Mi-am găsit sfârșitul pământului ", după cum a urmărit un bielorus

Mi-am găsit sfârșitul pământului

O imagine a gardului din partea îndepărtată a Chile a repetat exact schița călătorului și a artistului, realizată cu aproape o sută de ani în urmă. Este demn de a vizita acest loc - am decis sa într-un fel activist, președinte al „Minsk societatea de ciclism„Pașa Gorbunov, și după o lungă perioadă de timp a plecat în America de Sud. Nu a ajuns acolo, dar a găsit ceea ce căuta - propriul său margine de teren, unde conduceau doar trei mașini, iar laptopul poate inunda cu maree.

M-am atribuit călătoriilor

Am fost inspirat de proiectul "Decarcader" și m-am interesat mereu de cei care călătoresc independent și de stabilit obiective nu numai pentru recreere, ci și pentru altceva.

Am avut mai mult de 50 de întâlniri, care erau absolut nebuni. Cei care au luat un caiac și au intrat în autonomia autonomă - Ed. De-a lungul râurilor Ural care coboară în Oceanul Arctic. Cei care au luat un catamaran gonflabil la Minsk, a zburat la Filipine, bambus este tăiat în jos, a ridicat ancora și a mers 300 de kilometri de insula la insula din Marea Filipinelor, uneori, la riscul ca acestea vor face în Oceanul Indian.

Un sat care nu sa schimbat în 90 de ani

Totul a început cu Patagonia. Cu zece ani în urmă am deschis programul Google Earth și, uimit, sa gândit: de unde să ajung? Ca sociopat, am ales foarte marginea pământului.

Scriitorul Rockwell Kent a trăit în anii 1920 în New York. A lucrat ca un fel de broker și a visat să ajungă la Cape Horn într-un moment în care turismul era aproape inexistent. El a fost întrebat: "De ce?". Marinarii au spus: "Ești nebună și nu ai multe șanse să supraviețuiești".

"Chile este atât de lungă încât trebuie fie să alergi la un galop, fie să încetinești"

Dar el a plecat. El a demisionat și în aceeași zi a luat o barcă în Buenos Aires. El a împărtășit ideile echipei, iar bătrânul a spus: "Nu înotați". Două zile mai târziu a spus: "Sunt cu tine". Starpent a supraviețuit două revoluții în două țări, a participat la o revoltă pe navă și a avut doar jumătate din dinți.

Cei doi au navigat în Oceanul Pacific într-o pantă.

Rockwell, ajungând la locul potrivit, a tras. Am avut o catharsis când am văzut una din etudiile alb-negru, o schiță a satului. M-am uitat la fotografia de pe Panoramio.com și am aflat gardul. Au trecut 90 de ani, dar totul este încă acolo și de aceea trebuie să mergem acolo.

Ideea a apărut înainte să încep să călătoresc. Dar mult timp după aceea, am fost distras de tot felul de India, Nepal, Israel.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

Domeyko a locuit în Chile, dar înainte de moartea sa a venit în patria sa

Am cumpărat un bilet la Lima. De acolo, în Patagonia, cinci mii și jumătate de kilometru, dar nu m-am întristat. Am zburat în America de Sud.

Înainte de a ajunge niciodată la Tierra del Fuego (Tierra del Fuego) sau la sudul Patagoniei. Chile este atât de lungă încât trebuie să fugi la galop sau să încetinești. De mai multe ori mi-am regretat că nu mergeam timp de patru sau cinci luni.

Despre Chile, știam doar că a trăit domnul nostru Domeyko. După revolta din 1830, avea două opțiuni: fie la închisoare spre est, fie la Franța spre vest. El a ales cel de-al doilea și guvernul chilian al lui angajat ca unul dintre tinerii oameni de știință pentru a-și ridica industria minieră.

În Chile, a devenit rectorul universității, a găsit multe mine. Numele lui era de 650 km. Este puțin mai lung decât Belarusul. Domeyko a locuit în Chile timp de aproximativ 50 de ani și sa întors în patria sa în anii 80, din nou a plecat și a murit aproape imediat.

Sunt mai mult cosmopolit decât un urmaș de săpat în trecut, dar mă întrebam ce este Domeyko pentru chilieni. Sa dovedit, aproape nimic.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

Descendenți ai spaniolilor, germanilor și indienilor

Chile este specifică în ceea ce privește decontarea. Aceste teritorii erau Native American. Apoi spaniolii au sosit acolo, au traversat deșertul Atacama din nord și abia au supraviețuit. Germanii au venit din sud atunci când spaniolii au fost deja înrădăcinați și le-a cerut modest un pic de teritoriu. Orașele germane se află în nordul Patagoniei, unde clima este similară cu cea din St. Petersburg.

În Chile modernă nu există un strat mare de cultură indiană, ci mai degrabă spaniolă. În același timp, indienii trăiesc în munți, care cred că acesta este teritoriul lor și cer autonomie pentru cei 30.000 de kilometri pătrați.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

Am planificat, până când mareea a venit

Și dacă vorbesc despre motive personale, atunci fiecare dintre călătoriile mele este o oportunitate de a ieși din starea de activitate a proiectului și de a intra într-o stare de studiu. În Chile, am vrut să practic spontaneitate.

La început am planificat multe, dar un val a venit în cortul meu. Sa întâmplat în timpul uneia dintre primele nopți de pe ocean. Am făcut cina, am așteptat stelele și m-am culcat. Pașaportul a fost ridicat.

"Lucesc o lanternă, ieșesc din cort și văd cele două flip-flopuri de cauciuc, care se întindea în direcții diferite, undeva o cană de metal"

Mă trezesc simțind că ceva e în neregulă. Sunt într-o geantă de dormit, dar din anumite motive apa este în jur. Și înțeleg: terminați. Apă apă din carcasa laptopului. Camera a transformat, de asemenea, în 2 kilograme de fier inteligent, care nu funcționează.

Prima mea reacție a fost râsul, apoi a devenit trist. Am adunat ceea ce a fost posibil și m-am dus la panta să dorm. E umed. M-am așezat și m-am mâncat. La ora 6 dimineața apa a dispărut și totul sa uscat rapid.

M-am relaxat, ceea ce ar trebui făcut acum o lună. A încetat să mai stea pe Internet și să caute informații, să scrie texte și să se relaxeze.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

Traseu nebun: "Voi veni, dar o să ne dăm seama"

Am vrut să urmăresc și una dintre pistele nebunești a fost la început.

A început cu ideea de a urca la cel mai înalt punct al creastei Domeika la 4100 de metri și a pus un shildochku memorial în ziua de naștere. Muntele se află în deșertul Atacama, cel mai uscat loc din lume, și părea o provocare.

M-am întors la campania Budzma și m-au ajutat să fac o shilda. Schilda a cântărit un kilogram și jumătate, l-am pus în rucsac, am găsit punctul final de pe hartă, satul de alături și am decis: Voi veni și apoi o vom rezolva.

În zbor, am deschis laptopul, uite unde este muntele meu. Și doar în acel moment m-am gândit cum să ajung acolo. Mă îndreptam pe jos, dar sunt 35 de kilometri într-o direcție, cu lucruri în căldură ...

Pe munte: vedeți stelele și numai cu mâinile dvs. simțiți că sunteți pe teren

Am venit într-un sat aflat în deșert, lângă o oază turistică. Și acolo a decis că era posibil să călătorească lumină fără un rucsac. Am avut o mare închiriată, din rucsac am pus totul, am luat nuci și mai multă apă. Am fost sfătuit să beau 15 litri.

M-am decis să merg la seară. La platoul navigatorului mi se pare dificil să ajung pe drum ... Și înțeleg că nu pot merge pentru că uscătorul de păr vine de pe munte - vântul de seară este jos. Este atât de puternic încât este imposibil să mergeți. Și pentru a merge - doar jumătate înclinat pe o bicicletă. Viteza este de 2 km / h.

A doua zi a fost neclară. Mă duc. Limba se umflă, băutură puțin câte puțin, dar din anumite motive nu ajută. După 20 de kilometri, înțeleg că este încă lent. Și în jurul valorii de +35 și înalt, respirația nu este suficientă, în unele locuri bicicleta trebuie să fie condusă prin nisip.

Eu conduc până la munte, fac o urcare pentru un kilometru, dar plec mult mai târziu decât vreau. În jur este bine: vedeți o creastă care merge înainte kilometri cu 50; mine abandonate, un platou cu o suprafață de 300-300 de kilometri, solonchak și creasta Andean.

"Este o fericire atât de plăcută atunci când nu îngheți deșertul și mănânci cârnați prăjiți și încercați să comunicați"

Aceasta este frumusetea pentru care esti acolo.

Găsesc o piatră și mă consolidez pe plăcuța de lipici ca unghiile lichide locale, fac tot felul de auto-uri. Euforie: ah, bine făcut, ah da fiul mamei!

Buzz de a fi singur: următorii oameni din 30 de kilometri și 50 de kilometri pe punctul vizibil lateral - cel mai mare observator de radio Alma și dealuri, unde oamenii se uita la galaxii.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

Voi merge în jos și înțeleg că trebuie să fiu foarte atent - dacă se va întâmpla ceva, nu voi fi ratat destul de mult. Mă duc în jos și ajung la Marte, pentru că soarele este deja scăzut. Spectacular de iluminat, umbre, există câteva plante, dar mai mult nisip și pietre. Este foarte frumoasă și asemănătoare fotografiilor făcute de routere.

Complet întuneric, petreceți noaptea în deșert, cu o bicicletă într-o îmbrățișare sau cereți să vizionați mina de lângă ușă. Eu conduc și bat, proprietarul întreabă cine sunt. Eu răspund: "Una bicicleta". - "Solo?" - "Solo!". Adică, sunt singur.

Ușa acestei case se deschide în mijlocul munților, proprietarul cu o liliecă arată și înțelege că sunt în siguranță. Mi-a arătat imediat dușul, începe să prăjească niște cârnați și să întrebe ce fac aici. Și am un cântec în capul meu:

Când am slujit ca coach în biroul poștal

Un geolog ciudat mi-a bătut.

Am o barbă, am un spaniol foarte prost și nu înțelege limba engleză, dar încercăm să vorbim. Este doar un paznic și lucrează 10 la 10 zile, el păstrează echipamentul de a fi furat de la mina închisă. Paznicul se plânge de păstrarea îndelungată și de un salariu foarte mic în standardele chiliene. El spune: "Nimeni nu merge la mine decât la guanaco." Și mă bucur: guanaco!

Este o fericire atât de plăcută când nu îngheți deșertul și mâncați cârnați prajiti și încercați să comunicați.

A doua zi mă întorc în siguranță și cred că este posibil și acest lucru: fără deschiderea oficială a patosului monument.

Sfârșitul Domeykiniana: apartament, port, cimitir

Pe lângă Santiago, am continuat această domeykiniana - au vizitat locuri legate de Domeyko. Micul oraș Pueblo-Domeiko este situat chiar pe drumul pan-american, are mai puțin de 1000 de locuitori.

Nu există nimic acolo, cu excepția caselor dărăpănate, mici și foarte sărace. Mă duc seara, mă uit prin ușile deschise ale casei și văd că oamenii au numai paturi. Aceștia, la fel ca și bielorușii, se așează pe banci de lemn lângă case.

Trec prin întregul oraș, învață despre Domeyko și despre muzeul local, care nu este dedicat unei persoane, ci unei istorii a orașului. Mă duc să petrec noaptea undeva în mijlocul deșertului, iar alături este aeroportul numit după Domeyko. Dar se spune cu voce tare: este mai degrabă o parte a deșertului, care a fost îndepărtată de la pietre.

Am vizitat orașul în care locuia Domeyko și nu găsi aproape nimic acolo. Dar în Santiago a venit în apartamentul lui. Anterior, a existat un muzeu, iar acum locuiește o familie. Ei nu folosesc o parte din camere, păstrând interiorul secolului al XIX-lea. În cele mai recente știri, am citit că vinde un apartament.

Înainte de călătoria prin Facebook, am găsit oameni care au arătat Santiago și mi-au spus cum trăiesc. Excelenți din comunitatea "Belarus ★ Chyli", în grupul de 20 de persoane. Ne-am dus să vedem cimitirul unde este îngropat Domeyko. Există, de asemenea, un port numit de numele său, dar de fapt este un dig mic care există doar pe hartă.

După aceea, am decis să finalizez o parte din călătoria mea, ceea ce presupunea o planificare.

Mi-am găsit sfârșitul pământului

"Pe lângă jaguari, și eu dorm într-un cort"

Am răspuns la ceea ce a venit: dacă conducătorul auto se întoarce și invită să vadă ceva interesant, atunci sunt de acord.

Am mers până la vulcanul din orașul Villarrica și am hotărât să merg în jur, dar gardianul local a spus: "Sa purtat neobișnuit timp de două zile, așa că nu vei trece fără ghid." Și în timp ce m-am dus să mă uit la câmpurile de lavă, sa dovedit că era imposibil să merg exact.

M-am urcat la un vulcan într-un alt loc, m-am uitat în ea și am pus o bifă în forma potrivită. Și când m-am întors în Belarus, am aflat că vulcanul din Villarric a speriat întregul oraș. Oamenii au fost evacuați, iar el a expirat lava, și nu am avut destul de mult să-l văd.

Într-un alt oraș al deșertului Atacama, pe care am trecut-o, după 2 luni a trecut un noroi. A fost un miracol. Într-un loc al desertului, zăpada a căzut, în cealaltă a plouat, care se întâmplă o dată la 40 de ani. Apa curgea din pantă, colectând pietre și nisip, uneori demolând clădiri.

Undeva unde am dormit pe lacuri și chiar am întâlnit urme de pisici mari, puțin speriată: "Pe lângă jaguari, eu dorm într-un cort".

Oglinda Norvegiei în emisfera sudică

M-am dus la sud.

Chile are mai multe cărți de vizită: Insula Paștelui, Atacama și Patagonia, unde pista este considerată cea mai frumoasă din lume. Este extrem de popular. Dar pentru a ajunge în Patagonia de Sud, trebuie să traversați Anzii și, odată, Pinochet nu a reușit să construiască tuneluri și piste în ele.

Am mers doar spre nordul Patagoniei. Într-un alt mod acest loc se numește Carretera Austral. În aceste locuri, aceeași frumusețe ca și în Norvegia: fiorduri, ghețari care coboară în apă și puțini oameni. Chile - ee oglindă în emisfera sudică.

Până când mi-am dat seama că nu mă duc la un pop. Marginea pământului pe care am vrut să o găsesc aici, unde sunt puțini oameni, unde doar bicicliști și aproape nici un trafic și autostopul.

Autostrada Panamericană

La urma urmei, toți chilienii se laudă cu autostopul. Dar este o medie: pe pistă Pan American există mașini abrupte care merg și puteți sta cu ușurință în partea centrală a Chinei timp de 5-6 ore, deși traficul este ca și cum am avea pe M-1.

În general, autostopul Panamerican - o poveste separată. Traseul trece prin toată Chile, iar într-un alt mod este imposibil să conduci. Între orasele de 300 kilometri, ca și în Siberia, și între ele - deșertul și uneori canioane, de-a lungul căruia drumul este serpentin și apoi din nou drept. Întrebați șoferul unde se duce, și el este pe această pistă toată viața.

În sudul Chile nu există trafic, există un autobuz o dată pe zi și mașina este o dată la fiecare 20 de minute. Am călătorit foarte relaxat, plutind în mod constant. Și era un cuplu, se grăbeau. Am călătorit 50 de kilometri pe zi, la fel și ei.

Într-un loc, dintr-un anumit motiv, au fost adunați 5 călătorii, inclusiv mine. Apare o mică șirag de mărgele și șoferul spune: "Urcați!". Și mai sunt încă 4 autostopi. Ne-am îngrămădit ca iepurii la bunicul Mazayu și am condus 50 kilometri.

Marginea pământului pentru mine era locul unde trebuia să treacă peste râu. Apoi, cereți localului să vă trimită printr-un alt râu cu barca, apoi să vă întoarceți pentru apă, pentru că ați uitat de el și că a adus două sticle de la casa ta și le-a dat.
În acel loc am fost inundat cu un laptop.

Timp de patru zile, am mers de-a lungul Oceanului Pacific și am întâlnit trei sau patru sate, o singură cale între ele și nu are legătură cu civilizația. Pe drum există trei mașini, iar toate cele trei am văzut: albastru, alb și roșu. Acesta este un autobuz care duce copiii la școală și două pickup-uri, un transport colectiv pentru 200 de persoane.

Mergeți și așteptați în locuri, până când fluxul pleacă, și veți alerga rapid peste acest loc. Puteți merge pe drum, dar nu este interesant. Nu vă grăbiți și timpul vostru. Înoțiți în ocean, priviți la pietre sau petreceți timp cu localnicii.

Mi-am găsit propria pământ.

Mi-am găsit sfârșitul pământului
Opt lucruri pe care trebuie să le cunoașteți despre Chile și Peru

Oamenii sunt prietenoși și prietenoși, dar se grăbesc și în acest caz sunt asemănători cu americanii. Din această cauză, chilienii și argentinii nu se înțeleg bine, deși toată lumea vorbește spaniolă: argentinii sunt mai relaxați.

Engleză este cea mai mare parte tânără.

Fructe și vinuri uimitoare din Chile. Nu vă puteți teme să beți chiar și de la o sticlă cu un dop de șurub pentru un an și jumătate de euro. Nu există vin rău aici.

Este interesant să ajungeți la Valparaiso, capitala culturală a oceanului din Chile.

Peru este India de Sud-America. În Peru se îndreaptă spre Machu Picchu, Titicaca, Andeanul peruvian. Peruvianii sunt foarte închise și oarecum asemănătoare cu Belarusii: sunt precaut de străini și cunosc mai bine limba engleză.