Iarnă Alek

De data aceasta, am decis să se uite la creasta de munte Alec, nu punctul de vedere speologic, și să încerce să traverseze toată creasta de la est la vest de satul Vorontsovka la Soci River lângă satul Plastunka. Trebuie să spun că am fost în stare să depășească doar o foarte mică parte a traseului, datorită cantității mari de zăpadă. Cu toate acestea, cred că, chiar și în condiții meteorologice ideale, du-te tot drumul de la început până la sfârșit într-o zi este probabil să fie foarte dificilă. Într-adevăr, este de aproximativ 25 km de la înălțimea nervurii împădurite de aproximativ 1000 de metri, la o mare diferență de înălțime și incertitudine în prezența drumului sau a traseului. Ideea însăși era foarte aventuroasă. Deci, nu încercați să treacă prin întregul traseu, în cazul în care nu este gata să-și petreacă noaptea în pădure pe drum.

Și da, această notă este recomandată pentru citirea în primul rând a celor care nu au mers niciodată pe munții de iarnă, dar ar dori să știe ce este.

M-am născut și a crescut în regiunea Kuban la poalele Caucazului de Nord în apropiere de Marea Neagră, dar într-adevăr iubit munții Kuban numai după ce soarele a plecat de Sud în capitală îndepărtat. De atunci, de origine aleasă nu este faptul că de multe ori, dar de fiecare dată înainte de călătorie, am studiat cu atenție harta, de planificare în avans unele chiar un mic pohodik și, dacă este posibil, să-l pună în aplicare în toate condițiile meteorologice - după următoarea șansă poate fi doar o jumătate de an sau chiar un an.

Sa întâmplat de data asta. Imediat după speleopohoda în peșteri Voronotovskie. iarnă relaxantă Marea Neagră denok una, am mers din nou la Vorontsovka cu întreprinderea aventuros să meargă toată creasta de la Alec Vorontsovka la Plastunka. Și, deși am știut foarte bine că acum două zile zăpada a căzut mă poate opri să efectueze încrucișate de arme, în conformitate cu normele sale și, în parte, din cauza inerția de gândire, nu am schimba ruta, și a decis să încerce să treacă pot.

Deci, din nou devreme Khost, autobuzul de dimineață la Lacul Kalinov, apoi mers pe jos de-a lungul drumului trecut plantațiile de ceai Krasnodar, iar aici eu stau gazdă mulți râu pentru o mare pantă se pot vedea case Vorontsovka. Drumul face aici o fâșie, traversează râul și începe să meargă în jurul satului din stânga, urcând pe pantă. Drumul principal merge spre dreapta spre pesteri - eram acolo cu o zi înainte de ieri. Am virați la stânga la drumul forestier purice care duce la cursul superior al unui afluent al râului gazdă mare, de unde începe creasta Alec.

În munții de pe coasta Mării Negre din Sochi era o vreme clară a iernii. Pe un cer fără nori a urcat treptat preastrălucitoare soare, vârfuri de munte și crestele spumante albeață zăpadă, care, cuplată cu o lipsă totală de experiență am drumeții montane de iarnă, la lăsat să se înțeleagă faptul că astăzi va fi frumos și interesant.

Părăsind satul, drumul crește treptat și se lasă de-a lungul râului de-a lungul unei văi larg tribale. Soarele nu ajunsese încă aici, era înghețat și ușor de zăpadă, iar sub picioarele în ritmul treptelor, crustele de gheață ale murdăriei de drum înghețate se rupeau.

La o altitudine de aproximativ 600 m, drumul sa încheiat brusc. Tot calea de urmat a fost ascunsă sub uniformă, dar totuși cu un strat subțire de zăpadă praf proaspăt, astfel fixat pe ghetre de casă picior de cârpă pentru a preveni zăpadă obtinerea în cizme, am scos o busolă și o hartă și ia în stăpânire stare de anxietate de suspans, a intrat în pădure zăpadă feeric .

Traseul forestier de iarnă lângă satul Vorontsovka. Dimineața devreme

Sfârșitul drumului. Mi-am pus jambierele înainte să intru în pădurea acoperită de zăpadă

Cât de frumoasă este aici în timpul iernii! Zăpada cu capacele uriașe se află pe ramuri joase, îndoite, este moale, netezită, aproape fără egalitate - ca făină de sifon. În jur este o tăcere albă.

La început am trebuit să aleg cu atenție cele mai uniforme și mai largi secțiuni ale căii. Dar în curând am observat în urmele de zăpadă ale unui animal mic, ceea ce duce în direcția cursul superior al văii, și a constatat că merg de-a lungul acestor piese este ușor și convenabil. Animalul, evident, știa mai bine decât mine cum și unde să meargă. Uneori vin peste marcaje pictate pe copaci „iar vara înseamnă că, probabil, merge Trail“ - am sugerat.

Pe trecere cu un hambar. Mai jos - valea râului Psaho

Pe măsură ce urca urcă, zăpada devine din ce în ce mai adâncă, devenind din ce în ce mai greu să meargă. Mi-a trebuit patru ore să ajung la trecere, unde am ieșit din pantă umbroasă într-o pajiște însorită, cu un hambar de lemn. Pe cealaltă parte a trecerii la decalajele dintre copaci se aflau contururile munților din partea superioară a râului Psaho. „Am putea încerca să ajungem acolo jos, pe drumul de intoarcere“ - M-am gândit, în căutarea unui drum acceptabil, dar nici un indiciu de o pistă sau un drum în această direcție nu a fost găsit.

După odihnă un pic, am început să urce la partea superioară a crestei de est Alec - fără nume de munte 1062 de metri, falnic la nord de șa. Înălțimea stratului de zăpadă a crescut brusc, picioarele sa scufundat până la genunchi în zăpadă pudrei pulbere, lăsând o brazdă adâncă aspră. În astfel de locuri, mai bine de grup de mers pe jos - Îmi amintesc de conversații am experimentat alpiniști. Prima pavează o cale în zăpadă - aceasta se numește o „cale“, iar ceilalți sunt pe urmele lui, schimbând periodic locuri.

Treptat panta a devenit mai abrupta, iar zapada chiar mai adanca. Rata a scăzut brusc - abia m-am mișcat între 10-20 de metri pe minut, oprind mult timp și încercând să văd peisajul prin decalajele dintre copaci. Până în prezent, nu a existat niciun punct de anchetă.

Iarnă Alek

Vedere de la creasta Alek spre mare. În partea de jos stânga - pinteni de Muntele Efraim (864 m)

Aproximativ la mijlocul urcării, traseul trece de-a lungul unui mic abrupt. Prins de ramuri, urc pe margine, de unde, in sfarsit, pot vedea imprejurimile putin. În spatele trecere, unde am stat, falnic muntele lui Efraim pe versantul opus al care sunt peșteri Vorontsov, iar la orizont paiete departe orbitor benzi de argint la mare.

Un lucru uimitor, dar fiara, care mi-a arătat tot drumul până la trecere, mi-a continuat să călăuzească pe traseul meu și numai aici, lanțurile traseelor ​​lui lăsate la dreapta spre pante abrupte. "Mulțumesc!", Am strigat la un prieten necunoscut și am continuat să urc la vârf.

Două ore mai târziu, am fost alpinism prin zăpadă adâncă, până când în cele din urmă a ajuns la locul preapical blând. Aici era aceeași pădure, zăpadă adâncă și aproape nicio recenzie. „Nu este greu să te pierzi aici, mai ales în timpul verii, când frunzele chiar și pentru contururile munților nu se pot vedea“ - am spus. Poalele rulare Gentle a mers în direcții diferite, și care dintre ele pentru a opri pentru a ajunge la Alec, nu este destul de evident. Cu toate acestea, se uită la ceas, am decis că suficient pentru ziua de azi și, după destul de un pic mai mult la cel mai apropiat deal, a făcut acest loc punctul final al traseului de azi meu.

În pădure, a existat o tăcere de apel, după-amiază însorită nu a fost iarna este cald, și am fost mulțumit de urechi, el ar putea la fel pentru a ajunge la partea de sus, deși nu la fel de departe cum a fost planificat. A fost doar un pic dezamăgitor faptul că, contrar așteptărilor, nu a reușit să vadă în mod corespunzător panorama munților Caucaz ridicată din apropierea Krasnaya Polyana Fisht sau - prin ramurile privit prin doar conturul vârfuri stâncoase îndepărtate acoperite cu zăpadă.

După cină de conserve de pește cu pâine, am luat un trepied, setați camera pe el, și a luat o imagine de sine, ridică din umeri. Ca și cum am făcut tot ce este în puterea mea, dar nu mai există cale.

În partea de sus a 1062 m. Nu există altă cale

Vedere din satul Kalinovoe. În depărtare - gama de munte Gagra și muntele Ah-Ag (vârf înalt stâncos din stânga)

Calea înapoi era extrem de rapidă. Stratul gros de zăpadă moale mi-a permis să nu mă gândesc la rugozitatea pantei și, cu pași mari, aproape sărind, mi-am tras cu bucurie pe urmele mele. Ca rezultat, din munte, care a urcat cam doua ore, a reusit sa scape in doar zece minute! Serios - am făcut un jurnal în mod deliberat cu ceasul.

Calea de la șa la Vorontsovka a luat, de asemenea, mult mai puțin timp decât era de așteptat, și în curând mă apropiam Kalinovoye Lacul, admirând vârfurile înzăpezite îndepărtate, porozovevshimi de la soare seara.