Jonathan Carroll - recenzie asupra lucrărilor

Așa că am trebuit să "zadraiv toate ferestrele" "îngrijorați de ceea ce mă așteaptă la colțul următor". Astfel, relațiile mele cu realismul magic modern se dezvoltă atât de ciudat: pe de o parte, din primele pagini înțelegeți că l-ați "pierdut" din nou, iar pe de altă parte, astfel de lucruri se trag mereu afară, ca un bogăție. Și nu veți ieși, chiar dacă murdăria vă va acoperi cu capul, până când veți întoarce ultima pagină. Din fericire, chiar și o mică poveste, este ușor de scris și la fel de ușor de citit. Dar, din păcate, trebuie să scuipăm din când în când resturile de noroi - "unsprezece picioare de erecție", "câini vorbitori" și o intertextuală excesivă și, uneori, chiar inadecvată. Eroii de aproape fiecare dialog ar trebui să arate off erudiție și amintiți-vă, dacă nu o dată o capodoperă de la Hollywood, Woody Woodpecker, Rocky și Bullwinkle, cel puțin Kafka sau Sartre. Poate cineva, fanii culturii americane, cum ar fi trimiterea la toate posibil, ar fi interesant, dar textul, ei asta, nimic nu s-ar fi pierdut prin absența lor. Este ca un cuplu de pagini care „Țările de ras“ acest lucru este greu de critică, ca deznodământul complot să stropească în față în ultimele câteva pagini. Narațiunea se va întinde și toate se întind ca guma de mestecat Orbit, mai multe elemente care nu sunt necesare vor bloca caracterele text vor fi pierdute și dispar fără un impact clar asupra poveștii, iar în cele din urmă - vschuh! - și mingea a izbucnit. La propriu. Îmi pare rău pentru spoiler.

După ce am citit cartea, mă întreb: Ce a fost asta? Îmi amintesc când eram copil am citit un basm despre o fată care a visat să continue. În ele, fata a intrat într-o altă lume, unde au trăit fiarele vorbitoare ... Deci, "Oasele Lunii" sunt aceleași, doar eroina adultă.

Revenind în America, Cullen continuă să trăiască o viață fericită. Zile petrecute cu cea mai bună prietena, care pentru ea a devenit vecin-gay. Ea a avut, de asemenea, un fan, un cunoscut regizor de film, pe care, din anumite motive, se ascunde de soțul ei liberal și încearcă să îndrăznească, luând în același timp cadouri scumpe de la el. Dacă nu, prietena vecinului ia vina pe ea însăși, asigurându-i soțul că ia dat-o.

În ceea ce privește partea fabulos, Cullen încă în Italia a început să viseze, în care ea face o căutare ciudată Dreamland Rondua ca și în cazul în care create de imaginatia unui copil - „Du-te acolo, nu știu unde, adu-l, nu știu că“ Ea este însoțită de ființe vorbind și de fiul ei nenăscut, un băiat numit Pepsi. Psihiatrii îi asigură eroinei că este absolut normală. Dar, la un moment dat realitatea viselor începe să penetreze în realitatea reală a vieții și a caracterului real pericol. Nu există explicații și nu așteptați. Poate că aceasta a dat naștere la o notă adusă romanului pentru ao compara cu S. King, cu "Turnul închis". Nu credeți - în rezonabilitatea și condiționalitatea lui King este mult mai mult și orice ambiguități sunt adecvate. În Carroll, spre deosebire de celebrul tizul și iubitor de basme, de asemenea, cu un ciudat, a venit ceva neconvingătoare. Ceva dintr-o poveste de dragoste modernă, ceva dintr-un basm, un mic thriller - dar nici o totalitate.

(thriller pentru femeile gravide)

În mijlocul cărții „Căsătorit cu nor,“ trecut la o poveste de dragoste de lungă durată J. Carroll, deschide ciclul „Rondua.“ - vise ale serialelor care ar putea afecta realitatea terenurilor magice locuite de animale vorbitoare și alte creaturi bizare.

PS. Nu există plângeri cu privire la transfer - este normal.

Despre "Land" am auzit înainte, dar pentru a ajunge la ei a ajutat flashmob. Din primele pagini pe care le-am completat și am început deja să cred că aceasta este povestea pe care o căutam atât de mult timp. Apoi a venit apartamentul fără sfârșit și thriller-ul la sfârșit, și am fost irevocabil dezamăgit.

Începutul și adevărul sunt de inspirație. Protagonistul decide să scrie o biografie a ei (în prezent decedat), scriitorul favorit Marshall Franța, pentru că el încearcă să restabilească faptele vieții sale, și apoi vine chiar cu Minded în oraș, unde a trăit până la moartea sa. Nu am suferit niciodată o astfel de obsesie față de vreun scriitor, dar aici totul este atât de convingător încât chiar m-am căzut pe scurt pentru Marshall Franța, unele dintre titlurile cărților sale și numele eroilor a ceea ce reprezintă ei.

Atmosfera este pompată: semne, abandonate în trecere; cei mai ciudați locuitori ai unui mic oraș devin și mai străini atunci când încep să se întrebe dacă băiatul local râdea în momentul în care mașina a fost zdrobită de el; câinii încep să vorbească. Apoi se dă o explicație, care conectează destul de elegant fragmente de evenimente într-o imagine întreagă, dar cea mai importantă idee fantastică a murit sub o grămadă de bytovuhi.

Da, sincer, ideea cărții nu este rea, și i-am îndreptat, fără îndoială, doar două puncte. Totul este bine, dar aș vrea mai multă izolare față de viața reală (care doarme cu cine, cine naște cineva, care suferă remușcări etc. - de ce toate aceste coji?), Așa că ideea însăși a urcat mai mult decât nicăieri. Am vrut papusa Wonderland în toată splendoarea sa, și a primit o poveste proaspătă despre viața într-un oraș mic, care este încă la fel umplut cu personajele cele mai mediocre.

Probabil, sunt atât de îngrijorat de pierderea iluziilor despre perfecțiunea acestei cărți tocmai pentru că, de la început, a dat mari speranțe mari. Așa-numitul "realism magic" evocă un sentiment de ceva imatur. Acum știu ce să întreb pentru următoarea mulțime, pentru a fi iluminată.

Orori, prin urmare, a vrut? Ei bine, imaginați-vă că filmele de groază ar începe să filmeze pe Woody Allen. Remarcabil ar suna asa: „Dracula lui Bram Stoker“, iar partea de jos literele tiddly despre faptul că Coppola bolnav om bătrân Gary este de asemenea bolnav, ci pentru că regizorul de film - Woody Allen, și în rolul Contelui Dracula - este, de asemenea, Woody Allen.

În consecință, numărul din Transilvania este transformată într-un nevrotic în vârstă că cilindrul va pierde, în loc de dormitor de tinere fete vor acoperi în fereastra biroul analistului (ochelari, de asemenea, a pierdut și vederea slabă) și anecdote chinul acestora triste despre Freud, și, desigur, trebuie să bea sânge , pentru că este util pentru sănătatea vampirică, dar ceva mai mult a sucombat dependenței devastatoare la sucul de roșii.

Acum, dacă vă plac filmele lui Woody Allen, cartea lui Carroll poate fi, de asemenea, plăcută. Mai ales dacă vă plac filmele pe care Woody Allen le-a luat cincisprezece ani după scrierea cărții lui Carroll, pe care, desigur, bine, cred, nu a citit-o.

Și dacă vă place Stephen King, primele capitole, cum ar fi Stephen King (nenorocitele orașe mici, o bandă de tineri bastarzi tiranyaschih protagonistului, abia acum Penniuayza nu a invitat, pentru că Stephen King nu au fost încă inventat).

Și dacă vă place romane și filme despre o persoană talentată numită domnul Ripley, atunci.

În general, romanul lui Carroll este un postmodernism atât de dulce. Trebuie să-l citiți, și descoperi plăcut tot felul de citate, referințe și aluzii la bine cunoscute în cercurile înguste ale lucrării (în mod clar, de asemenea, că nu este întuneric și nu hoardele de spațiile noastre deschise de oameni, cărora, și Stephen King ca și dl Ripley ghidat și chiar Woody Allen nu este contraindicat).

Adevărat, el poate fi drăguț și dragă, este ușor de citit, dar rezultatul va fi în continuare înfiorător, irațional și amenințător.

Numai eu întreb din nou: nu vă agățați de aceste vrăbuitoare mecanice prost.

Impresia din carte este ambiguă. Dar acesta este cazul când această ambiguitate nu colorează cartea. După ce am citit adnotarea, speram mai mult, mai ales dacă luăm în considerare în ce serie a ieșit cu noi. Dar în ordine.

Dar complotul nu este foarte mult. După cum am spus, m-am așteptat mai mult. Dar partea mistică este cu adevărat atrasă de urechi. Și ceea ce este chiar mai trist, pare mai aproape de sfârșitul cărții. De fiecare dată când era ceva neinteligibil, speram că aici a fost, a început! Dar. Este tras de urechi.

În general, este mai mult ca o dramă a unei persoane care căuta "a lui", dar nu sa dovedit foarte bine. Dacă arunci o mică parte mistică, apoi din complot și nimic deloc.

Cât despre eroii cărții, cei mai străluciți au fost, desigur, personajul principal și idolul lui ... Și idolul este cu mult mai puternic decât personajul principal, doar incomparabil. Dar nu puteți face nimic dacă GG este solid și fără o lovitură bună sub capăt nu este suficient să faceți.

Cartea se apropie deja (și ambele sunt scurte, 150-200 de pagini), nu se mai întâmplă nimic, eroul continuă să afle relația cu prietenele sale și să meargă înainte și înapoi. Apoi începe brusc misticismul, dar foarte ciudat - să presupunem că eroul întâlnește pe stradă o pisică vorbită. Ei bine, tu trebuie, pisica vorbitoare, crede eroul. Ce nu se întâmplă în viață, gândește eroul. Trebuie să discutăm acest lucru cu prietena mea mâine înainte de film, crede eroul.

Apoi, eroul decide că bine, nafigul său, această pisică vorbită, într-un fel este prost, mă duc mai bine în Insulele Canare sau acolo în Cipru. Aceasta încheie cartea.

Cele de mai sus se referă în cea mai mare parte la "Țara râsului" - "Vocea umbrei" este puțin mai vie, dar nu prea mult.

Carroll scrie bine, în prezentarea sa, chiar și cele mai deprimante povești sunt citite fără tensiune. Dar, în ce scop, el adaugă brusc la acest sfârșit de povestiri de zi cu zi, vorbind figurat, o pisică vorbită - de neînțeles.

Această carte a lui Jonathan Carroll are patru dezavantaje: acoperire, acoperire, acoperire și traducere. Restul - de asemenea, nu demnitate solidă, dar Carroll iartă foarte mult - dacă le place, bineînțeles. El - un copil adevărat, chiar și în "Țara râsului" a descoperit posibilitățile textului ca o jucărie amuzantă și până în prezent nu a fost suficient de jucat. Cineva pare a fi frivol, dar pentru cineva devine una dintre pietrele de temelie ale unui univers personal.

Există o mulțime de "mere alb". Chiar prea mult.

De la prăjiturile de ciocolată la dispozitivul universului. De la cucerirea (dar cât de) iubirea față de cei dragi iubiți de Carroll, ideea lui Dumnezeu, artistul, Dumnezeu-jucător-în-margele. În loc de margele în acest caz - bucăți de Smalt, și toate acestea împreună se numește mozaic.

Într-un singur întreg, mozaicul lui Carroll se conturează cu dificultate. Nu, nu este Rio de Janeiro, care nu este "Țara râsului", nu este vorba de agitație și farmec, dar este amuzant.

Mai puțin acoperă, bineînțeles.

A fost necesar să ne amintim că Carroll scrie filme de groază și este înclinat să facă în cele din urmă mușcături teribile pentru dușmanii săi principali. Până la jumătatea cărții sunt doar niște ciudățenii mici și apoi misticismul crește inevitabil și avalanșă. Iar realitatea este bifurcată, și un fel de psihanaliza, și - tipic pentru Carroll - o mulțime de care nu se datorează (ce forțe se află la locul de muncă, care a fost teribil de așteptare în jurul valorii de colț?). Moralul cărții mi-a scăpat cumva.

Spoiler (dezvăluirea parcelei) (faceți clic pe el pentru a vedea)

Nu mi-a rămas nicio idee despre ceea ce se presupunea că este oribil și fatal pentru egoismul înconjurător al eroinei.

"Nu", "nu", "nu" și încă o dată "nu" terminat, rău, fuzionat etc. Căci în proverbul rus se spune: coroana este sfârșitul chestiunii.

Imaginați-vă că constructorul a construit trei etaje - frumos, cu ace, vedere, și apoi - bang și după ce casa a patra sa prăbușit. Justificați cuvântul "debut"? sau amintiți-vă că primele etaje au fost bune.

orice carte trebuie să fie o lucrare completă. "Țara râsului" - materie primă, eliberată sub forma unei cărți. este pentru asta și trist.

Creați un personaj Marshall France și descrie detaliile muncii sale, astfel încât Salivating deja a curs, am vrut să verifice poveștile acestor copii minunați lui. Potriviți în povestea întrupării ideii textului la realitate, și în același timp - să ia toate mizerie la sfârșitul anului. Dacă evaluezi romanul în părți: 9 pentru romanul însuși, 3 - pentru sfârșit. Nu că este complet mediocră, ci plictisitoare, fără gust, plat. Probleme, de altfel, au început mult mai devreme și destul de multe linii de complot au fost atârnate, dar cât a rămas din materia primă?

- pentru capacitatea de a construi o poveste cu mai multe niveluri, cu tranziții neașteptate și o serie de puncte importante cu privire la atitudinea față de creativitate (motivul pentru „plus“)

- ca un exemplu viu de a nu termina un roman bun, și cel mai important - ce poate deveni o capodoperă potențială cu o muncă insuficientă pe ea (motivul este "minus").

Discuțiile lungi despre această carte probabil că nu vor trebui, pentru că, în general, nu au lăsat în urmă o impresie specifică.

Minus - în primul rând - atracția pentru urechile componentei mistice, atît de absurdă și oarecum superficială. nici o credință, nici șocuri - totul este perceput în fiecare zi.

în al doilea rând - subestimare. Ne reamintește faptul că în timpul unui astfel de somn interesant, suntem treziti de ceva, apoi pierdem legătura dintre limita visului și realitate. care este foarte neplăcut.

Mystic sci-fi thriller science-fiction cu elemente detective. Publicat în seria "Mona Lisa".

Un început excelent, fascinant și dependență. Dar undeva în a doua jumătate a cărții învățăm că Dumnezeu, după ce a creat Universul și obosit, a adormit de miliarde de ani. Și toți locuitorii universului creat de el trebuie să construiască un "ceas alarma metafizic", care îl va trezi în cele din urmă. Și în micul oraș în care se desfășoară acțiunea, trăiește doar persoana care trebuie să găsească sau să creeze ultimul detaliu al acestui ceas cu alarmă. Iar extratereștrii care îi sosesc îl ajută să-și realizeze sarcina.

Din acel moment am citit deja pe autopilot, deși cartea este scrisă foarte bine, în unele locuri - este minunată. Și cum ar fi citate navytaskivat de la un pic mai mult, dar ar fi un fel prea crud de spoiler, mai rău chiar decât repovesteascæ povestea, așa cum am făcut. Deci aici este doar unul.

O pierdem, dispare, se evaporă. Nelichetă îndrăzneală, furie neagră și uitare a tinereții. Amețeli din plinătatea vieții. Ea dispare, scăpând ca apa prin crăpături, care devine tot mai mult, cu atât mai în vârstă ajungem. Ele apar atunci când vom începe să asigure viața lor, să ia credite ipotecare sau nu învață despre rezultatul cel mai favorabil al examenului medical. Ele apar atunci când o baie caldă devine mai puțin plăcută decât este necesar. Când preferăm calculul - spontaneitatea, confortul - șocurile. Nu este că noi creștem, vom face doar manual, lașă, previzibil, indecis, sceptic cu privire la aproape orice ocazie.