Visele devin realitate de la Lisabona la Madeira, feedback-ul

Uneori alegem țări, dar țările noastre ne aleg mai des. Iarna trecută, soarta ne-a dat o întâlnire de neuitat cu Spania. Ghidul nostru pentru Spania a fost Mikhail, lector la Universitatea St. Petersburg. Michael este o persoană educată, un minunat psiholog și un minunat povestitor. Din prima poveste, el ne-a furat în orașul său preferat, ținem respirația noastră și în tăcere mulțumind lui Dumnezeu pentru această întâlnire șansă, l-au ascultat, și până la sfârșitul călătoriei am avut deja aproape sigur știa că următoarea țară în care vom fi Portugalia.

Case, cum ar fi cel subliniat strict, aproape nicăieri să fie văzut ca favorit balcoanele mele ajurata Provocatoare și grile de fier magnifice. stradă pustie, doar unele - unele Scaldat nebun în fântână, mașini rare, care se deplasează pe drum, nu avem depasiri, nimeni nu se grăbește să-l întâlnească. Oamenii de la Lisabona au plecat într-o duminică duminică după-amiază la un ocean rece. Acest sentiment de încetineală și lentoarea nu ne-a lăsat în timpul întreaga călătorie, aceasta poate fi, deoarece trotuare, căptușite cu mozaicuri colorate de pietre negre și albe, nu trebuie să se grăbească și agitația, și, probabil, localnicii să înțeleagă adevărul simplu, care nu în grabă, veți face mai mult.

Lisabona: Ascensor de oraș
Lisabona: mănăstirea lui Jeronimos

Pardosite cu mozaic trotuare și case decorate cu azhulezhu colorate care trece prin trecut fluieratul, clanking și bubuind tramvai vechi de lemn, cauzând uneori presa în pereții clădirilor sunt atât de străzi înguste dau farmecul de neuitat al orașului. Oraș ne-a luat prizonier treptat, nu imediat și nu dintr-o dată, el a deschis în fața noastră străzile sale înguste de lichidare și case cu balcoane simple pe care gazda uscate haine, el a chemat și ne-a dus la pătratele confortabile, fiecare dintre care este cu siguranță în valoare de un monument, indiferent cât de mic era.

Insulele Portugheze
Lisabona: Piața din Bayshe superioară

Și acest monument se îmbină atât de organic cu piața, încât se pare că a stat aici mereu cu cinci și zece secole în urmă. În acest oraș există magnificienta de la Roma, Madrid, infatuarea, dar există o armonie de biserici vechi și case albe, cu toate mijloacele acoperișuri portocalii, cu un cer albastru și soare strălucitor.

Ne-am plimbat și sa bucurat că din întâmplare, că duminică, a apărut în oraș, în catedralele care sunt serviciile de duminică, și putem merge neverificată în oricare dintre ele, iar pentru un motiv oarecare, asigurați-vă că pentru a închide toate templele era un miros puternic de tămâie. Templele, strict stricte, impresionează cu splendoarea și bogăția lor unică. Am admirat sculpturi din lemn, sculptate figuri ale Fecioarei Maria, apostolii, a cărui față și haine vopsite într-o gamă destul de incredibil de culori.

Amintit filmele pe care am urmărit ca un copil, care arată frumusețea extraordinară a statuii așa cum ne-am dorit să le vadă cel puțin un ochi, și violent fericit că toate visele copiilor noștri devin realitate în acest oraș însorit. Ne-am dus la temple, nimeni nu este alungat și nu ne Shikal, acasă, se așeză pe o bancă să se relaxeze și să asculte de organe și biserica cântând, și, treptat, a plecat de pe undeva, oboseala si vigilenta a revenit.

Când te duci la cetatea Sf. Gheorghe, în dreapta ta vezi o biserică albă, ca o lebădă, înconjurată de zidurile mănăstirii înalte. Ea a domnit atât de misterios și maiestuos în aerul fierbinte, care, în traducerea din limba indienilor, se va numi astfel: "Biserica plutește ca o pasăre". În seara de la hotel am deschis ghidul și am recunoscut-o imediat. Biserica San Vicente de Fora este unul dintre cele mai remarcabile monumente arhitecturale din Lisabona.

Luni dimineața am plecat la Sintra și ne-am întors la Lisabona la începutul celei de-a șasea. După trecerea de ieri în căldura de treizeci de grade, ne-am simțit ca o păpușă de bumbac. După o scurtă de frecare, atunci când soțul meu a încercat să mă convingă că cea mai potrivită în acest moment este de a bea bere rece, am ajuns rapid la un consens și târa la stația de autobuz 28 de tramvai.

Lisabona: al 28-lea tramvai
Sintra

Aproape niciodată în ea nu există locuri libere, pentru că este în mod constant ambalat cu turiști. Mai aproape de oprirea finală a oamenilor din mașină a fost diminuată și când am privit accidental de pe fereastră pe fețele tovarășilor mei, nu puteam să-mi suprime râsul. Oamenii, foarte tineri și maturi, s-au așezat cu zâmbete atît de fericite ... de fapt, mă paradis un pic diferit reprezentat. Și nici unul dintre oamenii din câmpul meu de vedere nu privea pe fereastră.

Despre faptul că vom merge la Lisabona la muzeul lui Galusto Gulbenkian, știam înapoi la Moscova. Am mers la muzeu pe jos. De la marginea orașului Pombaia, este o aruncătură de băț și am ajuns înainte de deschidere - muzeul se deschide la ora 9:30. Ne-am plimbat de-a lungul pitorescului pătrat, am urcat pe stradă. Am văzut casa: cetatea nu este o fortăreață, ca nu un muzeu, au început să o caute pe hartă. Un bărbat de vârstă mijlocie sa apropiat de noi și a început să explice că mergem în direcția greșită, muzeul este mai mic. Cât de scumpe sunt aceste semne de atenție într-un oraș necunoscut! Ne-am simțit foarte confortabil în Portugalia, ai căror locuitori sunt discret, atenți și prietenoși.

Lisabona: Muzeul Gulbenkian

Muzeul Galusto Gulbenkian este Galeria Tretyakov din Lisabona. În Internet despre el, scriu foarte puțin. Galusto Gulbenkyan, filantrop, magnat de petrol armean. El a început să colecteze opere de artă încă din copilărie și a fost angajat în toată această viață. Când colecția a devenit suficient de mare, el a decis să îl transfere la Galeria Națională de la Washington sau la Galeria Națională din Londra. Dar să fiu de acord cu aceste muzee și nu puteam. Ultimii 13 ani ai vieții sale au trăit în Lisabona și au lăsat moștenire colecției operelor de artă din oraș.

Pregătirea pentru călătorie, am citit că Gulbenkian în aceeași perioadă, a achiziționat de la Ermitaj 24 argintărie franceză, plin de artiști francezi majori ai secolului al XVIII-lea, la ordinul rus împărăteasa Elisabeta și Ecaterina a II. Din păcate, nu știu, cu acest argintărie am admirat muzeul sau nu, dar elementele pe care le-am văzut sunt unice.

În ultimele trei săli, sunt colectate picturile impresioniștilor mei adorabili: Koro, Manet, Monet, Degas, Renoir, este merită să enumerăm mai departe?

Pentru biserica din San Vicente de Fora, am ajuns la ora opt seara, în ultima zi a șederii noastre la Lisabona. Pe trepte erau fete obosite, sub formă de femei germane sau femei olandeze, și citiau ghidul. Clădirea bisericii face parte dintr-un ansamblu al unei mănăstiri antice cu galerii acoperite. Sunt pe deplin de acord cu faptul că acest templu este unul dintre cele mai remarcabile monumente arhitecturale din Lisabona, nu pentru nimic pe care am aspirat-o atât de mult. Nu am reușit să intrăm în acea seară, a fost prea târziu pentru vizite și apoi am decis să mergem la digul Tagu.

Gândul a fost minunat, lângă biserica San Vicente de Fora este una dintre cele mai frumoase biserici din Lisabona, Santa Engrasia. Biserica este făcută sub forma unei cruci grecești în stilul portughez baroc și neo-baroc și este una dintre cele mai mărețe din oraș. Acum, în această biserică există un panteon. Am avut mult timp să vedem templele din Lisabona, dar înainte de acest templu am fost șocat. Începe să se întunecă puțin câte puțin, la Lisabona se întârzie întuneric, am rătăcit prin străzile străvechi ale Alfamei spre centru. Alfama este un cartier muncitor, în seara locuitorii se revărsau din pridvor și discutau animat știrile prin stradă.

Metro Lisabona ne-a plăcut mai mult decât Moscova cu ușurința de utilizare, nu veți avea nici o problemă cu ea. Și cu limbile lor, totul este în ordine. Dacă Italia este strânsă chiar și cu engleza, atunci în Portugalia este respectată engleza. De asemenea, hotelurile sunt vorbite în limba germană, iar franceza nu vorbește, acestea au fost utile atunci când trec controlul pasapoartelor, în limba franceză am vorbit în restaurante și magazine.

Stingeți urgent din valiză coșurile dvs. de păr și încălțămintea preferată, cu o călcâie de 3 cm, în care purtați un galop după muncă de studiu. Este mai bine să luați pantofi pe o platformă de lumină de 1,5 cm, pentru a nu simți în nici un punct al piciorului picioarele trotuarului pe jos.

Despre hotel, pe care am trăit-o la Lisabona, nu vreau să-mi amintesc. Ambasadorul este situat lângă marcurile lui Pomeau. I-aș fi pus doi cu un plus. Meritele lui, că el este în centru și nu vi se va permite să muriți de foame, mâncarea este obișnuită pentru o bucată de trei, iar fructul este surprinzător de decent.

Camera este foarte înghesuită, rufele sunt neplăcute, nu există izolare fonică. Deoarece hotelul este ieftin, există o mulțime de tineri, iar ce face tânărul în vacanță are dreptate, plimbări. Cântecul plin de bucurie rusească "Fetele merg pe jos și ne distrăm", nu este vorba despre noi. În timp ce tinerii de aur se distrau, am încercat în zadar să adormim, deși ne-am ridicat și am început să danseze cu ei. În principiu, a fost cel mai rău gunoi al celor unde trebuia să mergem.

Din Lisabona, am mers la Madeira. Ne-am odihnit la Pestana Carlton. Hotelul este excelent. Situat în centrul orașului Funchal, la dreapta veți merge la centrul pe care veți obține, în stânga veți merge la Promenade veți veni. Pentru munca personalului am pus "excelent". Cameră este curățată de 2 ori pe zi, prosoape de plajă servitoare se schimbă în cameră seara. Camera este spațioasă și foarte confortabilă. Baia și baia sunt separate, iar în baie există și un duș. Și cel mai plăcut este că podeaua din baie este încălzită!

înot pește, timid, este clar că acestea nu sunt atât de mult, la fel ca în Egipt, crabi crawling peste pietre, anemone de mare cresc. La țărm am văzut stea de mare, două tipuri, și soțul ei, cu copiii noștri din hotel, urmărit caracatiță, ceea ce este foarte mult pe ofensiva lor, atunci când au înțepat la el cu degetul, dar cu încăpățânare a continuat să trăiască în același loc pentru bucuria infinită a noastră bărbați.

A trebuit să vizitez insula Capri, să trăiesc 10 zile pe o insulă în mijlocul Oceanului Indian, insa insula Madeira era destul de diferită decât mi-aș fi imaginat. Insula este foarte frumoasă, acest loc a fost creat de zeu pentru odihnă și întreținere de sănătate. Sunt alergic, m-am dus cu prudență la "insula florilor", este într-adevăr atât de multă culoare .... atât de mult ... - marea, nu - oceanul! Dar cu problemele de alergie aproape nu au apărut. Dimpotrivă, deși au existat numai 8 zile, rinita alergică a dispărut imediat.

Mi-a fost foarte frică să merg la Grădina Monte, colectând mii de plante din toate colțurile lumii. În grădina de Monte este necesar să mergeți la deschidere, se deschide la ora 9:30. În caz contrar, nu veți face fotografii bune, vizitatorii ajung vizibil la cină. Și în linie pentru funicular va trebui să stea o jumătate de oră, dar aveți nevoie de ea? Grădina Monte este pe un munte înalt și o vedere spre oraș, iar oceanul deschide acest lucru - emoțiile copleșesc. Din acest munte poți să te duci pe o sanie de lemn cu briza, sau să rămâi un spectator, nici măcar nu spun că e mai plăcută.

Această grădină este punctul culminant al artei de design, frumuseții, armoniei și pacificării. Dacă sunteți designer de peisaj și nu sunteți lipsiți de ambiție, nu trebuie să mergeți la Grădina Monte, veți rămâne fără o bucată de pâine. Realizând că nu veți atinge niciodată o astfel de perfecțiune, vă veți părăsi locul de muncă! Ne uităm la casele fotografiei, verdictul prietenilor noștri este unanim, minunat. Dar nici unul, chiar și cele mai bune dintre fotografiile noastre, nu a trecut nici atmosfera grădinii lui Monte, nici fascinația din Funchal și nici frumusețea munților.

Monte Garden
grădina Monte

Și ce cuvinte poate transmite sentimentul când călătoriți în afara curburii și următorul la doar doi metri distanță de noi, nori plutitoare, și în mașină sună ca tare „Ah. "În același timp, toată lumea stătea în el, cu o singură expirație, că ochelarii de la el începură să vibreze. Dar înapoi la oile noastre, îmi pare rău, alergii. Este clar că aerul din grădina din Monte este atât de vindecător încât am mutat expediția la el relativ ușor.

Dar când a doua zi a mers la Grădina Botanică, aici a început și nimic și nici un papagali pictate sau broasca testoasa amuzant sau pavochki cactuși mândru sau gigant, nu sunt interesat. Și dimineața următoare a devenit din nou mult mai ușoară, minuni și numai. Dacă doriți să mergeți, mergeți mai întâi la Grădina Botanică și apoi la grădina Monte. Deși se află în vecinătate, ele sunt foarte diferite unul față de celălalt.

Nu trebuia să pierdem restul, 2-3 ore petrecute pe plajă și înainte, explorând împrejurimile și există multe locuri interesante. Am cumpărat la Moscova un ghid pentru Funchal și am parcurs toate locurile despre care este scris. Nu a găsit imediat un monument pentru Columbus. Nu vă închinați lui Columb, păcat. După căutări ineficiente, au întrebat ofițerul de poliție, unchiul Stepa, care știe totul despre micul său oraș, iar unchiul Stepa face un gest neajutorat.

Tinerilor chemați, foarte drăguți în aparență, în fața ideii, tinerii sunt surprinși. Și eu sunt surprins, eu cer în franceză, apoi în engleză - nu există nici un monument. În biroul de turnee, am fost simpatic: "A meritat să se rătăcească și să caute un monument pentru un început spaniol. Există un astfel de monument nesemnificativ pentru istoria orașului. " Pe monumentul Columb, am dat peste cap în ultima zi! El este în piața, pe care am trecut-o în fiecare zi, stă lângă Columb, lângă o mică capela, privită la ocean, deși nu la vest, ci la sud.

Am o mulțime de impresii plăcute din călătorie. Faceți cel puțin o excursie la vest de insulă. Aproape de hotelul Savoy din biroul de turism puteți face excursii cu un ghid rusesc și am cumpărat cu străini, este mult mai ieftin. Ghidul cu noi a vorbit în franceză și cu brazilienii în limba portugheză. Din Lisabona, ne-am dus la Capul Cabo de Roca, dar nu am simțit-o. A fost un întuneric al oamenilor, arătat, fotografiat, bifat. Dar când am ajuns la capul Kabu Zhirau, erau cinci turiști.

Dacă nu am fi văzut această frumoasă femeie în această vară, am fi fost de o sută de ori mai sărace. Nu-mi ascund vârsta, dar acolo, am fost optsprezece. Vroiam să țip, să furi, sări la nori - în opinia mea, se numește euforie. Mi-am ridicat mâinile, am stat la marginea stâncii, m-am simțit ca o pasăre. La un moment dat m-am temut că acum mă desprind de pe pământ și zburam. Pentru a experimenta natura, trebuie să fim singuri cu ea, astfel încât nimeni să nu intervină și atunci legătura cu cosmosul va merge. Punctele de vedere sunt deschise ..., brazilienii noștri - camera a fost descărcată.

De dragul unei băi în Port Maniz a trebuit deja să meargă. La mal, în depozitele vulcanice naturale, un bazin de înot, separate de ocean, doar un zid scund. Înoți și undele de ocean se biciuiesc în apropiere. Uneori val este rulat punctele forte, preferat de divertisment populației locale, stau pe perete, astfel încât să suflate departe în piscină, iar când începe zboară val să pară că ea va duce pe tine în adâncurile mării.

Orașul Porto Monizh

Probabil ați observat că bărbații cu fete inteligente preferă să fie prieteni și că se îndrăgostesc, fac fapte nebunești și își pierd capul de la frumos. Deci, sa întâmplat cu Madeira, nu este nimic de faptul că această insulă are un nume feminin. Există multe țări din lume pe care vrem să le vedem, Dumnezeu dorește, vom intra în ele, dar visez să mă întorc din nou în Madeira.