, șase, șapte și opt:

Toamna în grădină.

Doi plus zece sunt zece:

Pământ de lut frăgeați.

De două ori zece până la douăzeci,

Douăzeci și doi-patruzeci:

Urcați pe un deal ...

Deci, picioarele în curele de sandale

Ușoară-l înainte.

Apusul ardea în toamnă.

Aici - grădina a trecut.

Desigur, ea nu număra Pași,

Și doar la sfârșitul zilei

Ea a visat ceva despre ea însăși,

Răpirea tuturor semințelor ...

Apoi, unchiul meu a aprins din nou telefonul, a durat mult timp și a zâmbit uluit și a continuat:

Auzind zgomotul pașilor ei,

Scarabul Beetle a spus: "Stai un minut!"

Să ne jucăm cu o glumă! -

(El era în compania gândacilor).

Și, închinându-se pe Centipede,

El a făcut trei pași înainte

Și șopti: - Ce picioare!

Mersul tău este ușor!

Dar eu nu înțeleg - chiar ucide! -

Cum te deplasezi de-a lungul drumului

Picioarele tale nenumărate? -

Sărmanul Scarab a întrebat. -

Veți merge pe primul picior,

Și apoi mutați ce:

Al doilea, al șaptelea, cel de-al patrulea

Sau piciorul treizeci și unu?

Întrebarea a confundat Centipedul:

"Eu ... doar mișcă un pic!"

Nu mă gândesc la pașii mei,

Sunt doar așa pe cale de vis ...

- Ce! - Scarab era indignat. -

Îți aduci picioarele în mișcare,

Nu știți regulile povestirii?

Este posibil să se miște prost!

Trebuie să știți care picior

Când să pas - aceasta este întrebarea! -

Deci, ca să nu pasezi un alt picior

Și în grabă nu răsfoiți nasul!

Privind la Scarab,

Ea a spus, sărac, timid ...

Dar Scarab a spus: "Țineți minte,

Că fiecare pas din viața noastră este scump

Și trebuie să o facă cu înțelepciune!

Și tu, cu toate acestea,

Nu două picioare, dar patruzeci!

Haide, ridică-te pe pământ:

Șosetele se despart și se tocuri împreună.

Numără-ți picioarele și respiră ...

Acum încercați - pas pe!

Centipeda sa ridicat în picioare,

În mintea mea mi-am numărat toate picioarele,

Apoi dorea, așa cum era înainte,

Pas înainte ... și a căzut brusc.

- Am înțeles! Am înțeles! Am strigat.

Dar unchiul mi-a fluturat mîna cu nerăbdare și a continuat furios:

În picioare, a pășit din nou -

Și din nou a căzut prost!

Și totul, indiferent cât de greu am încercat,

Pe un loc ...

Apoi, apucați-o sub mouse

(Ei sunt și patruzeci, Dumnezeul meu!),

Beetles, băieți insuficienți,

Sărmanul a fost dus acasă.

De atunci stă în apartament

De două ori patru!

Cinci minus opt - douăzeci și doi!

(Oh, cum se întoarce capul!)

Unsprezece și nouă sunt șapte ...

"El nu merge, sărac, absolut,

Totul plânge, plânge zi și noapte ...

Și nu ai putut să o ajuți?

Totul ", a spus unchiul său. "Sper că înțelegeți ce să uitați și ce este o parabolă?"

- Înțeleg, am dat din cap. "Trebuie să uităm regulile pe care mi le-ați învățat ... dar de ce ați învățat?"

- Că îi cunoșteai, dar ei ar fi în subconștientul tău! Și ce este o parabolă?

"Este ... atunci când spun ceva complet diferit pentru a explica ceva complet diferit!"

- Așa e, zise unchiul. - Pilda este o poveste alegorică care conține moralizări. Poate fi și în proză.

- Cine a scris aceste poezii? Am întrebat.

- Prietenul meu bun. - Și unchiul meu sa ridicat. - Și tu te-ai comportat azi ca Centipedul stupid! - a adăugat el.

- Și tu ești Scarab! Am strigat, sărit și m-am aruncat la unchiul meu. - Scarab! Scarab!

Și Chang a sărit brusc și a latrat, vesel și sonic, dar nu a atacat pe mine sau pe unchiul meu - ci în apă!

M-am uitat în jur: de cealaltă parte, echilibrând abil pe pietre, figura unui om înalt se apropia de mijlocul râului ...

- Să te comporți, spuse unchiul său. "Ei vin la noi!"

- Cum merg ei? Este de partea cealaltă!

- Acum vei vedea "cum", - a spus unchiul fals, și nu sa oprit să se uite la bărbat ...