Mândria (irina meshcherskaya)

Din copilărie, un om are un sentiment de mândrie. Acest lucru se manifestă în toate. El este crescut de părinții săi. Copilul încă nu poate face nimic, iar mama și tata își arată "succesele" prietenilor.

Apoi trebuie să fie bun, inteligent, dezvoltat, astfel încât părinții săi să fie mândri de copiii lor. Copilul se obișnuiește cu ceea ce se mândrește și începe treptat să fie mândru de el însuși. Cu cât are mai multe motive să facă acest lucru, cu atât mai multă mândrie. O persoană crește, iar cu el își dezvoltă abilitățile, abilitățile, apar anumite abilități. Dacă aveți în mod constant ceva de mândru și dacă nu există astfel de motive, atunci acesta este începutul pentru tot felul de dezamăgiri.

Cu toate acestea, există o zonă care dă mandrie oamenilor, indiferent de abilitățile lor personale. Aceasta este mândria patriei lor. Toată lumea are o mare patrie, adică țara în care sa născut și trăiește. Există o mică patrie - acesta este locul din această țară în care sa născut persoana. O astfel de țară poate fi un oraș, un sat, un sat, un fel de oprire. Acest loc cunoaște fiecare pământean și, de obicei, își amintește cu drag, pentru că primii ani ai vieții sale, cel mai bun timp - copilărie a trăit în țara sa natală. Dar sunt momente când locul în care te-ai născut poate deveni din nou o sursă de dezamăgire, pentru că nu este la fel de faimos ca cel al altcuiva. În filmul sovietic „Voyage fericit“ este un astfel de moment: profesorul a cerut Nakhimov scrie un eseu despre țara lor natală. Toți camarazii au scris foarte mult, iar unul dintre băieți este foarte mic. Profesor laudă pe cei care au scris un eseu a explodat, același care a ieșit un pic nemulflumirea „Da, este bine să picteze oraș mare, și eu că pot scrie despre lor“ deal „și chiar și atunci când au ars germanii?“ Profesorul explică elev decât el poate fi mândru de micul "Bugrah", dar este ușor să înțelegi băiatul.

Am fost foarte norocoasă cu locul unde m-am născut. Din copilăria cea mai timpurie, eram mândru de faptul că patria mea era URSS și am avut norocul să am o mică patrie. Micul meu patrie este o imensă, frumoasă, faimoasă Moscova! Cei care trăiesc în Rusia de azi nu înțeleg diferența dintre aceste două țări: URSS și Rusia. Și nu numai pentru că URSS era mai mare, mai bogat cu resurse, oameni. Nu numai pentru că întreaga lume a fost considerată un câștigător mândru în Războiul Patriotic din 1941-1945. Și mai ales pentru că întregul mod de viață al unui om obișnuit nu era asemănător cu viața pe care o trăiesc acum oamenii în Rusia.

Da, nu aveam multe haine la modă, pantofi, niște obiecte scumpe de ustensile de uz casnic. Părinții mei s-au născut chiar înainte de război. Nu e de mirare: după război, țara a cheltuit toți banii pentru restaurarea fabricilor, a fabricilor și a blocurilor de locuințe. Dar nu ne-am simțit inconfortabil de modestia posibilităților noastre materiale. Desigur, orice fată ar dori să aibă o nouă rochie, pantofi. Cu plăcere mi-aș cumpăra o haină frumoasă sau o blană. Dar pentru că nu aveau bani, am tratat adidași, furtuni și le-am cusut bluzele și jachetele cu mâinile lor. Ne-am simțit fericit. Viața noastră era plină de alte bucurii. De exemplu, acum o persoană, numai cu un buzunar uriaș poate merge undeva în vacanță pentru o vară întreagă sau pentru o vacanță. În URSS, noi studenți care au trăit pe o bursă, trecând pe jos în întreaga țară pentru drum liber. Stai pentru noapte poate fi avut în orice tabără: dacă Urali, Altai și Caucaz pentru sume derizorii cele mai neînsemnate, dar dacă aveți un sac de dormit și un cort, apoi din nou peste noapte oriunde în țară gratuit. Chiar și micul dejun, prânzul și cina ar putea fi gratuite.

Odată am venit cu prietenul meu în Munții Pușkin pentru a vedea această minunată rezervă. A trebuit să vizităm casa-muzeu, unde Alexandru a trăit cu Arina Rodionovna. Ne-am dorit să se plimbe prin aceleași căi prin care mergeau Pușkin, să se așeze pe banca de Oneghin și închinare Trigorskoye mănăstirești morminte scumpe. Am ajuns la camping în seara asta. Despre han nu trebuie să vă faceți griji, pentru că am fost cu un „dormit“, dar asta e despre produsele ca ceva nu a crezut, bazându-se pe mese sau orice cafenea. Aici, în afară de sala de mese a turistului, nimic nu era acolo, și acolo toți au folosit doar cupoane, care au fost date turistilor care au avut excursii. Cupoanele au tipărit cuvintele: mic dejun, prânz sau cină. Adevărat, astfel de cupoane ar putea fi achiziționate pentru bani de la instructorul on-duty. "Savages", pe care noi eram la acel moment, am făcut-o.

Deci, cu prietenul meu și cu mine am căutat un instructor de serviciu, dar, din păcate, nu a fost acolo. Timpul a arătat că sala de mese poate fi închisă. Din fericire, am întâlnit tineri curioși care au vrut să știe de ce aceste fete sunt atât de tristă. Am recunoscut că vrem să mâncăm, dar nu avem cupoane, iar instructorul de serviciu nu există. Băieții i-au oferit imediat să le aștepte la sala de mese și au dispărut în dormitor. În timp ce am ajuns în camera de luat masa, noi cunoscuți ne-au prins deja. În mâinile lor aveau trei panglici de cupoane cu inscripții: mic dejun, prânz și cină. Fără a cere nimic pentru ei, băieții ne-au dat cu cupoane, explicând că au plecat cupoanele rămase, turiștii care au plecat deja. În general, o astfel de "moștenire" în locurile de tabără a fost acceptată. Nimeni nu a cerut vreodată să se întoarcă bani pentru zilele nelocuite în pensiune. M-am confruntat de nenumărate ori în toate părțile acestei țări: în Carpați, în Altai, în Crimeea și în Caucaz. Cu atitudinea actuală față de banii din Rusia, acest lucru este cu greu posibil. Locuitorii URSS s-au distins prin cordialitate, generozitate, dorința de a veni întotdeauna în ajutorul celor mari și mici. Astăzi trebuie să îndeplinim faptul că mulți oameni au devenit lacomi și egoiști.

Noi, tinerii țării sovieticilor, suntem dornici să alegem un loc de muncă pentru a aduce beneficii maximelor statului! Unii dintre noi au reușit să învețe nu numai bine, ci și multe specialități dintr-o dată. URSS ia oferit cetățenilor posibilitatea de a finaliza gratuit două și trei universități. Ce nu este în Rusia de azi. A fost posibil să zboare în spațiu, pentru a deveni un pilot, să învețe să fie un microbiolog sau astrolog, iar medicii și profesori respectate și apreciate în țara mea, dar nu a inventat spectacol prost despre ele. Profesia unui ofițer a fost, de asemenea, considerată onorabilă și am filmat minunate filme despre armata noastră curajoasă. Apoi, nici măcar nu credeau că oamenii care își riscă viața pentru patria părintească pot arăta seriale, unde soldații sunt idioți și lași. Da, și au fost relații pur umane

cu adevărat prietenos. M-am mutat la clasa a IX-a, când m-am întâlnit cu băieții din Casa Pionierilor din expediția istorică locală Meshchera. Am fost ghidat de un om care a suferit o operațiune gravă chiar înainte de plecarea lui: a fost eliminat trei sferturi din stomac. A trebuit să mănânce des și în mod necesar să aibă un suc gastric din farmacie, ca medicament. Fără acest medicament, capul nostru nu putea să mănânce nimic, atâta timp cât trupul său nu produce singur sucul gastric. Prietenii mei au primit un termos undeva. La datorie în bucătărie să-l că a văzut într-un termos a fost întotdeauna mâncare caldă, atunci pacientul ar putea mânca, fără a aștepta un prânz sau o cină comună. O dată după cină sa constatat că fiolele cu sucuri gastrice s-au încheiat. Cel mai apropiat oraș cu o farmacie este la 25 kilometri distanță. Conform planului, trebuia să venim a doua zi seara. Deci, sa dovedit că oamenii vor muri de foame pentru o zi.

Trei tipi, fără să spună nimănui, au mers în oraș. Au cumpărat un medicament acolo și în dimineața s-au întors. Băieții nu au dormit toată noaptea, dar nu a spus nimănui nimic despre „eroismul“ său și pur și simplu a pus flacoane de medicament în capul ambalajului. Când le-a găsit, el a fost surprins la început și apoi, firește, a început să întrebe de unde vin fiolele. Probabil, a ghicit originea lor, dar băieții nu au recunoscut. Silent și cei care știau despre noaptea de 50 de kilometri - își aruncă prietenii.

Altă dată sa întâmplat că o singură fată pe drum rupe complet sandalele. Imediat tipul care a văzut acest lucru, și-a scos pantofii și ia dat-o fetei. Însuși în oraș a fost mai mult de 20 km trambulină, în timp ce în unele selpovo nu și-a cumpărat papuci noi. Și există multe astfel de exemple. În URSS a existat o regulă: muriți-vă și ajutați tovarășul vostru. Acest lucru nu înseamnă că eroismul era întotdeauna necesar, dar relațiile umane erau reale. Prietenia este una pe care majoritatea tinerilor din zilele noastre nici măcar nu o suspectează.

Astăzi în școli încearcă să revigoreze conceptul de patriotism în rândul copiilor. Dar, la urma urmei, un patriot este, mai presus de toate, un om care este mândru de patria sa. Ce poate fi mândru de un rus?

Cultura? Nu! Educație? Nu! Industria țării? De o sută de ori nu! Nu-mi amintesc agricultura. E doar un eșec.

Mai mult sau mai puțin nu-i rușine de succesele sportive. Dar este posibil să crești un patriot al țării tale în acest sens?

Cetățenii URSS au crescut din copilărie într-o atmosferă de respect pentru oamenii de muncă și dragostea pentru țara lor, în orașul în care s-au născut. Ei au fost învățați să fie mândri de victoriile istorice ale poporului, care au câștigat dreptul la o creație fericită. Toate acestea suna, la prima vedere, vysprenno și se pare că nu are nimic de-a face cu viața obișnuită a oamenilor obișnuiți, cu atât mai puțin cu copiii și tinerii din acea vreme. Dar să ne amintim de istoria țării și a manualelor școlare școlare. Țara a fost mândră de faptul că este prima din lume - Republica Libertății Muncii. Același lucru a fost scris în manualele școlare.

După război, a fost dificil cu medicamentele, personalul medical. Nu au fost suficiente spitale. Partidul a cerut tinerilor să își dezvolte sănătatea de la tineri. Și întrucât este mai ușor să faci pe terenuri sportive, deoarece ciupercile din țară au crescut societăți sportive. Au fost angajați oameni din toate generațiile.

Războiul civil a dat naștere persoanelor fără adăpost și orfanilor. Pentru a lupta împotriva acestui dezastru, s-au mobilizat mii de oameni minunați. Este suficient să menționăm două nume - Dzerjinski și Makarenko pentru a face clar că eforturile cum ar fi acestea, abilitățile lor, persistența în probleme teribil pe termen scurt a fost depășită. Dar acestea sunt milioane de copii și adolescenți. Cum nu poți fi mândru de o astfel de țară, care are o posibilități materiale mai modeste, dar partea leului din ele dă mântuirea copiilor ale căror vieți sunt desfigurat de război.

„Poem pedagogic“, „Republica SHKID“, „Road to Life“ - o carte și filmele preferate ale tinerilor 30 de ani, care mai târziu următoarea generație de tineri se bucure de lectură și vizionarea în teatre. În Rusia modernă, mii de copii fără adăpost sunt închiși, pentru că statul nu se ocupă de ele. Ele nu sunt de nici un folos pentru nimeni, nu pentru copiii din URSS, pe care Nehru la numit "o clasă privilegiată" după o călătorie în țara noastră.

Pasha Angelina, Stahanov, Chkalov, Chelyuskinites, Papanin, Nikolai Ostrovski și chiar sute de alte nume cunoscute în întreaga țară. Tinerii și copiii erau mândri să trăiască lângă ei. Toată lumea a vrut în afacerea lor să ajungă din urmă cu acești lideri, curajoși și eroi. Prin urmare, mișcarea stahanovită sa desfășurat în întreaga URSS, în timp ce tinerii au asediat școli de zbor și școli militare. Mândria în patrie, eroism, lupta pentru eroism - acestea sunt principalele trăsături care caracterizează tineretul de dinainte de război.

Și câte cărți după război despre exploatările tatilor și fraților, cu care ne-am citit elevii. Este suficient să amintim o astfel, fără de care nici un cost, nici o bibliotecă școlară, sau într-un oraș mare sau într-un mic sat: „Povestea unui om adevărat“, „vii și morți“, „Fata este în căutarea pentru tatăl ei,“ „A fost un apartament" „Zile și nopți“, „Vasek Trubachev și tovarășii săi“, „luptă Trubachev detașare“, „Povestea lui Zoya și Shura“, „Vasili Terkin“ și mai mult și mai mult. Este imposibil să enumerați totul. Nu am eliberat aceste cărți din mâinile noastre. Exploatările minunate ale soldaților sovietici au fost organizate în filme uimitoare, dintre care nici unul dintre tineri nu a ratat.

Războiul trecut a provocat daune teribile nu numai vieților umane. Orașele, fabricile și plantele arse, satele, orașele și semi-așezările mici au necesitat restaurarea. Toți cetățenii URSS s-au alăturat muncii constructive comune. Școlarii au înțeles gravitatea situației țării. Ei au ajutat, cât au putut: au colectat deșeuri de metal, a lucrat în câmpuri pentru a ajuta cu recolta, a patronaj peste orfelinate și case de persoane cu handicap, păzit mormintele soldaților căzuți, a căutat lipsă eroi de război.

Toți "tinerii și bătrânii" erau mândri de țara multinațională a URSS, care proteja lumea de fascism.

În Rusia modernă, pe 9 mai, jurnalistul televiziunii a oprit un grup de elevi care mergeau de-a lungul Piața Roșie din Moscova. Le-a întrebat ce zi de sărbătoare este astăzi. Este amar și amuzant, dar băieții de la 14 la 15 ani au numit totul, dar nu și-au amintit ziua de Victorie din 1945. Bineînțeles, se poate spune că războiul pentru generația mai în vârstă a măturat nu numai prin viața lor, ci și prin suflete. Pentru acești studenți este istorie. Cu toate acestea, sunt convins că, dacă a continuat să fie Uniunea Sovietică, toți copiii din țară să cunoască și să ne amintim eroismul bunicii și părinții lor.

Fiecare țară era mândră de țara sa, nu ceea ce este acum.

După război, după zeci de ani, cetățenii URSS erau mândri de exploatările lor de muncă pe pământul virgin, BAM, în Cosmos. Timp de 70 de ani, țara a devenit complet educată, cu o știință avansată cunoscută în întreaga lume. Medicina a intrat în cele mai îndepărtate auli. Acum, peste tot erau doctori, spitale, spitale și sanatorii diferite. Înainte de revoluție și imediat după aceasta a luptat împotriva ciumei și a holerei nu numai în Rusia, ci și în țările dezvoltate din Europa. În Uniunea Sovietică, aceste boli au încetat să mai existe, și din moment ce fiecare copil nenăscut fost vaccinate împotriva variolei și a tuberculozei - și nu era, să strice o dată mii de vieți.

În anii 60-70 ai secolului trecut, în Uniunea Sovietică au fost construite mii de școli, grădinițe și pepiniere. Pentru toți cei care au nevoie de apartamente gratuite. Sute de fabrici, fabrici, piscine și stadioane au fost reconstruite și reconstruite.

Este posibil să nu fiți mândri de o astfel de țară!

Iar acum, după prăbușirea URSS, știința și educația sunt distruse, considerate drept cele mai bune din lume. Universitățile sunt overclockate, sunt prea multe, atât de mulți oameni inteligenți din Rusia nu au nevoie de ea.

Medicina liberă sovietică este transformată în plăți. Oamenii pot muri pașnic dacă nu au un buzunar mare.

Fabricile și fabricile se opresc. Pe teritoriile lor, ele organizează fie depozite, fie piețe. Numărul șomerilor este în creștere. Oamenii, pentru a supraviețui, vinde casele lor, primesc gratuit în timpul erei sovietice, transformându-se în oameni fără adăpost. O cultură străină de o persoană obișnuită este plantată, lăudând lăcomia, egoismul și bogățiile neîncetate. Obscurantismul a înflorit. Acesta este ceea ce "astăzi este construit" patriotismul rusesc!

Nu, și nu poate exista un om mândru și liber într-o societate condusă de bani. Nu vreau să fiu patriot al unei astfel de țări.

Patria mea este URSS! Toți, poporul sovietic, suntem astăzi imigranți în Rusia, dar ne vom întoarce în mod sigur la Uniunea Sovietică Socialistă nativă. Va fi diferit, probabil cu alte frontiere, dar nu există nici o îndoială că va reveni în mod necesar!