Pământul din fereastră, când am vizitat Muzeul de Cosmonautică de la Moscova din Moscova

Oamenii ca mine nu iau cosmonauți, dar totuși, eu, aproape ca orice copil sovietic, am visat cel puțin puțin, dar am fost astronaut. De cele mai multe ori m-am interesat de hrana lor în tuburi, bine, romantismul "Neznayki pe Lună" a adăugat fanteziile diferite față de temele cosmice.

Am crezut vreodată că aș putea privi la acel costum al lui Yuri Gagarin și capsula spațială a primului cosmonaut sau să ating un adevărat meteorit cu mâinile mele? Ei bine, nici măcar n-am visat să fac un Selfie cu o adevărată rachetă.

Ziua astronauticii și a 55-a aniversare a zborului lui Iuri Gagarin în spațiu, este dedicată fotografia mea post-foto a vizitei Muzeului Cosmonautice la VDNKh din Moscova.

De câte ori am vizitat VDNKh, dar din anumite motive nu am ajuns niciodată în piața pavilionului Kosmos, probabil din cauza faptului că este prea departe să mergi la el.

Și probabil aici sunt cele mai mari exponate ale întregii expoziții. În orice caz, am fost foarte surprins când, mergând de-a lungul VDNKh, am văzut o rachetă uriașă, care, din pricina fântânilor speciale din fața ei, pare să se pregătească să înceapă.

Puteți să vă uitați la rachetă și să închideți:

Și chiar foarte, foarte aproape:

Ei bine, și da, faceți-o cu sinele ei 8)

Imediat, la VDNH, doar în partea opusă rachetei, lângă stația de metrou "VDNKH" și hotelul "Kosmos" este Muzeul de astronautică, unde am mers și astăzi.

Expoziția modernă este formată din următoarele săli:

• "Dimineața epoca spațială";
  • "Creatorii epocii spațiale";
  • "Casa spațială în orbită" (zbor spațial cu echipaj modern);
  • "Studii ale Lunii și ale planetelor sistemului solar";
  • "Cosmonautica pentru omenire";
  • "Cooperarea internațională în spațiul cosmic";
  • "Parcul Internațional Spațial" (națiunile spațiale ale lumii, industria rachetelor și a spațiului rusesc);
  • "Istoria și cultura epocii spațiale".

Pentru a înțelege care este fiecare parte a expoziției și unde exact în muzeu începe și se termină, trebuie să fii angajat al Muzeului Cosmonautic sau să mergi aici cu un ghid. Îți spun și arată muzeul așa cum l-am văzut.

Deci, conform logicii mele, l-aș împărți în următoarele zone:

Cea mai interesanta parte a expozitiei pentru mine este sala centrala dedicata primului cosmonaut - Yuri Gagarin.

În interiorul capsulei, totul arată astfel:

Și apoi există un televizor mare cu un film non-stop derulant despre pregătirea și, direct, primul zbor cu echipaj în spațiu.

Variante ale numelor rachetelor:

Ei spun: "Cheia pentru a începe!" În cele din urmă am văzut ce arată cheia "așa-foarte":

Aici, în muzeu există trei meteori reali, care pot fi de asemenea atinși. Ce pot spune, sunt solide ca fierul.

Ei bine, aici, în general, și întreaga expoziție, pe care o puteți vedea vizitând muzeul spațial. Există încă un complex de "Buran-2", dar nu am mers acolo.

Poate că, cu un ghid, ar fi mai interesant să rătăcești în jurul muzeului, dar nu prea vreau să merg în mulțime, iar excursiile individuale sunt prea scumpe și lipsite de orice simț al plăcerii. Și fără toate acestea, am fost extrem de interesat să mă scufund în lumea tehnologiei spațiale și, mai ales, a istoriei sale.

Regret foarte mult că în copilăria mea nu am avut o astfel de ocazie, când tema spațiului a fost înconjurată de o atmosferă și un romantism deosebit.

Racheta de titan la VDNH a devenit un simbol al unui salt tehnologic de înaltă calitate din vremea sa.

Costul parcării lângă VDNH. 100 ruble pe oră

Serviciul de informare +7 499 750-23-00 (ext.1016)
+7 499 750-23-00 (ext 1006)