Mănăstirea navetă - o călătorie în Crimeea

Nu era greu să ajungi la mănăstirea Chelter-Koba. Plecând de la Simferopol, am luat un bilet de autobuz în satul Sokolinoye, pe stația de autobuz "Zapadnaya", și am plecat la rândul său, în satul Bolshoye Sadovoe.

Autobuzul trece prin Bakhchisarai, astfel că cei care încep călătoria de acolo vor fi și mai ușor. Din Bakhchisarai, autobuzul călătorește spre Sevastopol, apoi se oprește pe vechiul drum spre malul de sud, care trece prin Platoul Ai-Petri. După trecerea satului Tankovo, am părăsit autobuzul din apropierea satului Bolshoye Sadovoe în valea pitorească a râului Belbek, puțin înainte de a ajunge la satul Maloe Sadovoe. Din drumul în sine mănăstirea nu este vizibilă, va trebui totuși să meargă câțiva kilometri. Și aceasta oferă o oportunitate de a privi mai bine și de a vă bucura de peisaj. Povestea spune că, cu mult înainte de apariția creștinismului, pe locul actualului sat Bolshoye, Sadovoye a fost un sit al oamenilor străini, după cum arată și săpăturile de aici. Locul este într-adevăr destul de convenabil pentru decontare.

Există, de asemenea, un râu plin de fluviu, în care exista un pește mare, un pământ fertil în vale și stânci înalte care protejează de vânturile nordice reci. Particularitatea acestui loc este faptul că stânca de pe malul stâng al Belbek este ruptă, formând 3 înălțimi înalte, în picioare. Acest lucru a fost apreciat de bizantinii care au construit cetatea Suresnes pe Capul Kul-Burun în timpul domniei lor. Dar suntem interesați de capul de mijloc - Ai-Todor. În stâncă se află mănăstirea Chelter-Koba (care în traducere din Crimeea Tătar înseamnă reședință de peșteră sau peșteră).

Trecem prin Marea Grădină și ne întoarcem spre stânga, în grădina de casă. Drumul duce mai sus și mai adânc în pădure. În prima noastră vizită la mănăstire, am încercat să găsim gura lui și a luat din greșeală un flux de munte uscat pentru calea și coti la dreapta așa cum am fost sfătuiți să facă la această furculiță.

Mănăstirea navetă - o călătorie în Crimeea

Au început să urce pe munte. Curând, când canalul se îngustează și trece într-o pădure obișnuită, am realizat greșeala noastră, dar am decis să nu ne întoarcem, ci mai degrabă să ne diversificăm călătoria. În cele din urmă, după ce am petrecut mult timp și efort pe trecerea prin pădure și vânturi, am rămas pe o stâncă abruptă.

În disperare, au vrut să se întoarcă pe drum și să caute o adevărată furculiță, când dintr-o dată au auzit o voce venind de undeva spre stânga pădurii. Când au ascultat, au realizat că cineva ne-a sunat și ne-a spus cum să ieșim. După sfatul unei persoane nevăzute până acum, am găsit o cale în jurul barierului și ne-am găsit brusc în mănăstirea în sine. Și omul care ne-a ajutat să ieșim din afară sa dovedit a fi unul dintre călugări.
Trebuie să spun că am fost puțin surprinși de ospitalitatea și cordialitatea cu care ne-au tratat oaspeții mănăstirii.
Mănăstirea navetă - o călătorie în Crimeea
Chelter-Koba a început relativ recent să se refacă și nu a crescut încă la fel ca alte mănăstiri din Crimeea, unde turiștii nu-i plac prea mult. Poate, la fel de dificilă este și accesibilitatea mănăstirii, care nu este accesibilă cu mașina și, prin urmare, nu există atât de mulți vizitatori.
Și se dezvoltă, poate nu atât de repede, pentru că se face pentru donații de vizitatori și enoriași.

Am avut voie să mergem și să facem fotografii liber, cu excepția intrării în templul principal, unde nu erau permise fete fără batiste. Aceasta nu a fost o problemă, deoarece ar putea fi imediat închiriate într-un cort de cumpărături.

Mănăstirea navetă - o călătorie în Crimeea
Ocolind toate clădirile mănăstirii, puteți vedea că aceasta se bazează în grotă din piatră naturală, care este deja în mai multe depresiuni mai târziu, de om de diferite dimensiuni și nevoi diferite au fost făcute. Există o mare depresiune pentru templul principal în care sunt ținute serviciile și celulele mici în care trăiesc pustnici. Și cu cuvintele lor, chiar și în timpul înghețului și a vântului din celule este cald. Enoriașii acest atribut la faptul că Marele Mucenic Teodor Stratilat a trăit aici, și asta e numele lui poarta acum manastirea.
Călugării, așa cum pot, folosesc realizările tehnologiei moderne, diminuând astfel condițiile dure ale existenței. În cursul du-te drum și panouri din plastic transparent și panouri solare. Dar nu toți oaspeții își pot permite acest lucru și continuă să folosească materiale clasice.

Dacă mergeți mai departe de-a lungul stâncii, puteți vedea fontul vechi, care, după o mică reconstrucție, continuă să funcționeze. După ce a primit o mare plăcere din ceea ce a văzut și a pătruns în atmosfera bună a naturii a mănăstirii creștine, am mers mai departe de-a lungul căii în sus pentru a căuta vechiul drum spre cetatea Suresnes.