Casa-muzeu de Korolenko, fotografie, recenzie, cum să ajungi acolo, atracțiile din Teritoriul Krasnodar

Într-un mic sat pitoresc Dzhankot în apropierea stațiunii de Gelendzhik, există un punct foarte interesant de interes, familiaritate cu care va permite fiecărui vizitator să plonja în atmosferă plină de culoare de odihnă țării de la începutul secolului XX.

E vorba de casa-muzeu Korolenko.

Vladimir Korolenko (1853-1921) - un scriitor remarcabil rus, publicist, personaj public, care a câștigat recunoașterea universală a activităților sale active în domeniul drepturilor omului. Popularitatea lui a fost atât de enormă încât atât guvernul țarist, cât și bolșevicii care au venit să-l înlocuiască, au fost forțați să ia în considerare opinia sa.

Casa-muzeu a lui Vladimir Korolenko nu se află în Gelendzhik, ci la 20 km de centrul stațiunii.

În 1899, fratele său Illarion, într-un mic sat din Dzhankot, direct de pe Muntele Sf. Nina, de-a lungul râului Khotetsai, a cumpărat o bucată de pământ, iar până în 1902 a fost construit un conac. Locul de construcție a fost ales, pe cât posibil. Acesta este situat într-o frumoasă defileu în întregime îngroșat cu pin Pitsunda, care merge direct la malul mării. Achiziția și construcția au avut loc cu participarea directă a scriitorului. Chiar și schițele și desenele viitorului dacha făcut de Korolenko sunt păstrate.

Casa este construita de calitate, cu două etaje, cu o frumoasa scara de lemn, verande mari, țigle, ziduri de sprijin și pivnițe voluminoase, precum și cu o aripă pentru diverse servicii de afaceri. Vila se încadrează perfect într-un peisaj montan destul de dificil și, după recunoașterea numeroșilor oaspeți, a devenit chiar unul dintre elementele sale. În general, conacul în sine este un exemplu tipic de case care au construit primii imigranți ruși, intelectuali de pe coasta Mării Negre din Caucaz la sfârșitul secolului XIX - începutul secolului XX. Lângă casă a fost pusă o grădină. Au fost adusi diferite arbori si arbusti exotici. Trebuie spus că multe dintre ele, cum ar fi chiparos, cedru din Liban, smochine, diverse ienuperi, castane sunt conservate până în prezent, și sunt baza acestei minunate oaze de natură exotică de mare.

În 1915, după moartea prematură a fratelui său, Korolenko a părăsit moșia pentru totdeauna și nu sa mai întors aici.

După revoluția din 1917, averea a fost rechizitată, proprietatea a fost expropriată, iar familia fratelui decedat al scriitorului a fost evacuată. În imobil a fost plasată o colonie pentru copii fără adăpost. În anii treizeci, a fost formată o comună, iar mai târziu, centre de recreere și tabere de pionierat. În această perioadă, în imobil nu s-au efectuat reparații, clădirile au fost dărăpănate, structurile din lemn au devenit inutilizabile, iar unele structuri din lemn au fost în general demolate.

Problema creării unui muzeu memorial a fost ridicată chiar înainte de război, dar la acel moment nu a fost niciodată deschisă. Numai în 1953, într-o cameră mică situată în aripa a apărut un colț dedicat scriitorului. În mod oficial, muzeul cu drepturi depline și-a început activitatea în 1964, odată cu transferul clădirilor către echilibrul Muzeului de istorie istorică locală Gelendzhik. Lucrările grave de reconstrucție în casă au fost realizate în două etape: în anii optzeci și la sfârșitul anilor nouăzeci ai secolului trecut.

Astăzi, dacha Korolenko este o comoară națională. Ea are o expoziție muzeu spune despre viața și opera celebrului scriitor, și constituie baza multor sale obiecte personale Korolenko, mobilier, un număr mare de imagini, lucrări scriitorului, documente, manuscrise. În muzeu cu precizie documentară a fost posibilă reproducerea situației în care scriitorul a trăit și a lucrat. Întreaga primul etaj al clădirii ocupă o colecție literară minunată, pe care o puteți vedea un autograf autentic Korolenko, o selecție de reviste literare și jurnalistice sub titlul „Monitorul rus“, pornind de la 1881 și terminând cu 1918.

O expoziție vie a muzeului este un cedru uriaș din Liban, și-a întins coroana puternică lângă casă. A fost adus aici și a fost plantat chiar și în timpul defrișării grădinii.