Cum să ajungi de la Anapa la Novorossiysk

Până la sfârșitul unei săptămâni de ședere în vremea Anapa a decis să ne arunce o ploaie torențială. Pentru a nu fi frică de hotel, am decis să mergem la Novorossiysk, mai ales că era caldă și însorită acolo. Fiul meu tocmai sa dovedit a fi o zi fără joc, iar antrenorul ia permis necondiționat să plece cu noi până seara. Prețurile pentru excursii de vizitare a obiectivelor turistice din Teritoriul Krasnodar mi s-au părut prea umflate, pe lângă tariful copiilor, era aproape același cu cel al unui adult. Prin urmare, am decis să ajungem în mod independent la Novorossiysk (și din nou am regretat că nu am venit cu mașina).

După ce ia luat pe fiul meu după micul dejun, am luat un taxi de rută fixă ​​nr. 128 și am mers la Anapa. Drumul, deși nu la distanță - aproximativ 10 km, dar am ajuns acolo aproape o oră: ploaie, blocaje de trafic, o mulțime de oameni. Am avut noroc că mergeam în ședință: o grămadă de oameni se plimbau în autobuzul de la fiecare pas. Aparent, în această zi ploioasă, mulți au decis să ajungă la Anapa. Am mers la stația de autobuz și imediat m-am grăbit să cumpăr bilete. Autobuzele de la Anapa la Novorossiysk merg la fiecare 20-30 de minute. Am cumpărat bilete fără tulpină specială, după ce am apărat o coadă mică. Prețul biletelor variază de la 80 la 100 de ruble, în funcție de zbor.

Exact la o oră după plecare am ajuns la stația de autobuz din Novorossiysk. Trenul mi sa părut mic și incomod pentru călători, în absența căilor pietonale. Din anumite motive, mi sa amânat în minte faptul că Novorossiysk este un important oraș portuar, pe lângă acesta se află baza navală a Flotei Mării Negre a Rusiei. De fapt, orașul este mic, cu o populație de aproape 2 ori mai mică decât Cheboksary.

Planurile pentru ziua de azi au fost: mergem pe Pământul Mică, mergem pe malul digului și ne întoarcem înapoi la Vitiazevo. Numărătoarea mai multă nu avea sens, pentru că de cele mai multe ori era cheltuită pe mișcare. De la polițistul local, am învățat cum să ajungem la stația de autobuz și pe ce cale să ajungem la Malaya Zemlya.

Complexul memorial "Micul Pământ" de pe coasta Mării Negre a digului amiralului Serebryakov.

Cum să ajungi de la Anapa la Novorossiysk

"Pentru întărirea primului val de aterizare pentru Marea Neagră, a fost desfășurat un batalion separat de tancuri. Acest batalion a fost numarul 563 si a fost inarmat cu 30 de tancuri Lend-Lease M3 "Stewart" de productie americana. Pentru aterizarea tancurilor au fost utilizate trei barje ne-autopropulsate de tipul "bolnav". Fiecare dintre ele a fost încărcată cu 10 tancuri și 2 camioane cu articole MTO.

Forțele importante ale Flotei Mării Negre au fost implicate în asigurarea operațiunii ...

Așa cum deja tradițional cel mai bun sistem de aterizare revoltă furnizate, în principal tăietori vânători MO 4. Comanda sovietică a sperat că lovitura armonioasă artilerie navală, infanteria navală și echipajele rezervor poate coplesi rapid de apărare română-germană de pe coasta si a pus garnizoana Novorossiysk lovitură fatală în partea din spate.

Din nefericire, pregătirea de artilerie a aterizării, efectuată de nave, sa dovedit ineficientă. La atingerea țărm și bărci „Bolinders“ au fost iluminate de fare și rachete, inamicul a deschis focul cu arme, mortiere și mitraliere.

Ca urmare, cu prețul pierderii tuturor "bolnavilor" de pe țărm, am reușit să aterizăm, potrivit diferitelor surse, între 6 și 10 tancuri Stuart care merită să lupte. Aproximativ 1.500 de marinari au fost de asemenea abandonați.
Din nefericire, bătălia de pe țărm sa desfășurat într-o manieră neorganizată. Comandanții rămași la bordul navelor nu au primit informații în timp util despre acțiunile unităților aterizate pe țărm și au fost lipsiți de posibilitatea de a conduce lupta.

Drept urmare, comanda a fost forțată să renunțe la continuarea operațiunii și a retras navele, iar împreună cu ei - cea mai mare parte a trupelor ". Alexander Zorich. Jachete negre.

Cum să ajungi de la Anapa la Novorossiysk

Site-ul dedicat orașului Novorossiysk, am citit că în onoarea acestui eveniment au fost plantate răsaduri de plop in valoare de 225, care flanchează pasarele cu vedere la monumentul principal teren Minor.

Cu toate acestea, acum, în apropierea memorialului se întinde o pustie, înverzită cu iarbă.

Pavementul din beton duce la monument-memorial, interconectat cu căile călcate de vizitatorii turiști. Odată au fost șanțuri și tranșee.

Cum să ajungi de la Anapa la Novorossiysk

Unul dintre aceste căi ne-a condus la un muzeu de echipament militar în aer liber.