Povești de călătorie

În Cinque Terre, am mers în ultima noastră zi de odihnă în Liguria. Cinque Terre, sau, în cuvintele noastre, Pyatizemele - cele cinci orașe (trecut - sate de pescari), frumos aranjate în fracturile de rocă de coastă în termen de 1-4 km distanță.

Orașele Cinque Terre și căile între ele

Toate cele cinci orașe, și anume: Riomaggiore (est), Manarola, Corniglia, Vernazza și Monterosso al Mare (cel mai de vest) sunt legate prin trasee de drumeții, atât de-a lungul coastei și în munți.

O cărare de-a lungul mării este numită calea Azure. Lungimea sa este de 12 km, este împărțit în patru părți: Riomaggiore-Manarola - 1 km (această porțiune este de asemenea, numit Calea Dragoste, Via del Amore) Manarola-Corniglia - 3 km, Corniglia-Vernazza și Vernazza-Monterosso - 4 km. Traseul este plătit, taxa se plătește pentru vizitarea Parcului Național Cinque Terre.
Căile de munte (superioare) pot fi utilizate gratuit. Schema traseelor, programul de transport, biletele de intrare pot fi luate în birourile de turism - de obicei se află lângă gări.

Schema traseelor ​​Cinque Terre: de la Riomaggiore la Corniglia

Schema traseelor ​​Cinque Terre: de la Corniglia la Vernazza

Schema de la Cinque Terre: de la Monterosso la Vernazza

Cum să ajungi la Cinque Terre

Pentru a ajunge la Cinque Terre este cel mai bine cu trenul de la Genova sau Spice. Gara se află în fiecare oraș din Cinque Terre, dar nu toate trenurile care se află în trecere se opresc la ele, este necesar să urmăriți programul (pe site-ul trenitalia.com). Trenurile de lungă distanță se opresc, de obicei, numai la stațiile extreme din Cinque Terre: Monterosso și Riomaggiore.

De la Genoa până la trenul Riomaggiore circa două ore, biletul costă 7-50 de euro. De la La Spezia la Riomaggiore - 8-10 minute, stațiile din apropiere. La fiecare stație Cinque Terre opresc, de obicei, astfel de trenuri electrice ca Sestri Levante - La Spezia. Trenurile rulează la intervale de 40 de minute - o oră și jumătate.

Orarul trenului Genoa - Riomaggiore

În general, am privit mult timp, cum să văd toate orașele pentru mine pentru o zi, cum să folosesc transportul, care să merg și unde să urc pe o navă, în final nu sa dovedit a fi optimă - nu era suficient timp pentru Kornilju.

Riomaggiore

Dimineață am părăsit trenul în Riomaggiore și a fost greșeala noastră - a trebuit să plecăm la Manarola, iar noi toți am reușit.
În Riomaggiore eram în ajunul seara (am venit pe jos de la Portovenere de-a lungul căii montane) și nici măcar n-am deranjat să aflu dacă drumul era deschis. Calea sa dovedit a fi închisă, la fel ca și biroul de turism.
Cu noi din tren a primit un număr destul de mare de tip defilează publice: cu bete de trekking, cu ghiozdane si bocanci de munte. Toți au fost pierduți în vacanță în jurul biroului pentru turism.
Și ne-am refugiat. Nu era foarte clar ce ar fi să admiri în Riomaggiore. Apoi au hotărât să nu aștepte trenul spre Manarola, ci să traverseze zona montană: Riomaggiore este separată de Manarola doar de o creastă de munte.
Curând, s-au sculat în sus: înjurături - pentru că în ziua precedentă au început deja destul de bine. Dar ieri am coborât pe versantul estic al orașului Riomaggiore și astăzi am urcat pe versantul vestic. S-au ridicat în cetate cu biserica, apoi pe terasele cu struguri - pe autostradă.

Vedere a lui Riomaggiore

Cetatea din Riomaggiore

Cerul se încruntă, ploua. Am intrat în tunel.

Când am ieșit din tunel - deja în partea de la Manarola - am văzut că nu erau nori sau ploaie. Pârtiile din jur, acoperite cu podgorii aproape la vârf, au fost scăldate la soare. Treptele înguste ale teraselor podgoriilor coborau în crevete, iar gâtul creveții era plin de cuburi strălucitoare, casele lui Manarola.

Povești de călătorie

Manarola - vedere de la înălțime

Pe versantul opus se vede o compoziție de figuri albe - a fost descris calea crucii. Compoziția de la vârful dealului sa încheiat cu scena răstignirii.

Pe căile dintre terase am coborât în ​​oraș, care a început cu piața cu biserica San Lorenzo și turnul. Manarola este considerată cea mai veche așezare de pe pantele din Cinque Terre. Biserica San Lorenzo a fost construită în 1338. În interiorul bisericii - imagini scrise, aparent, recent - din nou pe tema căii crucii - într-o formă foarte inteligentă și vizuală, astfel încât copilul să înțeleagă totul fără cuvinte lungi.

Piața principală din Manarola

Pătratul cu biserica este un fel de "balcon" din Manarola. Din ea sunt vizibile și pantele dealurilor înconjurătoare și orașul de dedesubt. Din ea se arunca cu capul pe strazile orasului, coridoarele si se deschid in largul marii.

Ne coboram in oras

Golful Manarola este relativ larg. Din partea lui Riomaggiore se apropie Calea Iubirii, iar în direcția Corniglia calea Lazurnaya pleacă. Pe ea am ajuns într-o inflexiune, ne-am uitat în jur. În depărtare, Corniglia putea fi văzut pe stâncă, iar prin binoclu am văzut partea ruinată a căii: într-un loc a existat o prăbușire, și o bucată de pista de metal atârnată chiar în aer. Nu știu când toate acestea vor fi restaurate.

Traseul Azure, locul Manarola-Corniglia

Povești de călătorie

În tren, am ratat Cornille, ne-am mutat la Vernazza. Și din nou, ca și în Riomaggiore, erau sub nori și fără soare. Cu toate acestea, ne-a plăcut Vernazza mai mult decât orașele anterioare. A fost deosebit de frumos lângă mare. Chiar în fața golfului este amenajat zonă mai largă cu o cafenea de vară, parte a golfului este blocată de un dig mare de bolovani, pe care turistii cu bucurie urca - sau de a sta liniștit, în căutarea privirea încețoșați spre mare și de a absorbi sandwich. În stânga stâncii există un castel, iar chiar sub el (se poate spune, sub protecția lui) era o cafenea pe mai multe mese.

Golful din Vernazze

Pe cealaltă parte a golfului există o clopotnică bej înaltă a bisericii Sf. Maria din Antiohia. În interiorul bisericii - sumbră și liniștită, și totul este foarte simplu: pereții și coloanele de piatră aspră, două rânduri de magazine, un organ mic.

Biserica Mariei din Antiohia

În spatele bisericii începe un labirint de străzi înguste. În general, orașul este pitoresc și pitoresc. Mi sa părut destul de îngust, doar pietre încleștate.

Pe străzile înguste din Vernazza

Povești de călătorie

Ploaia a început să cadă și am ascuns-o în cafenea. Ordonatele de anhovie au fost foarte gustoase.
După ce așteptam ploaia, ne-am îndreptat din nou spre mare, unde o femeie ședea la o masă așezată chiar în fața debarcaderului și vânduse bilete pentru barcă. Am cumpărat bilete la Portovenere. Biletul a costat 12 euro.
Și din nou soarele a ieșit. Sub razele sale orașul a devenit chiar mai strălucitor și mai elegant.

Povești de călătorie

Pe latura Monterosso al Mare a venit nava. Am urcat pe puntea superioară și am pregătit să admirăm Cinque Terre de la mare.