Calul insulei Rainbow, traseul tau

Konevets - o insulă situată în partea de vest a lacului Ladoga, se întinde de la sud-vest la nord. Cea mai lungă lungime este de 5 km, iar la o lățime de 2 km. Konevets este o insulă aluvială: nisipul a fost spălat și continuă să spele apele lacului Ladoga. Pe insulă se află Mănăstirea Konevsky.

Dându-și seama că Konevets insulare relativ mici, să se familiarizeze cu el, am identificat două zile, iar a treia zi planificat să dețină pe continent, nu departe de sat. Vladimirovka. Corelând kilometrul drumului din față și timpul alocat pentru aceasta, ei și-au dat seama că campania se va dovedi a fi mai degrabă pasivă. Cu toate acestea, după pauza de iarnă, aceasta este și mai bună!

Cum să ajungeți singur la insula Konevets

La primul tren, plin de turiști și rezidenți de vară, ne-am dus la gară. Satisfacție. De la Otradnoye la Golful Vladimirskaya. de unde urcă bărcile la Konevets. puteți ajunge acolo cu autobuzul local, programul care atârnă chiar acolo, la stația de autobuz. Dar am decis să nu pierdem timpul - și a decolat mașina (șoferii de taxi stau întotdeauna aici la stația de autobuz). Și acum, după 15 minute, punctul nostru de vedere a deschis o vedere la confortabilă liniștită Bay Vladimirskaya. ascuns de vânturile pierdute de Ladoga.

Calul insulei Rainbow, traseul tau

Traseul GPS al acestui traseu poate fi vizualizat și descărcat aici.

S-au scufundat în barcă, s-au așezat confortabil în cabina acoperită și au început să se miște de-a lungul apei liniștite a golfului Vladimir. Dar Ladoga deschis ne-a întâmpinat cu un puternic vânt puternic. Barca din când în când aruncă valurile. Părea că nu ne mișcăm de apă, ci de beton - atât de greu erau impactul barcii pe apă. Apropo, barca lui Serghei este foarte confortabilă și modernă. Au văzut în Ladoga aproape ca un Mercedes, și nici condițiile meteorologice nu ne-au stricat călătoria pe apă!

După 20 de minute, am ajuns pe insulă și am văzut că, din cauza apei mici, digul vechi este în întregime pe uscat. După cum am scris mai devreme, Konevets este o insulă de tip superficial. În fiecare an, adâncimea din jurul insulei este redusă datorită creșterii fundului, ceea ce îngreunează navele și bărcile să se apropie de insulă. A existat o variantă cu digul central, dar înainte de aceasta era necesar să se târască în sensul literal al cuvântului. Cu toate acestea, ne-am confruntat cu asta!

Calul insulei Rainbow, traseul tau

Și aici suntem pe insulă. Salut, Bună, Konevets!

Cel mai puternic vânt înghețat a suflat pe dig și singura dorință era să se ascundă undeva de el. La sfatul lui Serghei, ne-am mutat în partea de vest a insulei. Și într-adevăr, a fost liniștită și caldă, și cel mai important - foarte pitoresc! O bancă abruptă, o plajă de nisip, pinii înalți cu rădăcini ornate, apa calmă și chiar razele soarelui rare. Pădurea era proaspătă în primăvară! Primii străluceau luminos pe pajiști.

Peste tot pe insula Konevets pământul a fost răpit. De ce? Versiunile au sunat foarte diferit, până la punctul în care sunt "călugării nodurilor și rădăcinilor" ... Cu toate acestea, vom reveni la această întrebare și la răspunsul foarte simplu.

Curând am decis să luăm loc unui loc de parcare: am ales un loc confortabil pe plajă, sub pini, în cazul în care trebuia să scoatem cortul de ploaie. Am campat, am gustat, am luat o respirație și am mers de-a lungul țărmului pentru a studia scuipatul din Strelka.

Șușcă de nisip Săgeată - vârful sud-vest al insulei. Lungimea scuipatului este de aproximativ un kilometru.

Calul insulei Rainbow, traseul tau

La Konevets am fost foarte impresionați de frumoasele pietre roșii-maro dungate. Sincer, vedem asta pentru prima dată aici, în nord. Cu toate acestea, judecați pentru dvs.:

O mulțime de admirând punctele de vedere, ne-am mutat înapoi în tabără. Fatiga acumulata, o abundenta de oxigen - a avut tendinta de a dormi. Realizând că în această excursie nu trebuie să vă grăbiți nicăieri - nu ne-am lepădat de această bucurie. După un somn scurt, dar profund, ne-am așezat pe banca si a ascultat ca lebede kurlychut, uitam de încet care navighează trecut sigiliile, admirați vederea lacului, pe moarte apus și mânca o cină turist delicios! Și la ora 9 seara, am băut liniștit în cort.

Atracții pe insula Konevets.

Noaptea a început să plouă. El a lovit atât de încet "a atins" cortul, că ne-am trezit deja la ora 9 dimineața! În timp ce s-au sculat, au tras în cort - picurătorul sa oprit. Și după un mic dejun târziu, în jurul orei 11 după-amiaza, am mers pe un traseu. A fost planificată pentru această zi să se familiarizeze cu coasta estică a insulei, cu obiectivele sale și cu mănăstirea Konevsky.

Sa dovedit că parcarea noastră era foarte aproape de piatra de cal și mănăstirea Konevsky, ascunsă în brazi groși.

Un cal - o piatră - este una dintre principalele atracții ale insulei Konevets. Este cea mai mare stâncă de pe insulă, mai mare de 4 metri. În antichitate, această piatră era un loc de ritualuri păgâne. Locuitorii locali care au folosit insula ca pășune de vară pentru caii lor, au fost sacrificați pe piatră în fiecare an, în recunoștință față de spiritele locale. Apropo, de aceea piatra a fost numită Călărie. și insula în sine - Konevets. "Călugărul Arseny, care a venit pe insulă la sfârșitul secolului al XIV-lea, a găsit acest loc" mai mult decât o pădure densă, înconjurat de groaza demonilor ". Arseni a petrecut noaptea în rugăciune și a făcut dimineață o procesiune în jurul pietrei și a icoanei Fecioarei în mâinile sale și a stropit-o cu apă sfântă. Potrivit legendei, din piatră au ieșit spirite ca funingine ... Cu șerpi, șerpii au dispărut. Konevets - singura insulă de pe Ladoga, unde nu există șerpi! ". În cinstea acestui eveniment, pe boulder a fost construită o capelă care nu a supraviețuit până în prezent. Capela actuală datează din 1895.

Calul insulei Rainbow, traseul tau

De aici vine un drum abrupt spre munte, unde ne îndreptăm. Curând traseul a dus la câmpurile mănăstirii și la clădirile bisericii. De aici sa auzit cum vântul de pe coasta de est a fost bâzâit, unde ne-am mutat mai departe prin pădure. Spre surprinderea noastră, înălțimea insulei sa dovedit a fi un fel de mlaștină și a trebuit să-l pun pe picioare în noroi. Și între timp pădurea sa trezit și sa schimbat chiar înaintea ochilor noștri!

În cele din urmă a venit la Muntele Șarpe (29 m) - cel mai înalt punct al insulei. În forma sa, muntele seamănă cu corpul unui șarpe, de aici și numele de șarpe. Adevărat, muntele înconjurat de pădure de molid și, prin urmare, văd ceva special din munte nu sa întâmplat. Pe munte există o cruce de închinare.

Lângă Muntele Șarpe există un drum spre est, pe el și merge mai departe. Cu toate acestea, curând acest drum sa transformat într-o mlaștină continuă. Ce ar trebui să fac? Nu vă întoarceți la fel! Noi, împreună cu Dimon, am fost salvați din nou de vehicule de teren din Belusia!

Coasta de est a insulei Konevets nu a fost deloc impresionată: aproape peste tot păduri de pădure. În plus, vântul înghețat a explodat, iar vărsarea urâtă a izbucnit.

Calul insulei Rainbow, traseul tau

De-a lungul coastei există un drum murdar, de-a lungul căruia am continuat mișcarea. Apoi am întâlnit un bărbat cu o armă. Noi este oarecum confuz: ca o insulă, iar sezonul de vânătoare este închis ... Și apoi a fost un indiciu pentru taina pământului răscolit peste tot! Mulți mistreți au fost divorțați pe insulă. Chiar prea mult. Au încetat să se teamă de oameni, ieșiră calm la ei. În general, am fost sfătuiți să fim mai atenți. Și din acel moment, mormăi, copite de copite și ochi strălucitori au început să răsună peste tot. Acum ne-am păstrat pe kuchnenko și nu am rămas în urma fotografiilor cu fotografiile mele. Imediat mă calmez: nu am întâlnit mistreți. Adevărat, zona din apropierea cortului noaptea trecută a fost încă săpată.

Dar înapoi la drumul nostru. Curând am mers pe teritoriul mănăstirii Konevsky și al taberei de copii din apropiere. Mânăstirea Konevsky este deja vizibilă când înoțiți pe insulă de pe continent. Se află aproape pe țărm, pe locul primei mănăstiri, fondată de călugărul Arseny. Numai la început era o mică capelă și în secolul al XIX-lea a fost ridicat un templu maiestuos.

Lângă mănăstire - tabără pentru copii. Foarte confortabil și bine întreținut. Dar în timp ce aici e liniște, e pustiu. Numai câinii locali l-au lătrat încet.

Destul de aproape este Mănăstirea Konevsky. Uneori această mănăstire este numită geamană a mănăstirii Valaam. Permiteți-mi să vă povestesc pe scurt despre istoria mănăstirii, astfel încât să înțelegeți amploarea a ceea ce se întâmplă.

Manastirea a fost fondata de Arseniy Konevsky in 1393. După cum am scris: prima mănăstire a fost construită pe locul mănăstirii Konevsky, în golful Vladychnaya Lakhta. Dar după o inundație puternică a inundat această clădire - Arseny a decis să construiască un templu pe un deal. Astfel, în 1421 a fost ridicată catedrala Nașterii Fecioarei, care este principalul altar al mănăstirii Konevsky.

În timpul războaielor ruso-suedeze din 1614-1617, după ce insula a fost capturată de suedezi, călugării au fost forțați să părăsească insula. Dar odată cu revenirea acestor teritorii ale Rusiei - mănăstirea a fost restaurată. Cu toate acestea, deja în 1812, după războiul finlandez din 1808-1809, mănăstirea a devenit din punct de vedere administrativ parte a principatului finlandez.

În secolul al XIX-lea mănăstirea era cunoscută în capitalul imperial rus. În acest moment în mănăstire au fost toate lucrările de construcție extinse. În 1858, Mănăstirea Konevsky a fost vizitată de Alexandru al II-lea împreună cu familia sa și oaspeții distinși: Alexandru Dumas, Fedor Tyutchev, Nikolai Leskov.

După 1917, Mănăstirea Konevsky era situată pe teritoriul Finlandei independente și a fost fortificată de armata finlandeză. În timpul primului război mondial, călugării au fost evacuați și, după ce au aderat la călugării care au fugit de la Mănăstirea Valaam, au fondat în curând Mănăstirea Novo-Valaam din Finlanda.

În perioada sovietică, mănăstirea era ocupată de militari. Din păcate, urmele prezenței lor sunt încă peste tot pe insulă.

Manastirea are un site foarte informativ si util. Pentru o cunoaștere mai detaliată a mănăstirii și a tuturor clădirilor bisericii insulei, recomand să vizitez site-ul lor.

Și ne vom întoarce în călătoria noastră ... Ne-am familiarizat cu arhitectura mănăstirii, ne-am plimbat în cartier. În general, pentru această zi am reușit să ne apropiem de aproape toată insula. Este foarte liniștită și liniștită, absolut liniștită.

După terminarea întregului program al zilei și în final înghețarea, ne-am mutat spre tabără. Aici au încercat să se încălzească într-un fel, s-au înfășurat într-o pungă de dormit și au sorbit ceaiul fierbinte. Iar viața pare să aibă dreptate, iar starea de spirit sa îmbunătățit! Dar deodată vântul schimbă direcția în câteva secunde, ca și cum cineva de pe cer a apăsat un buton. Acum, coasta noastră odinioară atât de liniștită a fost suflată cu un vânt rece din lac. Și, din nou, se rupea.

Dar, în timp ce eram ocupați în aceste condiții meteorologice noi, pregătindu-ne cina, vântul a încetinit încet și soarele a ieșit.

Calul insulei Rainbow, traseul tau

Seara, ne-am așezat din nou și am admirat apusul soarelui, am construit excursii în apă, am crăpat o cină delicioasă și am impresia împărtășită pentru această zi.

Adio la Konevets

Dimineața ne-a întâmpinat cu o altă porțiune a vântului și cu ploaie. Era foarte rece și dulce. Dar a fost necesar să se adune în mod activ, pentru că planificată în această dimineață să părăsească insula Konevets și să continue călătoria pe continent de-a lungul lacului Ladoga. La ora 11 după-amiaza, Serghei a venit la noi. Plecam deja de pe vechiul dig. Apa a fost mai liniștită de data aceasta și am ajuns mai repede la Golful Vladimir.

Bucurându-se la sfârșitul ploii și uitându-ne la soare, ne-am grăbit să punem cortul și să tragem cortul.

Și după ce au mâncat adevărații turiști, au dormit și au mâncat din nou ... În general, o astfel de relaxare a avut loc în ultima zi a campaniei. Mulți au mers de-a lungul golfului și au fost fotografiați. Iar seara s-au observat miracole: în fața lui Konevets un curcubeu a crescut literalmente! Da, nu doar un curcubeu, ci ca în imagini, toate culorile! Aceste minuni au avut loc destul de mult - așa că am reușit nu numai să surprindem lentilele, ci și să stăm și să admirăm imaginea a ceea ce se întâmplă!

Drumul spre casă

Urcarea a fost suficient de devreme - la jumătatea a cinci dimineața. Chiar am vrut să prind trenul dimineața.

Ploaia a suflat din nou, vântul sa rupt. Dar Konevets a fost frumos în toate aceste stări. Iar la despărțire am făcut o nouă fotocartură minunată, iar la ora 9am mergeam în tren spre casă!