Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

În acest articol voi descrie călătoria mea unică de o zi la Chatyr-Dag de-a lungul următorului traseu: Pasul Angarsk - Bukovaya Polyana - Eklizi-Burun - Angar-Burun - Cheile Tisovoye - Pasul Angarsk. Călătoria nu este dificilă, dar foarte interesantă și demnă de atenția ta!

Scurta descriere Chatyr-Dag.

Chatyr-Dag în traducere din Tatar înseamnă: chatyr-cort, dag-mountain, Shater-mountain. Într-adevăr, dacă priviți la munte de departe, apoi contururile sale, seamănă cu un cort regal, din vremuri îndepărtate. Acest lucru este evident mai ales din Alushta și din satul Mramornaya.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

De asemenea, Chatyr-Dag este renumit pentru peșterile sale. Cele mai renumite și echipate pentru vizite de către turiști sunt peșterile Mramornaya și Emine-Bair-Khosar (mamut). Descrierea turului acestor pesteri poate fi citit aici.

Într-un timp scurt, o altă peșteră a lui Emine-Bair-Koba va fi disponibilă pentru vizitatori. Însă pe lângă aceste peșteri pe Chatyr-Dag sunt cunoscute zeci, chiar dacă nu sunt sute de peșteri sălbatice care atrag atenția speologilor din întreaga lume.

Eklizi-Burun - cel mai înalt vârf al Chatyr-Dag. Înălțimea sa este de 1.527 metri deasupra nivelului mării și este al cincilea vârf al Crimeei. Este de numai 18 metri mai jos decât înălțimea celui mai înalt munte al Crimeei - Roman-Kosh. Cu eclizi-Burun priveliști uimitoare ale Alushta, Demerdzhi și Mării Negre. Pe vreme senină, Simferopol este bine cunoscut, iar dacă aveți noroc, puteți vedea chiar și Sevastopol.

Cea de-a doua "înălțime" Chatyr-Dag este Angar-Burun, înălțimea sa este de 1459 de metri. De asemenea, un loc interesant pentru turiști. Așa că am decis să fac o rută, astfel, să vizitez aceste două vârfuri de munte într-o singură campanie.

Dar Chatyr-Dag este un loc foarte periculos, mai ales dacă nu ești bun la localizare. Dacă în munți prindeți o ceață sau norii se scufundă, puteți ieși cu ușurință de pe traseu. Prin urmare, pe traseele turistice Chatyr-Dag există adesea tururi de piatră care vă semnalează că sunteți pe drumul cel bun.

Chatyr-Dag este încă interesant, deoarece are două platouri inferioare și superioare. Platoul inferior este situat la o altitudine de 1000 de metri deasupra nivelului mării. Chiar pe platoul inferior există intrări în multe peșteri ale Chatyr-Dag. De asemenea, pe platoul inferior există o bază turistică "Onyx", unde puteți lua o gustare, vă puteți relaxa, vă puteți lăsa mașina și chiar aburi în saună.

Platoul superior Chatyr-Dag este mai puțin ospitalier, la o altitudine de 1400-1450 de metri deasupra nivelului mării. Aici nu veți găsi copaci sau izvoare, niște pietre și stepi. Dar puteți întâlni cu ușurință cerb.

Descrierea călătoriei

Aceasta este probabil cea mai ușoară cale de a urca la Chatyr-Dag. Traseul nu este dificil, dar foarte pitoresc și acoperă multe locuri interesante.

Deci, am ajuns pe Pasul Angara. Am ajuns de la Yalta cu cărucior. Tariful este de aproximativ 35 ruble, nu-mi amintesc exact. Timpul de călătorie a fost de aproximativ o oră și jumătate, dar am admirat destul de peisajele pitorești din Coasta de Sud. Și, apropiindu-se de Chatyr-Dag, a văzut că norii erau atârnați pe versanții muntelui și îngrijorați că va trebui să urce în condiții de vizibilitate redusă. Dar, după cum sa dovedit mai târziu, temerile mele erau în zadar.

Pasul Angarsk se află la o altitudine de 752 de metri deasupra nivelului mării, așa că, înainte de Eklizi-Burun, trebuia să colectez numai 775 de metri, ceea ce, de fapt, nu este atât de mic. Din pasul Angara se poate face și ascensiune spre Demerdzhi.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

Aici, pe unul dintre aceste troleibuze rare, m-am îndrăgostit de plăcere pentru o plimbare pe Yalta, având în vedere împrejurimile sale. Mi-a plăcut. )))

Langa monument exista un drum asfaltat. Pe acest drum plecați la magazin. Puțin mai mult veți vedea aici o asemenea cabină cu săgeți.

În fundal, este vizibilă o barieră. Calea mea mergea puțin spre stânga.

Săgeata verde este o cale spre Cheile Yew, pe care mă voi întoarce. Galben - la pajiștea Saurganului și roșu - aceasta este ruta mea, prin pajiștea Bukovaya până la Eklizi-Burun.

Calea mea are numărul 5/116 și este marcată cu roșu. De-a lungul călătoriei nu am avut niciodată o întrebare: "Unde mă duc în continuare?" Deși m-am uitat pentru prima dată pe această potecă. Atât de des întâlnit în calea unei etichete.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

De asemenea, pe traseu de câteva ori au existat semne pentru Angar-Burun. Faptul este că Angar-Burun este mai aproape de Bukovaya Polyana decât Eklizi-Burun. Prin urmare, calea duce la Angar-Burun. M-am dus la Eklisi. Deasupra, pe platoul superior, există o furculiță în care puteți merge atât la Hangar, cât și la Eklisi-Burun, în funcție de traseul dvs.

15 minute mai târziu m-am dus la poiana fagului. Glade nu este deosebit de demn de remarcat. La intrarea în curățenie, spre stânga, există un izvor și puteți reface sursele de apă. De asemenea, poiana este un loc preferat pentru mulți turiști, iar în sezon, de regulă, există întotdeauna corturi. De asemenea, am întâlnit o mică tabără turistică.

După trecerea curții și a urcat puțin mai mult, am ieșit din pădure, iar pasul Chatyr-Dag mi-a deschis ochii. De asemenea, am văzut nori care erau sub mine. Dar am și nori peste mine. Sa întâmplat așa că eram într-un strat fără nori, între două straturi de nori. A fost foarte interesant și frumos, chiar și în ciuda vremii tulbure.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

Roșca a scăpat de cerb și am continuat pe drum. Dupa ce sa incheiat padurea, marcajul a fost gasit pe pietre si coloane, s-au facut si tururi de piatra. Calea este bine călcată, și este pur și simplu imposibil să ieși din ea.

Calea ma dus mai sus și mai sus. Creșterea turiștilor destul de lungi și nepregătiți va fi dificilă. Am ales un ritm lent și constant, oprindu-mă periodic pentru a admira priveliștea frumoasă, așa că nu am simțit ascensiunea. Și acum părea că o asemenea turelă.

Deasupra turnului se află o furculiță: în dreapta mergeți spre Angar-Burun, spre stânga, spre Eklisi-Burun. Trebuia să plec spre stânga. Mărcile roșii merg spre dreapta și drumul meu continuă fără etichete.

Acesta este platoul superior Chatyr-Dag. În jurul stepei, pietre albe și nori. Cel mai curat aer de munte, cu aroma de iarbă, o cale îngustă, și sunt singur cu natura. E minunat. Ca și cum ar fi transferat într-o altă realitate ...

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

Ei bine, după ce am depășit ultima urcare necomplicată, m-am trezit pe cel mai înalt vârf al Chatyr-Dag - Eklizi Burun. În spate, am fost lovit de vântul gheții nordic, temperatura a scăzut brusc, dar observam o frumoasă panoramă.

Întreaga urcare mi-a luat doar 2 ore și foarte puțină putere (cel puțin, am crezut că ar fi mult mai dificilă). La ora 10 dimineața eram deja la vârf și am avut o zi întreagă să fac o plimbare bună pe platoul superior al Chatyr-Dag.

Pe partea de sus a Eklizi-breaker ar trebui să o cruce ortodoxă, un monument la partizani, și există încă o masă de piatră mică, pe care mulți turiști place să fie fotografiat. Și iată ce veți vedea cu Eklizi-Burun.

Ascuns în spatele unei pietre din vântul înghețat care mi-a străpuns, am băut ceai fierbinte și m-am uitat la norii care pluteau sub mine. Mi se pare că, la astfel de momente, gândurile complet noi și neașteptate pot veni în minte. Prin urmare, trebuie să călătoriți, trebuie să vă îndepărtați de agitația vieții moderne. Deși uneori, dar este absolut necesar!

O mulțime de admirând vederile uimitoare, m-am dus la Angar-Burun. Pentru a mă întâlni era un grup de turiști cu rucsaci uriași, aspectul lor epuizat mi-a cauzat doar un zâmbet, pentru că știu bine ce urcare la munte cu un astfel de rucsac.

Pe platoul de sus am întâlnit din nou cerbul, dar era deja umor.

Odată, am urcat deja la Chatyr-Dag. Am petrecut apoi trei nopți în Chatyr-Dag și am petrecut o noapte pe platoul superior. A fost minunat! Și mi-a fost foarte interesant să merg din nou în locurile în care am mers o dată pentru o lungă perioadă de timp, să găsesc locuri pentru cazare veche și să experimentez din nou călătoria. La urma urmei, viața este un lucru pe care nu știi dacă poți fi din nou în acest loc ...

În astfel de gânduri, m-am dus la Angar-Burun. În acel moment, norii erau complet dispersați și soarele ieși. Și chiar Chatyr-Dag însuși a început să zâmbească și a devenit mult mai ospitalier. Cel puțin mă părea atunci.

Nu am rămas mult timp la Angar-Burun. Conducând o privire în jurul avionului, a aruncat o privire deasupra planului Chatyr-Dag și a început să coboare pe platoul inferior. Coborârea mi-a luat nu mai mult de 10 minute. Și îmi amintesc cât de greu a fost să urc aici cu rucsacuri imense. Apoi am tras mâncare, corturi, apă, etc. Și este un alt lucru să facem astfel de călătorii luminoase, în special pentru a coborî.

După ce am coborât pe platoul inferior și am înălțat aproximativ 1000 de metri deasupra nivelului mării, mă aflam în primăvară. Nu era vânt, soarele era cald și m-am hotărât să mă opresc și chiar să fac plajă puțin. Atât de minunat de luxat în soare după tranziție. Cu o oră în urmă, literalmente am cusut un vânt înghețat și acum stau pe iarbă și pe plajă. Este uimitor.

În dreapta am deschis o frumoasă priveliște panoramică a lui Demerdzhi și am petrecut fericit aproximativ o oră de plajă la soare.

Mergând în jos de la Angar-Burun, trebuie să aderă la marginea stâncii, există o cale bine călcată. Pe platoul inferior, această potecă trece și de-a lungul stâncii, numai în unele locuri, rotunjind păduri mici. După aproximativ 15-20 de minute, drumul mi-a condus la un tur de piatră puțin vizibil, dar destul de discertabil. Asta inseamna ca in acest loc incepe coborarea in defileul tisii.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

În timpul coborârii prin canionul trestiei, pe copaci apăreau urme verde. Erau bătrâni și deja disperați, dar drumul în sine era clar vizibil. Numai în câteva locuri, datorită faptului că erau multe frunze, am pierdut din vedere calea, dar totuși, am găsit-o din nou.

Coborârea Sam a durat 20-25 de minute și la început a fost destul de abruptă. Cu rucsaci mari în unele locuri pot apărea dificultăți. Calea urcă puțin în stânga și după ce coborârea principală începe să se îndrepte puternic spre dreapta.

Chiar dacă coborâți de pe cale, puteți ieși pe pistă. Zgomotul mașinilor trecute este clar de văzut și puteți merge pentru un sunet, dar este mai bine să nu călcați. Atât de rapid și mai fiabil. ))) O jumătate de oră mai târziu, drumul ma condus la un drum forestier, de unde nu mai era posibil să cobor. Și din nou am căzut în toamna târzie: copaci goi și bălți înghețate. Trebuia să-mi pun din nou pălăria.

Excursie de o zi la chatyr-dag, călătorie și turism

După aproximativ 40 de minute rapide de mers pe jos, m-am dus pe drumul asfaltat, lângă cabina cu semne, unde am început călătoria.

Pe această călătorie mi-a fost aproape completă. Mergând la pasul Angara, m-am încărcat în cărucior și într-o oră și jumătate m-am întors în Yalta verde. Contrastele pentru o zi de călătorie sunt foarte puternice.

P.S. FORGET NATURE, nu lăsa gunoi după tine.

Poate că veți fi, de asemenea, interesați să citiți:

Din păcate, aceasta a fost cea mai nereușită călătorie pentru noi. La început nu am putut găsi în nici un fel începutul căii. Din așa-numitele. stația meteorologică a apărut un bărbat, la întrebat el. Se uită sceptic la noi, zâmbi la navigator și îl aruncă, și aici este posibil să se ridice. Pe scurt, am ratat totul))) Ne-am întors bine undeva mai devreme și nu am văzut pădurea de fag) Dar l-am ridicat aproape pe frunte pe platou. Fără a ajunge la platoul de 10 metri, am văzut că norul absoarbe un platou. Dar am mers mai departe. Desigur, am ajuns la Eklizi-Burun, dar în ploaie, gheață și ceață) La coborâre, norul se deschise brusc și am văzut o vale însorită. Aș vrea să ajung din nou la Chatyr-Dag, dar în condiții meteorologice bune.

Lily, natura nu are vreme rea. Totuși, asigurați-vă că veți vizita Eklisi pe vreme frumoasă și cu un zâmbet vă veți aminti prima urcare aici.

Despre poiana de fag în general nu se poate face griji, curățarea obișnuită, nu este nimic special acolo, cu excepția unui primăvară.