Miracole ortodoxe moderne în Africa

- M-am născut în provincia Kananga (în sudul Congo) în 1948. Tatăl meu era păgân, iar mama mea era protestantă. Am fost catolic și am studiat la o școală catolică. În 1966, trecând cu succes la examene, am intrat în biroul feroviar, iar după nouă ani am devenit manager.

Adesea m-am rugat ca Domnul să-mi arate calea cea bună de a salva sufletul și de a putea intra în viața veșnică.

La serviciu, am fost transferat într-un alt oraș - în Likashi. După ce am mers cumpărături într-un fel, într-unul dintre blocuri am dat peste un templu. El a fost înconjurat de mulți oameni. Am întrebat și mi sa spus că acesta este templul comunității grecești ortodoxe consacrat în numele celor trei sfinți. Înainte de asta, știam doar despre Biserica Romano-Catolică, pe care am considerat-o singura adevărată. Unele forțe de sus mă dădeau să intru înăuntru. Sufletul a fost imediat umplut de bucurie și bucurie. Am început să mă rog înainte de icoana Mântuitorului. Imediat am simțit clar convingerea interioară că aceasta este adevărata Biserică a lui Hristos, pe care El a fondat-o pentru mântuirea oamenilor. Apoi nu am fost familiarizat cu nici un preot ortodox, nu știam prea multe despre Ortodoxie ca întreg. Prin harul Duhului Sfânt, inima mea a înțeles imediat adevărul credinței noastre.

- Părinte Athanasius, spune-ne despre tatăl tău spiritual - Ieromonk Kosme din mănăstirea Grigoriat din Muntele Athos.

- A fost unul dintre primii misionari din provincia Katanga. A construit biserici, a predicat și a botezat. El a slujit lui Dumnezeu continuu până la moartea sa. El ia ajutat pe săraci, ia luat pe bolnavi în spitale și a plătit pentru tratamentul lor. Adesea le-au vizitat. A mers pentru ai mângâia pe deținuții din închisori. El însuși le-a făcut paturi de lemn, înainte ca aceștia trebuiau să doarmă pe podeaua de ciment. În timp ce călătoresc, el a efectuat întotdeauna un circuit pentru a fi cuplat la cărucioarele de automobile cu cărbune sau cartofi dulci, pe care țăranii au fost aduse în Kolwezi, depășirea distanțe mari.

Întreaga mea familie sunt copiii săi spirituali. El a condus primele conversații cu noi despre credința ortodoxă și apoi a botezat în biserica profetului Ioan Botezătorul din orașul Likash în 1985. El ne-a povestit despre esența învățăturii ortodoxe, a vorbit despre erezie, despre semnificația Postului Mare, despre istoria și persecuția gravă a Bisericii noastre.

Lucrările și viața părintelui Kosmi ne-au arătat Cuvântul viu al lui Dumnezeu. El era un adevărat misionar. Cred că este cu sfinții. Pentru noi, el este în viață. Dumnezeu își odihnește sufletul.

"Trei lumânări au strălucit brusc de ei înșiși ..."

Acest miracol a fost spus de părintele Kosma, preotul satului Kassasi, lângă orașul Lualaba din provincia Katanga (Shaba).

"Vineri seara. Serviciul este ținut într-o nouă biserică în numele apostolului Pavel. A venit momentul când giulgiul crucii este răspândit de crucea în jurul templului. Toți au aprins lumanari în mâinile lor; trei lumanari sunt atasate la cruce. Dar doar ieșiți din templu în stradă, deoarece vântul puternic stinge toate lumânările. Și acum, când intrarea în templu se află la aproximativ 40 de metri distanță, se întâmplă un miracol: în fața celor trei lumânări deasupra crucii se aprind singure. Flacăra luminilor strălucește luminos crucea și nu iese, în ciuda vântului furios. Toți: atât enoriașii, cât și cei curioși au fost uimiți. Zvonul a mers: "Aceasta este ceea ce posedă Biserica Ortodoxă!" Paganii, care au asistat la incident, au spus: "Trebuie să rămânem departe de această Biserică. El ascunde puterea imensă pe care a dat-o Domnul ca să ne distrugă! "

Cu toate acestea, acest miracol a dat roade. Șase luni mai târziu am botezat 170 convertiți.

Această scrisoare ne-a fost scrisă de subalternul Falaley dintr-un loc numit Garcambembe.
"Am fost un urmaș al așa-numiților mormoni. Fondatorul acestei mișcări a fost Joseph Smith. Sa născut în 1805. Biserica noastră a fost prezentată în mod activ începând cu anul 1987. Curând am fost implicat în grup și, ca rezultat, "botezat". Zelul meu este apreciat. Am fost recunoscut ca un adevărat urmaș și am devenit ministru al "bisericii".

Părintele D. a venit de multe ori de la misiunea ortodoxă din Kolwezi pentru a face schimb de bani. Cu mașina, ne-a condus la centru. Pe drum, el a continuat să spună ceva despre Ortodoxie și să dea cărți în limba franceză. Le-am citit și a fost lovit mai ales de viața părinților sfinți. Îmi amintesc că viața călugărului Serafim de Sarov a făcut o impresie extraordinară asupra mea.

Voi rezuma punctul principal: era ieromonahul lui D. care a aruncat o sămânță în sufletul meu, care a găsit un răspuns viu și ia dat roadele.

Cu toată inima, îl iubesc pe Hristos și, prin urmare, singura mea dorință este să lucrez neobosit în școala duminicală atât pentru copii, cât și pentru toți creștinii din satul nostru. Adulții vin la mine în zilele de luni. Văzându-i acasă, de fiecare dată când îi conving pe ei să nu neglijeze aceste ocupații.

Mi-ar plăcea foarte mult, că cel puțin o dată pe lună, părintele D. a dat lecții în legea lui Dumnezeu copiilor din școala noastră. De asemenea, aș dori să deschid câteva cursuri de cusut și tricotat pentru fete și femei. Fie ca Domnul să ne ajute pe toți prin rugăciunile părinților misionari ".

"Fiul lui Dumnezeu te-a vindecat ..."

Chariton, unul dintre cateheți, parohia Nașterea Sfintei Fecioare Maria, a vorbit despre miracolul care a avut loc cu soția lui Xenia.

"În acel moment, soția mea era foarte slabă. Duminică am mers împreună la templu pentru a ne ruga. La domiciliu sa înrăutățit, durerea sa intensificat.

Stem cu apă sfântă

Părintele Spiridon, diaconul parohiei în numele sfinților credinței, speranței, iubirii și mamei lor, Sophia în Capuchi, a spus următoarele.

"Un creștin, numit Vasily, a luat examene. Nu știa răspunsul la aproape toate întrebările. "Cum pot trece examenele?", Se gândi tot timpul. După reflecție, sa dus la biserică. Ne-a cerut apă sfântă, fără să ne spună de ce era pentru el. A pus bancul stiloului de cerneală în el și a mers la școală. Intrând în audiență, înainte ca temele să fie anunțate, el și-a stropit capul cu apă din tijă, rugându-se: "Doamne Isuse Cristoase, vino la salvarea mea. Să-mi luminez mintea, ca să pot răspunde bine. " Profesorul a scris sarcini pe tablă. Și Vasile, cu ajutorul lui Dumnezeu, a îndeplinit toate sarcinile și a fost primul care a renunțat la slujbă. Profesorul a fost surprins: cum a reușit să răspundă așa de repede el, care rareori a frecventat cursurile? El sa uitat la răspunsuri și a fost chiar mai uimit: totul a fost corect. Apoi a întrebat:
- Cum ai reușit, dacă nu ai mai făcut-o înainte?
"N-am făcut nimic", a răspuns discipolul.

Profesorul la întrebat ce templu vizitează. Vasily a răspuns:
- Ortodox!

"Așa că continuați să mergeți acolo", a răspuns profesorul, "căci într-adevăr ei se închină adevăratului Dumnezeu de acolo".

Părintele Spiridon ne-a povestit o altă poveste.

- De ce m-ai insultat?
"Nu te-am insultat!" Ea a răspuns.

Apoi sfântul ia spus:
"Eu sunt cel pe care l-ai blestemat ieri." Și așa mi-am apărut eu și din nou, ca și ieri, tu ești nepoliticos pentru mine.

Femeia a căzut în genunchi înaintea lui și a spus:

"Oh, tu unul sfânt!" Iartă-mă, nu voi mai fi nepoliticos pentru tine.
- Ai grijă să nu te mai distrați de mine, spuse prelatul și dispăru.

După ce sa ridicat dimineața, sa dus la părintele Spiridon și a cerut iertarea lui.

Această poveste a fost spusă de un profesor al școlii noastre primare.

"Soția mea și cu mine eram căsătoriți nu pentru primul an, dar încă nu aveam copii. În cele din urmă, Domnul ne-a acordat un moștenitor - copilul Angelos - așa cum l-au numit la botez. Odată ce sa îmbolnăvit, l-am dus la spital. Acolo a fost vindecat. Am revenit curând acasă. Dar după câteva zile boala a devenit din nou agravată. În acea zi, după scăderea unui mic compliment, soția mea și cu mine am cântat un troparion către Sfântul Nectarie. Ne-am rugat sfinților pe rozariu pentru copilul nostru Angelos. Deodată au auzit cum a strigat fiul său. Ne-am grăbit să vedem ce sa întâmplat. Copilul înspăimântat a exclamat: "A venit europenul! Aici a existat un european! ". Am realizat că vorbim despre sfântul Nectarie: el ne-a vizitat Angelosul.

În noaptea aceea fiul a adormit liniștit. Stăteam lângă el, temându-ne dacă ar ridica temperatura, dacă ar plânge. Dar, până dimineață, dormea ​​liniștit, nu era nici o căldură. Iar dimineața, copilul sa trezit bucuros și a alergat să se joace cu alți copii.

Aceasta este întreaga reprezentare a Sfântului Nectarie, care a apărut, a binecuvântat și a vindecat copilul nostru ".

Același tată al familiei a spus o altă poveste despre un alt copil.

"Fiul meu Peter a avut odată un atac de malarie. În noaptea aceea, l-am dus imediat la spital. Soția a fost cu el în spital, și am rămas acasă. În picioare în fața icoanelor, am apelat la Preasfânta Fecioară Maria: „Sfânta Maica lui Dumnezeu, insultei rău te zi și noapte, dar eu cred în tine, pripadaet să vă și rugați-vă. Lasă-mă mâine glorifice Tale cele mai onorabili minuni Numele Tău. Nu-mi lăsa fiul în spital. Tot ce sunt împotriva ta, mă mișc în jurul durere. "

În dimineața am adus ceai la fiul meu și am mers direct la muncă. Deja la prânz doctorul la eliberat din spital. La întoarcerea acasă, soția mea și cu mine am mulțumit Fecioarei Maria pentru intervenția ei prompta. "

La școala din Centrul misionar din Kolwezi, un creștin este predat matematică sub numele de Matei. Asta ne-a spus despre vindecarea lui.

Noaptea, deja adormit, am simțit brusc o putere. Ca și cum electricitatea mi-a străpuns din cap până în picioare. Aceasta a fost repetată de trei ori. Și imediat durerile s-au retras.

Dimineața, doctorul a întrebat cum simt. Aș putea răspunde doar că sunt în ordine perfectă. Fără întrebări inutile, medicul mi-a scris acasă fără să verifice dacă m-am trezit cu adevărat. Și în după-amiaza aceea m-am dus deja la școală pentru a face lecții ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic.

Iată un alt lucru minunat, mi sa părut, un eveniment spus de același profesor de matematică. Mi sa întâmplat la scurt timp după botezul său în Ortodoxie.

Solicitat să ne spună niște povești instructive din viața parohiei sale, Eufrosina Song, un creștin devotat, parohia Sf Gheorghe din Kolwezi, ne-a scris o scrisoare.

"Îi mulțumesc Maicii Domnului pentru miracolul care sa întâmplat în conformitate cu mila Lui. Acum sunt sănătos și plin de bucurie. Odată ce m-am îmbolnăvit. Primul lucru a început imediat să se roage Preasfintei Teologii. Am apelat la mila și ajutorul ei. Într-un vis, m-am arătat Celui Purat cu îngerul Domnului. Se întoarse spre înger și-i făcu semn să-mi dea o lovitură. Și dimineața m-am trezit complet sănătos. Din acea zi am devenit și mai convins că Biserica Ortodoxă este adevărata Biserică. Credința ortodoxă este o credință adevărată și oricine se întoarce, oricine va recurge la Dumnezeul nostru, va fi cu siguranță onorat de mila Lui.

Îi mulțumesc Domnului că ma adus la Biserica Ortodoxă - adevărata Biserică. Voi rămâne un creștin credincios pentru tot restul vieții mele. "

Evenimentul a avut loc în parohia Sf. Chiril, care se află în satul Capolye. Subdeaconul Abraham spune.

La trei zile după înmormântare, moștenitorul Ioiachim a apărut sorei surorii sale și a spus: "Du-te, spune-le sorei tale Anna că n-am părăsit-o. Nu vreau ca ea să fie atât de încurcată. Lasă-l să-și lase tristețea și lacrimile, căci sunt în viață. Păstrează credința ortodoxă! ""

Subdeaconul Kallinik din parohia Sfântului Ioan Botezătorul, că într-unul din satele din provincia Katanga ne-a spus cum sa întors la Ortodoxie.

Tatăl nostru Aquila, preot din aceeași biserică a Sfântului Ioan Președinte, a spus cum sa întors la Ortodoxie.

"De mult timp eram grav bolnav. Nu a existat nicio speranță de recuperare. Părinții mei m-au dus la vrăjitor. El a ordonat, cu destulă răbdare, să moară de foame, dar nu a venit nici o ameliorare. Apoi am fost adus la un preot catolic. Citea o rugăciune, dar se înrăutățește. Unii creștini din satul meu mi-au spus despre Biserica Ortodoxă care are cea mai benefică putere. Apoi am invitat un preot ortodox. El a citit peste mine rugăciunea Sfântului Ciprian. Simțeam că am fost liber de legăturile satanice. Fără orice medicament, sa înregistrat o îmbunătățire clară. În acea zi am împlinit credința neclintită a mărturisirii ortodoxe a mântuirii. Am fost botezați de întreaga familie și astăzi sunt un cleric în satul nostru. "