Mare și mic

Trucurile UAZ, întâlnirea cu Jetty și locul unde se găsește zăpada în mijlocul verii.

Am reușit să viziteze lacurile Hmelovskie situate în apropierea Polyana Krasnaia înapoi în zilele în care sunt sigur de a păstra statutul de monument al naturii, și nici măcar nu știu despre „planuri mărețe“ superiorii cu privire la distribuirea teritoriului lor pentru construirea de hoteluri, restaurante și telecabina.

Puteți ajunge la Lacurile Khmelevsky exclusiv pe UAZ. Bit nedoezzhaya Krasnaya Polyana lângă heliportul am întors spre umbră, lăsând drumul din stânga și în curând s-au trezit la poalele muntelui. A existat o urcare prelungită de 11 km. Multe mașini ar putea doar să viseze depășirea acestui traseu, și UAZ noastre viguroasă cu încredere a crescut, evitând abil numeroasele stânci, și apoi scăzând asupra lor sub roți. După ce ne-am dus cam jumătate, am făcut o mică oprire pe platforma de observare și am ieșit să admirăm frumusețea înconjurătoare. Dar vizitarea obiectivelor turistice din apropiere de Krasnaya Polyana a fost posibilă și din punctul de vedere al păsărilor. Un bărbat curajos plutea liniștit sub pânza cărămizioasă a unui parapantă, și probabil nu se simțea mai rău decât un vultur în cer.

Lacurile Khmelevskie

Parapanta a dispărut din vedere, dar simțul prezenței altcuiva nu a plecat. Ne-am întors și l-am văzut! Creșterea înaltă, acoperită cu lână albă de zăpadă la noi, ne-a arătat atent! Iată întâlnirea - am fost încântați și memorat 🙂

Un pic mai departe geolog-prospector sa stabilit. A vândut bucăți de cristal de rocă și alte minerale interesante pe care le-a găsit în aceste locuri. Poate că comerțul cu el nu a fost rău - după toate lacurile Khmelevskie sunt vizitate loc, și destul de accesibile.

Era timpul să continuăm călătoria. În viitor a fost același UAZ cu turiștii - a măturat norii de praf, care au început să se așeze pe noi într-un strat dens. Apoi șoferul nostru a luat o soluție cunoscută și ia apăsat mai greu. Cu cat distanta dintre noi a devenit mai mica, cu atat a crescut viteza! Nu a fost altceva de făcut decât să presupunem că am fost "în mers" și pur și simplu renunță la "obstacol" de pe drum. Dar șoferul nostru nu a fost atât de rău crescut, așa cum ne-am gândit mai întâi la asta. Dezvoltarea vitezei maxime, supervneshnorozhnik nostru în ultimul moment a făcut o stânga și a mers să ajungă pe marginea aproape verticală a râului! Fără a mai fi trebuit să clipești, eram chiar în fața capotei UAZ-ului prafuit și ne grăbim cu viteză maximă, plutind pe gropi și lovituri. Probabil datorită unor legi ale fizicii, coroborate cu gravitatea, nu am căzut în timpul depășirii. Și cum sa întâmplat - pentru mine a rămas un mister.

Lacurile Khmelevskie

Și aici terminăm mai întâi, cucerind un munte la 1800 m deasupra nivelului mării. În ciuda înălțimii vara, există zăpadă, există o răcoare, iar pe partea ei se află ultimul zăpadă colectată de cineva. Poate că este așa de rece de la el - cred? 🙂 Înainte de noi, valea este înconjurată de pădurea de fag, iar în centru unul dintre lacurile Khmelyov este văzut - "Bolshoye". Acest lac este de origine tectonică, fluxurile nu curg în el sau nu curg în el. Este alimentat de zăpadă topită, iar excesul de umiditate se evaporă în mod natural. Aproape toată suprafața este mlaștină și acoperită cu vegetație. În timpul verii, apa nu depășește 13,5 grade, adâncimea variază de la un metru la doi, iar iarna îngheață până la fund. În lac nu există nici un pește, ba chiar broaște sau chiar contoare de apă pe care nu le-am observat. Băncile sunt împrăștiate cu flori și plante rare - dintre care multe sunt enumerate în Cartea Roșie. Aici am văzut pentru prima dată cât de bogate afine au crescut.

În apropiere există alte trei lacuri. "Est", "Vest" și "Sud", precum și mai multe rezervoare și mlaștini mici. Aceste lacuri au un nume comun - Lacurile Khmelevskiy - în onoarea proprietarului de teren în zonă, precum și cercetător Flora Krasnaya Polyana și șeful excursii botanice din vale și lacul Mzimta Kardyvach - V.F.Hmelevskogo. Pe de o parte, studiul plantelor este simplificat având în vedere localizarea lor permanentă în zona cercetată. Dar și diversitatea faunei poate surprinde. Dacă ai noroc există o șansă de a întâlni proteine, scorpii, aricii, cerb european ROE, capra neagra caucaziană. mistrețul, lupul, șacalul, ursul sau chiar râsul.

Aproximativ de la mijlocul lacului a ieșit o cale spre pădure și ne-am dus să vedem ce este interesant. Și aici au crescut o mulțime de flori, au adăugat ferigi magnifici și oleandri mai târziu - adică au o altitudine suficient de mare. A existat o mică terasă cu un telescop pentru a contempla toate vârfurile majore: Achishkho Fischt, Pseha-Su Chugush, Prishvina de vârf Assar, Pseashkho, Agepsta, piloni de piatra si Aibga. Pe unul dintre ei a fost văzut în mod clar cascada, ale cărui nume din păcate nu am știut. Am vrut într-adevăr să mă transform într-o pasăre și să mă găsesc într-un moment pe vârful unuia dintre cei mai frumoși munți.

Lacurile Khmelevskie

Nu a existat nici o cale în spatele platformei de observare și ne-am întors înapoi, plimbându-ne neîncetat și întinzând plăcerea de a merge. Nu este exclus faptul că puteți ajunge la Lacurile Khmelevsky pe jos, înarmați cu un rucsac și tot ceea ce este necesar pentru o excursie de două-trei zile. Privind înapoi la lacurile Khmelevskie. Vroiam să-i amintesc mai bine, pentru că nici unul, nici cel mai bun aparat de fotografiat nu este capabil să transmită frumusețea acestui colț extraordinar al naturii. Dar și mai mult am vrut să rămână atât de mult în realitate, cât mai mult posibil - fără a crea și alte răni, care au fost din ce în ce mai afectate de natură printr-o atitudine iresponsabilă.